×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

a1857bf4 b12d 4c44 9a27 59625938e9a4 - آیا برای سئو کار شدن به مهارت برنامه‌نویسی نیاز داریم ؟ -

بسیاری از افرادی که قصد دارند صفحات وب سایت خود را برای موتورهای جستجو سئو و بهینه سازی کنند با این سوال بزرگ روبرو می شوند که آیا برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو و یک متخصص سئو نیاز دارند دانش برنامه نویسی داشته باشند یا خیر.

در ابتدا قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم می‌خواهیم تعریف سئو و تعریف برنامه‌نویسی را مورد بررسی قرار دهیم و سپس این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم آیا برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای نیاز داریم دانش برنامه نویسی داشته باشیم یا خیر.

پیشنهاد ویژه » جهت مشاوره رایگان سئو می توانید با شماره های ۰۹۱۲۰۱۴۵۰۲۱ و همچنین ۰۲۱۶۶۹۳۱۸۵۷ تماس بگیرید.

تعریف SEO

SEO یا همان Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد.

یعنی اینکه شما با بهینه سازی کلمات کلیدی و بهینه سازی صفحات وب سایت خود بستری را فراهم کنید که خدمات و کلمات کلیدی مورد نظر شما در صفحات اول موتور جستجو مشاهده شود، و برای این منظور شما باید با یک سری از قوانین و الگوریتم های موتور جستجو آشنا باشید و همچنین با فرایند ساخت صفحات وب سایت به صورت بهینه سازی شده آشنا باشید.

ضمن این که شما باید این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که، ما زمانی که از سئو و بهینه سازی صفحات سایت صحبت می کنیم، منظورمان از سئو فقط موتور جستجوی گوگل نیست، بلکه شما باید برای دیدن شدن بیشتر و تبدیل شدن به یک برند معتبر و شناخته شده باید زمان کافی را برای سئوی شبکه های اجماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب، توییتر، و غیره که هر یک از این شبکه های اجتماعی هم مخاطبین خاص خود را دارد بگذارید.

26cb1507 fb29 4e28 8091 9833237d02b2 - آیا برای سئو کار شدن به مهارت برنامه‌نویسی نیاز داریم ؟ -

و به طور کلی با توجه به توضیحاتی که تا به این جا داده شد، مفهوم و تعریف سئو به معنای دیده شدن در صفحات اول موتور های جستجو و شبکه های اجتماعی پر مخاطب است.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت آماده و ارزان و به صورت بهینه سازی شده

سئو کار کیست

سئوکار کسی است که با استفاده از مهارتهای سئو و تجربیات خود کلمات کلیدی، خدمات و محصولات وب سایت خود را در صفحات اول موتورهای جستجو بالا بیاورد.

سئو کار با کمک گرفتن از یک سری از ابزارهای سئو مانند الکسا، Ahref و غیره کلمات کلیدی و خدماتی که کاربران اینترنتی در موتورهای جستجو سرچ می کنند و به دنبال آن هستند را شناسایی می کند، سپس با کارکردن بر روی این کلمات کلیدی آنها را در صفحات اول موتورهای جستجو بالا می آورد.

البته یک سئو کار حرفه‌ای بد نیست که علاوه بر مهارت های سئو به مباحث بازاریابی هم تسلط داشته باشد، و با شناخت نیازهای مخاطب و مشتری خود بتواند محتوای صفحه خود را هم به صورت سئو شده و هم با توجه به رفع نیاز مخاطب در نماید، تا در نهایت علاوه بر اینکه بازدید وب سایت خود را بالا می‌برد بتواند از بالا اوردن کلمات و خدمات وب سایت خود درآمدزایی هم داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم که در این زمینه به شما برای نگارش محتوای صفحه خود حتماً با یک بازاریاب حرفه ای مشورت نمایید، و به کمک آن بتوانید نیازهای مخاطبین خود را شناسایی کنید.

تعریف برنامه نویسی ؟

برنامه نویسی را اگر بخواهیم به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم که در برنامه نویسی شما به کمک یکسری کدهایی که در کامپایلر ها نوشته می شود به کامپیوتر می گوید که یک سری دستورات را به چه صورت انجام دهد.

که البته زبان‌های برنامه‌نویسی هر کدام برای کارهای خاصی استفاده می شود و چون در اینجا بحث ما سئو و بهینه سازی صفحات سایت است ما در مورد زبان های برنامه نویسی تحت وب مانند PHP و جاوا اسکریپت صحبت می کنیم.

انجام سئو و بهینه سازی سایت نیاز به مهارت برنامه‌نویسی دارد ؟

با توجه به تعریفی که از سئو و برنامه نویسی در بخش‌های قبلی ارائه دادیم حالا می‌خواهیم به این پرسش مهم پاسخ دهیم که آیا شما برای تبدیل شدن به یک سئو کار باید دانش برنامه نویسی داشته باشید.

در پاسخ به این سوال باید گفت که شما برای ورود کردن به حرفهای باید تصمیم بگیرید که در آن حرف می خواهید به صورت مبتدی کار کنید یا اینکه به صورت یک فرد حرفه‌ای و متخصص.

در مورد سئو هم اگر تصمیم دارید به صورت یک مبتدی در این زمینه فعالیت کنید شاید نیازی نداشته باشید که تسلطی بر روی زبان های برنامه نویسی تحت وب مانند Php و جاوا اسکریپت داشته باشید.

اما اگر می‌خواهید به عنوان یک متخصص سئو و یک فرد حرفه ای در این زمینه فعالیت کنید بهتر است که به زبان های برنامه نویسی تحت وب آشنا شوید.

چرا که امروزه یکی از اولویت‌ها مهم موتور جستجوگر گوگل برای رتبه دادن به صفحات سایت های مختلف به موضوع سرعت وبسایت بستگی دارد.

و شما به عنوان یک متخصص سئو هر چقدر به توانید سرعت وب سایت خود را بهینه سازی نمایید و سرعت بارگذاری صفحات خود را در حالت های مختلف دسکتاپ، تبلت و مخصوصاً موبایل که اکثر ورودی ها از طریق موبایل وارد سایت شما می شوند بهینه سازی کنید می توانید شانس بالاتری برای به دست آوردن رتبه های بالای گوگل داشته باشید.

پس در نتیجه با توجه به توضیحاتی که داده شد شما برای بهینه سازی سرعت وبسایت خود که امروز یکی از اولویت‌های مهم گوگل است باید دانش برنامه نویسی داشته باشید و بتوانید با بهینه‌سازی سورس کد های موجود در صفحات سایت خود سرعت بارگذاری صفحات وب سایت خود را به حداقل برسانید.

که برای انجام این کار هم می‌توانید از ابزاری به نام Google page Speed کمک بگیرید، که این ابزار قدرتمند گوگل وضعیت سرعت بارگذاری صفحات وب سایت را به شکلی دقیق به شما نمایش میدهد، اگر در این ابزار شما خطا هایی برای سرعت سایت خود مشاهده کردید می توانید به کمک داشتن با دانش برنامه نویسی سرعت وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.

c959f805 e4b1 453e ab57 1f68c723ad32 - آیا برای سئو کار شدن به مهارت برنامه‌نویسی نیاز داریم ؟ -

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان و حرفه ای به صورت کاملا سئو شده مطابق با جدیدترین آپدیت های گوگل

چرا یادگیری مهارت سئو امری ضروری است ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که به طور طبیعی شما اگر می خواهید پس از فرآیند ساخت وبسایت خود خدمات خود را به کاربران اینترنتی معرفی کنید و توسط کاربران فعال در بستر اینترنت و فضای مجازی دیده شوید نیاز به انجام فرآیند سئو بهینه‌سازی دارید، و در واقع پس از انجام فرایند سئو و بهینه سازی صفحات که شما بتوانید در صفحات اول موتورهای جستجو دیده شوید آن زمان است که می توانید خدمات و یا محصولات خود را به کاربران اینترنتی عرضه نمایید.

که برای انجام این کار شما یا باید خودتان مراحل آموزش سئو را یاد بگیرید و همانطور که در بخش های قبلی هم گفته شد با داشتن دانش برنامه نویسی بتوانید به صورت حرفه‌ای به عنوان یک متخصص سئو صفحات وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.

و یا اینکه شما باید به یک شرکت سئو اعتماد کنید و فرآیند صحیح و بهینه سازی صفحات سایت خود را به آنها واگذار نمایید تا طبق قراردادی که شما با شرکت مربوطه امضا می کنی خدمات و کلمات کلیدی شما را به صفحه اول گوگل بیاورند.

7945871d 0336 40d4 bd6a c54abfb6585a - آیا برای سئو کار شدن به مهارت برنامه‌نویسی نیاز داریم ؟ -

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، لطفا در صورتی که هر گونه سئوال یا پرسشی در مورد سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت دارید، می توانید با شماره تلفن های ۰۹۱۲۰۱۴۵۰۲۱ و همچنین ۰۲۱۶۶۹۳۱۸۵۷ تماس بگیرید، تا بهترین کارشناسان سئو در تهران در این زمینه به شما مشاوره دهند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.