پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لوفت‌هانزا پروازهایش به کی‌یف را متوقف می‌کند
    01 اسفند 1400 - 10:07
    شناسه : 194230
    1

    شرکت لوفت‌هانزای آلمان شنبه خبر داد که از روز دوشنبه پروازهایش به کی‌یف و اودسا در اوکراین را به حالت تعلیق در می‌آورد.

    پ
    پ

    Lufthansa6 - لوفت‌هانزا پروازهایش به کی‌یف را متوقف می‌کند -

    به گزارش گره بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان تمامی پرواز خود به شهرهای اوکراینی کی‌یف و اودسا را از روز دوشنبه به حال تعلیق در می‌آورد.

    شرکت‌های هواپیمایی سوئیس و اتریش نیز اقدام مشابهی اتخاذ کرده و تا روز دوشنبه پروازهایشان را به شهرهای کی‌یف و اودسا ادامه خواهند داد.

    شرکت لوفت‌هانزا اعلام کرده که پروازها به شهر لویو در شرق اوکراین ادامه خواهد یافت.

    وزارت امور خارجه آلمان نیز از تمامی شهروندان این کشور درخواست کرده که سریعتر خاک اوکراین را ترک کنند.

    پیشتر نیز برخی کشورها اقدام به انتقال سفارتخانه‌های خود به شهر لویو کرده بودند.

    وزارت خارجه انگلیس روز جمعه خبر داد که سفارت خود را در کی‌یف پایتخت اوکراین به صورت موقت تعطیل کرده است.

    بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، فعالیت‌های سفارت انگلیس در اوکراین به شهر لویو، در غرب اوکراین و نزدیک مرز لهستان منتقل شده است.

    هفته گذشته نیز وزارت خارجه آمریکا خبر داد که سفارت خود در کی‌یف، پایتخت اوکراین را تعطیل کرده و تمامی فعالیت‌های دیپلماتیک سفارت آمریکا به شهر «لویو» در غرب اوکراین (نزدیک لهستان) منتقل کرده است.

    روسیه بارها هشدار داده نظامیان اوکراینی با زیر پا گذاشتن توافق مینسک، نواحی خودمختار روس زبان «دونباس» واقع در شرق اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

    غربی‌ها بدون توجه به این هشدارها، روسیه را به استقرار نیرو در مرزهای اوکراین و آماده شدن برای «حمله قریب‌الوقوع» به این کشور متهم کرده‌ و شمار بالایی از نیرو و تجهیزات نظامی را به شرق اروپا ارسال کرده‌اند.

    انگلیس: بدترین سناریو در بحران اوکراین ممکن است هفته آینده رخ دهد

    وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه بدترین سناریو در بحران اوکراین ممکن است هفته آینده اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد که تهاجم یک بحران برای کل جهان خواهد بود.

    به گزارش ایسنا، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز (شنبه) در جریان سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: ما مصمم هستیم در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کنیم، زیرا این یک بحران برای کل جهان خواهد بود.

    از سوی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین روز شنبه با توجه به نگرانی‌های فزاینده از حمله احتمالی روسیه به کشورش، خواستار یک چارچوب زمانی «مشخص» برای پیوستن کشورش به ناتو شد.

    او در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ ما می‌توانیم با ارائه جدول زمانی مشخص و عملی برای گنجاندن این کشور در ناتو، قویاً از اوکراین و قابلیت های دفاعی آن حمایت کنیم.

    دولت روسیه بارها تاکید کرده است که قصد ندارد عملیاتی علیه اوکراین انجام دهد و تاکید کرده است که تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند کذب هستند و هدف از این ادعاها تشدید تنش‌ها در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسی برای آماده‌سازی جهت تحریم های جدید اقتصادی و توجیه گسترش ناتو به شرق اروپا است.

    پاریس: فرانسوی ها شرق اوکراین را ترک کنند

    دولت فرانسه از شهروندانش خواست اگر کار ضروری ندارند اوکراین را ترک کنند حال آنکه جدی گرفتن این هشدار برای سه منطقه واقع در شرق این کشور ضروری است.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرانسه امروز شنبه از شهروندان خود خواست مناطق شرق اوکراین شامل «خارکوف»، «دونباس» و «لوهانسک» را بدون فوت وقت ترک کنند.

    همچنین از شهروندان فرانسوی ساکن در دیگر نقاط اوکراین خواسته شده چنانچه کار ضروری ندارند، این کشور را ترک کنند.

    پیشتر آلمان هم از شهروندان خود خواسته بود که فوراً از اوکراین خارج شوند حال آنکه اتریش هم هشدار کمابیش مشابهی به شهروندان خود داده است.

    همزمان، گروه های روس گرای شرق اوکراین، دولت کی یف را به خمپاره باران مواضعشان متهم می کنند.

    مسکو تدارک حمله به اوکراین را رد می کند اما درباره لزوم حفظ امنیت شهروندان روس تبار شرق این کشور هشدار داده است.

     همزمان با ادعای مجدد غربی‌ها درباره زمان حمله احتمالی روسیه به اوکراین، درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و جدایی‌طلبان شرق این کشور نیز در حال افزایش است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.