سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مهم‌ترین نکات در خرید پرده شید
    23 دی 1400 - 11:59
    شناسه : 192436
    0

    یکی از انواع پرده های مدرن که این روزها طرفداران زیادی دارد، پرده شید است. مباحثی که به آن‌ها خواهیم پرداخت شامل بررسی مزیت‌ها، ویژگی‌ها، انواع و بهترین مکان‌ها برای استفاده از آن‌ است.

    پ
    پ

    مهم‌ترین نکات در خرید پرده شید گروه پرده وراتی - مهم‌ترین نکات در خرید پرده شید - پرده شید

    پرده علاوه بر جلوگیری از ورود نور مستقیم، یکی از مهم‌ترین المان ها در طراحی دکوراسیون داخلی فضای خانه یا محیط های اداری محسوب می‌شود. همین امر سبب اهمیت و حساسیت بالای فرآیند انتخاب و خرید پرده می‌گردد. با توجه به این امر، مهم است که شناخت مناسبی از انواع پرده داشته باشیم، تا بتوانیم با در نظر گرفتن سبک و کاربرد مورد نظرمان، بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

    یکی از انواع پرده های مدرن که این روزها طرفداران زیادی دارد، پرده شید است. مباحثی که به آن‌ها خواهیم پرداخت شامل بررسی مزیت‌ها، ویژگی‌ها، انواع و بهترین مکان‌ها برای استفاده از آن‌ است.

    پرده شید چیست و چرا محبوبیت بالایی دارد؟

    کلمه شید در زبان انگلیسی به معنای سایه است، با توجه به این کلمه می‌توانیم برداشتی اولیه از این نوع پرده داشته باشیم که تا چه میزان نور ورودی را کنترل خواهد کرد. پرده شید در انتخاب پرده اداری و مسکونی عمدتاً برای ایجاد سایه به کار می‌رود و در بیش‌تر انواعی که دارد قابلیت جلوگیری کامل از ورود نور، پیش بینی نشده است.

    این نوع پرده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در طراحی و دوراسیون داخلی خانه و محل کار خواهد بود. دلیل این موضوع را می‌توان در ظاهر زیبا و مینیمال این پرده یافت که به ایجاد هارمونی در فضای دکوراسیون شما کمک می‌کند.

    مزیت های پرده شید

    این محصول به عنوان یکی از انواع پرده مدرن در انواع مختلف و با مواد اولیه متفاوتی به تولید می‌رسد و ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که باعث شده مورد استقبال بالایی واقع شود. در ادامه برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد:

    • این محصول قابل شستشو است
    • قابلیت دیگر را می‌توان چاپ تصاویر بر روی این پرده دانست که برای هر دو طرف آن امکان پذیر است
    • مقاومت و طول عمر بالا نیز از مزیت‌های این محصول است
    • امکان کنترل از راه دور یا به صورت دستی را برای کاربر فراهم می‌کند
    • می‌توان از ترکیب این محصول با انواع دیگر پرده در محیط خانه یا اداره استفاده کرد
    • در بعضی از انواع پرده شید که ضخامت بالاتری دارند، امکان جلوگیری از هدر رفت انرژی نیز وجود دارد

    پرده شید چیست و چرا محبوبیت بالایی دارد؟ - مهم‌ترین نکات در خرید پرده شید - پرده شید

    پرده شید چه ویژگی هایی دارد؟

    پیش‌تر به مواردی که در محبوبیت این محصول موثر بودند، اشاره شد. در ادامه اما، ویژگی‌های این محصول را بیان خواهیم کرد که باعث تمایز آن با انواع دیگر پرده شده‌ است. این موارد می‌توانند در زمان سفارش پرده شید به انتخاب مناسب‌ترین نوع آن کمک کند.

    جنس های متنوع

    در تولید پرده های شید از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود. اما با توجه به تفاوت اندک ماهیت این مواد، می‌توان انتظار داشت که در ویژگی‌های ساختاری هم تفاوت کمی با هم داشته باشند. پنبه، کتان، پلی استر، بامبو و سولیت ( پارچه‌ای از جنس pvc ) مواد اولیه‌ای هستند که در ساخت این محصول به کار می‌روند.

    نصب و کاربرد آسان

    بدون نیاز به کمک افراد مجرب در نصب پرده می‌توانید این محصول را نصب کنید. این موضوع یکی از مواردی است که می‌تواند برای کاربرانی که قصد تغییر مکان و جابه‌جایی پرده‌ را دارند، مفید و کاربردی باشد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این محصول را می‌توان هم به صورت دستی و هم کنترل از راه دور، مورد استفاده قرار داد.

    در مورد کاربرد پرده شید بدانید!

    با توجه به نام این محصول نیز می‌توان متوجه شد که بیش‌ترین کاربرد را در محل‌های خواهد داشت که قصد کاربر از نصب پرده، جلوگیری کامل از ورود نور نباشد. با نصب این پرده میزان مناسبی از نور وارد محیط خواهد شد که به هیچ عنوان آزار دهنده نیست.

    در کدام مکان از پرده شید استفاده کنیم؟

    سفارش پرده شید و خرید آن پیش‌تر در به عنوان پرده اداری رواج داشت، اما با شناخته‌تر شدن این پرده می‌توانیم شاهد به کار بردن آن در سالن‌های آرایش، مغازه‌ها، رختکن‌ها یا رستوران‌ها باشیم. دلیل کاربرد بیش‌تر این محصول در محیط‌های اداری را می‌توان جلوگیری از نور آزار دهنده دانست، این در حالی است که با وجود این پرده هم نور کافی در روز وجود خواهد داشت.

    با توجه به طراحی‌های متفاوتی که امروزه برای منازل شخصی، به کار می‌‌روند، این محصول را می‌توان به عنوان یکی از موارد به کار رفته در بیش‌تر آن‌ها نام برد که در عین کاربرد مناسب، ظاهری مدرن و جذاب را به محیط خانه القا می‌کنند.

    اما خوب است بدانید که این نوع از پرده ها برای تمامی قسمت های یک خانه نیز مناسب نیستند. به طور مثال در انتخاب پرده آشپزخانه اصولا از پرده های شید استفاده نمی‌گردد.

    در کدام مکان از پرده شید استفاده کنیم؟ - مهم‌ترین نکات در خرید پرده شید - پرده شید

    انواع پرده شید را بشناسید

    هر یک از انواع این محصول از زیبای بالایی برخوردارند و عمدتاً در شیوه جمع شدن یا جنس‌ به کار رفته در آن‌ها متفاوت هستند. پرطرفدار‌ترین انواع از این محصول را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

    پرده شید رول

    شید رول‌ها را می‌توان از قدیمی‌ترین انواع این پرده دانست که پرده حول یک میل پیچیده می‌‌شود. جمع شدن این نوع با استفاده از دست یا به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و پرده را به سمت بالا رول می‌کند.

    پرده رومی

    برخلاف شید رول‌ها، این نوع در زمان جمع شدن رول نمی‌شود و به سمت بالا چین می‌خورد. شکل ظاهری این نوع پس از جمع شدن یکی از دلایل محبوبیت و گسترش استفاده از آن است که ظاهری کلاسیک و آرامش‌بخش را به خانه می‌دهد.

    پرده رومی خود انواع مختلفی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مسطح
    • Relaxed
    • خمیده
    • بالونی
    • اتریشی

    پرده شید بامبو

    از لحاظ نحوه‌ی جمع شدن می‌توان این نوع را شبیه به پرده شید‌های رومی دانست که در هنگام بالا رفتن لایه‌ها در زیر هم قرار می‌گیرند. بامبو استفاده شده در این نوع باعث ایجاد سایه بیش‌تری نسبت به دیگر انواع می‌شود و هر چه ضخامت بالاتری داشته باشد، درصد نوری که از آن می‌گذرد، کم‌تر خواهد بود.

    نکات مهم در هنگام خرید پرده شید

    مواردی که در زمان سفارش پرده شید می‌توانند حائز اهمیت باشند را در ادامه بیان خواهیم کرد:

    ۱.      سبک و معماری کلی فضا

    یکی مهم‌ترین موارد در زمان انتخاب در بین انواع این محصول را می‌توان توجه به هم‌خوانی آن با طراحی و متریال استفاده شده در محیط دانست. با توجه به متنوع بودن این محصول می‌بایست متناسب‌ترین آن‌ها را تهیه کنید.

    ۲.      جنس متناسب با محیط

    باید توجه داشت که این پرده قرار است در چه مکانی نصب شود. اگر محیط مرطوب است لازم است کم‌تر به سراغ انواع پارچه‌ای این محصول بروید، یا در مواردی که تابش نورد آفتاب زیاد است می‌توانید از جنس بامبو برای سفارش پرده شید، استفاده کنید.

    ۳.      نحوه‌ی جمع شدن

    در برخی از موارد ممکن است تاشدن پرده شید‌های رومی، با توجه به شکل پنجره دشوار باشد یا ظاهر مناسبی را بعد از جمع شدن نداشته باشند، از این رو لازم است پیش از خرید آن، به شکل پنجره دقت کنید. نحوه‌ی جمع شدن از طرفی می‌تواند تطابق زیادی با محیط ایجاد کند، برای مثال در مکان‌هایی که معماری ساده و مدرن اجرا شده است، استفاده از این محصول توصیه می‌شود.

    همچنین پرده اسکرین ، بلک اوت و … نیز از انواع پرده شید به شمار می‌رود.

    انواع پرده شید را بشناسید - مهم‌ترین نکات در خرید پرده شید - پرده شید

    پرده شید، ظاهری مدرن و کاربرد بالا

    مزایای زیاد در کنار کاربرد، قیمت مناسب و هم‌چنین کم بودن نکات منفی و نقاط ضعف کم در این محصول، باعث شدند تا روز به روز متقاضیان بیش‌تری داشته باشد.

    یکی از اصلی‌ترین مواردی که در این مقاله بیش‌تر در مورد آن گفته شد، انواع مختلف این محصول و ویژگی‌های آن بود. پرده شید بامبو، شید رول‌ها یا نوع رومی این محصول را می‌توان از پرکاربرد‌ترین آن‌ها دانست که محبوبیت بالاتری نیز دارند.

    در زمان خرید پرده شید لازم است تا به ویژگی‌هایی که پیش‌تر عنوان کردیم دقت داشته باشید، چرا که همین ویژگی‌ها می‌توانند در قیمت پرده شید موثر باشند، پس لازم است تا با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی را در این باره به دست آورید.

    چرا وراتی ؟

    گروه پرده وراتی انتخاب پرده ای ایده آل برای شما را که همسو با ماهیت فضای موردنظرتان باشد را از دغدغه های خود می‌داند. این مجموعه با سالها تجربه در زمینه ی مشاوره و طراحی انواع پرده امروز آماده است تا شما در فرآیند خرید پرده شید ، بلک اوت، اسکرین، پارچه ای و … برای انواع پروژه های اداری، هتلی، مسکونی و … را دارد. جهت کسب هر گونه اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق وبسایت با این مجموعه در ارتباط باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.