جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پلی وود روسی چیست؟
    05 بهمن 1400 - 14:37
    شناسه : 192932
    1

    با توجه به کم بودن هزینه تهیه متریال اولیه پلی وود، این موضوع تأثیر زیادی در قیمت نهایی آن نخواهد داشت. متریال اولیه تشکیل دهنده این محصول، از مواد غیر قابل استفاده و یک بار مصرف می باشد.

    پ
    پ

    یکی از متریال های نوینی که در مقایسه با چوب دارای مقاومت خیلی زیادی می باشد، پلی وود روسی است. لازم به ذکر است که بکارگیری متریال نوین جهت ساخت محصولات جدید، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود. علاوه بر آن، این مواد سبب وارد آمدن حداقل آسیب به محیط زیست شده و بکر ماندن طبیعت را به دنبال دارند.

    همچنین، با توجه به کم بودن هزینه تهیه متریال اولیه پلی وود، این موضوع تأثیر زیادی در قیمت نهایی آن نخواهد داشت. متریال اولیه تشکیل دهنده این محصول، از مواد غیر قابل استفاده و یک بار مصرف می باشد.

    وود روسی 1 - پلی وود روسی چیست؟ - چوب

    در حال حاضر، با توجه به پیشرفت تکنولوژی شاهد ظهور خلاقانه ترین ایده ها جهت تولید بهترین محصولات هستیم. تصور بعضی از افراد این است که تخته سه لا یا پلی وود، همان پلای وود است. در حالی که این دو مورد کاملاً مجزا از یکدیگر هستند. در ادامه این مقاله به ارائه توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت.

    معرفی پلی وود روسی

    در حقیقت به کامپوزیت های چوب پلاستیک، پلی وود اطلاق می گردد و متریال نوینی هستند که شباهت زیادی به چوب داشته، ولی دارای ساختار کاملاً متفاوتی می باشند. و همچنین تولید آنها با ترکیب متریال های چوب و پلاستیک صورت می گیرد. در این محصول از مواد بازیافتی پلاستیکی همچون مواد پلیمری مانند پی وی سی، بطری های پلاستیکی، پلی اتیلن و غیره استفاده می گردد.

    علاوه بر آن، چوب به کار رفته در این محصول، خاک اره موجود در کارخانه چوب بری و کارگاه های نجاری می باشد. شایان ذکر است که چوب پلاست نامی است که پلی وود با آن شناخته شده و در واقع مخفف پلاستیک و چوب می باشد و ترکیب چوب و پلاستیک به نسبت مساوی، در تولید این کامپوزیت صورت گرفته است.

    این محصول دارای محبوبیت زیادی بوده و کاربرد فراوانی دارد. کشورهای قاره آمریکا و اروپا را می توان از بزرگترین سازندگان و مصرف کنندگان این متریال دانست. شرکت آذران صنعت سالهاست که به فعالیت در حوزه تولید انواع مختلفی از محصولات پلی وود روسی مشغول است.

     پلای وود و پلی وود چه تفاوتی با هم دارند؟

    همانگونه که ذکر شد، پلی وود روسی نوعی کامپوزیت محسوب می شود که ساخت آن از ترکیب چوب و پلاستیک صورت می گیرد. این دو ماده از مواد دور ریختنی می باشند. در حالی که ساخت پلای وود از به هم چسباندن لایه های نازک چوب انجام شده و در واقع تخته چندلایی محسوب می شود. اما در تهیه پلای وود اقدام به قرار دادن دندانه های چوب در جهت مخالف، در هر لایه می کنند. این مسئله سبب افزایش استحکام متریال شده و البته همچنان محصول بدست آمده دارای خواص چوب می باشد.

    وود روسی 2 - پلی وود روسی چیست؟ - چوب

    کامپوزیت چوب پلاست در مقایسه با چوب صنعتی محصول جدیدی به شمار می رود. امروزه استفاده از این محصول در آمریکا بسیار زیاد صورت می گیرد. در ابتدا با ترکیب ترموپلاستیک و چوب همچون پلی اتیلن با چگالی پایین، پلی اتیلن با چگالی بالا و پلی وینیل کلراید، خمیر اولیه به دست می آید. سپس به افزودن چوب با دانه های 60-20 مش، مواد کف کننده، سفت کننده پلاستیکی و رنگ های مورد نظر جهت بهتر شدن کیفیت محصول نهایی خواهند پرداخت.

     پلی وود روسی چه مزایایی دارد؟

    1-قیمت پایین

    در مقایسه با محصولات چوب طبیعی، پلی وود دارای قیمت پایینی بوده که همین مسئله می تواند نظر هر فردی را به خود جلب نماید. علت ارزان بودن پلی وود را می توان سهولت دسترسی به مواد اولیه و همچنین نوع ترکیبات این مواد دانست.

    2-وزن کم

    همانگونه که می دانید وزن چوب طبیعی خیلی زیاد بوده و در نتیجه وسایل ساخته شده با آن نیز خیلی سنگین خواهد بود. همچنین جابجا کردن این لوازم نیز کار سختی به شمار می آید. در حالی که محصولات تهیه شده از چوب پلاست، این مشکلات را نخواهند داشت.

    3-ماندگاری و عمر بالای پلی وود و استحکام و مقاومت زیاد آن

    محصولات تهیه شده از پلی وود دارای دوام زیادی بوده و در مقابل ضربه و سایر عوامل استحکام و ماندگاری زیادی دارند. و احتیاج به فراهم کردن شرایط خاصی جهت نگهداری آن نخواهد بود.

    4- جذب رطوبت اندک

    عمر محصولات تهیه شده از چوب طبیعی به دلیل جذب رطوبت زیاد، کوتاه است. همچنین چیزی در حدود 2 درصد را می توان برای میزان جذب رطوبت پلی وود در نظر گرفت که در مقایسه با چوب طبیعی خیلی اندک خواهد بود. امکان شستشوی محصولات تهیه شده از چوب پلاست با آب تمیز و مواد شوینده معمولی به آسانی وجود دارد. همچنین این متریال دارای ماندگاری زیادی در مقابل قارچ ها، حشرات و غیره می باشند.

    تولید پلی وود روسی در انواع رنگ ها صورت می گیرد. علاوه بر آن، امکان رنگ آمیزی آن با رنگ دلخواه تان نیز وجود دارد. همچنین سطح آن در مقابل ضربه و خش مقاوم بوده و لغزنده نمی باشد. به جهت استفاده از پلاستیک یا مواد پلیمری در ساختار آن، هیچگونه خراشی بر روی آن ایجاد نخواهد شد. علاوه بر آن، شکل دهی به این متریال در نجاری با انواع ابزارها امکان پذیر بوده و دچار پوسیدگی نمی گردد.

    از پلی وود روسی در چه مواردی استفاده می شود؟

    در سال های قبل، جهت تولید لوازم خانگی مختلف، بیشتر از چوب که دارای ماندگاری خیلی کمی بود، استفاده می شد. از این رو، کلیه افراد نمی توانستند از این متریال در محیط خانه خود به علت قیمت زیاد آن بهره گیرند. ولی هم اکنون، پلی وود در تهیه محصولات مختلف توسط نجاران و سازندگان به کار می رود. در ادامه به کاربردهای پلی وود اشاره خواهیم کرد:

    وود روسی 3 - پلی وود روسی چیست؟ - چوب

    • تولید سقف کاذب
    • ساخت مبلمان و میز و صندلی های مختلف
    • تولید درب و پنجره
    • استفاده در نمای خارجی و داخلی ساختمان
    • تهیه انواع کابینت آشپزخانه
    • ساخت پیشخوان و قفسه بندی
    • استفاده از پلی وود در تولید آلاچیق نرده
    • کفپوش های موجود در کف ساختمان

    معرفی آذران صنعت تولید کننده انواع تخته چندلایی و سه لایی

    آذران صنعت ارائه مشاوره تخصصی و راهنمایی رایگان به کلیه مشتریان در مورد نوع محصول و روش تولید محصول و کاربردهای مختلف آن و همچنین امکان تولید انواع تخته سه لا و تخته چندلایی با توجه به نیاز مشتری و انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت ها و کارخانجات بدون واسطه و به قیمت تولید. جهت دریافت مشاوره رایگان از طریق سایت آذران صنعت به آدرس www.azaran-sanat.ir  تماس بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.