×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مرکز مشاوره روانشناسی

موضوع روانشناسی در زندگی موضوعی است که هیچ کس از آن بی نیاز نیست. برای همه ما در زندگی پیش آمده است آشفته شویم، اضطراب داشته باشیم، افسردگی داشته باشیم و نتوانیم این اضطراب و افسردگی را مدیریت و کنترل کنیم. طبیعتاً هر کسی که نارضایتی در زندگی خود دارد تمایل دارد آن نارضایتی را از بین ببرد. قطعاً زندگی اجتماعی ما همیشه آن طوری نیست که بر وفق مراد ما باشد و مسائل و مشکلاتی در زندگیِ زناشویی، روابط عاطفی، مشکلات خانوادگی، مسائل شغلی، تضاد با دوستان و آشنایان و … خود را نمایان می کنند و برای ما احساسی و ناراحت کننده ناامیدکننده به وجود می آورند.

ممکن است از خود سوال بپرسید که:

  • آیا این تضاد ها قابل حل شدن یا بهبود هستند؟
  • چگونه می توانم این تضاد ها را در زندگی خود حل کنم و یا وضعیت آن را بهبود ببخشم؟
  • آیا وضعیت می‌تواند بهتر از این باشد؟

 در اینجا علم روانشناسی اهمیت بالای خود را به ما نشان می دهد.

روانشناسی چیست؟

به عبارت ساده روانشناسی علمی است که طیف گسترده‌ای از زیر شاخه ها را در خود دارد که هدف همه این زیر شاخه ها و مطالعه بر روی افکار اندیشه بینش و رفتار انسان است. در اصل روانشناسی، عبم مطالعه درونیات انسان است. در این مطالعه، بررسی عوامل محیطی و اجتماعی که بر افکار و عملکرد و احساسات و رفتار و عواطف افراد تأثیر می‌گذارند نیز بسیار حائز اهمیت است.

هر چه بیشتر از علم روانشناسی در زندگیمان بهره ببریم، آگاهی و خودآگاهی ما ارتقا می یابد و نتیجه افزایش آگاهی، رسیدن به آرامش درونی است.

مشاوره روانشناسی در کلینیک روانشناسی

بهبود سلامت روانی با مشاوره روانشناسی بعد از چه مدت اتفاق می‌افتد؟

به طور کلی این موضوع را به هیچ عنوان نمی‌توان فرموله کرد و دقیقاً مشخص کرد که درمان توسط مشاوره روانشناسی طی چه مدت انجام می‌گیرد. چرا که هر شخصی با توجه به ویژگی های شخصیتی و افکاری که دارد، با شخص دیگر متفاوت است. مورد دیگر میزان بزرگی مشکل فرد است. اگر مشکل مراجعه کننده به مشاوره روانشناسی یک مشکل بزرگ و خود باشد و این مشکل با مشکلات دیگری ترکیب شده باشد، طبیعتاً طول درمان برای آن شخص طولانی تر از شخص دیگر می شود. اما به طور کلی حدود ۵۰ درصد از مراجعینی که جلسات مشاوره روانشناسی را پیش‌می گیرند بعد از گذشت ۶ تا ۸ جلسه در خصوص یک موضوع واحد، پیشرفت های جالب توجه در خصوص بهبود مشکل شان می‌رسند.

برای برخی از افراد که مشکلات شان حادتر است، جلسات مشاوره روانشناسی حتی می‌تواند تا ۲ سال به طول بی‌انجامد. مورد دیگری که بر طول درمان افراد تاثیرگذار است، میزان همکاری شخص با درمانگر خود است طبیعتاً اگر شخصی نسبت به درمان یک مقاومت ذهنی داشته باشد، درمانش بیشتر از فردی طول میکشد که این مقاومت را در ذهن خود ندارد.

منظور از بهبودی کامل در جلسات مشاوره روانشناسی چیست؟

اشخاصی که جلسات مشاوره روانشناسی را پیش می گیرند، بعد از مدتی که حالشان و وضعیتشان بهتر شد، تصور می‌کنند که دیگر به مشاوره روانشناسی احتیاجی ندارند. اما این باور یک باور کاملاً اشتباه است. تشخیص بهبودی کامل فقط باید توسط مشاور روانشناس انجام شود، چرا که مشاور روانشناس با توجه به تخصصی که دارد می تواند تشخیص دهد که ممکن است مشکلات ما بعد از مدتی عود کنند و وضعیت ما به حالت وضعیتِ آشفته‌ی سابق بازگردد.

مرکز مشاوره روانشناسی سلامت - مرکز مشاوره روانشناسی ذهن آرا

علائمی که بعد از مشاهده آنها، بهتر است به روانشناس مراجعه کنید.

علائم وجود دارند که این علائم به نوعی زنگ خطر محسوب می‌شوند. این علائم عبارتند از احساس غم و اندوه، ناتوانی، اضطراب شدید، به مشکل خوردن با اعضای خانواده و دوستانتان به طوری که نتوانید شرایط را بهبود ببخشید. خستگی مفرط در انجام امور روزمره نیز یکی از زنگ خطرهایی است که باید به آن توجه کنید. پیش آمدن وضعیتی مثل فرسودگی شغلی، کوفتگی و به طور کلی کاهش انرژی، وضعیت هایی هستند که بعد از مشاهده آنها بهتر است جلسات مشاوره روانشناسی را پیش بگیرید.

چرا بهتر است برای شروع جلسات مشاوره روانشناسی به یک مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنیم؟

مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی به این جهت برای ما بهتر است که یک مرکز مشاوره روانشناسی از متخصصین مختلفی تشکیل شده است. گاهی ما برای یک مشکل واحد می‌خواهیم به روانشناس مراجعه کنیم، اما ما نمی توانیم تشخیص دهیم که مشکل ما دقیقاً مربوط به کدام تخصص از روانشناسی مربوط می شود. مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی و انجام تست های روانشناختی، ما به روانشناسی معرفی می شویم که در حوزه مشکلات ما بیشترین تخصص را دارد.

کدام مرکز مشاوره روانشناسی خوب است؟

طبیعتاً برای مراجعه به یک مرکز مشاوره روانشناسی بهتر است در مورد آن اطلاع داشته باشیم و از انتخاب خود مطمئن باشیم چراکه جلسات مشاور روانشناسی خوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

مرکز مشاوره روانشناسی سلامت یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب یک مرکز مشاوره روانشناسی است، چرا که وی کلینیک روانشناسی در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به عنوان بهترین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی از سوی سازمان بهزیستی شناخته شد. بالای ۹۰ درصد از مراجعه به این مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کرده‌اند از خدمات مشاوره روانشناسی رضایت کامل دارند. برای ورود به وبسایت مرکز مشاوره روانشناسی سلامت، کلیک کنید.

مرکز مشاوره و مرکز روانشناسی ذهن آرا تخصصی ترین و بزرگترین مرکز روانشناسی و کلینیک روانشناسی در تهران هست که خدمات ارزیابی و درمان اختلالات روانشناسی کودک، نوجوان و بزرگسال و همچنین مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی و شغلی، و فردی را در بالاترین کیفیت ممکن زیر نظر دکتر روانشناس باتجربه و متخصص در همان حیطه ارائه می دهد. برای ورود به صفحه  مرکز مشاوره روانشناسی ذهن آرا، اینجا را کلیک کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.