×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بنر چیست - بنر چیست؟ -

بنر در واقع نوعی از پوستر است که بصورت وسیع تر و گسترده تر چاپ میشود. چاپ بنر توسط دستگاه های چاپگر بزرگ صورت میگیرد که هم بصورت چاپ آفست و هم دیجیتال پرینت میشوند. از کاغذ های معمولی نیز برای چاپ بنر میتوان استفاده کرد، اما متداول ترین و بهترین ماده زیرساختی بنر، کاغذ وینیل و pvc است.

کاربرد بنر چیست؟

از بنر اکثرا برای رساندن پیام های تبلیغاتی به عموم استفاده می شود. عمده جنس بنر ها به سبب انعطاف پذیری و تنوع، از وینیل ساخته می شوند. استفاده از بنر های وینیل به سبب دوام، قیمت مقرون به صرفه و امکان سفارشی سازی بالا بیشترین حجم چاپ بنر را به خود اختصاص داده است. بنر های کاغذی هم گزینه خوبی هستند به شرطی که در فضای داخلی نگهداری شوند، چرا که در برابر عوامل محیطی مقاومت چندانی ندارند.

از بنر ها برای مقاصد مختلفی استفاده می شود از جمله:

اهداف تبلیغاتی و رشد کسب و کار

چاپ بنر یکی از محبوب ترین انواع جلب توجه مردم به محصولات یا خدمات شما است. بنرهای با کیفیت و خلاقانه واقعاً به افزایش فروش شرکت شما کمک می کنند. مزیت اصلی بنر برای کسب و کار ها، قیمت مناسب، چاپ در انواع طرح و سایز ها و امکان استفاده چند باره از آن است. در هنگام طراحی بنر باید جزئیات را حذف کنید، متن ساده باشد، کمی خلاقانه و از دور واضح باشد. (همچنین چاپ بنر یکی از بهترین راه ها برای تبلیغات انتخاباتی است.)

بنر قابلیت استفاده در بسیاری از مکان ها را دارد. شما میتوانید بنر را روی ساختمان یا روی دیوار نصب کنید تا رهگذران با بیزینس شما بیشتر آشنا شوند. البته بهترین مکان برای نصب بنر، جاهایی مانند خیابان و اتوبان است که ترافیک مناسبی دارد. یکی دیگر از راه های استفاده از بنر ها، در رویداد های مهم مانند مسابقات ورزشی، نمایشگاه ها و … است که افراد زیادی بنر شما را ببینند.

سازمان های خیریه و اهداف اجتماعی

از چاپ بنر دیجیتال در اهداف غیر تجاری نیز استفاده میشود. بسیاری از ارگان ها مانند خیریه، مدرسه، مساجد و … برای رساندن پیام های خود به دیگران از این روش استفاده می کنند. حتما بنر هایی در مورد رانندگی ایمن، بهبود سرطان و امید به زندگی مشاهده کردید؛ آگاهی دادن و یادآوری کردن یکی از اهداف اصلی استفاده ارگان ها از بنر است.

استفاده شخصی از بنر ها

هر فردی میتواند بنر متناسب خود را سفارش داده و چاپ کند. چاپ بنر های ترحیم، تبریک و … از جمله مواردی ست که افراد از بنر برای اهداف شخصی استفاده می کنند.

ویژگی های بنر چیست؟

مقرون به صرفه

بنرهای چاپی حتی با توجه به قیمت های حال حاضر، وسایل تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه ای هستند.

با دوام و با کیفیت

بنر های وینیل و pvc با توجه به متریال استفاده شده، در شرایط محیطی نامناسب نیز دوام مطلوبی دارند. اگر طراحی بنر به گونه ای باشد که در مکان و زمان های مختلف قابل استفاده باشد، می توانید تا چندین سال از یک بنر استفاده کنید.

چشم نواز و جذاب

درج المان های گرافیکی، طراحی خلاقانه و قرار دادن بنر در مکان های پر بازدید، می تواند در جلب توجه افراد به برند شما نقش موثری داشته باشد.

تفاوت های بنر و پوستر

پوستر و بنر را می توان هر جایی که افراد گردهم جمع می شوند و در محل هایی که عبور و مرور مردم زیاد است، مثلا در خیابان، مکان های ورزشی و آموزشگاه ها نصب کرد. به همین دلیل شرکت های تبلیغاتی از آنها برای بالابردن موفقیتشان استفاده می کنند و در واقع از پر مصرف ترین و پر بازده ترین ابزار تبلیغات محسوب می شود.

پوستر و بنر از نظر عملکرد و هدف هیچ تفاوتی باهم ندارند. در یک نگاه کلی شاید تفاوت آن ها تنها در فواید و مضرات شان باشد. پوستر روی کاغذ چاپ می شود ودر نتیجه گران تر است. پوستر ها به جز در موارد خاص (کاغذهای با دوام وخاص) با دوام و خاص نیستند، در حالی که بنر از نظر مورد استفاده قرار گرفتن در محیط های باز و وسیع، بادوام تر و ارزان تر است. همچنین می توان بنر را در سایزهای بزرگ هم چاپ کرد.

بنابراین در مواردی که نیازی به دوام و ماندگاری تبلیغات نباشد، پوستر گزینه بهتری است. ولی وقتی مخاطبان وسیع تر می باشند، مثلا در کنسرت ها، بنر گزینه بهتری است. در نتیجه اصلا لازم نیست بین پوستر و بنر یکی را انتخاب کرد و می توان از هر دوی آن ها استفاده نمود. در محیط های باز از بنر و در محیط های کوچک و بسته از پوستر استفاده شود، زیرا بهترین بازده را خواهد داشت.

بنر با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال ابتدایی به وجود می آید، اما برای چاپ پوستر از چندین کاغذ و معمولا از کاغذهای رول استفاده می کنند.

معمولا بنر عریض تر از پوستر است، ولی در مقابل پوستر طویل تر از بنر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.