×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، به تصویر کشیدن دنیایی که هر کسی آرزوی داشتنش را دارد مثل پوستی صاف، چشمانی کشیده و اندامی متناسب و تلاش برای نمایش خوشی‌هایی که برای بیننده‌ای که در شرایط سخت اقتصادی امروز ایران زندگی می‌کند، شبیه به آرزویی دور و دراز است، همه آن چیزی است که امروزه به اسم بلاگر معروف است. دسته‌ای از این بلاگرهایی که انگار در جهانی زندگی می‌کنند که شبیه به روزمره زندگی ما نیست، بیوتی بلاگرها هستند.

551378 - تناسب اندام به قیمت جان / نچرال‌های دروغ‌گو -

زندگی فانتزی در دنیایی ماورایی

 این دسته بلاگرها در ظاهری حرفه‌ای و بعضا حتی با تولید محتواهای باکیفیت تلاش می‌کنند تا سبک آرایشی خاصی را به مخاطب آموزش دهند و در عین حال وانمود می‌کنند که طرفدار زیبایی طبیعی هستند و حتی سبک آرایش قدیمی و روزانه امروز زنان را مورد تمسخر قرار می‌دهند اما در ورای این طبیعی نمایی دروغین انواع عمل‌های زیبایی را انجام می‌دهند و اگر پیش از این یکی دو قلم لوازم آرایشی بین زنان رایج بود امروز بلاگرها با تمسخر سبک آرایشی ساده و در عین حال استفاده از محصولات آرایشی که هزینه‌های بسیاری دارند زنان را به انجام عمل‌های زیبایی متعدد ترغیب می‌کنند. همین بلاگرها هزینه‌های میلیونی برای تبلیغات می‌گیرند و پشت پرده با شرکت‌های آرایشی بهداشتی و جراحان زیبایی قرارداد می‌بندند.

پای سلبریتی‌ها در کفش پزشکان/ کلینک‌های جراحی بازیگران معروف+فیلم

بیننده‌ای که این صورت‌های بی‌نقص را می‌بیند و مدام در معرض تبلیغات قرار دارد از خود می‌پرسد که چرا من تغییراتی انجام ندهم که زیباتر به نظر برسم؟ در مقابل با صنعت بی‌انتهای زیبایی طرف هستیم که سکاندار آن جراحان زیبایی هستند و هر روز با روش‌های مختلف از مزایای عمل‌های زیبایی می‌گویند. تبلیغات آن‌ها شکل جدیدی هم به خود گرفته و گاهی گماشته‌هایی را راهی جمع‌های دوستانه زنان در گروه‌های مجازی یا هر محلی که تجمعی وجود دارد، می‌کنند تا از دست و پنچه طلایی دکتر تعریف کنند و با ایجاد احساس نیاز در مخاطب او را راضی کنند تا باور کند که به انجام یک عمل زیبایی نیاز دارد، غافل از اینکه ورای هزینه‌ها این عمل‌ها گاهی صدمات جبران ناپذیری دارند.

551376 - تناسب اندام به قیمت جان / نچرال‌های دروغ‌گو -

پیکرتراشی و عوارض آن

پیکرتراشی یا ابدومینوپلاستی عملی است که این روزها بسیار بین زنان رایج شده و تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام می‌شود و می‌خواهند نشان دهند که شما با یک عمل چند ساعته می‌توانید به اندامی برسید که آرزویش را داشتید و دیگر باید با رژیم و ورزش و کاهش وزن خداحافظی کنید اما پشت پرده این عمل مجموعه عوارضی است که گریبانگیر مراجعان می‌شود و حتی گاهی به مرگ فرد می‌انجامد. در گفت‌وگوهایی که با زنانی که این عمل را انجام داده بودند، داشتم بیشترشان به نکروز و مردگی بافت پس از عمل اشاره کردند. دیگر عوارضی که برای این عمل سنگین عنوان شده شامل خونریزی شدید بعد از عمل، عفونت محل جراحی و انتقال آن به سایر ارگان های بدن، تجمع آب در بافت‌‎ها، کند شدن روند بهبودی و طولانی شدن دوران نقاهت، طولانی شدن روند ترمیم زخم‌های ناشی از عمل جراحی، تحلیل بافت پوست اشاره کرد.

ایران رتبه دوم جراحی‌های زیبایی در منطقه

بابک نیکومرام نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران سال گذشته اعلام کرد که کشور ما رتبه دوم منطقه در عمل‌های زیبایی را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد جراحان پلاستیک در خاورمیانه در ایران حضور دارند. این آمار از مشکلی اجتماعی و نوعی خودکم بینی خبر می‌دهد و در مقابل گواهی بر رشد روزافزون صنعت پولساز زیبایی در ایران است.

549966 - تناسب اندام به قیمت جان / نچرال‌های دروغ‌گو -

اختلال خود زشت پنداری

علیرضا شریفی یزدی؛ روانشناس اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در خصوص دلایل گرایش افراطی افراد به عمل‌های زیبایی گفت: یکی از عوامل مهم گرایش افراطی به عمل‌های زیبایی که در کشور ما هم بسیار رایج است، پایین بودن اعتماد به نفس افراد است. دلیل دیگر اختلالی است که تحت عنوان خود بدریخت بینی شناخته می‌شود؛ اینگونه افراد برای رهایی از حس بدی که نسبت به خود دارند به راحتی به جراحان زیبایی اعتماد می‌کنند.

او ادامه داد: موضوع بعدی بحث رسانه‌های دیداری است که در راس آن‌ها فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها قرار دارند که ویژگی‌های ظاهری بازیگران حاضر در این سریال‌ها و فیلم‌ها روی بیننده تاثیر می‌گذارد.

ردپای مافیای پزشکی

شریفی یزدی توضیح داد: عامل دیگر صنعت زیباسازی است، جراحی زیبایی یکی از پردرآمدترین حوزه‌های پزشکی محسوب می‌شود و چون این صنعت پول‌ساز است به همان نسبت هم تبلیغات بسیاری دارد. تبلیعات بسیار در این حوزه افراد را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را جذب می‌کند.

او اضافه کرد: موضوع دیگری که مطرح می‌شود، بحث گروه‌های مرجع است؛ هر انسانی گروه‌های مرجعی برای خود دارد و گاهی هنرپیشه‌ها، خواننده‌ها، ورزشکاران و دیگر چهره‌ها مرجع برخی افراد می‌شوند و این افراد از گروه مرجع خود تقلید می‌کنند. گروه‌های مرجع همیشه تعیین کننده سبک زندگی مردم هستند و افرادی که تقلیدپذیری بالاتری دارند زودتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

انجام جراحی های زیبایی در اتاق عمل‌های غیر استاندارد و افراد غیرپزشک

این روانشاس اجتماعی عنوان کرد: امروزه به دلیل افزایش ضریب نفوذ رسانه‌های اجتماعی و فضای دیجیتال، بلاگرهای فعال در فضای مجازی هم بیشتر دیده می‌شوند و از ویژگی‌های فضای دیجیتال این است که فضایی فانتزی را به جای زندگی واقعی به تصویر می‌کشد و نهایت پستی ارائه می‌شود که آرزوهای بیننده را به تصویر کشیده است.

او افزود: نقش گروه همسال و چشم و هم چشمی‌ها را هم نباید نادیده گرفت، زمانی که همه اطرافیان فردی عمل زیبایی انجام داده باشند، فرد ترغیب می‌شود که او هم تن به عمل‌های زیبایی بدهد یا گاهی اطرافیان مدام به فرد می‌گویند که چرا تغییری در چهره‌ات ایجاد نمی‌کنی و این گونه موارد اثرات روانی دارد.

لزوم تمرکز بر توانایی‌های فردی

علیرضا شریفی یزدی اظهار داشت: اولیت راهکار این است که اعتماد به نفس افراد را افزایش دهیم و افراد جامعه از اعتماد به نفس واقعی برخوردار باشند. کسانی هم که دچار اختلال خود زشت پنداری هستند باید به متخصص مربوطه مراجعه کنند و به جای انجام عمل‌های متعدد، مشکل خود را برطرف کنند. موضوع بعدی که در حیطه وظایف نهادهای مسئول است، افزایش نظارت بر کار جراحان پلاستیک است که به راحتی مردم را زیر تیغ جراحی نبرند. یکی دیگر از راهکارها هم افزایش سواد رسانه افراد جامعه است تا به راحتی تحت تاثیر بلاگرها قرار نگیرند.

او در تشریح راهکار حل این موضوع گفت: تکنیک‌های افزایش اعتماد به نفس می‌تواند به افراد کمک کند تا رضایت از خود را افزایش دهند، برای مثال تمرین این موضوع که ما نیکی‌های خود را ببینیم و روی موارد مثبت تاکید کنیم. خانواده هم نقش مهمی دارد و نباید نقاط منفی افراد را به رخ بکشد و آن‌ها را مقایسه و تحقیر کند. مقایسه نکردن خود با دیگران هم راهکار دیگری است که به افراد کمک می‌کند. بخشی از مشکل هم ریشه در کودکی دارد که افراد در مواجهه با کودک از ظاهر او تعریف می‌کنند و با این کار ناخواسته کودک را به ظاهر ارجاع می‌دهیم و اگر به جای آن مهارت‌های غیرظاهری و توانمندی‌های او را تحسین کنیم، این کودک در بزرگسالی کمتر با ظاهر خود دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.