×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

t3 1641792232 4630587 - نبش قبر برای رازگشایی مرگ مرد ثروتمند؛ کرونا یا قتل؟/ ماجرای صیغه نامه جعلی چیست؟ - صیغه نامه جعلی

به‌گزارش همشهری آنلاین، چند وقت قبل وکیل خواهر و برادری که در خارج از ایران زندگی می‌کنند راهی دادسرای جنایی تهران شد تا از دو زن به اتهام قتل و سرقت شکایت کند.

وی به قاضی محمد تقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران گفت: موکلان من خواهر و برادری هستند که به تازگی پدرشان را از دست داده‌اند و حالا مدارکی به‌دست آمده که نشان می‌دهد پدر آنها به قتل رسیده است.

وی ادامه داد: مقتول حدود ۶۵ساله و تاجر بود و از چند سال قبل که همسرش را از دست داد تنها زندگی می‌کرد. دختر و پسر او در یکی از کشورهای خارجی زندگی می‌کردند و به همین دلیل مقتول برای انجام کارهای خانه زن جوانی را استخدام کرده بود.

این زن که ۴۰ساله است و سپیده نام دارد از حدود یک سال و نیم قبل قدم به خانه مقتول گذاشت و کارش پخت‌وپز غذا، نظافت و انجام امورات خانه بود. او مدتی قبل با فرزندان مقتول تماس گرفت و مدعی شد که پدرشان مبتلا به کرونا شده و در بیمارستان بستری است. پس از این تماس فرزندان مقتول راهی ایران شدند اما وقتی رسیدند که پدرشان فوت شده بود. آنها به گمان اینکه پدرشان به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باخته، جسد را تحویل گرفته و دفن کردند اما پس از پایان مراسم پی به حقایقی بردند که موجب شد به ماجرای مرگ پدرشان مشکوک شوند.

وکیل پرونده ادامه داد:‌ موکلانم پس از آنکه پا در خانه پدرشان گذاشتند متوجه سرقت اموال قیمتی او شدند. از تابلو فرش یک میلیارد تومانی گرفته تا تابلوی نقاشی که پدرشان در سفر به اروپا خریده و بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشت.

علاوه بر این ظروف نقره، اسناد ملکی، دلارها و ۵۴نیم‌سکه طلا و ۴۰۰میلیون تومان پول نقد که داخل گاوصندوق مقتول بود و وی لیستی از آن تهیه کرده بود، ناپدید شده بود. موکلانم به تنها کسی که مظنون هستند همان زنی است که کارهای خانه مقتول را انجام می‌داد. نکته دیگری که نشان می‌دهد مرد تاجر قربانی جنایت شده، این است که برخی از بستگان وی می‌گویند هر وقت او برای تفریح به شهرستان سفر می‌کرد کاملا سرحال بود اما زمانی که به خانه‌اش برمی‌گشت همیشه دچار سرگیجه بود و حال مساعدی نداشت و بدون واکر نمی‌توانست راه برود.

این مسئله نشان می‌دهد که احتمالا خدمتکار خانه به‌تدریج اقدام به مسموم کردن مقتول می‌کرده تا او را به پرتگاه مرگ بکشاند. پس از مرگ او نیز وانمود کرده که وی بر اثر کرونا جان باخته است.

بازداشت ۲خواهر

با این شکایت، پرونده‌ای پیش روی قاضی محمد تقی شعبانی، بازپرس دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و او دستور شروع تحقیقات را صادر کرد.

بازپرس جنایی در ابتدا از بیمارستان خواست پرونده پزشکی متوفی را به دادسرا ارسال کنند. در پرونده علت مرگ کرونا درج شده و به همین دلیل جسد بدون کالبدشکافی دفن شده بود. در این شرایط بازپرس جنایی دستور نبش قبر متوفی را صادر کرد تا با انجام آزمایش‌های تخصصی علت اصلی مرگ وی مشخص شود.

با این دستور نبش قبر صورت گرفت و جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت. همزمان مأموران در شاخه دیگری از تحقیقات سپیده، همان زن ۴۰ساله‌ای که کارهای خانه متوفی را انجام می‌داد، زیرنظر گرفتند. یافته‌های آنها نشان می‌داد که چند روز پس از فوت متوفی، ۴۰۰میلیون تومان به‌حساب این زن واریز شده بود؛ همان مبلغی که از گاوصندوق متوفی سرقت شده بود.

در ادامه تحقیقات معلوم شد که سپیده خواهری ۳۷ساله به نام سحر دارد که او نیز خیلی‌ وقت‌ها به خانه متوفی رفت‌وآمد داشت و در انجام کارها به خواهرش کمک می‌کرد. در این شرایط بازپرس جنایی دستور بازداشت هر ۲خواهر و بازرسی خانه آنها را صادر کرد. مأموران در خانه سحر هر ۲تابلوی گران‌قیمتی را که از خانه متوفی سرقت شده بود کشف کردند. به این ترتیب هر ۲خواهر بازداشت شدند و برای انجام تحقیقات به دادسرای جنایی تهران انتقال یافتند.

صیغه نامه جعلی

سپیده که در خانه متوفی کار می‌کرد با نشان دادن یک صیغه نامه مدعی شد که متوفی شوهرش بوده و مدتی قبل از مرگش به‌صورت موقت با او ازدواج کرده بود. این زن گفت: من از شهرستان به تهران آمده بودم و در جست‌وجوی کار بودم تا اینکه یکی از آشنایانم مرد تاجر را به من معرفی کرد. در خانه‌اش مشغول به‌کار شدم و درآمد نسبتا خوبی داشتم تا اینکه چند ماه بعد وی به من پیشنهاد ازدواج داد.

من هم چون تنها بودم پذیرفتم و به‌صورت موقت با یکدیگر ازدواج کردیم. ۴۰۰میلیون تومانی که در لیست اموال مردتاجر نوشته شده و در حساب من است نیز مهریه‌ام بود که خودش به حسابم واریز کرد.

این زن گفت: مدتی قبل شوهرم به کرونا مبتلا شد. هرچند اوایل بیماری حالش خوب بود اما به‌تدریج حالش بدترشد و زمانی که او را به بیمارستان بردم جانش را از دست داد. من نقشی در مرگ او ندارم و شوهرم به‌خاطر ابتلا به کرونا فوت شد. من از سکه‌ها، دلارها و اسناد ملکی او اطلاعی ندارم و اصلا نمی‌دانستم او سکه، دلار و املاک دیگری هم دارد.

بعد از تحقیق از این زن نوبت به خواهر او رسید. سحر درباره کشف تابلوهای گران‌قیمت در خانه‌اش گفت: هر دوی آنها را مرد تاجر که شوهرخواهرم محسوب می‌شد به من هدیه داد. وی ادامه داد: اوایل به‌دلیل اینکه خواهرم در خانه مرد تاجر کار می‌کرد کمتر به آنجا رفت‌وآمد می‌کردم اما وقتی شنیدم که به‌صورت موقت با یکدیگر ازدواج کرده‌اند رفت‌وآمدم به آنجا بیشتر شد.

یک شب وقتی با شوهر خواهرم صحبت می‌کردیم به او گفتم که عاشق هنر هستم و علاقه خاصی به تابلو فرش و نقاشی‌ای که در دیوار خانه‌اش نصب شده بود دارم. شوهرخواهرم وقتی متوجه شدت علاقه من شد، تابلوها را به من هدیه داد.

اظهارات این ۲خواهر در حالی بیان می‌شد که با انجام بررسی‌ها معلوم شد، صیغه‌نامه‌ای که سپیده به بازپرس جنایی ارائه داده جعلی است. در این شرایط هر دوی آنها در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.