پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین برند کلید مینیاتوری
    11 اسفند 1400 - 11:40
    شناسه : 194654
    0

    اگر بخواهیم روش کار کلید های مینیاتوری یا همان MCB را شرح دهیم ؛ باید بگوییم که این کلید ها از دو بخش تشکیل میشوند: بی متال + مگنت

    پ
    پ

    یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظتی در مصارف مختلف خانگی ، صنعتی کلید مینیاتوری ست که در منازل تا بیمارستان ها ، هتل ها ، کارخانجات و …  از آن استفاده میشود. وظیفه اصلی کلید مینیاتوری حفاظت از تجهیزات الکترویکی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه است.

    اگر بخواهیم روش کار کلید های مینیاتوری یا همان MCB را شرح دهیم ؛ باید بگوییم که این کلید ها از دو بخش تشکیل میشوند: بی متال + مگنت

    که هر کدام به نوعی از تجهیزات حفاظت میکنند ؛ بی متال یا رله اضافه بار وظیفه حفاظت در برابر اضافه بار را برعهده دارد. این بخش دارای یک فلز است که با عبور جریان بیشتر از جریان نامی ، فلز گرم شده و تغییر فرم میدهد و این باعث تغییر وضعیت و باز شدن کنتاکت میشود و مگنت (آهن ربا) که از تجهیزات در برابر اتصال کوتاه حفاظت میکند.

    خرید کلید مینیاتوری هیوندای

    یکی از برندهای معتبر و برتر کلید مینیاتوری هیوندای Hyundai کره جنوبی میباشد. این برند با کیفیت و استاندارد در رده کیفی برندهای اروپایی ، بهترین کلید های MCB را تولید و روانه بازار میکند و امروزه توانسته بخش مهمی از بازار برق صنعتی را به خود اختصاص دهد.

    از کلید های مینیاتوری با نام فیوز مینیاتوری نیز یاد میشود که برند هیوندای آن در 4 دسته به بازار روانه میشوند:

    • کلید مینیاتوری
    • کلید خشک (کلید قطع و وصل)
    • مینیاتوری محافظ جان
    • مینی بریکر

    که در تعداد قطب های یک پل ، 2 پل ، 3 پل ، 4 پل ، 1 پل +نول و 3 پل + نول عرضه میشوند و دارای منحنی های قطع C , B و D میباشند.

    کلید های مینیاتوری هیوندای hYUNDAI در تیپ های مختلفی تولید میشوند که هر کدام بنا به استفاده در کاربرد های مختلف طراحی و عرضه شده اند:

    خرید کلید مینیاتوری

     کلید مینیاتوری تیپ Z :

    در صنایع و مصارفی که نیاز به قطع و و وصل بسیار سریع دارند از کلید های مینیاتوری تیپ Z استفاده میشود. در این تیپ سرعت قطع و وصل فوق العاده بالاست. روش کار این فیوز های مینیاتوری بدین شکل است هر گاه جریان عبوری از مقدار جریان نامی بیشتر شود که یک مدت زمان مشخص که از تمامی تیپ های دیگر کمتر است ، فرمان قطع صادر شده و جریان سریعا متوقف میشود.

    کاربرد این کلید ها بیشتر در مدارهای الکتریکی ست که حساسیت بالایی دارند.

    image 1646031712 - بهترین برند کلید مینیاتوری -

    کلید مینیاتوری تیپ K :

    این تیپ از کلید های مینیاتوری معمولا برای محافظت از مدار های قدرت و ترانسفورماتور ها استفاده میشود. در این کلید ها نسبت به سایر کلید ها حساسیت به شدت در برابر اضافه بار ها بالاست ، فلذا اگر موتور بار اضافه تحمل کند ، کلید مینیاتوری تیپ K بلافاصله موتور را خاموش میکند.

     کلید مینیاتوری تیپ D :

    نوع کند کار کلید های مینیاتوری هیوندای که در مصارفی خاص مانند تولید اشعه ایکس مورد استفاده قرار میگیرند. این کلید های مینیاتروی میتوانند جریان هایی به میزان 10 الی 14 برابر جریان نامی را تحمل کنند و برای راه اندازی موتورهایی که جریان هجومی بسیار بالایی دارند به کار گرفته شوند.

    کلید مینیاتوری تیپ C :

    از این تیپ کلید های مینیاتوری هیوندای بیشتر در مصارف خانگی و منازل ، هتل ها و بیمارستان و محل های غیر صنعتی استفاده میشود ، در واقع کلید های مینیاتوری تیپ C را بیشتر برای قطع و وصل کردن جریان پایین استفاده میکنند. البته  این کلید ها برای موتور هایی با توان کم و جریان راه اندازی کم نیز مورد استفاده قرار میگیرد مانند پمپ های آب خانگی ، موتور های کولر های گازی و …

    کلید مینیاتوری تیپ B :

    تیپ B کلید های مینیاتوری مختص مصارف خانگی بوده و فقط جهت استفاده در موارد مربوط به روشنایی مورد استفاده قرار میگیرد. این فیوز ها وِیژه روشنایی طراحی و تولید شده اند و به فیوز تندکار معروف اند چرا که در مقابل کوچکترین جریان اضافه واکنش نشان داده و جریان را قطع میکنند.

    image 1646031785 - بهترین برند کلید مینیاتوری -

    نمایندگی برق صنعتی هیوندای در لاله زار

    الکتروشایلی به عنوان نماینده برتر برق صنعتی هیوندای کره جنوبی در لاله زار ، تمامی محصولات این برند معتبر به خصوص کلید های منیاتوری ، کلید های خشک و کلید های محافظ جان را با بهترین قیمت و کیفیت و گارانتی شرکتی و نیز درصد تخفیف همکاری تقدیم مصرف کنندگان و همکاران عزیز خواهد کرد. شما میتوانید با شماره گیری هر یک شماره های زیر با کارشناسان الکتروشایلی تماس گرفته و نسبت به خرید و استعلام موجودی اقدام نمایید.

    021-66170062

    021-66170063

    0912-6398961

    خرید کلید مینیاتوری اشنایدر

    کلید مینیاتوری اشنایدر نوعی بریکر یا قطع کننده اتوماتیک مدار است که قابلیت حفاظت اتصال کوتاه و همچنین حفاظت اضافه بار را دارد. کلیدهای مینیاتوری معمولا در رنج جریان از 2 تا 63 آمپر تولید می شوند و به صورت تک پل، دو پل، سه پل و چهار پل وجود دارند.

    کلیدهای مینیاتوری قدرت قطع اتصال کوتاه های مختلفی دارند که این فاکتور در کلیدهای مینیاتوری اشنایدر از 6 کیلو آمپر شروع می شود.

    کلید مینیاتوری تک پل 4 آمپر اشنایدر | schneider را با نازلترین قیمت از الکتروشایلی تهیه کنید.

    بسته به نوع بار، کلیدهای مینیاتوری Schneider دسته بندی های متفاوتی دارند که بر اساس Curve یا منحنی جریان تعریف می گردند.

    هم چنین به لطف طراحی کاربرپسند، نهایت سهولت را برای استفاده ارائه می دهند. این مینیاتوری ها برای کار در محیط های سخت و کثیف نیز مناسب بوده و با دارا بودن انواع استانداردها، می توانند جهت حفاظت در انواع مدارات استفاده شوند.

    image 1646031901 - بهترین برند کلید مینیاتوری -

    مشخصات فنی کلید مینیاتوری Schneider

    تعداد کارکرد عملیاتی:

    • 1 پل: 1000 بار
    • 2، 3 و 4 پل: 3000 و 6000 بار

    ولتاژ نامی:

    • 1 پل: 220 تا 240 ولت
    • 2، 3 و 4 پل: 400 تا 415 ولت

    ساختار کلید مینیاتوری

    1. بدنه : بدنه تمام اجزا داخلی کلید مینیاتوری را داخل خود نگه می دارد و از آن ها در مقابل گرد و خاک محافظت می کند. مواد تشکیل دهنده بدنه ها عایق هایی مانند پلاستیک و سرامیک ها می باشند.
    2. اتصالاتMCB ها دارای دو اتصال ثابت و متحرک هستند.
    3. اهرم : MCB ها به وسیله اهرم روشن و خاموش می شوند.
    4. ضامن مکانیکیبرای نگه داری اتصال ها زیر کشش فنر در حالت روشن بودن کلید در MCB تعبیه شده است.
    5. بی متالبی متال با سنجش جریان طولانی مدتی که بیشتر از جریان نامی باشد ، حفاظت اضافه بار را انجام می دهد.
    6. مگنتمگنت ها با آزاد کردن ضامن مکانیکی باعث حفاظت آنی در مقابل اتصال کوتاه می شوند. هنگامی که جریان گذرا از سیم پیچ از یک مقدار خاص ( معمولا بیش از 8 برابر جریان نامی) بیشتر شود ، مگنت فعال می شود. مگنت در حالت اضافه بار فعال نمی شود.
    7. جرقه گیرجرقه گیر برای شکستن و خاموش کردن جرقه استفاده می شود.

    وظیفه کلید مینیاتوری

    کلید مینیاتوری چهار وظیفه مهم را بر عهده دارد:

    1. کلید زنی : کلید های مینیاتوری می توانند به صورت دستی روشن و خاموش شوند. این عملکرد در زمان تعمیر و نگهداری تاسیسات برقی بسیار مفید است. ضامن به گونه ای در داخل کلید قرار گرفته است که به طور خودکار به محض روشن شدن کلید ON اتصال ثابت را نگه می دارد. زمانی که کلید خاموش می شود (فشار وارده بر روی دکمه که به وسیله انگشت ما می باشد) ضامن را آزاد می کند و اتصالات را باز می کند.
    2. حفاظت اضافه جریان : هنگامی که یک بخش از تجهیزات دچار اضافه بار می شود (جریان بیشتری را از منبع می کشد) ، بی متال گرم شده و خم می شود و ضامن را آزاد می کند. در نتیجه اتصالات باز شده و تجهیزات از کار می افتند.
    3. حفاظت اتصال کوتاه : در هنگام اتصال کوتاه ، افزایش ناگهانی جریان یک نیروی محرکه قدرتمند برای آزاد کردن ضامن تولید می کند و اتصالات آزاد می شوند.
    4. جرقه گیر: در هنگام باز بودن اتصالات تحت بار ، جرقه بین اتصالات ثابت و متحرک ایجاد می شود. اتصالات به نحوی طراحی شده اند که جرقه ی شکل گرفته به سمت جرقه گیر می رود. وظیفه جرقه گیرها کاهش طول جرقه ، شکستن و خاموش کردن آن است.

    نحوه عملکرد کلید مینیاتوری

    در حالت اضافه بار (زمانی که جریان بیشتر از جریان نامی از MCB بگذرد)، در هنگام گذر جریان ، بی متال گرم شده و خم می شود و ضامن مکانیکی را آزاد می کند.

    مدت زمان خم شدن بی متال به مقدار جریانی که از آن می گذرد بستگی دارد.

    هر چه جریان بیشتر شود، انحراف بی متال سریعتر انجام می شود. در حالت اتصال کوتاه، جریان گذرا از مگنت پیستون را به سمت ضامن حرکت می دهد.

    در نتیجه ضامن به صورت آنی آزاد می شود و بلافاصله اتصالات را آزاد می کند.

    کلید مینیاتوری تک پل + نول 32 آمپر LS منحنی C – با ابعاد مینیاتوری تک پل را با نازلترین قیمت از الکتروشایلی تهیه کنید.

    نحوه انتخاب کلید مینیاتوری

    در هنگام انتخاب  MCB به موارد زیر باید توجه کرد:

    1. کاربرد
    2. میزان یا نرخ جریان و تعداد پل ها
    3. ولتاژ عملیاتی
    4. میزان یا نرخ فرکانس
    5. قدرت قطع
    6. مشخصات منحنی عملکرد
    7. دمای محیط

    توضیحاتی در مورد کلید مینیاتوری

    1. کاربرد : با دانستن نیازمان و کاربرد های هر کلید مینیاتوری انتخاب آن آسان می شود.
    2. میزان یا نرخ جریان و تعداد پل ها : میزان جریان مورد استفاده به جریان بار تجهیزات محافظت شده و دمای محیط بستگی دارد. کلید مینیاتوری در جریان های 6A-10A-16A-20A-25A-32A-45A-50A-63A-80A-100A-125A تولید می شود. کلید مینیاتوری به صورت تک و دو و سه و چهار پل موجود می باشند.در حالت دو و سه و چهار پل، تعداد دو یا سه یا چهار MCB تک پل در کنار هم قرار می گیرندو اهرم آن ها ترکیب می شود. در نتیجه خطا از هر کدام از پل، تمام پل ها با هم باز می شوند.
    3. ولتاژ عملیاتی : سطح یا نوع ولتاژی که کلید مینیاتوری برای کارکرد در آن طراحی شده است.
    4. میزان یا نرخ فرکانس فرکانسی که کلید مینیاتوری برای کارکرد در آن طراحی شده است.
    5. قدرت قطع : بیشترین جریان اتصال کوتاهی که بدون خرابی که مینیاتوری می تواند تحمل کند را می گویند.
    6. مشخصات منحنی قطع : منحنی عملکرد کلید مینیاتوری را می گویند که نوع این کلید را مشخص می کند.
    7. دمای محیط : دمای محیط پیرامون که در آن کلید مینیاتوری می تواند عملکرد صحیحی داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.