پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو | تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
    28 بهمن 1400 - 0:55
    شناسه : 194077
    0

    تحقیق کلمات کلیدی جزو مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل در سئو به حساب می آید.

    پ
    پ

    در حالی که ما با آپدیت های مدام الگوریتم های سئو و گوگل روبرو هستیم، یک مورد در سئو کاملاً ثابت مانده است: تحقیق کلمات کلیدی.

    حتما بخوانید: طراحی سایت و مشاوره سئو به صورت تخصصی (آنلاین، تلفنی، حضوری)

    در این پست، تعریف خواهیم کرد که: تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ چرا کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی سایت مهم است؟ چگونه کلمات کلیدی خود را برای استراتژی سئو انجام دهیم؟ از چه روشی کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟

    تحقیق کلمات کلیدی فرآیند جستجو و کشف کلمات و عباراتیست که کاربران و مشتریان شما در حال جستجوی آن ها هستند. یک کلمه کلیدی می تواند یک یا دو یا چند کلمه باشد، همچنین می تواند به شکل یک عبارت یا جمله  کامل یا یک سوال نیز باشد.

    به عنوان مثال:اگر به دنبال طراحی سایت با وردپرس هستید، ممکن است چیزی مانند “ساخت سایت با وردپرس” را در گوگل تایپ کنید. حتی اگر این عبارت از بیش از یک کلمه تشکیل شده باشد، همچنان یک کلمه کلیدی و کلیدواژه است.

    آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو - آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو | تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ -

    تحقیق کلمات کلیدی چشم انداز با ارزشی را در مورد سؤالات متداول و مشکلاتی که کابران و مخاطبان هدف شما آن ها را در Google جستجو می کند، ارائه میدهد. چشم اندازی که می توانید در مورد این نوع از عبارات و کلیدواژه ها بدست آورید می تواند به اطلاع رسانی استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی و سئو وب سایت شما کمک کند.

    تاثیر کلمات کلیدی در سئو سایت

    افراد هنگام جستجو و تحقیق اینترنتی از کلمات کلیدی برای یافتن راه حل و یا جواب سوال خود استفاده می کنند. بنابراین اگر محتوای شما در حین انجام جستجوی کاربران در مقابل آن ها قرار بگیرد، ترافیک بیشتری برای سایت خود به دست خواهید آورد. بنابراین، شما باید آن جستجوها را هدف قرار دهید و برای این افراد محتوای خوب و بهینه شده با کلمات کلیدی هدف قرار دهید.

    تحقیق کلمات کلیدی جزو مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل در سئو به حساب می آید.

    اگر موفق شوید این افراد را به سایت خود هدایت کنید می تواند به شدت روی سئو سایت شما تاثیر مثبت بگذارد. و روزانه سیلی از ترافیک را در سایت خود داشته باشید.

    مزایای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو

    تحقیق کلمات کلیدی اطلاعات زیادی راجب موضوعات و مواردی که کاربران به آن اهمیت بسیاری می دهند خواهد داد. شما با استفاده از انواع ابزار ها و افزونه های سئو می توانید این اطلاعات را دقیق تر نمائید. یعنی می توانید ببینید که کدام سوال و یا کلید واژه اپهایی بیشتر در گوگل سرچ می شود.این افراد از کدام شهر یا کشور هستند و… با تحقیق در مورد کلمات کلیدی که حجم بالایی از جستجو در ماه دریافت می کنند، می توانید محتوای خود را بر بر اساس موضوعات مهم و پر بازدید، شناسایی و مرتب کنید. سپس، می توانید از این موضوعات برای تعیین کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده نمائید.

    چشم انداز و بینش روند سئو سایت

    انجام تحقیقات موثر در مورد کلمات کلیدی هدف می تواند چشم انداز هایی را در مورد روند رشد، برنامه ریزی، ااستراتژی سئو و… به شما ارائه دهد. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک کند محتوای خود را روی موضوعات مرتبط و کلیدواژه های بیزینسی و هدف متمرکز کنید که مخاطبان شما در جستجوی آنها هستند.

    چگونه بدون لینک دهی و رپرتاژ رنک بگیریم؟

    تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ - آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو | تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ -

    بیشتر شدن ترافیک سایت

    هنگامی که بهترین کلمات کلیدی مناسب را برای محتوایی که منتشر می کنید شناسایی می کنید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت – ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب خواهید کرد.

    جذب و تبدیل کاربر به مشتری

    اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر متخصصان کسب و کار به دنبال آن هستند، می توانید نیازهای موجود را برآورده کرده و از آن ها دعوت کنید که برای رفع چالش مربوطه اش از شما خرید کند یا خدمات دریافت کند.

    با تحقیق کلمات کلیدی برای محبوبیت، حجم جستجو و هدف کلی آنها، می توانید با سؤالات متداول و چالش هایی که اکثر این افراد با آن روبرو هستند آشنا شوید و نیاز آن ها را رفع نمائید.

    آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت

    مرحله ۱: فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط بر اساس آنچه در مورد کسب و کار خود می دانید تهیه کنید و با ابزار های سئو میزان ترافیک و جستجوی آن ها را به دست آورید.

    مرحله ۲: کلمات کلیدی خود را گسترده تر کنید. قبل و بعد از این کلمات را با کلیدواژه هایی که دغدغه مردم هستند مانند (چگونه، چیست؟، آموزش، نحوه، انواع، بهترین و…) پر کنید. هدف این مرحله این نیست که فهرست نهایی عبارات کلیدی خود را تهیه کنید. بلکه هدف این است که با عباراتی همراه باشید که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه ممکن است برای جستجوی محتوای مرتبط با آن موضوع خاص، در جستجو استفاده کنند.

    مرحله ۳: فرض کنید، به عنوان مثال، شما در حال تحقیق درباره کلمه کلیدی ” آموزش ویروس کشی لپ تاپ” برای مقاله ی خود هستید. “ویروسی شدن لپ تاپ” می تواند تیتر اصلی یک مقاله یا عنوان اصلی خود سایت باشد. هدف جستجوگر در پس آن کلمه کلیدی بر جهت مقاله شما تأثیر می گذارد. یعنی باید تعیین کنید آیا جستجوگر می خواهد یاد بگیرد که چگونه آنتی ویروس نصب کند؟ یا می خواهد بداند لپ تاپ چگونه ویروسی می شود. اگر دومین موضوع هدف کاربر است پس باید برای آن تحقیق کلمات کلیدی هدف را انجام دهید.

    مرحله ۴: کلمات کلیدی مرتبط را تحقیق نمایید. این کار یک حرکت هوشمندانه در سئو می باشد و باعث می شود که کاربران به این پیشنهادات نیز نگاهی بیاندازند. چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟ LSI گوگل بهترین گزینه برای بدست آوردن کلمات کلیدی پیشنهادی و مرتبط می باشد. در پائیین صفحه سرچ در گوگل لیستی از پیشنهادات گوگل برای جستجو وجود دارد. طبق آخرین و مهمترین الگوریتم گوگل استفاده از LSI در مقالات جزو اقدامات تاثیر گذار و مفید می باشد.

    تحقیق کلمات کلیدی مرتبط سایت - آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو | تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ -

    مرحه ۵: از ابزار های سئو استفاده کنید. بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کدام ابزار هستند؟

    • Ahrefs
    • SEMrush
    • Ubersuggest
    • Google Keyword Planner
    • SECockpit
    • Keywords Everywhere
    • Moz
    • io
    • KWFinder

    مرحله ۶: جملات ۳ و ۲ کلمه‌ای پر استفاده در مقاله و سایت را بهبود دهید و به کلمات کلیدی هدف خود نزدیک و مرتبط کنید.

    مرحله ۷: برای هر کدام از کلمات کلیدی مهم، موضوع و مقاله تهیه کنید و هنگام انتشار به دیگر مقالات خود لینک دهید.

    معرفی ۳ عنصر اصلی برای تحقیق کلمات کلیدی سایت

    هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید به سه عنصر اصلی توجه داشته باشید:

    ۱.     ارتباط موضوعی مناسب

    گوگل محتوا را از نظر ارتباط رتبه بندی می کند. اینجاست که مفهوم هدف جستجو مطرح می شود. محتوای شما تنها در صورتی برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شود که نیازهای جستجوگران را برآورده کند. علاوه بر این، محتوای شما باید بهترین منبع برای پرسش و پاسخ و سوالات متداول باشد. به هر حال، چرا گوگل محتوای شما را در صورتی که ارزش کمتری نسبت به سایر محتوای موجود در وب داشته باشد، بالاتر می‌برد؟

    ۲.     یک منبع معتبر باشید

    گوگل به منابعی که اعتبار می دهد اهمیت بیشتری نیز می‌دهد. این به این معناست که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر و سرشار از محتوا ها و مقالات مفید + اطلاعات آموزش ها و خبر ها برای بدست آوردن بک لینک ها انجام دهید. اگر در این فضا به عنوان یک منبع معتبر شناخته نمی‌شوید، یا اگر SERP یک کلمه کلیدی با منابع سنگینی که نمی‌توانید با آن‌ها رقابت کنید (مانند سایت های خبری یا فروشگاهی مثل Digikala و BBC) شانس کمتری برای رتبه گرفتن دارید، مگر اینکه محتوای شما استثنایی باشد.

    ۳.     حجم جستجو و ترافیک

    ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رنک بگیرید، اما اگر هیچ کس آن را جستجو نکند، باعث ترافیک سایت شما نمی شود. این کار دقیقا شبیه به راه اندازی مغازه در شهر ارواح. پس حجم و ترافیک جستجو را نیز باید مد نة قرار دهید.

    بهترین کلمات کلیدی برای سئو

    بدانید که هیچ کلمه کلیدی “بهترین” وجود ندارد، فقط آنهایی که توسط کاربران شما بیشتر سرچ می شوند. اما این شما هستید که باید بهترین کلمات کلیدی را برای سئو سایت خود انتخاب نمائید.

    بهترین کلمات کلیدی برای سئو - آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو | تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ -

    بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی سئو سایت شما، ارتباط، قدرت و حجم ترافیک و جستجو را در نظر می گیرند. اگر می خواهید کلمات مهم و پر سرچ را پیدا کنید که بتوانید به طور منطقی بر اساس آنها رقابت کنید باید به دو مورد توجه داشته باشید:

    1. سطح رقابتی که با آن روبرو هستید.
    2. توانایی شما برای تولید محتوایی که از نظر کیفیت بالاتر از رتبه‌بندی فعلی است.
    blank

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو | تحقیق کلمات کلیدی چیست؟”
    1. ویدئو نحوه تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وب سایت رو هم بذارید

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.