پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • «هواپیمای آخرالزمان» روسیه هم به پرواز درآمد
    16 اسفند 1400 - 14:50
    شناسه : 194882
    0

    پرواز «هواپیمای آخرالزمان» تازه ساخته‌شده نیروی هوایی روسیه که به عنوان مراکز هوایی فرماندهی در جنگ‌های هسته‌ای عمل می‌کنند، بر فراز مسکو گزارش شده است.

    پ
    پ

    آخرالزمان - «هواپیمای آخرالزمان» روسیه هم به پرواز درآمد - هواپیمای آخرالزمان

    رسانه‌های دولتی روسیه می‌گویند کار بر روی نسل سوم این هواپیماهای نظامی از سال پیش شروع شده است. این هواپیماها که به خاطر توانایی در دوام آوردن در برابر انفجار هسته‌ای، «هواپیمای آخرالزمان» نامیده می‌شوند، به عنوان پست فرماندهی و کنترل هوایی بالقوه برای مقامات ارشد پس از حوادثی مانند یک جنگ هسته‌ای به کار گرفته می‌شوند.

    گزارش‌ها درباره پرواز یک فروند از هواپیماهای آخرالزمان روسیه به دنبال گزارش پرواز تمرینی هواپیمای مشابه آمریکایی آن پس از اعلام آماده‌باش هسته‌ای روسیه پس از شروع جنگ در اوکراین باعث ایجاد نگرانی شده است.

    گزارش‌های حاکی از آن است که این هواپیما پس از پرواز از «فرودگاه بین‌المللی ونوکوو» روز جمعه برای سه ساعت و ۴۱ دقیقه بر فراز مسکو به پرواز درآمده و در نهایت در همین فرودگاه به زمین نشسته است. نوع این هواپیما توپولوف-۱۲۴ ذکر شده است که قبلا پرواز یک هواپیمای مشابه آن در سال ۲۰۱۱ گزارش شده بود. گزارش‌هایی هم درباره ساخت هواپیماهای آخرالزمان روسیه بر اساس هواپیماهای آیلوشین ۹۶ داده شده است.

    «هواپیماهای آخرالزمان» می‌توانند به عنوان مراکز کنترل و فرماندهی هوابرد برای تخلیله مقامات ارشد در شرابط اضطراری به کار روند.

    خبرگزاری ریانووستی می‌گوید نسل جدید هواپیماهای آخرالزمان روسیه که از نوع آیلوشین ۴۰۰-۹۶ هستند، برد پروازی بیشتری نسبت به نسل قبل دارند و می‌توانند به طور موثری با نیروهای هسته‌ای راهبردی تا فاصله ۶۰۰۰ کیلومتری ارتباط برقرار کنند.

    هواپیمای آخرالزمان ارتش آمریکا از نوع E-4B است که گونه نظامی‌شده جت مسافربری ۲۰۰-۷۴۷ است.

    این هواپیماها در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی و اثرات حرارتی انفجارهای هسته‌ای مقاوم‌سازی شده‌اند و دارای فناوری ماهواره‌ای هستند که امکان ارتباطات جهانی را برایشان فراهم می‌کند.

    ارتش آمریکا همیشه دست کم یک هواپیمای E-4B را در یک زمان معین در حالت آماده‌باش دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.