سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید خودرو به صورت اقساطی و نقدی
    12 دی 1400 - 12:54
    شناسه : 192000
    0

    فرض کنید تصمیم گرفته‌اید که خرید بزرگ بعدیتان یک خودرو باشد، چگونه بهترین خودرو را انتخاب کنید و بهترین معامله‌ را داشته باشید؟ این ۵ موضوع را هنگام خرید خودروی جدید یا کارکرده در نظر داشته باشید. ۱.  بودجه‌بندی از اصول اولیه‌ی وام خودرو این است که چیزهای مهم‌تر را در اولویت قرار دهید. مشخص […]

    پ
    پ

    2 3 - راهنمای خرید خودرو به صورت اقساطی و نقدی - خرید خودرو

    فرض کنید تصمیم گرفته‌اید که خرید بزرگ بعدیتان یک خودرو باشد، چگونه بهترین خودرو را انتخاب کنید و بهترین معامله‌ را داشته باشید؟

    این ۵ موضوع را هنگام خرید خودروی جدید یا کارکرده در نظر داشته باشید.

    ۱.  بودجه‌بندی

    از اصول اولیه‌ی وام خودرو این است که چیزهای مهم‌تر را در اولویت قرار دهید. مشخص کنید که چقدر می‌توانید هزینه کنید. مشخص نمودن درامدتان می‌تواند به شما کمک کند که بفهمید تا چقدر می‌توانید برای خرید خودرو هزینه کنید.

    اگر خودرویی برای معاوضه دارید، باید ارزش آن را در بازار بدانید تا آن را در بودجه‌ی خود لحاظ کنید. همچنین خوب است که به چند نمایندگی مراجعه کرده و از آن‌ها بخواهید که ارزش خودرویتان را برای معاوضه براورد کنند. حواستان باشد که جدا از قسط ماهانه، هزینه‌های بنزین، بیمه و تعمیرات و نگهداری خودرو را نیز در نظر بگیرید. گزینه خرید قسطی ماشین از شرکت هایی مانند سپند خودرو را هم در نظر داشته باشید.

    ۲. آیا خرید خودروی جدید برای شما مناسب است؟

    اگر به خرید خودروی جدید فکر می‌کنید، در ادامه‌ی گام‌هایی برای کمک به شما ارائه شده است که با دنبال کردن آن‌ها می‌توانید بهترین معامله را داشته باشید.

    1. قیمت پایه‌ را تعیین کنید. این قیمت، قیمت خودرو بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه آپشن خاصی می‌باشد. با مراجعه به نمایندگی‌های مختلف و وبسایت‌ها و مقایسه‌ی قیمت‌ها می‌توانید به خوبی از قیمت پایه مطلع شوید.
    2. قیمت پکیج‌ها یا امکانات اختیاری را اضافه کنید. ممکن است شما بخواهید که خودروی جدیدتان سیستم صوتی جدید و باکیفیتی نیز داشته باشد. حتما قیمت امکانات اضافه را به قیمت پایه‌ی خودرو اضافه کنید.
    3. بدانید که نمایندگی به ازای آپشن‌های مختلف چه مقدار به قیمت اضافه می‌کند. آپشن‌هایی مانند ترمز ضدقفل و دزدگیر می‌توانند هزینه‌های بیمه را کاهش دهند اما قیمت خودرو را افزایش می‌دهند. قیمت خودروها را در نمایندگی‌های مختلف بررسی کنید تا بفهمید که این آپشن‌ها معمولا چقدر هزینه دارند.

    شما با دانستن این قیمت‌ها در موقعیت بهتری برای مذاکره با فروشنده قرار می‌گیرید.

    ۳. آیا خرید خودروی کارکرده برای شما مناسب است؟

    برای اکثر مردم، خرید یک خودروی کارکرده نسبت به خرید یک ماشین صفر از کارویترین، انتخاب بهتری است. مالک اول خودرو بخش اعظم افت قیمت خودرو را متحمل شده است. بنابراین ارزش خودرو نسبت به هزینه‌ای که برای خرید آن می‌کنید، بیشتر خواهد بود. اما علاوه بر افت قیمت چیزهای دیگری را نیز باید در نظر داشته باشید.

    نکات مثبت خرید خودروی کارکرده:

    • قیمت خرید پایین‌تر
    • افت قیمت کم‌تر
    • هزینه‌های پایین‌تر برای تعویض پلاک خودرو
    • احتمال کاهش حق بیمه

    نکات منفی خرید خودروی کارکرده:

    • نداشتن گارانتی سازنده
    • احتمال کاهش قابلیت اطمینان
    • هزینه‌های نگهداری بالاتر مانند هزینه‌های تعویض لاستیک‌ها، باتری و ترمزها

    اگر تصمیم گرفتید که خودروی کارکرده بخرید، حتما کارکرد آن را به دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که خودرو در وضعیت فنی خوبی قرار دارد.

    ۴. تحقیق برای خرید خودرو

    مراجعه به نمایندگی‌ها و تست رانندگی یک بخش مهم از خرید خودرو است، اما همچنین توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید بازخوردهای مختلف را در رابطه با خودروهای مورد نظرتان بخوانید. برای مثال، می‌توانید ببینید که امتیاز ایمنی خودروی مد نظرتان چقدر است یا این که از نظر نیاز به تعمیرات فابل اعتماد است یا خیر.

    جمع بندی

    اگر قصد دارید خودروی جدید یا کارکرده از نمایندگی یا از فروشنده‌ی شخصی خریداری ‌کنید، حتما به موارد زیر توجه کنید:

    • با استفاده از یک چک‌لیست بازرسی خودرو را بررسی کنید (می‌توانید این چک‌لیست‌ها را در مجلات، کتاب‌ها و وب‌سایت‌هایی که با خودروهای کارکرده سروکار دارند پیدا کنید)
    • خودرو را در شرایط جاده‌ای مختلف مانند سربالایی، اتوبان و ترافیک سنگین تست کنید
    • تاریخچه‌ی تعمیرات و نگهداری خودرو را از مالک، نمایندگی یا تعمیرگاه درخواست کنید
    • از یک مکانیک بخواهید که خودرو را بررسی کند

    امیدواریم که در خرید خودرویتان موفق باشید و از رانندگی با خودروی جدید لذت ببرید!

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.