چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مزایای اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی چیست؟
    25 بهمن 1400 - 0:31
    شناسه : 193928
    0

     در این مقاله می خواهیم  به این موضوع بپردازیم که مزایای اسلیو معده چیست؟ با ما بمانید.

    پ
    پ

    مزایای اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی - مزایای اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی چیست؟ - مزایای اسلیو معده

     در این مقاله می خواهیم  به این موضوع بپردازیم که مزایای اسلیو معده چیست؟ با ما بمانید.

    مقدمه

    این نوع جراحی، راهی است برای کم کردن وزن که در آن معده حدوداً ۱۵ درصد از اندازه‌ای که دارد، کم می‌شود. این نوع عمل باعث می‌شود که اندازه معده کوچک شود که این امر به کم شدن وزن و کم شدن حس گرسنگی کمک می‌کند و باعث می‌شود تا شخص کمتر به سراغ خوردن برود. مزایای این نوع جراحی چاقی به قدری می باشد که می توان گفت باعث شده‌ است تابه یکی از بهترین و امن ترین عمل های معده در زمینه لاغری در دنیا تبدیل شود.

    یکی از نگرانی های مهم بسیاری از افراد این می‌باشد که آیا این نوع عمل روی دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد!؟ باید گفت که خیر؛ این نوع جراحی هیچ تأثیری روی دستگاه گوارش ندارد و پس‌ از جراحی و بعد از عمل، غذا ‌‌به‌صورت نرمال و عادی هضم شده و هیچ مشکلی از این قبیل به وجود نمی‌آید.

    عناوین مقاله:

    مزایای اسلیو معده چیست؟

    هدف از جراحی و مزایای اسلیو معده چیست؟

    چه افرادی کاندید عمل اسلیو معده هستند؟

    مراحل عمل اسلیو معده

    اسلیو معده چیست؟ - مزایای اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی چیست؟ - مزایای اسلیو معده

    مزایای اسلیو معده چیست؟

     در این قسمت، به چند نمونه از مزایای اسلیو معده می‌پردازیم :

    ۱- در این نوع عمل، جراح بخشی از معده بیمار را از امتداد انحنای عمودی معده  که شکل لوله مانند به خود می گیرد، خارج کرده که همین امر باعث می‌شود تا اشتهای بیمار به‌ صورت خیلی زیاد، کم شود که این موجب می شود تا بیمار کمتر غذا بخورد و وزن او کاهش یابد.

    ۲- یکی از مهمترین مزایای عمل کوچک کردن معده  را می‌توان به این امر مهم اشاره کرد که وزن با شدت و سرعت خیلی زیاد، کاهش می یابد. طوری که بعد از جراحی می‌توان در روزهای ابتدایی عمل، کم شدن وزن را مشاهده کرد که باعث می‌شود بیمار به اندامی زیبا برسد و احساس خوشایندی به دست آورد.

    ۳- این نوع عمل معده به گونه‌ای است که چون به‌ صورت لاپاراسکوپی جراحی می‌شود، به‌ همین خاطر بیمار زمان کمتری را در بستر به سر می برد و دوره نقاهت خیلی کمی دارد.

    ۴- یکی دیگر از دلایل خوب بودن و مطمئن بودن این عمل، به این دلیل می‌باشد که بیمار بعد از عمل با دیگر مشکلات خود مانند فشار خون، دیابت، ناباروری، نقرس، آسم، میگرن  و هر نوع بیماری که مربوط به اضافه‌ وزن و چاقی می باشد خداحافظی می کند که این مسئله موجب شده‌ است تا این نوع جراحی که به‌ همراه خود کم شدن وزن به‌ صورت همیشگی و غیرقابل برگشت را دارد، بین افراد چاق محبوبیت پیدا کند.

    در واقع نام اصلی این عمل در انگلیسی به ‌صورت دقیق‌تر (Gastric Sleeve Surgery) است که معنی آن یعنی حذف قسمت خیلی بزرگی از معده می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که اسلیو در زبان انگلیسی به‌ معنای آستین است و دلیل این که به این اسم نام‌گذاری شده این می‌باشد که پس‌ از  جراحی و بریدن و خارج کردن بخش خیلی بزرگی از معده، چیزی که باقی می‌ماند، شبیه آستین خواهد شد.

    دکتر سلیمی اسلیو معده - مزایای اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی چیست؟ - مزایای اسلیو معده

    هدف از جراحی و مزایای اسلیو معده چیست؟

    محققان پس‌ از تحقیقات فراوان و نتیجه‌گیری‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که این نوع جراحی در مقایسه با بقیه جراحی‌ها مثل بای‌پس و بانداژ معده، سالم‌تر و تأثیرگذارتر است. یعنی تاثیر بیشتری روی کم شدن وزن دارد و در واقع هدف ما از انتخاب این نوع عمل، مزیت خوب آن است که باعث شده به این نتیجه برسیم که پس از جراحی، حجم معده به صورت خیلی واضح و روشن کم شده و در واقع بیمار حتی وقتی غذای کمتری هم می خورد، به سرعت سیر می‌شود و دیگر خود شخص نیز میلی به خوردن غذا ندارد که همین امر، باعث کم شدن وزن شده است. طی محاسبات به دست آمده، مقدار چشمگیر کاهش وزن بین ۴۵ تا ۷۵ درصد بوده است. اما بیمارانی بوده اند که بیشتر از ۸۵ درصد از وزنشان کم شده باشد.

    از دیگر مزایای این نوع جراحی، می‌توان به موارد دیگری به جز سلامتی داخلی بدن اشاره کرد که باعث می شود کیفیت و سطح زندگی شخصیِ بیمار به سمت بهبود برود و مسیر خوبی را طی کند و علاوه‌ بر حل شدن مشکلات مفصلی و بی‌اختیاری ادراری، دردهای مزمن، آسم و کلسترول بالا، بیماری‌های کبد چرب و انواع بیماری‌های دیگر وی بهبود یابد. علاوه‌ بر آن باعث می شود که شخص تحرک بیشتری داشته باشد و بتواند به انجام امور شخصی خود برسد. به عنوان مثال: ورزش کردن که باعث می شود به ‌راحتی بتواند ورزش کند و اعتماد به ‌نفس بالایی را تجربه کند و با خیال راحت در اجتماع حضور پیدا کند. این امر باعث بهبود روابط زناشویی، باعث بهبود عملکرد شده و حتی در اجتماع نیز باعث می‌شود که شخص فرصت‌های شغلی بهتری را به دست بیاورد و احساس خوبی داشته باشد. اعتماد به ‌نفس این شخص بالا می‌رود و همچنین با درمان بیماری‌های مرتبط به چاقی باعث می‌شود که طول عمر بیمار افزایش پیدا کند.

    جراح چاقی دکتنر سلیمی - مزایای اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی چیست؟ - مزایای اسلیو معده

    چه افرادی کاندید عمل اسلیو معده هستند؟

     در این بخش به این مسئله می‌پردازیم که این نوع جراحی برای چه نوع افرادی مناسب می‌باشد:

    ۱- بیمار و یا فرد چاق باید شاخص توده بدنی او برابر با ۴۰ یا بالای این مقدار باشد.

    ۲- اگر بیمار مبتلا به بیماری های شدید مربوط به چاقی و اضافه وزن باشد، می‌تواند با شاخص توده بدنی بالای ۳۵ نیز پذیرش شود.

    ۳- بیمار از سلامت عمومی مناسب برخوردار باشد.

    ۴- بیمار پس‌ از امتحان کردن بقیه روش‌های مربوط به لاغری مثل رژیم غذایی و ورزش به منظور لاغری و کاهش وزن، می‌تواند از این عمل برخوردار شود.

    ۵- جراح لاغری باید واجد شرایط بودن بیمار را تأیید نماید تا این شخص بتواند از این نوع عمل پر از مزیت بهره ‌مند شود.

    مراحل عمل اسلیو معده

    در ظاهر این نوع عمل ممکن است پیچیده و سخت به ‌نظر بیاید. اما برای شما خیلی طول نمی‌کشد به شرطی که یک جراح خوب اسلیو معده پیدا کنید و در زمان خیلی کوتاه و کم، به کاهش وزن و سلامت بدن برسید.

    برای به دست آوردن این آرامش و سلامتی باید مراحل زیر را طی کنید:

    ۱- مراقبت‌های قبل‌ از عمل: بیمار باید به مدت ۱ ماه طبق رژیم غذایی که پزشک معالج به او می‌دهد، تغذیه خود را تنظیم کند و به مدت ۱۲ ساعت از خوردن و آشامیدن بپرهیزد و ناشتا باشد.

    ۲- مراقبت‌های مربوط به بعد از عمل: بیمار پس‌ از جراحی باید به مدت چند ساعت به آرامی حرکت کند و راه برود تا خون در پاهای بیمار لخته نشود. رژیم غذایی مناسب و سالم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراقبت‌هایی است که بیمار پس‌ از جراحی باید رعایت کند و علاوه‌ بر این، بیمار باید در طول روز مایعات زیادی مصرف کند تا از کم آبی بدن جلوگیری کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.