پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پارک ملت تهران
    20 اسفند 1400 - 23:00
    شناسه : 195115
    0

    تهران پایتخت کشورمان، یکی از شهرهای زیبا و همچنین مدرن محسوب می‌ شود. در این شهر زیبا،  پارک‌ ها و تفرج ‌گاه‌ های بسیاری به وجود آمده‌ اند که هم مردم بومی و هم مسافران به‌ راحتی می ‌توانند از آن‌ ها بازدید نمایند یا اوقات فراغت خود را در انواع این مجموعه‌ ها بگذرانند.

    پ
    پ

    1 1 - پارک ملت تهران -

    حال پارک ملت تهران یکی از قدیمی ‌ترین و همچنین بزرگ‌ ترین پارک‌ های این شهر محسوب می ‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. در واقع شما هم اگر قصد بازدید از پارک ملت و همچنین بازدید از دیگر جاذبه‌ های گردشگری این استان را دارید، پیشنهاد می ‌کنیم که برای تهیه بلیط هواپیما اقدام نمایید تا هم سفر راحت‌ تری را تجربه کنید و هم در ساعات کوتاهی به پایتخت برسید.

    این پارک که جزو قدیمی ‌ترین پارک ‌های تهران شناخته می ‌شود، دارای بخش‌ ها و قسمت ‌های مختلفی است که هر فردی با توجه به سلیقه خود می‌ تواند از آن‌ ها استفاده نماید. حال اگر راجع به پارک ملت تهران کنجکاو هستید و قصد دارید اطلاعات بیشتری از این مجموعه به دست آورید،  پیشنهاد می‌ کنیم که حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا تمام جزئیات مورد نیاز شما را راجع به پارک ملت بیان کنیم.

    درباره پارک ملت تهران

    پارک ملت تهران در سال 1345 افتتاح شد.  با توجه به این سن می ‌توان گفت که پارک در زمان پهلوی تأسیس‌ شده است و سن بسیاری دارد.  این پارک از بخش‌ ها و قسمت‌ های مختلفی تشکیل ‌شده و یکی از بهترین مکان‌ ها برای گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌ شود. باغ ‌وحش، پردیس سینمایی ملت، دریاچه مصنوعی و….  نمونه ‌هایی از قسمت‌ های مهم پارک محسوب می‌ شود که طرفداران بسیاری دارد.

    پارک ملت در گذشته نام بوستان شاهنشاهی را داشته‌ که با تغییرات انقلاب و رخ دادن رویدادهای تاریخی، نام این مکان هم به پارک ملت تعمیر یافت. همچنین جالب است بدانید که این مجموعه توسط فرح پهلوی و محمد رضا آقا جانی تاسیس شد.

    البته پارک در سال 1345 در دو فاز به بهره ‌برداری رسید که فاز دوم او در سال 1347 شروع به ساخت او کردند. در سال 1353 هم  کار ساخت و افتتاح او تمام شد. جالب است بدانید که انواع درخت ‌ها و پوشش‌ های گیاهی در پارک ملت وجود دارد که می ‌توان از آن ‌ها به‌ عنوان گیاهان دارویی و همچنین استراحتگاه استفاده نمود.

    علاوه ‌بر این‌ که پارک ملت جزو دسته قدیمی ‌ترین پارک‌ های تهران محسوب می‌ شود، می ‌توان در دسته بزرگ ترین ها هم او را  قرار دارد.  زیرا مساحت اصلی باغ به سی و چهار هکتار می‌ رسد و حدود دو هکتار فقط به گل‌ کاری ‌ها اختصاص داده شده ‌است.

    علاوه‌ بر وجود گل ‌ها، حدود سه هکتار از باغ‌ ها به جنگل ‌کاری و درختان نیز اختصاص داده شده‌  و بقیه فضای موجود را چمن کاری کرده اند.  در واقع اگر بخواهیم مقایسه ‌ای بین پارک ملت و دیگر پمارک های موجود تهران انجام دهیم، می ‌توان گفت این پارک یکی از زیباترین پارک‌ ها با سبک انگلیسی و نامنظم است که توانسته به‌ خوبی یک  اوقات فراغت بسیار عالی برای افراد بومی و مسافران باشد.

    همچنین پوشش گیاهی که در پارک ملت وجود دارد، شامل صنوبر، چنار،  نارون، اقاقیا،  بید مجنون، انواع سرو،  زبان‌ گنجشک،  یوکو،. ارغوان، برگ بو…. می باشد.  درختان میوه ‌ای هم در پارک ملت مشاهده می ‌شود.  سیب، زردآلو، توت، خرمالو،  هلو،  به،. انجیر و… نمونه‌ هایی از میوه‌ های هستند که درون پارک ملت وجود دارند.

    شما می ‌توانید با سفر کردن به تهران علاوه ‌بر بازدید نمودن از پارک ملت به دیگر جاذبه ‌های گردشگری این شهر هم سر بزنید که تمام آن‌ ها گذشته بسیار جالبی دارند و طبق آخرین تجهیزات موجود ساخته شدند.

    همچنین اگر می ‌خواهید از دیگر شهرستان ‌ها به تهران سفر کنید و در تهیه بلیط با نزدیک شدن به عید به مشکل مواجه شده اید، پیشنهاد می‌ کنیم که برای تهیه بلیط چارتر مشهد تهران حتما به سایت مراجعه نمایید و با رزرو کردن بلیط مد نظر خود یک سفر راحت به این شهر و پایتخت اصلی ایران داشته باشید.

    2 1 - پارک ملت تهران -

    در پارک ملت از کدام بخش ها بازدید کنیم؟ 

    اگر به مطالبی که در بالا بیان شد دقت کرده باشید، به‌ خوبی متوجه شده ‌اید که ذکر کردیم پارک ملت بزرگ دارای بخش ‌های متفاوتی می ‌باشد.  فراموش نکنید که اگر به پارک ملت رفتید حتما سری به این بخش ‌هایی که در ادامه ذکر می ‌کنیم بزنید و از این قسمت ‌های بسیار جذاب بازدید نمایید.

    دریاچه مصنوعی

    یکی از زیباترین بخش‌ های پارک ملت دریاچه مصنوعی می باشد که در شمال این پارک قرار گرفته است. این دریاچه بسیار زیبا که هیچ ‌فرقی با یک دریاچه واقعی ندارد، دارای چند گونه جانوری مثل ماهی و دوزیستان می باشد. یعنی شما می‌ توانید ماهی ‌هایی را مشاهده کنید که درون این دریاچه به زندگی خود ادامه می ‌دهند.

    همچنین در کنار دریاچه،  رستوران ‌ها و کافی‌ شاپ‌ هایی واقع‌ شده که در هنگام گشت ‌و گذار خود می ‌توانید از آن‌ ها استفاده نمایید و غذای مورد علاقه خود را میل کنید. در کنار دریاچه علاوه ‌بر وجود کافی‌ شاپ و رستوران می‌ توان در شب‌ ها آب‌ نمایی بسیار زیبایی را هم مشاهده نمود. این آب ‌نما موزیکال است و با هر ریتم موزیک تغییر شکل می ‌دهد.  توجه داشته باشید که آب ‌نماها دارای چراغ ‌های رنگ رنگی می ‌باشند که به جلوه آن می‌ افزایند.

    3 2 - پارک ملت تهران -

    باغ وحش

    قسمت جذاب دیگری که در پارک ملت واقع ‌شده،  باغ‌ وحش می‌ باشد. این بخش بسیار پرطرفدار است و هر روزه افراد زیادی برای بازدید از آن به پارک ملت مراجعه می ‌کنند. در باغ‌ وحش انواع حیوانات وجود دارد که شما می ‌توانید از آن ‌ها، بدون وجود هیچ گونه محدودیت سنی بازدید نمایید.

    البته توجه داشته باشید که برای بازدید کردن از باغ ‌وحش قوانین مهمی وجود دارد که رعایت کردن آن ‌ها بسیار مهم است. همچنین با تهیه بلیط لحظه آخری کیش تهران به ‌راحتی می ‌توان به این شهر سفر کرده و علاوه‌ بر بازدید از پارک ملت،  سری هم به دیگر جاذبه‌ های گردشگری آن بزنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.