چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تجهیزات ایمنی در محل کار
    06 بهمن 1400 - 18:49
    شناسه : 193001
    0

    تجهیزات مختلفی در جهت ایمن­سازی فردی کارکنان به خصوص کارکنان معادن، آتش­نشان­ها، کارکنان اداره برق و… تعبیه شده است که از جمله آنها می توان به کفش مناسب، کمربند ایمنی، لباس کار، عینک، کلاه ایمنی، ماسک، شیلد، دستکش اشاره کرد.

    پ
    پ

    ایمنی در محل کار - تجهیزات ایمنی در محل کار -

    هنگام کار کردن باید تمام افراد مجهز به تجهیزات ایمنی باشند تا از آسیب رساندن به جان خود محافظت نمایند. تعریفی که از تجهیزات ایمنی مطرح است بیشتر به­عنوان تجهیزات پوشیدنی از آن یاد می شود. اما برخی از تجهیزات و ابزارهایی به­ وجود آمده­اند که از نظر محافظتی عملکرد بیشتری را دارا هستند و از جراحت و آسیب رسیدن افراد در هنگام کار جلوگیری می کنند.

    در محل کار علاوه بر تجهیز شدن کارکنان، باید از گجت­ها نیز استفاده کرد تا  امنیت کارکنان بیشتر حفظ شود.

    هدف از اینکه دستورالعمل­هایی بابت تجهیزات ایمنی محل کار از سمت وزارت کار به تمام پیمانکاران و کارفرمایان ارائه شده، این می باشد که محیطی سالم و امن را برای کارکنان فراهم آورند تا فردی دغدغه­ی به خطر افتادن جانش را نداشته باشد و با اطمینان به کار خود بپردازد.

    تجهیزات مختلفی در جهت ایمن­سازی فردی کارکنان به خصوص کارکنان معادن، آتش­نشان­ها، کارکنان اداره برق و… تعبیه شده است که از جمله آنها می توان به کفش مناسب، کمربند ایمنی، لباس کار، عینک، کلاه ایمنی، ماسک، شیلد، دستکش اشاره کرد. در ادامه این مطلب شما را با انواع کمربندهای محافظ که از ملزومات کار به خصوص کار در ارتفاع می باشند آشنا خواهیم کرد. همچنین اگر نیاز داشتید تا تجهیزات ایمنی مطلوب و قیمت مناسبی را تهیه نمایید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    کمربند تمام بدن

    باتوجه به محل کار مورد نظر و نوع نیاز، کمربندهای تمام بدن مختلفی تولید شده­اند که ویژگی­های مختلفی دارند.

    اگر نوع کارشما به این صورت است که باید در ارتفاع کار کنید، حتما باید از کمربند ایمنی استفاده نماید چراکه این کمربندها مانع از سقوط شما می گردند. در اصل این کمربند چندین تسمه متصل به هم می باشد که  خطر آسیب رسیدن به بدن در هنگامی که سقوط می کند را به طور قابل ملاحظه­ای کاهش می دهد. زمانی­که از کمربند تمام بدن استفاده کنید، خود را محکم در یک نقطه متصل می نمایید و اگر سقوط رخ دهد، شما با زمین برخورد نمی کنید. متاسفانه کسانی هستند که این ضروریت­ها را جدی نمی گیرند و با جان خود بازی می کنند و باعث می شود آمار فوت کارکنان در اثر سقوط افزایش یابد.

    اگر خواستید از کمربند تمام بدن در ارتفاع استفاده کنید باید مراقب برخی از نکات باشید:

    1-اگر حلقه­های این کمربند شکسته شده بود یا ترک خورده بود از استفاده از این کمربند اجتناب نمایید

    2-باید بررسی شود که تسمه و یا طناب آن سالم باشند و اگر احساس کردید شل شدند و یا در قسمتی پارگی اتفاق افتاده است، از کمربند استفاده نکنید

    3-چک کنید که در قلاب­ها خمیدگی به­وجود نیامده باشد و پرچ­های آن محکم باشند.

    4- بررسی کنید که چرخ­ها به راحتی و آزادانه می چرخند.

    نکته) توصیه می شود پس از هر بررسی یک برچسبی که نشان دهد در چه تاریخی بررسی انجام شد روی آن نصب کنید تا بتوانید هرزمان که نیاز به استفاده از آن داشتید از زمان بررسی طناب مطلع شوید.

    کمربند شوک ­دار

    کمربندهایی که برای کار در ارتفاع تولید شده­اند به دو دسته­ی هارنس و سیم بانی تقسیم می شوند.

    کمربند تمام بدن یا هارنس دور ران و کتف پیچیده می شود و مانند کمربند ایمنی یک چتر نجات عمل می کند.

    کارکنان سازمان برق و مخابرات و یا کسانی که بر روی دکل کار می کنند از کمربندهایی استفاده می نمایند که دور کمر، همانند کمربند شلوار پیچیده می شود که به آن ها کمربند سیم بانی می گویند.

    کمربندهای هارنس را برای آنکه استفاده­ی درستی از آن شود و پوشیدن آن سریعتر انجام گردد، در دوحالت تسمه های زرد و طوسی تولید کرده اند که قسمت طوسی برای پایین­تنه و قسمت زرد آن برای بالاتنه تعبیه شده است.

    این کمربندها از مجموعه قلاب­ها و طناب­هایی تشکیل شده­اند که به آنها لنیارد می گویند که شامل یک شوک­گیر، طناب ابریشمی به طول یک و نیم متری ویک قلاب فولادی می باشد.

    شوک­گیر دراصل قطعه­ای است که در طناب لنیارد وجود دارد و در اصل عملکرد آن به این گونه می باشد که اگر فردی از ارتفاع سقوط کرد، طناب تا اندازه­ای که دارد باز میشود و وقتی طول طناب به پایان برسد محکم کشیده شده و مانع از سقوط فرد می گردد و اورا در یک لحظه متوقف میکند. در این کشیدگی ممکن است ستون فقرات آن فرد آسیب ببیند، شوک­گیر در این قسمت ضربه ای را که به بدن در اثر توقف ناگهانی رخ میدهد را مهار میکند و از آسیب رسیدن به بدن محافظت می نماید.

    کمربند قلاب بزرگ

    از جمله ملزومات کار در ارتفاع کمربند مناسب می باشد. بهترین نوع کمربندهای ایمنی هم هارنس شوک ­دار است که از آسیب رسیدن به بدن مراقبت می نماید. نوعی از هارنس­ها که به حالت شورتی می باشند و دارای یک قلاب بزرگ برای اتصال هستند به کمربند قلاب بزرگ معروف شده­اند. از ویژگی­های این کمربند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    1-تسمه­هایی با جنس پلی­استر و عرض45 میلیمتر دارند.

    2-دارای تسمه­ی کمری هستند که که میتوان به راحتی جدا کرد.

    3-از استانداردهای لازم EN361: 354  برخوردارند.

    4-برای تنظیم سگک­هایی بر روی آن تعبیه شده است.

    5-وجود تسمه­ی قابل تنظیم بر روی سینه.

    6- پشت آن یک حلقه D شکل وجود دارد.

    این نوع کمربندها مخاطبان زیادی دارند و به علت کارایی فوق­العاده­شان بیشتر کارفرماها به­دنبال خرید آن می باشند. اگر شماهم نیاز دارید که کمربند ایمنی و سایر تجهیزات ایمنی را تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم تا از محصولات این فروشگاه دیدن کرده و اگر نیاز به راهنمایی در انتخاب بهتر هروسیله­ای داشتید می توانید برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه از متریال درجه یک تولید شده­اند و برای استفاده بهترین گزینه می باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.