×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

برند شرکت - برای ثبت شرکت و برند کجا باید رفت ؟ - برند

ثبت شرکتها از بهترین راههایی است که می تواند در کنار همکاری و تعامل افراد در زمینه های مختلف، مبادلاتی تجاری و رسمی را نیز به دنبال داشته باشد. بنگاه های معاملاتی، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان، مؤسسات تجاری و غیر تجاری، شرکت های تولیدی و خدماتی و غیره، بر اساس قراردادهایی بین شرکا و سهامدارن، ثبت شرکت خود را به انجام می رسانند.

براساس قراردادهای مذکور، میزان سهام، میزان سرمایه اولیه و سود ناشی از آن، با توجه به نوع فعالیت شرکت، بین شرکا و سهام داران تقسم می شود. با توجه به موارد ذکر شده، اولین موردی که در ثبت شرکتها باید آن را مورد توجه قرار داد، زمینه کاری و نوع موضوع فعالیت شرکت می باشد. به عبارت ساده تر، اینکه شرکت مورد نظر در چه قالب و در ارتباط با چه موضوعی فعالیت می نماید، باید مشخص گردد؛ تا براساس آن نوع شرکت تعیین و فرآیند ثبت صورت پذیرد.

مراحل ثبت شرکت

تعیین نوع شرکت                                                                                                      

از میان شرکت های مندرج در ماده ۲۰ قانون تجارت، شرکتی را که با اهداف، شرایط، امکانات و برنامه های شما هماهنگی بیشتری دارد انتخاب نمایید. اما لازم به ذکر است که بیشترین نوع شرکت هایی که در ایران به ثبت می رسند شامل شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی و همچنین تا حدودی شرکت سهامی عام است.

انتخاب شرکاء و سهامداران

مهمترین گام بعد از مشاوره ثبت شرکت همین گام است، چرا که اگر در ابتدای کار در انتخاب شرکاء و سهامداران شرکت که قرار است سرمایه، کار، اندیشه، تخصص، انرژی و زمان خود را در قالب شرکت بیاورند و با یکدیگر در سود و زیان شرکت شریک شوند، دقت لازم به عمل نیاید می تواند شرکت را در طول حیاتش با مشکلات و چالش های گوناگونی رو به رو سازد که گاهی کار تا جایی پیش می رود که منجر به انحلال شرکت می شود.

تعیین سرمایه شرکت و آورده سهامداران

هنگامی که قصد ثبت شرکت را دارید باید تعیین نمایید که سرمایه شرکت شما چه مقدار است همچنین باید نوع سرمایه شرکت اعم از نقدی و غیر نقدی را نیز تعیین نمایید.

تعیین موضوع فعالیت شرکت

تعیین موضوع فعالیت شرکت یکی از مهمترین گام های مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها است، چرا که اگر دقت لازم را در این مورد نداشته باشید ممکن است شرکت شما اصلا ثبت نشود یا اگر ثبت هم بشود در ادامه با مشکلاتی مواجه شوید.

تعیین نام شرکت

انتخاب اسم شرکت یک از مهم ترین قسمت های ثبت شرکت می باشد در آن باید توجه لازم به عمل آید

تعیین سمت اعضا هیئت مدیره و وضعیت حق امضاء شرکت

در هر شرکتی سمت هایی همچون مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره وجود دارد و همچنین بسته به نوع شرکت ممکن است بازرس اعم از بازرس اصلی و علی البدل هم وجود داشته باشد که باید ضمن تعیین سمت هر کدام از اعضاء شرکت، وضعیت حق امضاء در شرکت را نیز تعیین نمایید.

تهیه و امضا مدارک شرکت

پس از تایید نام شرکت باید مدارک ذیل تهیه شده و به امضاء شرکاء، سهامداران و بازرسین شرکت (در صورت وجود) برسد.

ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها

پس از انجام کلیه اقدامات فوق و تهیه مدارک پیش گفته و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه اداره ثبت شرکتها بصورت گام به گام و تایید نام و امضاء مدارک، باید مدارک لازم را از طریق باجه های پستی مجاز و از طریق پست پیشتاز به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

چرا برند ثبت کنیم ؟

مشتری همواره برای خرید بهترین کالا و یا خدمات متناسب با شرایط خرید و نیازها و خواسته های خود اقدام به کنکاش و جست‌وجو می کند. جست وجو نه تنها موجب مشغول شدن ذهن مصرف کننده به ارزیابی گزینه ها می شود بلکه از نظر جابه‌جایی فیزیکی موجب هدر رفتن پول و وقت مشتری نیز می شود. در حقیقت افزایش جست و جو موجب افزایش قیمت واقعی و تمام شده کالا و یا خدمات می شود. در صورت وجود برند معتبر، مشتری بر اساس عملکرد و سابقه قبلی از آن برند با کمترین ارزیابی و مقایسه، کالا و خدمات را می خرد.

برای ثبت برند از کجا شروع کنیم ؟

اولین گام انتخاب اسم برند :

اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود. یعنی تمام برند شما اسم آن نیست، برند شما متشکل از اقداماتی است که انجام می‌دهید، رویدادهایی که برگزار می‌کنید، هویت بصری که از خود ارائه می‌دهید، لحنی که در صحبت با مخاطب خود انتخاب می‌کنید، جایگاهی که در آن قرار دارید و … است .

انتخاب اسم برند هم مثل انتخاب اسم نوزادی است که بعداً قرار است هویت داشته باشد. پس برای خودش رسم و اصولی دارد. می‌دانید اگر الآن از روی عجله و سهل‌انگاری اسمی انتخاب کنید و چند سال بعد متوجه شوید که این اسم مناسب برند شما نیست، باید چه هزینه گزافی را برای جا انداختن یک نام تجاری جدید کنید؟

برای آگاهی از بیشتر از مراحل ثبت برند تجاری می توانید به مطلب آموزش گام به گام ثبت برند و علائم تجاری که توسط متخصصین ثبتی فرداد رسا تهیه شده مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی داشته باشید.

مراحل ثبت برند پس از تشکیل پرونده و در مراحل کارشناسی :

پس ازتشکیل پرونده ثبت برند وارجاع به کارشناسان سازمان اداره مالکیت صنعتی وضعیت پرونده پس ازحداقل ۴۵روزوحداکثر۱۲۰روزمشخص میشود وحالتها ی زیردراین مرحله رخ می دهد.

الف. تایید : پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مقایرت و مشابهت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود.

توجه داشته باشید ثبت علامت تجاری نیاز به ۳ آگهی دارد که این مرحله اولین آگهی خواهد بود.

در این مرحله باید روزنامه رسمی انجام شود، یعنی درخواست تایید شده پرونده شما در روزنامه های کثیرالانشار چاپ می شود. توجه داشته باشید صدور روزنامه رسمی حدود ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد.

پس از صدور روزنامه رسمی اول ۳۱ روز زمان برای اعتراضات وجود خواهد داشت تا اگر کسی ادعایی در خصوص علامت تجاری مورد درخواستی شما داشته باشد اعتراض خود را اعلام کند.

اگر۳۰ روز گذشت و هیچ اعتراضی وجودنداشت، در این زمان همه چیز آرومه و خیلی سریع درخواست آگهی دوم را می دهیم. آگهی دوم به معنی داشتن شماره ثبت علامت تجاری است. و تقریبا %۹۰ کار انجام شده است.

آگهی دوم که گرفته شد و مشکلی هم نداشت سریعا برای چاپ در روزنامه رسمی کثیر الانشار اقدام می شود.

الی ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد تا روزنامه رسمی داخل سایت قابل پیگیری و بصورت کامل چاپ شده باشد.

با ارسال روزنامه رسمی دوم از طریق وکیل درخواست آگهی انحصاری ۱۰ ساله ثبت علامت تجاری را به اداره مالکیت صنعتی می دهیم.

ب : رد کامل

پرونده دچار نقص است و قابلیت پیگیری ندارد

ج : قص پرونده یا مشابهت

 

احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود.

منبع : سایت قطره

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.