جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علل نارضایتی در زندگی زناشویی درجامعه امروزی چیست؟
    21 اسفند 1400 - 10:18
    شناسه : 195136
    1

    نارضایتی از زندگی زناشویی از عوامل جدایی و سردی در رابطه ها در جامعه امروزی میباشد در ادامه این مطلب مفید با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    نارضایتی در زندگی زناشویی چیست - علل نارضایتی در زندگی زناشویی درجامعه امروزی چیست؟ - سلامت

    علل نارضایتی در زندگی زناشویی درجامعه امروزی چیست؟

    نارضایتی از زندگی مشترک را میتوان از مهم ترین عوامل فروپاشی یک زندگی دانست؛ زوجین میتوانند با کنترل و داشتن آگاهی از رفتارهای خود علتی که باعث نارضایتی در زندگی زناشویی آنها شده است را بیابند و جلوی طلاق و جدایی را بگیرند.

    –  متاسفانه در جامعه ی امروزی شاهد فروپاشی بسیاری از زندگی های مشترک هستیم و آمار طلاق بسیار بالا رفته است؛ با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است دریافتیم که علت اصلی این جدایی‌ها، نارضایتی از زندگی مشترک میباشد که افراد بدون کنترل کردن رفتارهای ناشایست خود منجر به ایجاد نارضایتی در طرف مقابل خود میشوند.

    –  ارتباطات ما تاثیر بسیار زیادی در موفقیت مان دارند و این ارتباط درست از زمانی که چشم به دنیا گشوده ایم آغاز میشود؛ اگر سعی کنیم در دوران نوجوانی ارتباطات درست و مناسبی با دیگران داشته باشیم مسلما در زندگی زناشویی نیز موفق تر خواهیم بود.

    شناسی و تاثیر آن در کاهش نارضایتی زناشویی و زندگی مشترک - علل نارضایتی در زندگی زناشویی درجامعه امروزی چیست؟ - سلامت

    –  یکی از مسائلی که برای داشتن یک زندگی سالم ضروری است”خود شناسی” میباشد، هر چقدر که ما خودمان را بیشتر بشناسیم بهتر میتوانیم به دیگران محبت کنیم یا با آنها ارتباط برقرار کنیم.

    -از دیگر علل نارضایتی در زندگی زناشویی میتوان به کمبود آزادی یکی از طرفین اشاره کرد، بدین معناست که فرد مقابل اجازه ندارد از همسر خود انتقاد کند و کارهای مورد علاقه خود را انجام دهد و بسیار محدود شده است، در نهایت فرد خیلی زود از این شرایط خسته میشود، اختلاف ها شروع خواهد شد و به فکر جدایی می افتد ولی اگر حق انتخاب و انتقاد را به همسر خود بدهید مسلما از بیشتر اختلاف های زناشویی تان جلوگیری کرده اید؛ توصیه ما به افرادی که دچار اختلافات زناشویی شده اند این است که از یک زوج درمانگر برای حل مسائل خود کمک بگیرند.

    –  برخی از زوجین نیز به دلیل عدم حمایت همسر در زندگی دچار اختلافاتی میشوند که ممکن است منجر به جدایی شود، برای مثال؛ فردی که در کارهای منزل به همسر خود کمک نمیکند و یا در شرایط حساس پشت او را خالی میکند و او را حمایت نمیکند.

    و مشاجره یکی از علل نارضایتی از زندگی مشترک - علل نارضایتی در زندگی زناشویی درجامعه امروزی چیست؟ - سلامت

    –  دعوا و مشاجره به خاطر مسائل ناچیز و کم اهمیت باعث میشود افراد در زندگی زناشویی خود احساس نارضایتی کنند، برخی از زوجین عادت کرده اند که برای هر مشکل پیش پا افتاده ای، از آن برای خود کوه بسازند و دعوا راه بیندازند که این مسئله کاملا غلط و خسته کننده میباشد و در زندگی سردی به وجود می آورد؛ افرادی که در زندگی خود دعوا و مشاجره زیادی دارند نیاز است که حتما از مشاورینی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرند تا با راهکارهای مناسب با این اختلافات و مشاجره ها مقابله کنند که پیشنهاد ما به شما عزیزان ارتباط با مشاوره تلفنی رایگان وبسایت گپچه میباشد.

    –  در اوایل ازدواج مسلما عشق و محبت زوجین به همدیگر بسیار زیاد است ولی با آمدن فرزندان ممکن است توجه آنها به یکدیگر کمتر شود زیرا زن شبانه روز به بچه داری مشغول میشود و مرد هم برای تامین نیازهای خانواده مجبور است ساعات بیشتری را کار کند ولی با بزرگتر شدن فرزندان و ازدواج آنها، پدر و مادر دوباره تنها میشوند و بیشتر به هم توجه میکنند، پس در تمامی دوران زندگی یکسری تغییرات وجود دارد که لازم است زوجین با داشتن آگاهی بیشتر و راهکارهای مناسب با آن تغییرات کنار بیایند در غیر این صورت ممکن است اختلافات بسیار زیادی بوجود بیاید و نارضایتی در زندگی زناشویی به وجود آورد و نتایج مخربی به دنبال داشته باشد.

    –  گاهی یکی از زوجین ممکن است بدون اینکه حرفهای همسر خود را کامل و درست گوش کند با نظر او مخالفت کند و نه بگوید، نه گفتن بد نیست اما اگر همیشگی باشد واقعا خسته کننده میشود و همچنین باعث دلسردی طرف مقابل خواهد شد.

    برای مثال: مرد به همسر خود پیشنهاد میدهد که با دوستانشان به کافی شاپ بروند یا به مهمانی بروند یا خریدی را انجام دهند ولی زن همیشه به درخواست های همسر خود جواب منفی بدهد.

    احترام متقابل و نداشتن اعتماد به همسر از دیگر عوامل نارضایتی از زندگی زناشویی است - علل نارضایتی در زندگی زناشویی درجامعه امروزی چیست؟ - سلامت

    –  عدم احترام متقابل و نداشتن اعتماد به همسر، باعث میشود فرد مقابل از زندگی خود ناراضی باشد و احساس شادی و عشق و محبت نداشته باشد در نتیجه باعث فروپاشی زندگی مشترک خواهد شد.

    برای داشتن زندگی شاد و موفق باید قدم بردارید و تلاش کنید، که یکی از این راه‌ها استفاده از مشاوره زندگی با مشاوران خانواده گپچه است که میتواند برای ارتقاء کیفیت زندگیتان و هموار کردن این مسیر به شما کمک کنند.

    منبع: gapche.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.