شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مدیریت جهادی؛ کارآمدترین الگوی مدیریتی
    13 بهمن 1400 - 21:30
    شناسه : 193287
    0

    مدیریت جهادی از یک طرف با علم و دانش روز بشری ارتباط دارد و از سوی دیگر با مفهوم و معنای انقلابی و ارزشی ارتباط بسیار نزدیکی دارد. 

    پ
    پ

    IMG 20220202 WA0143 - مدیریت جهادی؛ کارآمدترین الگوی مدیریتی - مدیریت جهادی

    مصطفی خانعلی نژاد*

    مدیریت جهادی از یک طرف با علم و دانش روز بشری ارتباط دارد و از سوی دیگر با مفهوم و معنای انقلابی و ارزشی ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

    باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد بسیاری از مشکلات کشور همانند مشکلات اقتصادی و … در شرایط کنونی فشار و خباثت امیز و قدرت‌های جهانی و کشورهای استعمارگر قابل حل است و حرکت کشور را رو‌به جلو ادامه خواهند داد. در واقع‌ می توان از مدیریت جهادی به عنوان کلید حل مشکلات کشور و مترادف عناوینی مانند پرهیز از تنبلی و کسالت و کم کاری و… یاد کرد. آنچه انقلاب اسلامی به مردم آموخت، فرهنگ جهاد و ایثار بود که در تمام زمینه ها مثل مسائل زیربنایی، کشاوزی، دامداری و… بسیار تاثیر گذارخواهد بود. دراین نوع مدیریت تاکید بر عقلانیت مکتبی به معنای بهره مندی از جدیدترین و به روزترین روش های مدیریت اما با جهت گیری ارزشی و انقلابی از دیگر مولفه های الگوی مدیریت جهادی یاد کرد. در الگوی مدیریت جهادی نهادستیزی و تجربه ستیزی به اسم انقلابی گری و آرمان گرایی و عدالت طلبی هیچ جایگاهی ندارد. اجتناب از سیاست زدگی به معنای ارجحیت منافع و مصالح ملی بر منافع فردی و جناحی از دیگر شاخصه های مدیریت جهادی است. از سوی دیگر توجه به مدیریت داوطلبانه و بی منت و تحول آفرین و پویا و انعطاف پذیر از دیگر مولفه های هستند که در بحث مدیریت جهادی اهمیت بسزایی دارند. امید است با اینگونه مدیریت، نظام جمهوری اسلامی ایران از تمامی مشکلات پیش‌روی باتوجه به تمامی فشارها و هجمه های دولت های استعمارگر بتواند به راحتی عبور نماید.

    *کارشناس ارشد مدیریت

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “مدیریت جهادی؛ کارآمدترین الگوی مدیریتی”
    1. باسلام واحترام با روی کارآمدن رئیس جمهور مردمی وانقلابی امید دردل مردمی که تا پای جان ازاین انقلاب وایسادند وخون داردند ،جوان دادند،بارقه امید مجدددا درقلبشون درخشید وهمان طور درکارها خالصانه وجهادی عمل می کنه درهه دوره های فقط شعار بکارگیری جوانان داده می شد ولی درعمل خبری نبود اما این دوره باید دستورالعملی به همه زیر مجموعه خودش ابلاغ کنه که جوانان انقلابی ومومن که دلسوز انقلاب هستند را شناسایی کنند بهشون مسبئولت بدن تا تحول درعمل صورت بگیرد وگرنه بازم همان خواهد شد که دردوره های قبلی اتفاق افتاد.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.