پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جراحی چاقی در بیمارستان دولتی
    08 اسفند 1400 - 7:42
    شناسه : 194527
    0

    اگر می خواهید جراحی چاقی در بیمارستان دولتی را تجربه نمایید، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

    پ
    پ

    شرایط لازم برای انجام جراحی چاقی در بیمارستان دولتی - جراحی چاقی در بیمارستان دولتی - جراحی چاقی

    اگر می خواهید جراحی چاقی در بیمارستان دولتی را تجربه نمایید، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

     

    مقدمه

    با ما همراه باشید تا در باره جراحی چاقی در بیمارستان دولتی مطالب جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

    فهرست:

     جراحی چاقی در بیمارستان دولتی

    شرایط لازم برای انجام جراحی چاقی در بیمارستان دولتی چیست؟

    عوامل تاثیرگذار بر هزینه جراحی چاقی را توضیح دهید.

    نتیجه گیری

    جراحی چاقی در بیمارستان دولتی

    مبتلایان به اضافه وزن بالا که از نظر جراحان متخصص لاغری کاندیدای انجام جراحی چاقی هستند، به طور معمول برای کاهش هزینه های جراحی در پی یافتن بهترین بیمارستان های دولتی هستند. با توجه به این که جراحی های چاقی از لحاظ بیمه به عنوان جراحی های زیبایی محسوب می شوند، سازمان بیمه تکمیلی و یا بیمه پایه فقط در شرایط خاص که جراح معالج انجام عمل جراحی را به منظور حفظ سلامتی بیمار تایید کرده باشند، بخشی از هزینه های جراحی چاقی را متقبل می شود.

    در بین جراحی های چاقی، عمل اسلیو معده یکی از پرطرفدارترین جراحی های کاهش وزن به شمار می آید که در اغلب بیمارستان های دولتی برای بیماران واجد شرایط که تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی هستند، انجام می گیرد و این گروه از بیماران می توانند از خدمات درمانی این مراکز بهره مند شوند. در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا، افزایش نرخ ارز خارجی و تحریم های بسیار اقتصادی، ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال بیماران از سوی بیمارستان های دولتی امکانپذیر نخواهد بود و این امر سبب گردیده که بیماران در انتظار طولانی مدت نوبت انجام جراحی قرار بگیرند. با این وجود انجام جراحی های کاهش وزن در بیمارستان های دولتی مقرون به صرفه تر از مراکز درمانی خصوصی است.

    شرایط لازم برای انجام جراحی چاقی در بیمارستان دولتی

    جراحی های لاغری مشتمل بر عمل های چاقی Bariatric، Metabolic و جراحی های تقلیل سایز است. بهتر است بدانید که جراحی های متابولیک بیشترین اثربخشی را روی کاهش وزن فرد به دنبال دارند. زیرا با عملکرد دائمی و پایدار، نتایج قابل قبولی را در حفظ سلامتی بدن و دستیابی به حفظ تناسب اندام به همراه دارند.

    در قرارهای ملاقاتی که شخص بیمار با جراح چاقی انجام می دهد، با بیان شرح حال کامل از شرایط بدن و مشکلات خود، پزشک، مناسب ترین تکنیک جراحی را برای لاغری به بیمار توصیه می کند. اشخاصی که با بی ام آی بالغ بر سی و پنج کیلوگرم همراه هستند و به دلیل تجمع چربی های انباشته در نواحی مختلف بدن، انجام امور روزانه و شغلی برای آن ها سخت و دشوار است، قطعاً کاندیدای مناسبی برای بهره مندی از جراحی چاقی در بیمارستان دولتی هستند.

     علاوه بر این، اشخاصی که با بی ام آی بین سی الی سی و پنج کیلوگرم همراه هستند و از اختلالات زمینه ای نظیر آپنه خواب، پرفشاری خون، دیابت نوع دو، درد مفاصل و یا کمردرد حاصل از افزایش وزن رنج می برند، برای پیشگیری از روند بیماری و رسیدن به وزن ایده آل و طبیعی واجد شرایط انجام جراحی چاقی در بیمارستان دولتی هستند. در این بین اشخاصی که پیشینه خانوادگی عارضه دیابت در یکی از اعضای درجه یک خانواده را دارند و بی ام آی آن ها در حدود (۳۰-۳۵ kg) است، می توانند از Gastric sleeve surgery همچون تنها متد درمانی سریع به منظور دستیابی به حفظ تناسب اندام و از همه مهمتر حفظ سلامتی بهره مند شوند.

    ادارات بیمه تکمیلی و پایه با تحقیقات انجام شده روی شرایط بیمار و اخذ تاییدیه از سوی متخصصین موتمن سازمان های فوق، خدمات بیمه ای را به دارندگان این بیمه ها ارائه خواهند کرد تا بتوانند از انجام جراحی چاقی در بیمارستان دولتی استفاده کنند. البته بیمارستان های دولتی نیز موظفند تا به افراد تحت پوشش بیمه های ذکر شده، بهترین خدمات درمانی را ارائه دهند.

    عوامل تاثیرگذار بر هزینه جراحی چاقی - جراحی چاقی در بیمارستان دولتی - جراحی چاقی

    عوامل تاثیرگذار بر هزینه جراحی چاقی

    با توجه به موضوع جراحی چاقی در بیمارستان دولتی، لازم است که شما را با مهمترین پارامترهایی که می تواند روی هزینه جراحی کاهش وزن موثر باشد، بیشتر آشنا کنیم:

    هزینه های بیمارستان:

    از اثر گذارترین عامل در هزینه جراحی های چاقی، به مرکز درمانی اختصاص دارد که قرار است بیمار در آن تحت عمل جراحی قرار گیرد. چنان چه طرف قرارداد جراح معالج، بیمارستان و یا کلینیک های خصوصی باشد، به دلیل ارائه بهترین خدمات درمانی و نیز رسیدگی های منظم، هزینه های جراحی به مراتب افزایش خواهد یافت. این در حالی است که انجام جراحی در بیمارستان های دولتی با توجه به محدودیت های در نظر گرفته شده تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

    تجهیزات لازم در طی عمل جراحی:

     کلیه وسایل و تجهیزاتی که در حین عمل جراحی لاغری توسط جراح متخصص مورد استفاده قرار می گیرد، به علت پیشرفته و به روز بودن ابزارهای مخصوص جراحی، از مهمترین عوامل تاثیرگذار در هزینه جراحی چاقی در بیمارستان دولتی به شمار می آید.

    وسایل یک بار مصرف جراحی:

    یکی دیگر از عوامل موثر در جراحی چاقی در بیمارستان دولتی را می توان به وسایل یک بار مصرفی که جراح چاقی در طی عمل جراحی برای بیمار استفاده می کند، اشاره کرد. به علت این که ابزارهای فوق مجدداً قابل استریل  شدن نیستند و از همه مهمتر حساس بودن عمل جراحی، بهتر است تا از ابزارهای کاملاً یک بار مصرف برای هر بیمار استفاده کرد. به همین منظور این مورد می تواند به عنوان یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار در هزینه جراحی محسوب شود.

    دستمزد جراح متخصص:

     چنان چه جراح معالج شما یکی از پزشکان مطرح و بنام در جراحی های چاقی باشد که از توانایی، تبحر و درصد موفقیت عمل های جراحی لاغری برخوردار باشد و در عین حال تسلط کافی به شیوه های جراحی روز دنیا همچون جراحی از طریق لاپاراسکوپی داشته باشد، به مراتب دستمزد بیشتری را از بیماران دریافت خواهد کرد که این مسئله هم به نوبه خود می تواند روی هزینه جراحی چاقی در بیمارستان دولتی موثر باشد. دقت داشته باشید که به منظور دریافت بهترین نتایج حاصل از عمل جراحی های کاهش وزن، بهتر است که این عمل را تحت نظر مجرب ترین جراحان متخصص چاقی انجام دهید.

    نتیجه گیری

    چنان چه بیمار برای حفظ سلامتی بدن و رسیدن به وزن ایده آل و طبیعی، کاندیدای عمل جراحی لاغری باشد، می تواند تحت نظر مجرب ترین جراحان چاقی در یکی از مجهزترین بیمارستان های دولتی تحت عمل جراحی قرار گیرد. دلیل اهمیت جراحی در بیمارستان های دولتی، پوشش بیمه های پایه و مقدار پوشش دهی بیمه است که دارندگان بیمه های فوق می توانند از مزیت های آن بهره مند شوند.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.