پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاذبه های دیدنی در شهر تاریخی ایروان و راهنمای سفر به این شهر
    29 آذر 1400 - 22:21
    شناسه : 191561
    1

    ارمنستان این روزها به یکی از مقاصد گردشگری ما ایرانی ها تبدیل شده و به خصوص این کشور در فصل تابستان آب و هوایی خنک و مطبوع داشته و برای سفر ایده آل است .

    پ
    پ

    ارمنستان - جاذبه های دیدنی در شهر تاریخی ایروان و راهنمای سفر به این شهر -

    ارمنستان این روزها به یکی از مقاصد گردشگری ما ایرانی ها تبدیل شده و به خصوص این کشور در فصل تابستان آب و هوایی خنک و مطبوع داشته و برای سفر ایده آل است . اما برخی از مسافران فصل زمستان و آغاز سال نو میلادی را برای سفر مناسب می دانند زیرا مردم این کشور جشن سال نو را بسیار باشکوه بر گزار کرده و بیش از ده شبانه روز در خیابان ها به جشن و پایکوبی مشغول هستند .

    ایروان پایتخت ارمنستان و یکی از زیباترین شهرهای این کشور است . ایروان این روزها در تدارک جشن سال نو میلادی است و این شهر به این خاطر پر از نور و شور و نشاط است . بعلاوه ایروان دارای جاذبه های دیدنی از قبیل موزه و گالری های هنری بسیار است . و برای تهیه سوغات جای هیچ نگرانی نیست زیرا در این شهر تا دلتان بخواهد مرکز خرید و بازارهای سنتی به چشم می خورد . البته خرید از این شهر را توصیه نمی کنیم زیرا اغلب کالاهای موجود در ایروان وارداتی بوده و قیمت های بالایی دارند و مشابه آن را می توان از بازارهای داخل کشور خودمان تهیه کنیم . اما اگر اصرار به خرید سوغات دارید صنایع دستی و مواد خوراکی گزینه مناسبی است .

    در ادامه سفر باتو ، شما را با گوشه و کنار این شهر توریستی آشنا می کنیم .

    میدان جمهوری در ایروان

    پیشنهاد می کنیم که گشت و گذار خود را با بازدید از میدان جمعوری آغاز نمایید . میدان زیبا و پر هیاهوی جمهوری یکی از جاذبه های شهر ایروان است و اغلب جشن ها و اعیاد این کشور در اطراف همین میدان برگزار می شود . به مناسبت چشن سال نو میلادی نیز درخت کریسمسی بزرگ در وسط این میدان تزئین شده که با تماشای آن هوش از سرتان می پرد .

    این میدان در روزهای عادی سال نیز بسیار پر شور و نشاط است و دارای فواره های آب بسیار زیبا و رستوران و کافه های فراوان است . اغلب نهاد دولتی و جاذبه های دیدنی شهر نظیر نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ  ، وزارت دارایی ، خانه دولت ، وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان ، هتل ماریوت ، وزارت امور خارجه و … در حوالی این میدان قرار دارد . پس تعجبی ندارد اگر بگوییم در طی روز این میدان و خیابان ها منتهی به آن اغلب شلوغ و پر ترافیک است و بهترین زمان برای بازدید و تفریح در این مکان ، شب هنگام خواهد بود .

    در فصل تابستان این میدان مکان مناسبی برای صرف غذا و نوشیدنی است و نوازندگان دوره گرد با نواختن موسیقی شور و هیجان بیشتری به این میدان بخشیده اند و در تمام مدت از صدای گوش نواز فواره های آب را لذت خواهید برد .

    موزه تاریخ ارمنستان   The History Museum Of Armenia

    این موزه زیبا که بازدید از آن برای عامه مردم جالب و سرگرم کننده است در میدان جمهوری واقع شده و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری در شهر ایروان است . این موزه در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و در آن بیش از چهارصد هزار اثر تاریخی نگهداری می شود .

    پارک عشاق  Lover’s Park

    گشت و گذار در این پارک خرم و خوش آب و هوا ، عصری دل انگیز و بیاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد . پارک عشاق قدیمی ترین و مشهورترین پارک این شهر است که در دوره های مختلف بارها و بارها اسامی متفاوتی داشته است .

    کلیسای کاتولیک ایروان

    این کلیسای تنها کلیسای به یادگار مانده از قرون وسطای در شهر ایروان است که قدمت آن به قرن سیزدهم  میلادی باز می گردد . کلیسای مریم مقدس  در سال ۱۹۳۶ میلادی و در دوران حکومت شوروی ویران شده و تنها بخش هایی از محراب و مجموعه آب انبار آن سالم باقی ماند و پس از سالها دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و تا به امروز یکی از مهم ترین بناهای این شهر است .

    کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

    حین قدم زدن در شهر ایروان در بین تفریحات ایروان ، با کلیساهای تاریخی فراوانی روبرو خواهید شد که هر یک با معماری منحصر بفرد و زیبا نظرها را به سوی خود جلب می کنند .  اما کلیسای باشکوه سنت گریگور روشنگر یکی از مشهورترین هاست که آن را کلیسای جامع ایروان نیز می نامند . این بنا از مجموع سه کلیسای کوچک تشکیل شده که کلیسای اصلی در وسط قرار دارد و در داخل آن دو محراب جداگانه برای شاه تیرداد و ملکه اش ساخته شده است . گفته می شود این دو ، نقش بزرگی در بسط و گسترش دیدن مسیحیت داشته اند . کلیسای جامع سنت گریگور بسیار بزرگ است و گنجایش هزار و هفتصد نفر را دارد . در دو کلیسای اطراف آن برخی مراسم های مذهبی نظیر ازدواج و غسل تعمید و … انجام می شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.