چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • داروخانه آنلاین داروبرگ
    14 بهمن 1400 - 11:01
    شناسه : 193304
    0

    داروبرگ ارائه دهنده تمام ادویه های ستنی عرقیجات داروهای گیاهی در بسته های بهداشتی استاندارد در انداره های مختلف همراه با ارسال به تمام نقاط این بسته ها شیک جذاب و محکم با تنوع بالا و توزیع سریع در مشهد و سایر استان ها ارسال شده توسط داروبرگ هستند.

    پ
    پ

    ادویه ها علاوه بر طعم دهنده به خوراک درمان کننده بیماری ها و پیشگری کننده نیز هستند

    داروبرگ تلفن : 05132129945 – 09152494294.

    هر خاک و هر اقلیمی بستری برای انواع گیاهان دارویی است بنابراین همه چیز به همه جا رشد نمیکند و حکمت آفرینش این است که هرجا بیماری وجود دارد می توان نوع گیاهی را پیدا کرد از سوی دیگر همه گیاهان در یک فصل خاص رشد نمی کنند.

    زرد چوبه

    کورکومین زردچوبه یک ماده فعال مهم در ترکیبات زردچوبه است. یک ضد التهاب موثر با خواص آنتی اکسیدانی قوی که 3 درصد وزن زردچوبه را تشکیل می دهد. دوز توصیه شده این ماده 1 گرم در روز است.

    دریافت این مقدار کورکومین تنها با استفاده از پودر زردچوبه به عنوان ادویه در طول روز بسیار دشوار است. به همین دلیل می توانید از کپسول زردچوبه استفاده کنید تا از تمام خواص زردچوبه بهره مند شوید.

    کورکومین به سختی در خون جذب می شود، اما اگر زردچوبه را با فلفل سیاه استفاده کنید، به جذب آن کمک می کند. فلفل حاوی ماده ای به نام پیپرین است که باعث افزایش جذب کورکومین در بدن می شود. بهترین مدل های کپسول زردچوبه حاوی پیپرین هستند که به موثرتر شدن آنها کمک می کند.

    کورکومین همچنین محلول در چربی است، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که غذاهای چرب بیشتری مصرف کنید.

    D:\Tasvir-aks\daro\زردچوبه.jpg

    التهاب نقش بسیار مهمی در بدن دارد. التهاب به بدن شما کمک می کند تا با مهاجمان مبارزه کند و همچنین به ترمیم زخم ها کمک می کند. بدون التهاب، پاتوژن ها به راحتی می توانند بدن شما را خسته کنند. اما در حالی که التهاب حاد و کوتاه مدت مفید است، زمانی که التهاب مزمن شود، می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود و به اشتباه به بافت های بدن حمله کند.

    اکنون محققان بر این باورند که التهاب مزمن نقش عمده ای در بسیاری از بیماری های جدی دارد. این بیماری ها شامل سرطان، سندرم متابولیک، بیماری آلزایمر و سایر بیماری ها می شود. بنابراین هر چیزی که بتواند با التهاب مزمن مبارزه کند در پیشگیری و حتی درمان این بیماری ها موثر خواهد بود.

    بدون وارد شدن به بحث التهاب در بدن (چون این موضوع بسیار پیچیده است)، نمی‌توان گفت که کورکومین، به عنوان یک ماده فعال، کلید درمان التهاب مزمن و مبارزه با التهاب در سطح مولکولی است.

    کورکومین موجود در زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند. کورکومین همچنین آنتی اکسیدان ها را در بدن فعال می کند. یعنی ارتشی از آنتی اکسیدان ها در برابر رادیکال های آزاد ایجاد می کند.

    در نتیجه، حضور رادیکال های آزاد بعید است، زیرا زردچوبه مستقیما آنها را مسدود می کند و آنتی اکسیدان های بدن را برای دفاع در برابر آنها تحریک می کند.

    در گذشته اعتقاد بر این بود که نورون ها یا نورون ها پس از دوران کودکی دیگر قادر به تقسیم و تولید مثل نیستند. اما اکنون ثابت شده است که این ایده نادرست است. نورون ها نه تنها توانایی ایجاد اتصالات جدید را دارند، بلکه می توانند در قسمت های خاصی از مغز نیز رشد کنند.

    این عامل در واقع نوعی هورمون رشد است که باعث رشد و گسترش شبکه های عصبی در مغز می شود. بسیاری از بیماری ها و اختلالات مغزی مانند بیماری آلزایمر و افسردگی با سطح پایین این هورمون مرتبط هستند.

    زردچوبه دارای خاصیت افزایش میزان این عوامل نوروتروفیک در مغز است. این ویژگی زردچوبه می تواند در پیشگیری از بیماری های روانی مرتبط با افزایش سن موثر باشد.

    زرشک

    زرشک مناسب کم خونی ناشی از کمبود آهن در بدن است و دلیل های زیادی برای کاش آهن موجود در بدن است از آنجا که دارای ویتامین ث است برای درمان این بیماری مفید است از آن میتوان برای رویارویی این

    اما می دانیم که زرشک حاوی ویتامین C است بنابراین می تواند برای مقابله با این بیماری بغرنج مفید باشد.

    زرشک برای سیکل قاعدگی در خانم ها مفید است و دلایلی هست که سبب از نظم خارج کردن قاعدگی در بانوان می شود. زرشک یکی از داروهای طبیعی و موثر برای قاعدگی منظم است.

    یکی دیگر از فواید زرشک، جذب آهن است آهن یک ترکیب لازم برای سلامتی انسان در هر سنی است اما زمان هایی ربایش آهن به دلایلی خاصی به حداکثر نمی رسد. ویتامین ث یکی از آن ترکیبات شیمیایی است که می تواند جذب آهن را بهبود بخشد. با افزایش میزان ویتامین C می توان از آن برای بهبود جذب آهن در بدن استفاده کرد.

    D:\Tasvir-aks\daro\زرشک.jpg

    بهبود جذب آهن با استفاده از زرشک برای کم کردن فشار خون یک بیماری قابل درمان نیست. ماساژ درمانی می تواند به شل شدن رگ های خونی، بهبود جریان خون و کمک به کندتر شدن کار قلب کمک کند. این باعث کاهش فشار خون می شود.

    بهبود عوارض شیمی درمانی یکی از مهمترین فواید زرشک برای سلامتی، بهبود عوارض شیمی درمانی است و یکی از عوارض شیمی درمانی این است که تولید گلبول های سفید خون را مختل می کند. اما با افزایش تولید گلبول های سفید به کاهش این عوارض کمک می کند.

    اخطار برای مصرف زرشک و عوارض لازم به ذکر است که اگرچه مصرف مقدار کمی زرشک نمی تواند عارضه ای داشته باشد، اما مصرف زیاد آن عوارض جدی مانند خونریزی بینی و استفراغ را به همراه دارد.

    توت ها می توانند برای کبد در بزرگسالان مفید باشند، اما می توانند باعث مشکلات کبدی در کودکان شوند. پس بهتر است از فرزندان خود دوری کنید.

    زنان باردار برای برخی مشکلات مانند برخی از سقط ها (اگرچه نادر هستند) باید از زرشک پرهیز کنند.

    بیماران دیابتی نباید داروی خود را با زرشک مخلوط کنند.

    چگونه از آن استفاده کنیم به صورت کپسول زرشک، بافت، پماد مایع و موضعی موجود است. ریشه خشک آن را می توان در چای نیز استفاده کرد و دم کرده استاندارد آن حاوی 12-8 درصد آلکالوئید یا بربرین است.

    برای کودکان، فقط باید تحت نظارت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تایید شده استفاده شود.

    برای بزرگسالان، این روش به طور سنتی در دوزهای 2 گرم، 3 برابر یا بیشتر استفاده می شود. مراقب باشید برای مدت طولانی (بیش از یک هفته) بدون نظارت پزشک مصرف نکنید.

    با همه چیزهایی که می تواند به کاهش و بهبود سلامت شما کمک کند، واقعاً می خواهید آنها را در مصرف روانه و دارویی خود بگنجانید با پزشک خود در مورد رژیم غذایی مناسب زرشک صحبت کنید.

    عرق نعنا

    شرایط نگهداری و نشانه فساد عرق‌ نعنا چیست بهترین زمان برای نوشیدن عرق نعناع بین 6 تا 12 ماه تولید است بسته بندی عرقیات اغلب تاریخ انقضا ندارد اما با توجه به شکل عرقیات می توان سالم بودن آن را مشاهده کرد عرق سالم و بدون آلودگی کاملا شفاف است.

    D:\Tasvir-aks\daro\عرق-نعنا.jpg

    اگر در عرقیات گیاهان کثیفی یا رسوب دیده شود، نشانه آلودگی باکتریایی یا قارچ و کپک است و باید از آن اجتناب کرد.

    خواص عرق نعنا عرق نعناع فواید بسیار برای سلامتی خواهد داشت. در طبهای قدیمی و سنتی عصاره نعناع برای بهبود دشواری های گوارشی بسیار تاکید می شود. خواهید توانست از این گیاه برای کاهش عرق و مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، نفخ، یبوست و رفلاکس معده استفاده کنید.

    از دیگر خواص عصاره نعناع می توان به کاهش وزن، بهبود مشکلات پوستی، رفع خستگی، درمان مشکلات تنفسی مانند آسم، سکسکه، آرام بخش، مسکن، رفع بوی بد دهان و بهبود مشکلات قاعدگی اشاره کرد توصیه می شود از مصرف زیاد عرق نعناع خودداری کنید استفاده زیاد این گیاه اثرات نامطلوبی بر سلامتی دارد.

    مزایا و معایب عرق نعنا گیاهان نعناع فواید زیادی برای سلامتی دارند عرق این گیاه حاوی ترکیبات مفید و مغذی است. با استفاده صحیح از آن می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. استفاده زیاد از این گیاه عوارض جانبی زیادی به همراه خواهد داشت عرق نعناع می تواند باعث رفلاکس اسید معده شود.

    استفاده بیش از حد می تواند باعث زخم معده شود. توصیه می شود از مصرف بیش از حد به عنوان دارو خودداری کنید. مصرف عرق نعناع برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. اگر ناراحتی معده دارید، قبل از عرق کردن این گیاه با پزشک خود مشورت کنید.

    قیمت عرق نعنا قیمت عرق نعناع بسته به کیفیت و اندازه می تواند متفاوت باشد برای اطلاع از قیمت این محصول می‌توانید به ‌سایت‌ داروبرگ مراجعه کنید.

    عرق نعناع برای چی خوبه پزشکان از زمان های قدیم نعناع رل برای درمان بسیاری از ناخوش ها و بیماری ها بکار میبردند. امروزه از عرق این گیاه در طب سنتی استفاده زیادی می شود.

    مضرات عرق نعناع برای آقایان استفاده از عرق نعنا اگر بیش از حد باشد می تواند عوارض نامطلوبی برای مردان ایجاد کند. استفاده بیش از حد از عصاره نعناع باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان می شود. در نتیجه این کبود در سطح هورمون باعث کم شدن قدرت جنسی و ناباروری می شود.

    عرق نعناع و یبوست عصاره نعناع بهبود مشکلات گوارشی مانند یبوست است عرق این گیاه به دلیل داشتن ترکیبات مفید باعث ترشح بیشتر آنزیم های کمک کننده هضم غذا در بدن می شود. در نتیجه هضم غذا را در بدن تسهیل می کند و همچنین با واکنش کارکرد روده ها از ایجاد یبوست در انسان جلوگیری می کند.

    خواص عرق نعناع برای مردان عرق نعناع خواص زیادی از جمله عرق گیاهی باعث بهبود افسردگی کاهش استرس و اضطراب تقویت سیستم ایمنی کاهش سردرد افزایش وزن افزایش انرژی برای آقایان دارد.

    اما برای آقایان استفاده زیاد از این عرق گیاهی عوارض جدی خواهد داشت. پس در استفاده از آن دقت کنید.

    عرق نعناع برای معده این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به بهبود مشکلات معده و سوء هاضمه کمک می کند. نعناع از زمان های قدیم برای تقویت معده استفاده می شده است. عرق این گیاه حاوی مقدار زیادی فیبر است. بنابراین از ناخوش هایی درد شکم و معده نفخ و یبوست جلوگیری می کند. بهترین زمان مصرف این جوشانده گیاهی بعد از صرف غذا می باشد.

    خواص عرق نعناع برای قلب تقویت کننده قلب از مزایای این عرق گیاهی به دلیل داشتن خواص آرام کننده بخشی ضربان قلب را کاهش می دهد. و داشتن ترکیبات مفید باعث تقویت قلب می شود. عرق نعناع باعث بهبود برخی بیماری ها مانند اضطراب و استرس می شود.

    پودرنارگیل

    پودر نارگیل یک جانشین خوب یکتا برای آرد گندم است که در بین افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند و به گلوتن تحمل نمی کنند بسیار محبوب است.

    D:\Tasvir-aks\daro\پودر-نارگیل.jpg

    پودر نارگیل علاوه بر ارزش غذایی خاص، فواید زیادی دارد که از جمله آنها می توان کاهش وزن سلامت قلب بهبود هضم تثبیت قند خون ذکر کرد.

    پودر نارگیل از مغز خشک و خوراکی نارگیل مطبوع آماده می شود. طعم و عطر مطبوع نارگیل آن را به انتخابی جالب برای پخت و پز تبدیل کرده است.

    برای داشتن طعم رایحه خوب مواد مغذی در تهیه کلوچه و کیک از پودرنارگیل استفاده می شود

    با توجه به نوع و وزن بسته بندی آن و کیفیت قیمت پودر نارگیل متفاوت است و بازار خرید و فروش پودر نارگیل به دلیل استفاده های متعدد از رونق زیادی برخوردار است.

    مزایای پودر نارگیل برای سلامتی حفظ ثبات قند خون کنترل سطح قند خون شما این مخلوط سرشار از فیبر است که می تواند به کمک کند غذاهای پر فیبر با کاهش سطح قند خون به کنترل سطح قند خون کمک می کنند. این کار به ویژه در برای خوراک غنی از فیبر محلول که می توانند به شکل ژل در معده هضم شوند، صادق است.

    این غذای سالم از نظر شاخص گلیسمی به این معنی که نان و محصولات پخته شده سطح قند خون را افزایش نمی دهند.

    بهبود دستگاه گوارش سطوح بالای فیبر موجود در آرد نارگیل نیز می تواند برای هضم لازم باشد. بیشتر فیبر موجود در این ترکیب نامحلول است که باعث افزایش حجم مدفوع می شود و به عبور راحت غذا در روده کمک می کند و در نتیجه خطر یبوست را کاهش می دهد.

    پودر نارگیل حاوی مقدار کمی فیبر است که فیبر تخمیر پذیر و محلول در آب به نوبه خود، اسیدهای چرب با زنجیره که سلول های روده را تغذیه می کنند

    بهبود سلامت قلب پلاک ها یی که باعث بیماری قلبی توسط پودر نارگیل حاوی نوعی چربی که به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده پلاک در رگ ها کمک می کند با اسید لوریک است.

    هل سبز

    هل سبز سکسکه می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص برای کودکان هل به عنوان موثرترین درمان برای سکسکه شناخته شده است. مقداری دانه هل را در آب بجوشانید و با نوشیدن این آب از شر سکسکه خلاص شوید.

    D:\Tasvir-aks\daro\هل-سبز.jpg

    خوشبو کننده نفس براحتی با جویدن دانه هل نفس خوش بویی داشته باشید. بعلت روغن عصاره درآن مورد مصرف تمام شرکت های تولیید کننده آدامس قرار گرفته ست. گلو درد هل سبز دارچین جوشاند ه این دو جلوگیری کننده و درمان عالی برای چرک گلو و گلو درد است غرغره آن نیز مفید واقع شده

    هل برای کمک به درمان دیابت برای جلوگیری به دچار شدن بیماری دیابت وجود منگنز در غذا لازم است که هل مقادیر زیادی از آن را دارد

    بهبود سلامت دهان از خواص هلبرای جلوگیری از پوسیدگی دندان باید دهان و لثه ضدعفونی باشند هل این ماده مغذی این کار را انجام میدهد و بوی دهان را خوش بو میکند

    افزایش اشتها با استفاده از هل استفاده از هل در درمان بی اشتهایی مورد قبول حتی می توان از روغن هل برای افزایش اشتها استفاده کرد. هل می تواند به درمان هیستوپلاسموز کمک کند وضعیتی که بیمار در آن کاهش اشتها نشان میدهدیکی از علائم آن است.

    فلفل سیاه

    به عنوان مثال، سطوح بالای رادیکال های آزاد با التهاب، پیری زودرس، بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان مرتبط است. فلفل سیاه حاوی مقدار زیادی ترکیب گیاهی به نام پاپائین است و مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد. مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند به جلوگیری یا به تاخیر انداختن اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک کند.

    رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که می توانند به سلول ها آسیب برسانند. برخی از رادیکال های آزاد به طور طبیعی در حین ورزش یا هضم غذا تشکیل می شوند. با این حال، سطوح بالای رادیکال های آزاد می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

    مطالعات حیوانی نتیجه می گیرد که مکمل با پودر فلفل سیاه و پاپائین می تواند آسیب رادیکال های آزاد را کاهش دهد. به عنوان مثال در مطالعات حیوانی موش ها به دو گروه تقسیم شدند یک گروه فلفل سیاه و گروه دیگر عصاره‌ی فلفل سیاه می خوردند.

    D:\Tasvir-aks\daro\فلفل-سیاه.jpg

    نتایج این مطالعه نشان می دهد که این دو گروه از موش ها پس از 12 هفته در مقایسه با موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند، کاهش قابل توجهی در آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها تجربه کردند. مطالعات مختلف نشان داده است که فلفل سیاه به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

    به ویژه فلفل سیاه می تواند به جذب کورکومین کمک کند کورکومین ماده اصلی فعال زردچوبه است یک مطالعه به این نتیجه رسید که فلفل سیاه همچنین ممکن است جذب بتاکاروتن را بهبود بخشد بتاکاروتن ترکیبی است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود و در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

    بتاکاروتن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و می تواند با آسیب سلولی مبارزه کند و از بیماری هایی مانند بیماری قلبی جلوگیری کند. یک مطالعه 14 روزه بر روی افراد سالم نشان داد افرادی که 15 میلی گرم بتاکاروتن و 5 میلی گرم پپرین مصرف کردند نسبت به افرادی که به تنهایی بتاکاروتن مصرف می کردند سطوح بالاتری از بتاکاروتن در خون خود داشتند.

    داروبرگ خراسان مشهد مقدس طبرسی 38 طباطبایی 8 و10

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.