جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رشد بسیار تعداد سالمندان در دنیا
    09 اسفند 1400 - 10:53
    شناسه : 194578
    0

    درمان در منزل سالمندان آسیب‌پذیر از کاربردهای سیستم مراقبت از راه دور است که کمک زیادی به ارائه بازخورد مثبت از وضعیت سلامت این افراد می‌کند.

    پ
    پ

    داری سالمندان در منزل 1 - رشد بسیار تعداد سالمندان در دنیا -

    در جوامع بشری تعاریف متفاوتی از سالمند وجود دارد. برخی افراد بالای 60 سال را سالمند می‌نامند و برخی سنین 70 سال به بالا را.  اما نکته مورد تفاوت این است که سال‌های گذشته جمعیت سالمندان در سراسر جهان به طور چشمگیری در حال افزایش است .این پدیده می‌تواند عواقب خطرناکی برای جامعه و پیامدهای سختی برای خود فرد سالمند داشته باشد. یکی از پیامدهای افزایش جمعیت سالمندان، شیوع آسیب‌پذیری در این افراد است. سندرم آسیب‌پذیری در سالمندان در حال ظهور است و نشانه‌های آن شامل وابستگی، معلولیت، ناتوانی، ابتلا به بیماری‌های مزمن، کاهش کیفیت زندگی، بستری طولانی مدت، افزایش هزینه‌های مراقبت و در نهایت فوت، نتیجه این اثرات است. کهنسالان به طور معمول همزمان چند بیماری مزمن دارند و در این حال به مراقبت و پرستاری مداوم نیاز دارند.


    داری سالمندان در منزل 2 - رشد بسیار تعداد سالمندان در دنیا -

    درمان سالمندان توسط مراقبت‌های از راه دور

    در سال‌های اخیر دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای کمک به افراد سالمند پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از این دستاوردها فناوری مراقبت از راه دور است که در جهت کمک به سالمندان به طور چشمگیری در حال افزایش است و کمک می‌کند تا سالمندان مستقل باشند و دوران درمان را در همان منزل خودشان و پیش چشمان عزیزان دلبندشان سپری کنند. به طور مثال سالمندانی که نیاز به فیزیوتراپی در منزل داشته باشند. شاید شماهم جملاتی از قبیل مراقبت از راه دور، پزشکی از راه دور و مراقبت سلامت از راه دور را شنیده باشید. هدف همه این جملات ارائه خدمات پرستاری و درمان در محل بیمار سالمند است. به طور مثال: درمان در منزل سالمندان آسیب‌پذیر از کاربردهای سیستم مراقبت از راه دور است که کمک زیادی به ارائه بازخورد مثبت از وضعیت سلامت این افراد می‌کند. مراقبت در منزل یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مراقبت از سالمندان در کشورهای توسعه یافته است. هدف اصلی مراقبت در منزل، جلوگیری از بستری شدن طولانی مدت سالمندان در بیمارستان و کاهش هزینه‌های درمان آنها است. استفاده از پیشرفت‌های اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و سیستم‌های الکترونیکی می‌توانند به بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک کنند. این سیستم‌ها می‌توانند روی زنجیره درمان از طریق نظارت بر مراقبت بهداشتی از راه دور و  پشتیبانی از بیماران سالمند به کمک متخصصین و پرستاران زبده در محل بیمار تمرکز کنند.

     

    داری سالمندان در منزل 3 - رشد بسیار تعداد سالمندان در دنیا -درمان در منزل راهی برای مراقبت سالمندان عزیز

    با توجه به اهمیت پایش از راه دور سلامت سالمندان آسیب‌پذیر در منزل و فقدان ابزاری مناسب در ایران برای این کار، پیشنهاد می‌کنیم برای درمان بیمار خود حتما از یک مرکز درمان در منزل مجرب کمک بگیرید. متاسفانه بسیاری از سالمندان بیمار به دلیل دوری از خانواده و عزیزانشان دوره درمان طولانی دارند. این دوره درمان باعث بروز عوارض جانبی از قبیل افسردگی شدید و میل به خودکشی را در این افراد به شدت افزایش می‌دهد.

    سالیان سال است که خدمات درمان در منزل (Medical Home Care) در کشورهای اروپایی و آمریکای درحال اجراست. بسیاری از این کشورها هزینه این نوع درمان را به صورت رایگان در نظر گرفته‌اند. اما به دلیل زیر ساخت‌های ضعیف درمانی در کشور، یارانه دولتی به این بخش تاکنون اعطا نشده است. مرکز درمان در منزل آلام طب یکی از مراکز معتبر درمان بیماران در منزل است که متخصصان آن به صورت شبانه‌روزی و بدون طی پروسه اداری یا کاری عازم محل نگهداری سالمند شما خواهند شد. تمام مراحل درمان اولیه از قبیل آزمایش خون در منزل ، تزریق در منزل و پانسمان در منزل نمونه‌برداری تا مراحل شدیدتر مانند درمان زخم بستر در منزل شما انجام خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای اجتناب از هزینه‌های درمان بیمارستانی و اتلاف وقت در این مراکز حتما از خدمات درمان در منزل استفاده کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.