پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طرز تهیه فیله سوخاری و قارچ سوخاری
    15 دی 1400 - 10:53
    شناسه : 192105
    1

    برای یادگیری طرز تهیه فیله سوخاری و قارچ سوخاری حتما این مقاله جذاب را مطالعه کنید.

    پ
    پ

    123 - طرز تهیه فیله سوخاری و قارچ سوخاری -

    قارچ سوخاری چیست

    قارچ سوخاری یکی از پیش غذاهای محبوب در فست فودها است که از پیش غذاهای نوین و جدید محسوب می شود. هر چند که همه غذاهای سوخاری دارای کالری خیلی زیادی هستند اما قارچ سوخاری از سالم ترین سوخاری ها محسوب می شود.

    با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر قارچ سوخاری تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری قارچ سوخاری تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه قارچ سوخاری آموزشگاه آشپزی آریا تهران ( www.aryatehran.com ) همراه باشید.

    فیله سوخاری چیست

    فیله مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که در دسته بندی غذاهای فست فودی قرار می گیرد، امروزه به عنوان یکی از پر طرفدارترین غذاهای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود.

    فیله مرغ سوخاری را در کشورهای مختلف با طعم های بسیار متنوعی درست می کنند، مثلا در کشوری مثل هند در تهیه این غذا از ادویه های بسیار تند و تیز استفاده می شود که باعث می شود این غذا طعمی بسیار تند و آتشین داشته باشد.

    جالب است بدانید در روش حرفه ای درست کردن فیله مرغ سوخاری از پودر سوخاری استفاده نمی شود و تنها از آرد استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی فست فودی در ادامه با سایت آموزشگاه آریا تهران همراه باشید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طرز تهیه فیله سوخاری را مطالعه کنید.

    مواد لازم قارچ سوخاری پفکی

    • قارچ ۵۰۰ گرم
    • تخم مرغ ۱ عدد
    • آبلیمو ۱ قاشق مرباخوری
    • زعفران ۱ قاشق چایخوری
    • ماست ۴ قاشق غذاخوری
    • آرد سوخاری به اندازه کافی
    • روغن سرخ کردنی به اندازه کافی
    • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

    22 2 - طرز تهیه فیله سوخاری و قارچ سوخاری -

    طرز تهیه قارچ سوخاری

    ابتدا قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سپس خیلی سریع آبکشی می کنیم و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و کنار می گذاریم.

    سپس در کاسه ای بزرگ ماست را می ریزیم و هم می زنیم تخم مرغ را ابتدا در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بود داخل کاسه می ریزیم و با ماست خوب مخلوط می کنیم و بعد زعفران دم کرده ،نمک،فلفل و آبلیمو را نیز اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم و در آخر مقداری از آرد سوخاری را اضافه می کنیم تا از شلی مایه در بیاید و زیاد ریختن آن توصیه نمی شود چون باعث جذب نشدن آرد سوخاری به قارچ می شود.

    قارچ ها را داخل مایه می ریزیم و یک دست کش تمیز در دست می کنیم و قارچ ها را در مایه می زنیم تا کاملا با مایه آغشته شود.

    اگر زمان داشته باشیم، روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه قارچ ها را می گذاریم در یخچال تا طعم دار شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه در تابه ای کوچک با عمق زیاد روغن سرخ کردنی می ریزیم به مقداری که قارچ ها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان روغن داغ شود،سپس کاسه را از یخچال خارج می کنیم و در کاسه ای آرد سوخاری درشت می ریزیم و سلفون را بر می داریم و از قارچ ها بر می داریم و در آرد سوخاری می غلتانیم و در روغن داغ می گذاریم تا سرخ شوند.

    حرارت را اصلا زیاد نمی کنیم چون ممکن است بسوزند پس با همان حرارت کم می گذاریم تا طلایی شوند و از روغن خارج می کنیم و در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها بیرون بیاید.قارچ های سوخاری را در ظرف می ریزیم و با سس نوش جان کنید.

    طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی

    برای یادگیری طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی نیاز به هیچ دردسری نیست، تمام دستورات بالا به شما در تهیه یک قارچ سوخاری رستورانی کمک می کند

    مواد لازم برای تهیه فیله سوخاری فست فودی

    • فیله مرغ 600 گرم
    • زنجبیل تازه 1 تکه کوچک
    • سیر 2 حبه
    • آب لیمو ترش 3 قاشق غذاخوری
    • آرد سفید1 پیمانه
    • تخم مرغ 1 عدد
    • سس کچاپ2 قاشق غذاخوری
    • آب سرد1 پیمانه
    • پاپریکا 1 قاشق چایخوری
    • آویشن 1 قاشق چایخوری
    • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
    • روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار کافی

    مواد لازم سس سوخاری

    • سس مایونز2 قاشق غذاخوری
    • سس کچاپ 1 قاشق غذاخوری
    • سس خردل ½ قاشق غذاخوری
    • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

    33 - طرز تهیه فیله سوخاری و قارچ سوخاری -

    دستور پخت فیله مرغ سوخاری

    برای تهیه فیله مرغ سوخاری خوشمزه ابتدا سینه مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو تیز روی آن برش های نواری و طولی می زنیم. ضخامت عرض آن ها نه زیاد نازک باشد و نه خیلی ضخیم در حد نیم سانتیمتر مناسب است.

    زنجبیل تازه را پوست می گیریم و برش می زنیم به اندازه 1 قاشق چایخوری و آن را داخل کاسه ای بزرگ رنده ریز می کنیم. سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و به زنجبیل می افزاییم.

    لیمو تازه را از وسط نصف می کنیم و آب آن را داخل پیاله ای می گیریم و هسته های آن را خارج می کنیم و به طعم دهنده ها اضافه می کنیم.همچنین فلفل و نمک را نیز اضافه می کنیم و با قاشق همگی مواد را مخلوط می کنیم.

    سپس برش های مرغ را داخل کاسه محتوی مواد می گذاریم و آنها را زیر و رو می کنیم تا کاملا با طعم دهنده ها آغشته شوند و بعد روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت 3 الی 4 ساعت برش های مرغ مزه دار شوند.

    در این مرحله قابلمه ای کوچک ترجیحا با عمق زیاد را روی حرارت کم می گذاریم و روغن سرخ کردنی در حد 2 الی 3 سانتیمتر داخل آن می ریزیم (تا کاملا مواد داخل آن شناور باشند)و اجازه می دهیم تا به مرور زمان با حرارت کم داغ شود.

    تخم مرغ را داخل کاسه ای می شکنیم و آرد را همراه با آویشن، پاپریکا، کمی فلفل و نمک به مواد اضافه می کنیم (اگر از فیله اسپایسی خوشتون می یاد می تونید کمی سس چیلی نیز به این ترکیب اضافه کنید)

    سپس با چنگال خوب مواد را مخلوط می کنیم و آب سرد را کم کم اضافه می کنیم و همان طور به مخلوط کردن مواد ادامه می دهیم تا مایه به قوامی در حد ماست برسد و دیگر از ریختن آب خودداری می کنیم. (مهم نیست اگر از آب اضافه بیاید)

    در این مرحله سس کچاپ یا سس چیلی را نیز می افزاییم و خوب همگی مواد را مخلوط می کنیم و کاسه را کنار دستمان قرار می دهیم.مقداری آرد داخل بشقابی می ریزیم و کنار کاسه قبلی می گذاریم.

    فیله ها را از داخل یخچال بیرون می آوریم و هر کدام را ابتدا داخل مایه فرو می کنیم تا آغشته به آن شود و بعد داخل آرد قرار می دهیم و می غلطانیم و مجددا داخل مایه و بعد هم داخل آرد می کنیم تا آغشته به آن شود

    سرخ کردن فیله سوخاری پفکی

    بعد آرام داخل قابلمه روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شود. زمانیکه خودش را گرفت آن را با قاشق در روغن چپ و راست می کنیم تا همه نقاط فیله ها سوخاری شود.حدودا 4 دقیقه زمان می برد تا کاملا مغز پخت و سوخاری شوند.

    همگی برش های مرغ را بعد از کاور کردن با مایه و آرد به همین شکل که بیان کردیم داخل روغن سوخاری می کنیم.در آخر فیله های سوخاری شده را از داخل روغن بیرون می آوریم و در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

    در این مرحله برای تهیه سس مخصوص فیله سوخاری 2 قاشق غذاخوری سس مایونز را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس 1 قاشق غذاخوری سس کچاپ به آن اضافه می کنیم و کمی سس خردل، فلفل و نمک نیز به این ترکیب می افزاییم.

    سپس با قاشق خوب مواد را مخلوط می کنیم و داخل پیاله ای می ریزیم، سپس فیله های سوخاری را در دیس می چینیم و با سیب زمینی سرخ کرده تزئین می کنیم و فیله ها را داخل سس می زنیم و نوش جان می کنیم.

    فیلم طرز تهیه فیله مرغ سوخاری

    برای مشاهده فیلم طرز تهیه فیله مرغ سوخاری به وبلاگ آموزشگاه آشپزی آریا تهران مراجعه کنید.

    آدرس وب سایت : www.aryatehran.com

    شماره تماس ها: 02166919634 الی 6

    شماره موبایل ها: 09020055503 – 09374949774

    آدرس ایسنتاگرام : @aryatehran_

    در وب سایت آریا تهران شما مجموعه فیلم آموزش آشپزی ایرانی و ملل را در اختیار خواهید داشت.

    پیشنهاد ویژه: برای یادگیری حرفه ای غذاهای فست فودی و همچنین دریافت مدرک بین المللی، حتما در دوره های آموزش آشپزی آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.