شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مقایسه هیتر گازی با هیتر برقی و مزایا و معایب هر کدام
    02 اسفند 1400 - 14:30
    شناسه : 194269
    0

    این در حالی است که هیتر های برقی در مقایسه با هیتر های گازی دارای ایمنی بسیار بیشتری می باشند. برای خرید هیتر گازی با قیمت مناسب میتوانید با کارشناسان سایت تاسیس پلاس تماس حاصل کنید.

    پ
    پ

    هیتر گازی یا هیتر برقی

    به طور کلی از هیترهای گازی و برقی به منظور گرم کردن سالن های ساحتمان های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شود. هر یک از انواع هیترهای گازی و برقی دارای شرایط و ویژگی های خاص خود بوده که خریداران باید متناسب با نیاز خود بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب نمایند. هیتر های گازی و برقی دارای سیستم های گرمایش متفاوتی می توانند باشند به عنوان مثال هیتر های انتقال حرارت محیط و هیترهای تابشی از مهمترین انواع سیستم های گرمایشی می باشند که در هر دو حالت هیترهای گازی و برقی تولید می شوند. آشنایی با انواع هیتر های گازی و برقی و تفاوت های موجود در بین آنها می ‌تواند کمک کند تا مناسب ترین گزینه انتخاب شود. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی هیترهای گازی و برقی مهمترین مزایا و معایب هریک از آنها را برشماریم.

    در این مقاله فروشگاه تاسیس پلاس سعی داشته که انواع هیتر موجود در بازار را به شما معرفی کند تا بتوانید خریدی هوشمندانه و مناسب نیاز خود داشته باشید

    از نظر ایمنی

    هیترهای گازی دارای شعله های باز هستند به همین دلیل ضروری است در هنگام استفاده از این هیترهای گازی به نکات ایمنی تا حد زیادی توجه شود در غیر این صورت منجر به بروز حوادث جدی خواهد شد از این رو در هنگام استفاده از هیترهای گازی در مکان های تجاری و اداری و همینطور رستورانها و مکان های پر رفت و آمد که احتمال بروز حادثه می تواند بیشتر باشد خطرات زیادی می تواند داشته باشد علاوه بر آن در صورتی که این هیترهای گازی در ساختمانهایی که مواد اشتعال زا و مواد شیمیایی نگهداری می‌شود استقاده شود باید نکات ایمنی بسیار دقیقی رعایت شود. این در حالی است که هیتر های برقی در مقایسه با هیتر های گازی دارای ایمنی بسیار بیشتری می باشند. برای خرید هیتر گازی با قیمت مناسب میتوانید با کارشناسان سایت تاسیس پلاس تماس حاصل کنید.

    از نظر نحوه نصب و بکارگیری

    هیترهای برقی معمولاً از نظر اندازه کوچکتر از هیترهای گازی می باشد و به همین دلیل امکان حمل و جابجایی آنها راحت‌تر صورت می پذیرد از همین رو با قرار دادن امکاناتی مانند دسته و یا چرخ هایی برای جابجایی شرایط را برای حمل و نقل این هیترها فراهم کرده‌اند. همچنین نصب هیترهای برقی در مقایسه با هیتر های گازی بسیار راحت تر صورت می پذیرد. نکته دیگری که در ارتباط با تفاوت هیترهای برقی و گازی می توان به آن اشاره کرد در زمینه به کارگیری استفاده از سیستم کانال کشی می باشد در هیترهای برقی نیازی به کانال کشی وجود ندارد اما در هیتر های گازی گرمای تولید شده از طریق کانال های متعدد می ‌تواند به نقاط مختلف ساختمان هدایت شود. برای خرید هیتر برقی با قیمت مناسب میتوانید با کارشناسان سایت تاسیس پلاس تماس حاصل کنید.

    در این مقاله فروشگاه تاسیس پلاس سعی داشته که انواع هیتر موجود در بازار را به شما معرفی کند تا بتوانید خریدی هوشمندانه و مناسب نیاز خود داشته باشید

    ضرورت استفاده از دودکش

    بخاری ها و هیتر های گازی معمولاً برای استفاده باید از دودکش استفاده نمود تا از طریق آن بتوان دود حاصل از هیتر را به خارج از ساختمان هدایت کرد. البته ذکر این نکته نیز لازم است که هیترهای گازی بدون دودکش نیز تولید می‌شوند که این هیترها حتماً باید در سالن هایی استفاده شود که تهویه مناسبی داشته باشند. بنابراین یکی دیگر از معایب استفاده از هیترهای گازی آن است که ساختمانی که قصد استفاده از آن را دارید باید علاوه بر امکان کانال کشی سیستم تهویه هوای مناسبی نیز داشته باشد و یا از طریق دودکش بتوان گازهای سمی ایجاد شده را به خارج از سالن هدایت نمود.

    به طور کلی برای تامین گرمایش به صورت نقطه ای از هیتر های برقی استفاده می شود اما هیترهای گازی امکان توزیع گرمای تولید شده به نقاط مختلف ساختمان را به صورت یکنواخت دارند . هیتر های گازی و برقی دارای ویژگی ها و نقاط مثبت و منفی خاص خود می باشند و مصرف کنندگان با استفاده از نیاز خود می‌توانند از هر یک از مدل های موجود در بازار استفاده نمایند.

    از نظر نحوه بکارگیری

    هیتر های گازی و برقی  در اندازه ها و توان های حرارتی متفاوتی تولید می شوند که هر یک از مدل های آنها می‌تواند در سالنهای با ابعاد مختلف و در کاربری های متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد همچنین هیترهای برقی و گازی را می توان به صورت دیواری و یا سقفی مورد استفاده قرار داد این ویژگی می تواند در خیلی از موارد بسیار مفید واقع شود و کمترین فضا را در سالن ساختمان مورد استفاده اشغال نمایند.

    از آنجاییکه هیترهای گازی از سوخت های فسیلی استفاده می کنند در حال حاضر استفاده از آنها در ساختمان های صنعتی و تجاری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر و مناسب تر می باشند. همچنین در مکان هایی که نیاز به سیستم گرمایشی مرکزی می باشد استفاده از هیترهای گازی توجیه بیشتری دارد اما باید به این نکته توجه داشت که در زمانی که لازم است از طریق هیترهای گازی دمای محیط به اندازه کافی گرم شود مدت زمان بیشتری لازم است که روشن باشند و هیترهای برقی معمولا مقدار انرژی کمتری مصرف می کنند.

    همچنین اتلاف گرما در هیترهای برقی نسبت به هیترهای گازی بسیار کمتر می باشد به گونه‌ای که در هیترهای تابشی برقی ما کمترین میزان هدر رفته گرما را داریم.

    در این مقاله فروشگاه تاسیس پلاس سعی داشته که انواع هیتر موجود در بازار را به شما معرفی کند تا بتوانید خریدی هوشمندانه و مناسب نیاز خود داشته باشید

    از نظر آلایندگی‌های زیست محیطی

    هیترهای گازی به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی و گازهای سمی که ایجاد می کند برای محیط زیست سازگار نیست در حالیکه هیترهای برقی چنین مشکلی ندارند و با توجه به حساسیت های روزافزونی که در مسائل زیست محیطی ایجاد می شود استفاده از هیترهای برقی به عنوان سیستم های گرمایشی پاک با اقبال بیشتری مواجه می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.