×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

IMG 20220228 094032 809 - تذکر نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان - حجت الاسلام محمد صفری

 

بسمه تعالی
جناب آقای سرهنگ مصطفی پور
معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گیلان
سلام علیکم

مقدمتا از تلاش ها و زحمات اعضای محترم و زحمت کش استانداری در چند ماه گذشته از آغاز دولت سیزدهم که انصافا دوران پرمشقتی است قدردانی می کنم.
پیرو مصاحبه اخیرتان پیرامون نحوه تعامل نمایندگان و اعضای اجرایی دولت در استان، نکاتی را متذکر می شوم.

نخست، اهتمام اغلب مسوولین استانی به منویات رهبری معظم انقلاب ستودنی است و این امر باید مورد توجه همه ارکان حاکمیتی، خاصه قوای اجرایی و تقنینی در تعیین حدود و ثغور همکاری ها و تندیگی امور باشد.

دوم، کیفیت نظارت نمایندگان بر حسن عملکرد دولت، غالبا ریشه در انتصابات دارد. اینکه افرادی بر مناصبی تصدی یابند که از پیش واضح است که توان فراوانی از نمایندگان برای جزئی ترین امور نظارتی شان فرسوده و همچنین بر دست دولت هزینه می گذارد، نه برای مجموعه اجرایی و نه نمایندگان مقبول نیست. از این رو، اخذ مداوم نظر نمایندگان پیرامون عزل و نصب ها از ناحیه مدیران اجرایی را نیز می توان در همین راستا طبقه بندی کرد که از درایت مدیران استان نشات می گیرد و قابل ستایش است.

سوم، با وجود غلبه روح احترام به نمایندگان ملت بر مواضع اخیرتان، بیان مطالبی از این کلیت محترمانه به دور است. اینکه از کلامتان اینطور احصا شود که قرار است با افشای مواردی، نمایندگان را در مضیقه (یحتمل برای کسب تایید صلاحیت نامزدی در ادوار آتیه انتخابات مجلس) قرار دهید، خارج از شئون متقابل عوامل اجرایی دولت و نمایندگان ملت است. تردیدی نیست که اطلاع مردم از نظرات نمایندگانشان در تعامل با دولت، خاصه عزل و نصب ها، مصداقی از شفافیت آرا تلقی می شود که این جانب با رای مثبتی که به آن طرح دادم، اثبات کردم که آگاهی مردم حوزه انتخابیه رودسر و املش، بلکه همه مردم ایران از نظراتم در مسائلی که از لحاظ اهمیت، فرسنگ ها با موضوع انتصابات فاصله دارد ابایی نداشته، بلکه آن را یک ضرورت می دانم. لکن لحن استخدام شده در بیان جنابتان را ، چه بنده مخاطبش بوده باشم و چه نباشم، مناسب شان جایگاهی که امروز از ناحیه مردم در آن مشغول خدمت هستم نیافتم. از آن جا که حضور حقیر در این جایگاه ابدی نخواهد بود ، بر خود وظیفه دانستم تا برای صیانت از شان این مسئولیت، این موارد را متذکر شوم. لذا مقتضی است، در بیان نظراتتان در آینده، این نکته را در نظر بگیرید که فاصله شان نمایندگی مجلس و معاونت استانداری در نظام ساختاری کشور چه میزان است. توجه به این موضوع، به وجود احترام متقابل و حسن انجام وظیفه هرکدام از طرفین کمک شایانی و عدم توجه به آن، عوارض مخربی را موجب می شود که محتمل است متوجه شخص شما نیز گردد.

من الله توفیق

محمد صفری
نماینده مردم شریف رودسر، املش در مجلس شورای اسلامی

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.