پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با رای هیات رئییسه فدراسیون فوتبال؛ عزیزی خادم برکنار شد
    28 بهمن 1400 - 15:42
    شناسه : 194123
    0

    شهاب الدین عزیزی خادم با رای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تا زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده از ریاست این فدراسیون به صورت موقت عزل شد. پس از عزل موقت یکی از ارکان فدراسیون فوتبال توسط هیات رئیسه، طبق ماده ۳۷، مجمع عمومی فوق العاده می‌تواند با دوم سوم آرای ماخوذه، فرد مورد نظر را به طور قطعی از سمت و پست اجرایی‌اش عزل کند.

    پ
    پ

    عزیزیخادم - با رای هیات رئییسه فدراسیون فوتبال؛ عزیزی خادم برکنار شد -

    به گزارش ایسنا، با رای اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم از سمت خود عزل شد. این تصمیم اعضای هیات رئیسه مطابق بند ۱۴ ماده ۳۵ فدراسیون فوتبال اتخاذ شده که به اعضای هیات رئیسه اختیار برکناری اعضای ارکان فدراسیون فوتبال را با رای دو سوم آرای اعضای هیات رئیسه می‌دهد.

    در جلسه امروز، شهاب عزیزی خادم، حمیدرضا مهرعلی، حیدر بهاروند، شهره موسوی، احمدرضا براتی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، میرشاد ماجدی، طهمورث حیدری، مهرداد سراجی و خداداد افشاریان حضور داشتند

     با دستور ای اف سی و تذکر حسن کامرانی‌فر، مهرعلی و بهاروند از جلسه خارج شدند. عزیزی خادم هم طبق قانون، هنگام رای گیری در جلسه حضور نداشت.

    طبق بند ۲ ماده ۲۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال، هیات رئیسه جزو ارکان اجرایی این فدراسیون است که شامل رئیس، نواب رئیس و اعضای هیات رئیسه می‌شود.

    پس از عزل موقت یکی از ارکان فدراسیون فوتبال توسط هیات رئیسه، طبق ماده ۳۷، مجمع عمومی فوق العاده می‌تواند با دوم سوم آرای ماخوذه، فرد مورد نظر را به طور قطعی از سمت و پست اجرایی‌اش عزل کند.

    در حدود یک‌ سال فعالیت عزیزی خادم بر فدراسیون فوتبال، حاشیه‌های فراوانی ایجاد شده بود که در مهمترین مورد، ارتباط مدیریتی وی با فردی که به “خوبان عالم” معروف شده، جنجال‌های زیادی را به همراه داشته است. رییس فدراسیون متهم شده بود که سحر و جادو را به فوتبال ملی ایران آورده است.

    اختلافات آشکار او با برخی از اعضای با سابقه هیات رییسه فدراسیون فوتبال نیز به انسجام مدیریتی در فوتبال ایران لطمات شدیدی وارد کرده بود.

    به گزارش ایسنا، انتخابات فدراسیون فوتبال روز یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد که مصطفی آجرلو، شهاب الدین عزیزی خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال بودند.

    پس از اخذ آرا، هاشمی و عزیزی‌خادم به دور دوم راه یافتند و کریمی و آجرلو حذف شدند. از ۸۷ رای در مرحله نخست، کیومرث هاشمی ۲۴، شهاب الدین عزیزی خادم ۳۵، علی کریمی ۹ و مصطفی آجرلو ۱۸ رای کسب کردند و یک رای باطل شد. در دور دوم شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با کسب ۴۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا ۴ سال ریاست این فدراسیون را به دست بگیرد.

    مهرداد سراجی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

    باشگاه خبرنگاران جوان –  مهرداد سراجی عضو هیئت رئیسه فوتبال و مدیر عامل باشگاه فوتبال سایپا که به دنبال برگزاری جلسه برررسی عملکرد  شهاب عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال بود، با حکم کمیته اخلاق ۶ ماه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده بود.

    هر هشت عضو هیئت رئیسه که حق رای داشتند در جلسه امروز، به عزل عزیزی خادم رای دادند تا رئیس فدراسیون با رایی قاطع عزل شود.

    مهرداد سراجی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، شهره موسوی و میرشاد ماجدی به‌عنوان پنج عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خواستار عزل عزیزی خادم و انتخاب سرپرست برای این فدراسیون بودند و حالا مهرداد سراجی سرپرست فدراسیون فوتبال شده است.

    قاسمپور: امیدوارم حق گرایی در فدراسیون فوتبال ادامه پیدا کند/ عزل عزیزی خادم را به فال نیک می گیرم

    کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اگر کار هیات رئیسه فدراسیون فوتبال براساس مستندات انجام شده کار خیلی خوبی بوده است.

    ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در خصوص عزل شهاب عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال با رأی اعضای هیأت رئیسه اظهار داشت: اگر مستندات، مدارک و شواهدی وجود دارد باید به عموم مردم ارائه شود تا آنها قانع شوند. اگر خلافی صورت گرفته و با آن برخورد شده حق طبیعی هیأت رئیسه است که این کار را انجام بدهد.

    وی افزود: اگر این کار براساس مستندات انجام شده کار خیلی خوبی بوده است. باید جلوی کارهای غیرقانونی گرفته شود. این اتفاق نادری بود. در فدراسیون‌های گذشته هم اقداماتی انجام شد و پرونده‌هایی وجود داشت که خیلی روشن نبودند و کسی هم برخورد نمی‌کرد. امیدوارم این قانون‌گرایی و حق‌گرایی ادامه پیدا کند.

    کارشناس فوتبال گفت:‌ هر کسی خلافی می‌کند باید تبعاتش را بپذیرد، من این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم همه سازمان‌ها نیز همینطور عمل کنند تا فساد کنترل و جلوی آن گرفته شود.

    قاسمپور با اشاره به شرایط فدراسیون عزیزی خادم عنوان کرد: او زمانی که آمد خیلی کارها می‌خواست انجام بدهد. به ندرت پیش می‌آید یک رئیس در ابتدای کار خودش قول کارهایی را بدهد.  امیدوارم هر کسی جای او می‌آید اصول کار و چارچوب قوانین و مقررات را رعایت کند. این قوانینی که در فیفا و آسیا علیه ما وضع می‌شوند مشکل‌ساز شده‌اند و این وضعیت باید تغییر پیدا کند.کسانی که رأی می‌دهند خیلی مهم هستند. باید آدمی بر سر کار بیاید که کننده کار باشد سلامت فکری داشته باشد امیدوارم در انتخابات بعدی دچار مشکل نشویم.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.