سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طرز تهیه بلال کبابی با پوست
    15 دی 1400 - 10:48
    شناسه : 192089
    0

    با دنبال یادگیری طرز تهیه بالا کبابی با پوست هستید، ما در وبلاگ خبری دورمگ یک پیشنهاد خوب برای کباب کردن بلال داریم. در این مقاله با ما همراه باشید تا با طرز تهیه بلال در مایکروویو، طرز تهیه بلال در فر بدون فویل و طرز تهیه بلال در فر با فویل آشنا شوید.

    پ
    پ

    1 3 - طرز تهیه بلال کبابی با پوست - بلال کبابی

    با دنبال یادگیری طرز تهیه بالا کبابی با پوست هستید، ما در وبلاگ خبری دورمگ یک پیشنهاد خوب برای کباب کردن بلال داریم. در این مقاله با ما همراه باشید تا با طرز تهیه بلال در مایکروویو، طرز تهیه بلال در فر بدون فویل و طرز تهیه بلال در فر با فویل آشنا شوید.

    طرز تهیه بلال کبابی با پوست

    در این پست روشی آسان و خوشمزه برای کبابی کردن ذرت به شما اموزش می دهیم. حتما ان را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. در این روش نیازی به آب و نمک نیست. ابتدا پوست ذرت را مانند موز به آرامی پایین بکشید. سپس بر روی آن کره جامد بمالید و برروی آن نمک و فلفل بپاشید و سپس پوست ان را به حالت اول برگردانید و آن را با پوست بپوشانید.

    سپس ذرت را بر روی کباب پز یا منقل بگذارید و فرصت بدهید تا کبابی شود. با این روش می توانید ذرت با طعم کره ای نمکی تجربه کنید.امیدواریم از طعم متفاوت و بی نظیر ان لذت ببرید.

    2 4 - طرز تهیه بلال کبابی با پوست - بلال کبابی

    طرز تهیه بلال در مایکروویو

    پختن ذرت با مایکروویو امکان دارد. شاید عجیب به نظر برسد. اما اگر بیشتر از یک عدد میپزید، احتمالاً کارآمدترین روش برای طبخ ذرت نیست. در آن حالت بخارپز کردن و یا سرخ کردن با گاز سریعتر و آسان تر است.

    اما این روش یعنی پختن ذرت با مایکروویو، یک روش سریع و بی دردسر برای وعده های کم است. پختن ذرت با پوست هم امکان دارد با این روش، ذرت در آب میوه های خود بخار می کند و عطر و طعم را از پوسته ها جذب می کند و در نتیجه طعم و مزه فوق العاده و بی نظیر ذرت حاصل می شود.

    اگر می خواهید بیش از یک عدد در مایکروویو بطور همزمان داشته باشید، بسته به توان مایکروویو و اندازه ذرت، زمان پخت و پز را به مدت 2 دقیقه برای هر عدد افزایش دهید. برای یافتن زمان مناسب مایکروویو ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشید.

    پیشنهاد ویژه: یادگیری کامل مهارت های آشپزی با شرکت در دوره های آموزش آشپزی آموزشگاه آریا تهران، با امکان دریافت مدرک بین المللی. همین حالا تماس بگیرید. 02166919633 الی 6 – 09020055503 – 09374949774

    دستورالعمل پختن ذرت با مایکروویو

    یک ذرت را در مایکروویو قرار دهید، پوسته آن را جدا نکنید. به مدت 4 دقیقه ذرت را در مایکروویو قرار دهید ولی توجه داشته باشید که هر مایکروویو متفاوت است. اگر این زمان زیاد ذرت را در مایکروویو خود می پزد، دفعه دیگر آن را به 2 تا 3 دقیقه کاهش دهید. پس از این زمان، ذرت شما آماده است و میتوانید با نمک و فلفل یا هر ادویه ایی که میپسندید، طعم دارش کنید.

    توجه داشته باشید که حتما از ظروف ایمن مایکروویو استفاده کنید.

    3 3 - طرز تهیه بلال کبابی با پوست - بلال کبابی

    طرز تهیه بلال در فر بدون فویل

    همانطور که گفته شد، ذرت، یکی از پر طرفدارترین سبزیجات فصل بهار به شمار می رود که طعم بسیار خوب و لذیذی دارد. ذرت کبابی یکی از میان وعده های سالم و خوشمزه برای همه بخصوصو بچه هاست. علاوه بر این از ذرت میتوان در رسپی های مختلف و انواع غذاها و سالاد ها استفاده نمود. در این مطلب دو روش ساده خانگی برای کباب کردن ذرت، درون فر، به خصوص برای کسانی که شرایط و یا تمایلی به کباب کردن ذرت روی زغال را ندارند، آورده شده است.

    مواد مورد نیاز برای کباب کردن ذرت

    • ذرت 4 عدد کره 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)
    • جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)
    • قیچی آشپرخانه

    قبل از شروع به کار، فر را روی دمای 350 درجه فارنهایت قرار داده تا فر گرم شود.

    سپس پوست ذرت ها را کمی مرتب کنید. در این روش نباید پوست ذرت را به طور کامل بکنید؛ بلکه فقط با کمک قیچی یا چاقو، سر و قسمت بالایی ذرت و در صورت تمایل، لایه اولیه پوست ذرت را کنده و کمی آن را مرتب کنید. در این مدل کباب کردن، پوست ذرت به عنوان محافظی برای آن می باشد.

    سپس ذرت ها را در طبقه میانی فر قرار داده و اجازه دهید تا زمانی که پوسته های آن قهوه ای رنگ شده و از ذرت جدا شود، درون فر بماند. این مدت زمان حدود 30 دقیقه می باشد.

    ذرت ها را از داخل فر خارج کنید. حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا کاملا خنک شود. پوسته آن را جدا کرده و در صورت تمایل، کره و جعفری را روی آن ریخته و با کمی نمک، فلفل و لیموی تازه سرو کنید. با این روش احتمال سوختن ذرت ها از بین رفته و از این رو، روشی کاملا سالم برای خوردن ذرت می باشد.

    چنان چه تمایلی به کباب شدن بیشتر ذرت ها را داشته باشید، می توانید ذرت ها را پوست گرفته و آن ها را بدون پوست در فر قرار دهید. برای این روش فر را از قبل روی دمای 400 درجه فارنهایت قرار داده و ذرت ها را پوست بگیرید. سپس ذرت ها را در طبقه وسطی فر به مدت 25 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود، قرار دهید.

    مجددا 5 دقیقه صبر کنید تا ذرت ها خنک شوند؛ سپس در صورت تمایل کره و جعفری را اضافه کنید.

    طرز تهیه بلال در فر با فویل

    ذرت در کنار تمامی فوایدی که داره دارای طعم بی نظیریه که در انواع غذاها و سالاد ها مورد استفاده قرار می گیرد. ذرت کبابی یه میان وعده ی آسون و سالم برای همه ی افراده.

    ذرت مانند سیب زمینی و برنج، یکی از سبزیجات نشاسته ای می باشد که از خانواده غلات و کربوهیدرات ها به شمار می رود. این گیاه یک منبع غنی از ویتامین B5، B1، ویتامین C و سرشار از فیبر می باشد که در سوخت و ساز بدن، مقابله با بیماری ها و مشکلات سوء هاضمه و دستگاه گوارشی مفید است. ذرت حاوی مواد مناسبی برای پیشگیری از سرطان و پایین آوردن سطح کلسترول و قند خون نیز می باشد. در این مطلب طرز تهیه ی یکی از روش های کباب کردن ذرت با استفاده از فویل آلومینیومی، مرحله به مرحله آورده شده است.

    طرز تهیه ذرت کبابی در فر با فویل آلومینیومی

    قبل از شروع به کار، فر را روی دمای 375 درجه فارنهایت قرار داده تا فر گرم شود. سپس پوست و موهای ذرت را به طور کامل گرفته و آن را مرتب کنید.

    فویل های آلومینیومی را کمی بزرگتر از اندازه ذرت ها (به طور متوسط یک مستطیل 25 در 15 سانتی متری) ببرید. برای هر ذرت یک مستطیل آلومینیومی جدا گانه در نظر بگیرید. ذرت ها را در وسط فویل قرار داده، نصف قاشق کره را روی آن پخش کنید. سپس سر و ته فویل آلومینیومی را به خوبی ببندید؛ به طوری که در حین مراحل پخت، چیزی از آن بیرون نریزد.

    ذرت های پیچیده شده در فویل آلومینیومی را مستقیما در طبقه میانی فر قرار داده و اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند.

    در نهایت ذرت ها را از داخل فر خارج کرده و حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا کاملا خنک شود. فویل آلومینیومی را باز کنید؛ کمی جعفری، نمک و فلفل روی آن بپاشید. برای خوردن آن می توانید از لیموی تازه، پنیر پارمزان و یا سس مایونز استفاده کنید. (توجه کنید که قبل از قرار دادن ذرت ها درون فر و همزمان با اضافه کردن کره، می توانید جعفری و نمک و فلفل را هم اضافه کنید).

    برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله طرز تهیه بلال در فر را مطالعه کنید.

    همچنین می توانید از مقاله موجود در وب سایت آموزشگاه آریا تهران استفاده کنید:

    آدرس وب سایت: www.aryatehran.com

    شماره تلفن: 02166919634 الی 6 – 09020055503 – 09374949774

    پیج اینستاگرام: @aryatehran_

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.