×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

در حالی که وقتی بمب‌ها بر شهرهای اصلی اوکراین می‌بارند و کودکان در حال مرگ هستند، تمرکز بر بازارهای مالی اشتباه به نظر می‌رسد، واقعیت این است که وقتی تانک‌ها وارد شهر می‌شوند، نه تنها منادی تخریب فیزیکی، بلکه نابودی مالی نیز هستند. به همین ترتیب، تحریم هایی که غرب علیه روسیه اعمال کرده است، اعلان جنگ مالی است و این امر در خارج از مسکو بازتاب هایی خواهد داشت. در حالی که روزنامه نگاران شجاع و خبرنگاران خارجی شما را در جریان تحولات ژئوپلیتیکی قرار می دهند، ما تلاش می کنیم تا شما را از بازار و پیامدهای اقتصادی که بسیاری از آنها وجود دارد مطلع کنیم. در زیر، ما پنج مورد برتر خود را که باید در نظر بگیرید فهرست می کنیم.

۱، خطرات تورم
تا کنون بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهانی از افزایش قیمت انرژی است. متذکر می شویم که تاکنون هیچ تحریمی برای صادرات انرژی از روسیه اعمال نشده است که این خبر خوبی برای اروپا است که ۴۰ درصد گاز طبیعی خود را از این کشور دریافت می کند. با این حال، برخی از سیاستمداران بر این عقیده هستند که سیاست و ایستادگی در برابر رژیم اوباش پوتین در حال حاضر مهمتر از اصول اقتصادی است و کانادا – کشوری نفت خیز – قصد دارد واردات نفت روسیه را ممنوع کند. انتظار نداشته باشید که اروپا نیز از این روند پیروی کند، درحالیکه انرژی آن بسیار بیشتر از کانادا و ایالات متحده به روسیه متکی است. جنگ روسیه و اوکراین در حال حاضر به سطوح بالای تورم جهانی افزوده است، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، شاخص PCE، نسبت به سال گذشته در ژانویه به ۵.۲ درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از آوریل ۱۹۸۳ است.

 

اوکراین - تنشهای اوکراین و تحریم ها در روسیه -از جمله قیمت مواد غذایی و انرژی، قیمت ها ۶.۱ درصد در سال گذشته افزایش یافت که بالاترین سطح از سال ۱۹۸۲ است. در حالی که بازارها آخرین دور تحریم ها علیه روسیه را بررسی کردند، قیمت نفت برنت بار دیگر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه گذشت و برخی از تحلیلگران کالایی اکنون انتظار دارند که قیمت نفت افزایش یابد و در هفته های آینده به ۱۱۵ دلار برسد. اما باید اشاره کنیم که قیمت نفت هنوز در وضعیت نگران کننده نیست.

به عنوان مثال، در حالی که سرمایه گذاران به نتیجه مذاکرات دوشنبه شب بین مقامات روسیه و اوکراین نگاه می کنند، نفت خام برنت جلسه آمریکا را زیر ۱۰۰ دلار بسته است. بنابراین، در حالی که کاهش فعالیت بازار برای فروش فناوری و خرید انرژی وسوسه‌انگیز است، تغییر قیمت در روز دوشنبه نشان داد که ممکن است برای معامله‌گران کوتاه‌مدت کارساز نباشد.

به عنوان مثال، برخی از شرکت های بزرگ نفتی مجبور شده اند از شر سرمایه گذاری مشترک خود با شرکت های نفتی روسیه خلاص شوند. بریتیش پترولیوم در صورت حذف کل سهام خود در Rosneft، ممکن است تا ۲۵ میلیارد دلار ضرر کند. ما فکر می‌کنیم که این بعید است، در عوض باید ۱۱ میلیارد دلار از دارایی‌های ارز خارجی مرتبط با شرکت را حذف کند – در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها و محرومیت برخی بانک‌های روسی از دسترسی سوئیفت، نمی‌تواند این پول را از روسیه خارج کند. سپس می تواند ارزش سهام خود را به ۱۴ میلیارد دلار برساند، به این امید که کسی آن را بخرد.

ما فکر می کنیم که بعید است، همانطور که در زیر می بینید، بازار دارایی های روسیه که در کاهش قیمت سهام BP در روز دوشنبه منعکس شده است،  عملاً متوقف شده است. اگرچه قیمت کالاها در حال افزایش است، قیمت سهام BP در معاملات پس از ساعت کاری روز دوشنبه نزدیک به ۴ درصد کاهش یافت.

با این حال، ما انتظار داریم قیمت سهام BP در هفته‌های آینده بهبود یابد، درحالیکه با خروج سهام خود در Rosneft، خطرات سیاسی تجارت با روسیه به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. واگذاری Rosneft همچنین دور شدن BP از نفت و گاز را تسریع خواهد کرد که می تواند به قیمت سهام بلندمدت آن کمک کند.

۲، اثرات تحریم

تحریم های جهانی علیه روسیه اعلان جنگ مالی غرب علیه روسیه است. بسته شدن بازار سهام روسیه و کاهش شدید روبل در روز دوشنبه، همراه با ناتوانی در معامله بیشتر دارایی های روسیه، نشان می دهد که چگونه نقدینگی می تواند در یک چشم به هم زدن از بازارهای مالی خارج شود. قیمت بدهی روسیه در حال حاضر در سطوح بدی است.

نکته احمقانه در این مورد این است که قبل از حمله روسیه به اوکراین، مسکو نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی فوق‌العاده پایینی داشت که کمی بیش از ۲۰ درصد بود، با این حال، به دلیل این تحریم‌ها، روسیه اکنون با عدم انجام تعهدات خود مواجه است. این به عوامل اساسی بستگی ندارد – پول دارد – بلکه به پایبندی بستگی دارد – پول نمی تواند از روسیه یا بانک های روسیه خارج شود و به دارندگان اوراق قرضه بین المللی پرداخت شود.

 از نظر مواجهه جهانی با دارایی‌های روسیه، قرار گرفتن در معرض سهام روسیه و روبل نسبتاً محدود است، با این حال، برخی از بانک‌های اروپایی قرار گرفتن در معرض میزان قابل توجهی از بدهی روسیه و وام‌های ارز خارجی هستند. به عنوان مثال، بانک های فرانسوی و ایتالیایی هر کدام ۲۵ میلیارد دلار و بانک های اتریشی در معرض ۱۷ میلیارد دلار قرار دارند.

بنابراین، غفلت روسیه عواقب جهانی دارد، اگر قصور و کوتاهی اتفاق بیفتد، این بانک ها رخنه های جدی در ترازنامه خود خواهند داشت که ممکن است توانایی آنها را برای انجام تجارت در داخل محدود کند. به همین دلیل است که سهام بانک های اروپایی روز دوشنبه با کاهش بیش از ۵ درصدی، UniCredit نزدیک به ۱۰ درصد و SocGen نیز نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافتند. انتظار ضعف بیشتر برای بانک ها در سطح جهان را داشته باشید درحالیکه منتظریم ببینیم آیا بانک مرکزی روسیه خطوط مبادله‌ای با سایر بانک‌ها برای جلوگیری از کاهش مالی دارد یا خیر. بانک مرکزی روسیه نیز روز دوشنبه نرخ بهره بانکی خود را دو برابر کرد و به ۲۰ درصد رساند، که نشانه‌ای از این بود که می‌خواهد به سیستم بانکی داخلی خود اعتماد کند و از تجار روسی بخواهد که باعث رکود بانکی نشوند.

این اقدام فوق‌العاده‌ای است که اگر نتواند باعث کاهش صف‌های دستگاه‌های خودپرداز در سراسر روسیه شود، می‌تواند منجر به کنترل بیشتر سرمایه بانک مرکزی در روزهای آینده شود.

 سایر عوامل تحریم شامل شرکت‌های لیزینگ هوانوردی با هواپیما در روسیه، مدارس خصوصی در بریتانیا و سایر بخش‌های اروپا و افزایش خطر حملات سایبری است که می‌تواند بزرگترین و آسیب‌پذیرترین بخش‌های غرب مانند خدمات بهداشتی و بانک‌ها را هدف قرار دهد.

۳، دارایی هایی که قرار است عملکرد بهتری داشته باشند
این همه خبر بد برای دارایی های ریسک پذیر نیست، سهام هایی که تمایل به نوسانات پایینی دارند در حال حاضر مورد تقاضا هستند. این شامل کالاهای اساسی مصرف کننده، اسامی حمایتی و برخی از سهام انرژی است. در ایالات متحده، قیمت سهام مک دونالد در معاملات پس از بازار روز دوشنبه افزایش یافت، همچنین اسامی حمایتی مانند لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن در روز دوشنبه به ترتیب ۵.۹۵% و ۷.۹% افزایش یافتند، اگرچه نشانه هایی وجود دارد که این سهام می توانند بخشی از سود خود را در روز سه‌شنبه پس بدهند درحالیکه بازارها بخشی از کاهش خود را در آغاز ماه جدید جبران می‌کنند.

۴، قیمت نقره
دو احتمال بالقوه از تغییرات اخیر در قیمت نقره در ارتباط با جنگ بین اوکراین و روسیه وجود دارد. اولین مورد این است که سیاست پولی فدرال رزرو مجدداً تغییر کرده است. بازار انتظار داشت که نرخ بهره آمریکا تا پایان سال در اوایل فوریه به ۱.۷ درصد برسد، اما در پایان ماه به ۱.۴ درصد کاهش یافت.

بازده اوراق قرضه خزانه داری ۲ ساله از اوج بالای ۱.۶ درصد در اوایل این ماه به ۱.۴۳ درصد کاهش یافته است، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله نیز به ۱.۸۲ درصد بازگشته است. معامله گران انتظار ندارند که فدرال رزرو در جلسه خود در ماه مارس، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد، در عوض، ۹۱ درصد احتمال افزایش ۲۵ واحدی وجود دارد، که سرعت معتدل تری است که باید توسط دارایی های ریسک پذیر افزایش یابد و در روزها و هفته های آینده کاهش بیشتر را محدود کند.

ثانیاً، آیا قیمت‌های بالای انرژی می‌تواند جریان‌های حمایتی را برای سهام از صندوق‌های دارایی دولتی غنی از نفت، که از افزایش قیمت نفت منتفع می‌شوند، فراهم کند؟ ما باید ببینیم، اما حسم به من می گوید که پاسخ مثبت است.

۵، آیا به پایان بازی نزدیک شده ایم؟

پاسخ این سوال این است که ما نمی دانیم. با این حال، وقتی چنین حرکات شدیدی را مشاهده می‌کنید، برای مثال کاهش روبل در روز دوشنبه، غریزه معامله‌گران خرده‌فروش می‌تواند این باشد که طرف دیگر این تجارت یا موضع مخالف را بگیرند. اما این بار نه. معامله روبل در حال حاضر بسیار سخت است، و تا زمانی که پوتین متوقف نشود، بعید به نظر می رسد که بهبود معنی داری وجود داشته باشد.

 گزینه هسته ای در این جنگ هنوز یک احتمال است، اما گزینه ای است که از نظر بشردوستانه بسیار وحشتناک است چه رسد به تلاش برای قیمت گذاری بر اساس بازارهای مالی. با این حال، تا زمانی که این درگیری ادامه داشته باشد، احتمال حمله هسته‌ای روسیه افزایش می‌یابد، به همین دلیل است که می‌تواند نوسانات بیشتری برای بازارهای سهام پیش رو داشته باشد.

همچنین به همین دلیل است که معامله گران باید ذهنیت کوتاه مدت داشته باشند و در روزهای آینده رشد های بازار را کاهش دهند تا زمانی که آینده روشن تر شود یا با این اختلاف به یک وضعیت “عادی جدید” برسیم. برای اطلاع دقیق از اخبار جنگ روسیه و اوکراین به وبسایت خبری پرو اسکیلز مراجعه نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.