شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فواید اخذ اقامت در کشور ترکیه
    08 اسفند 1400 - 7:38
    شناسه : 194528
    0

    شما می توانید تنها با سپرده گذاری در بانک های ترکیه تابعیت این کشور را اخذ کنید و نیاز به دریافت مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه نمی باشد. در این روش باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کنید.

    پ
    پ

    اخذ تابعیت ترکیه از جمله مزایای زندگی در ترکیه برای مهاجرین است. که در این مقاله به برسی و تحلیل آن میپردازیم. از جمله فواید و مزایای داشتن اقامت در کشور ترکیه به دست آوردن تابعیت و پاسپورت این کشور بعد از 5 سال اقامت در این کشور خواهد بود. افرادی که بتوانند تابعیت ترکیه را اخذ نمایند از همه حقوق شهروندی این کشور بهره مند خواهند شد. با همراه داشتن این پاسپورت اشخاص می توانند به 90 کشوردنیا بدون دریافت ویزا سفر کنند. در بعضی مواد درهنگام ورود به این کشور ها تنها مهر ورود و خروج به گذرنامه زده میشود وهمچنین در بعضی موارد درهنگام ورود به این کشور ها ویزا صادر میگردد. بازه زمانی که اشخاص میتوانند بدون ویزا در این 90 کشور بمانند 90 تا 120 روز است که بستگی به مقصد افراد خواهد داشت.

    • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی

    شما می توانید تنها با سپرده گذاری در بانک های ترکیه تابعیت این کشور را اخذ کنید و نیاز به دریافت مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه نمی باشد. در این روش باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کنید. این مبلغ سابقا 3 میلیون دلار آمریکا بود که اخیرا به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا کاهش یافته است. پول شما باید حداقل به مدت سه سال در بانک باقی بماند.

    11 9 - فواید اخذ اقامت در کشور ترکیه -

    • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام

    می توانید از طریق سرمایه گذاری در ترکیه در بخش سهام نیز به تابعیت ترکیه دست یابید. در این روش باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا سهام خریداری کنید. این مبلغ سابقا دو میلیون دلار آمریکا بوده که بر اساس طرح جدید ترکیه کاهش یافته است. از جمله شرایط این نوع سرمایه گذاری در ترکیه این است که سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه تایید شود.

    • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

    تابعیت ترکیه را می توان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز به دست آورد. از جمله شرایط این روش سرمایه گذاری در ترکیه این است که اوراق قرضه را نباید حداقل به مدت سه سال فروخت. همچنین سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه تایید شود.

    • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک

    یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ تابعیت این کشور، سرمایه گذاری در شرکت های فعال در زمینه املاک و مستغلات می باشد. در این روش شما باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از این شرکت ها سرمایه گذاری کنید.

    • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی

    پیش از این کارفرمای خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه ملزم بود 100 شهروند ترکیه ای را استخدام نماید. اما طبق تغییرات جدید در قوانین ترکیه، در سال 2019 کارفرمایان با استخدام 50 شهروند ترکیه ای می توانند تابعیت ترکیه را اخذ نمایند.

    22 9 - فواید اخذ اقامت در کشور ترکیه -

    انواع اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

    طبق مصوبات اخیر دولت ترکیه تمامی ملیت هایی که مطابق قانون اجازه خرید و مالکیت ملک و سرمایه گذاری در ترکیه را دارند می توانند از حق شهروندی ترکیه برخوردار شوند. این قانون شامل کسانی می شود که:

    • ملکی با ارزش بالای دویست و پنجاه هزار دلار بصورت نقدی خریداری کرده اند
    • حداقل مبلغ پانصد هزار دلار بدون حق برداشت برای سه سال در بانکهای ترکیه به حساب خود خوابانده اند
    • مبلغ سرمایه حداقل پانصد هخزار دلار را بعنوان سرمایه ثابت در کار و تجارت وارد کرده اند
    • اوراق بهادار به حداقل ارزش پانصد هزار دلار بدون حق فروش برای 3 سال خریداری کرده اند
    • پنجاه کارمند ترکیه ای را در شرکت خود استخدام کرده اند

    شرایط تولد خارج از کشور ترکیه

    کسانی که در خارج از کشور ساکن بودند و به زندگی خود ادامه می دهند. از این رو سن 18 سالگی خود را به پایان رسیده است. برای کشور دیگری اقدام نکرده اند. این امکان را دارند برای ثبت نام خانوادگی و ترک بودن خود را ثبت کنند می توانند به واسطه داشتن پدر و مادر ترک در وزارت خانه، امکان پذیر می باشد. رعایت هر یک از شرایط به نوبه خود در اخذ تابعیت ترکیه برای کودک بسیار اهمیت خواهد داشت. از این رو پروسه تولد در خارج از کشور به تنهایی موجب اخذ اقامت نخواهد شد.

    33 6 - فواید اخذ اقامت در کشور ترکیه -

    شرایط اخذ تابعیت کودک از طریق تولد در ترکیه

    اگر طفلی بر اساس قوانین زیر به دنیا آمده باشد می تواند تابعیت ترک را دریافت کند:

    • بر اساس ماده 7 قانون 5901 شهروندی ترکیه اگر فرزندی در داخل ترکیه و یا خارج این کشور به متولد شده باشد که پدر یا مادر با تابعیت ترک در کانون خانواده بعد از ازدواج والدین متولد شده باشد. از این رو می توانند تابعیت ترک را بدست آورد.
    • طفلی که مادر خود ترک و پدرش از تابعیت خارجی است و بدون ازدواج متولد شده باشد می تواند تابعیت ترک را بدست آورد.
    • طفلی که در خانواده ای متولد شده باشد پدر ترک و مادر از تابعیت خارجی می باشد. چنانچه بدون ازدواج متولد شده باشد. پس از بررسی ارتباط خانوادگی تابعیت ترک را اخذ می نماید.

    برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.