×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

1 - آشنایی با اصول مدیریت سرمایه در بازارهای مالی - سرمایه

یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود یک معامله گر مبتدی به فردی حرفه ای تبدیل شود، آشنایی با اصول مدیریت سرمایه در بازارهای مالی و رعایت قوانین مربوط به آن است.

خیلی از معامله گران سعی می کنند تا با تکنیک های معامله گری آشنا بشوند و فکر می کنند چون مدیریت سرمایه اصلی بدیهی است به یادگیری آن نیازی ندارند اما آن ها نمی دانند با رعایت نکردن اصول مدیریت سرمایه که امری بسیار سهل و ممتنع به نظر می رسد، چه ضربه بزرگی به خود وارد می کنند.

 

مدیریت سرمایه به چه معناست؟

2 - آشنایی با اصول مدیریت سرمایه در بازارهای مالی - سرمایه

مدیریت سرمایه یعنی این که شما به عنوان یک معامله گر در مقابل درصد کوچکی از ریسک و ضرر  بتوانید سود زیادی به دست بیاورید. افراد زیادی در بازار فارکس وجود دارند که فکر می کنند می توانند در همان ابتدای شروع معامله گری و در زمانی بسیار کوتاه به سودهای آن چنانی برسند و اصلا با مفهوم مدیریت سرمایه آشنایی ندارند.

نکته مهمی که افراد از پذیرش آن خودداری می کنند، مفهوم ریسک و ضرر است. معامله گران مبتدی هرگز تصور نمی کنند که ممکن است در انجام معاملات دچار اشتباه شده و ضرر کنند. تنها چیزی که آن ها به آن می اندیشند سودهای پشت سر هم است.

معامله گران حرفه ایی هم وجود دارند که پس از دو یا سه سال کار مدام و به دست آوردن سوددهای فراوان به دلیل نادیده انگاشتن اصول مدیریت سرمایه، تمام دارایی و ثروتی را که در این مدت به دست آورده اند، یکجا به باد می دهند.

همان طور که پیش از ورود به بازار فارکس یا سایر بازارهای مالی آموزش های لازم در حوزه های تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را گذرانده اید، باید درباره مدیریت سرمایه نیز آموزش ببینید و سعی کنید در همان حساب دمو که برای تمرین تحلیل تکنیکال استفاده می کنید، قوانین مدیریت سرمایه را نیز رعایت کنید تا به شکل کاملی این قوانین مکله ذهن تان شود.

هرگز به خاطر بدیهی بودن این قوانین از آن ها تخطی نکنید، چرا که تنها رمز موفقیت در بازارهای مالی و کسب سود مداوم و سالانه رعایت اصول مدیریت سرمایه است.

 

روش های مدیریت سرمایه در فارکس

دو روش کلی برای مدیریت سرمایه وجود دارد. روش اول به این صورت است که شما به عنوان یک معامله گر فقط وارد معاملاتی که سود بزرگی دارند، می شوید و به معامله های کوچک اهمیتی نمی دهید.

در روش دوم شما می توانید فقط معاملات کوچک انجام دهید و  با به دست آوردن سودهای کم پی در پی به کسب درآمد بپردازید.

شما می توانید بسته به روحیات و شخصیت خود یکی از این دو شیوه را برای معامله گری برگزینید و به آن پایبند باشید.

اصول مهم مدیریت سرمایه در فارکس

برای آشنایی هر چه بیشتر شما با مدیریت سرمایه به  چند اصل مهم آن اشاره می کنیم تا شما با رعایت این اصول بتوانید معاملات موفقی در کارنامه کاری خود ثبت کنید.

یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که در بازارهای مالی با سرمایه ایی شروع به کار کنید که در صورت از دست دادن آن، زندگی تان به مشکل برنخورد.

بعضی از افراد دست به فروش لوازم خانه شان می زنند تا وارد بازار فارکس شوند اما با این کار نه تنها در معاملات شان سود نمی کنند بلکه با ضرر فراوان از این بازار خارج می شوند چرا که فشار روحی حاصل از پولی که با این روش، به عنوان سرمایه فراهم کرده اند به آن ها اجازه تمرکز بر روی معاملاتشان را نمی دهد و نتیجه ای جز شکست مالی عاید این افراد نمی شود.

بعضی دیگر سعی می کنند با وام دولتی یا قرض گرفتن پول از آشنایانشان وارد بازار فارکس شوند. از آن جایی که کسب سود در این بازارها به مهارت فراوانی نیازمند است، این افراد که سرمایه شان را به این طریق جمع کرده اند خیلی زود در معاملات شکست خورده و در زندگی شخصی با مشکلات فراوانی رو به رو می شوند.

مورد دیگری که حتما باید آن را رعایت کنید این است که همیشه میزان ریسکی را که می توانید در معاملات تحمل کرده، مشخص کنید و هرگز از آن فراتر نروید. فرض کنید در اولین معامله شما ریسکی به اندازه ۵۰ درصد سرمایه تان قبول کرده اید.

حال اگر محاسبات خود را اشتباه انجام داده باشید و قیمت در مسیر عکسِ پیشنهادی شما حرکت کند شما ۵۰ درصد سرمایه خود را از دست می دهید که برای جبران این افت سرمایه باید در معامله بعدی ۱۰۰ درصد سود کنید که این کار خود زمان و انرژی زیادی را از شما خواهد گرفت.

اگر شانس بیاورید و بتوانید در پایان یک سال ضرر ۵۰ درصدی خود را جبران کنید تازه، سر به سر شده اید. این بدین معنی است که در طول این یک سال شما هیچ سودی به دست نیاورده و درآمدی نداشته اید. پس سعی کنید همیشه میزان ریسک پذیری خود را در سطح خیلی کوچکی نگه دارید.

در پایان توصیه می شود اگر علاقه دارید که مطالب بیشتری در مورد مدیریت سرمایه یاد بگیرید حتما به مقاله مدیریت سرمایه در فارکس به آدرس www.amoozesh-boors.com/fa/article/Capital-management-in-Forex رجوع کنید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.