چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین بازی های رومیزی بزرگسالان برای تعطیلات نوروز
    23 اسفند 1400 - 10:31
    شناسه : 195206
    0

    بازی های فکری از آن دسته از سرگرمی هایی هستند که در تعطیلات نوروز چه در خانه بمانیم یا به مسافرت برویم می‌توانیم برای ساعت‌ها با آن‌ها سرگرم شویم !

    پ
    پ

    در حال حاضر بازی های رومیزی به یکی از پرمخاطب ترین سرگرمی های روز دنیا تبدیل شه‌اند. در نگاه اول شاید تصور کنید بازی های فکری فقط مختص گروه سنی کودک و نوجوان می‌باشند، در حالی  که صنعت بازی فکری با توسعه و خلاقیت روزافزون،  انواع بازی های فکری در ژانرهای مختلف را برای ردۀ سنی بزرگسالان نیز طراحی نموده است.
    بازی های رومیزی علاوه بر اینکه سرگرمی سالم و مفرحی هستند، یک راه ارتباطی برای شکل گیری تعامل بین خانواده و فرزندان، دوستان و همکاران و حتی همکلاسی‌ها می‌باشد، ضمن آنکه برای ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد.

    image 1647166194 - بهترین بازی های رومیزی بزرگسالان برای تعطیلات نوروز -

     تعطیلات نوروزی یک فرصت عالی برای استراحت و تفریح می‌باشد، در این ایام بسیاری از افراد به دنبال تجربه های جالب و سرگرمی های جدید و صد البته مقرون به صرفه هستند. بدون شک می‌توان گفت که بازی های رومیزی بهترین گزینه برای اوقات فراغت و سپری کردن تعطیلات می‌باشند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین بردگیم های بزرگسال ویژه تعطیلات نوروز می‌پردازیم.

    بازیهای فکری بزرگسال ویژه نوروز

    تعداد و تنوع بازی های رومیزی بسیار است که هر یک از آن‌ها ژانر خاص و مکانیزم های منحصر به فرد خاص خود را دارند. در این مطلب به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم اما برای مشاهده انواع بازی فکری بزرگسالان به این صفحه از سایت فروشگاه بازی فکری رایاد مراجعه نمایید و توضیحات کامل هر یک از بازی های را مطالعه نمایید.

    بردگیم مونوپولی

    بازی فکری مونوپولی را کمتر کسی است که نشناسد. اصلا این بازی کودک و پیر و جوان نمی‌داند. می‌‌تواند همه را برای ساعتی دور خودش جمع بکند. اگر روحیه‌تان با انحصارطلبی و سرمایه‌ روی سرمایه گذاشتن سازگار است قطعا این بازی به مذاقتان خوش می‌آید. اگر هم این طور نیست، می‌توانید با انجام این بازی رومیزی این خصلت را در خودتان پرورش بدهید و در زندگی واقعی هم موفق‌تر باشید. این بازی برای 2 تا 4 نفر طراحی شده است و به یک بانکدار که می‌تواند از بازیکن‌ها باشد نیاز دارد.
    بازیکن‌‌ها باید تلاش کنند که در انتهای بازی، دارایی‌های بیشتری شامل پول و خانه و … نسبت به سایر بازیکن‌ها داشته باشند. هر که دارایی بیشتری داشته باشد، برنده بازی است. این بازی سه چیز طلب می‌کند: سرمایه‌گذاری، مدریت ریسک و قدرت مذاکره که هر سه مورد حسابی ذهنتان را به چالش خواهد کشید. اگر به بازی های رومیزی با تم اقتصادی علاقه‌مند هستید و قصد دارید هوش مالی خود را به چالش بکشانید، بازی مونوپولی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

    بردگیم رکب

    بازی فکری رکب، یک برد گیم جذاب جنگی با سبک استراتژیک می‌باشد. بازی رکب بازنشری از بازی محبوب (Condottiere) می‌باشد که با هدف تقویت مهارت تصمیم گیری و تفکر استراتژیک طراحی شده است. هدف شما در این بازی به عنوان یک سردار جنگی تصاحب 3 استان همجوار و یا 5 استان غیر همجوار می‌باشد. در بازی رکب شما با مجموعه ای از کارت های سرباز و کارت‌های ویژه سر و کار خواهید داشت.
    مدیریت مجموعه کارت‌هایی که در دست دارید، داشتن برنامۀ استراتژیک برای بازی کردن کارت‌ها از اصلی ترین مکانیزم‌های بازی رکب می‌باشد. البته خلاقیت، بلوف زدن، مذاکره و در نهایت کمی مکر و حیله از چاشنی‌های جذاب بازی فکری رکب می‌باشد. اگر به بردگیم های جنگی و رقابتی علاقه‌مند هستید و دوست دارید تفکر استراتژیک خود را به چالش بکشانید، بازی مهیج رکب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

    image 1647166432 - بهترین بازی های رومیزی بزرگسالان برای تعطیلات نوروز -

    بردگیم اسپلندور

    بازی فکری اسپلندور یکی از جذاب‌ترین بازی های فکری دورهمی می باشد که محبوبیت بسیاری بین طرفداران بازی های رومیزی دارد. در بازی فکری اسپلندور شما نقش تاجران ثروتمندی را ایفا می کنید که خواهان ثروت و قدرت بیشتری هستند، بنابراین به رقابت با تجار دیگر می پردازید و سعی می‌کنید دارایی های خود را با خرید و فروش سنگ های زینتی و جواهرات افزایشد دهید.
    بازی رومیزی اسپلندور قوانین بسیار ساده‌ای دارد ولی در طول بازی با بُعد‌های جذاب این بازی بیشتر آشنا و درگیر چالش های هیجان انگیز اسپلندور می شوید.

    هدف بازی اسپلندور کسب امتیاز بیشتر و جمع آوری دارا‌یی‌های ارزشمند و در عین حال مدیریت منابع می باشد، از جمله مکانیزم های مهم این بازی می توان به برنامه ریزی استراتژیک، برداشت کارت و جمع آوری مجموعه و در نهایت کسب امتیاز اشاره کرد. بردگیم اسپلندور با هدف افزایش مهارت تفکر استراتژیک و تصمیم گیری و ریسک پذیری طراحی شده است.

    بردگیم استوژیت

    استوژیت یک بازی گروهی- خلاقانه مناسب برای دورهمی های دوستانه و جمع های خانوادگی می باشد. بازی استوژیت یک بازی فکری رمز آلود و ذهن خوانی می باشد. بازی مهیج استوژیت شامل مجموعه‌ کارت هایی با تصاویر خیالی، جذاب، الهام بخش می باشد. در هر نوبت از این بازی یکی از بازیکنان به عنوان قصه گو باید برای یکی از کارتهایی که در دست دارد با استفاده از خلاقیت و تخیلات خود یک جمله کوتاه، یک شعر و ….. بگوید. در ادامه بقیه بازیکنان باید با  قدرت شهود و ذهن خوانی خود کارت قصه گو را از بین کارتهای رو شده حدس بزنند.
    این بازی خلاقیت و قدرت شهود شما را به چالش می کشاند و با کارت‌هایی سحر آمیز شما را وارد دنیای پر رمز و راز می کند لحظات ناب و جذابی را برای شما به ارمغان می آورد. این بازی هیچگونه محدودیت سنی ندارد و برای تمامی افراد در  سنین هشت سال به بالا مناسب می باشد.

    بردگیم بلیط سفر

    بازی بلیط سفر یک بازی 2 تا 5 نفره جذاب است که داستان آن از سفر دور دنیای فیلیس فاگ در سال 1872 که در 80 روز انجام شد، الهام گرفته است. پنج بازیکن همدیگر را به چالش می‌کشند تا ببینند که طی 7 روز، چه تعداد شهر را می‌توانند در سرتاسر آمریکای شمالی سفر کنند. کسی که تعداد بیشتری از شهرها مسافرت کرده باشد، برنده بازی است. 44 کوپه قطار و مهره‌ی مربوط به رنگ خودتان را بردارید، به کارت‌هایی که هدف شما را نشان می‌دهند نگاه کرده و مسافرت را شروع کنید. حتما از این بازی خوشتان می‌آید.

    image 1647166485 - بهترین بازی های رومیزی بزرگسالان برای تعطیلات نوروز -

    بردگیم جالیز

    بازی فکری جالیز بر اساس بازی محبوب و پرطرفدار Bohnanza  با سبک بازی استراتژیک اقتصادی طراحی شده است. این بازی شما را به یک جالیز سر سبز با کلی محصولات خوش مزه میبرد. در بازی جالیز باید از امکانات و تجهیزات خود استفاده کنید و بهترین محصولات را بکارید و در زمان مناسب محصولات خود را برداشت و آنها را بفروشید و یا محصولات خود را با حریفان معامله کنید. اگر اهل حساب کتاب کردن هستید و به کشاورزی علاقه مند هستید این بازی مهیج را به هیچ عنوان از دست ندهید.
    در بازی کارتی اقتصادی جالیز هر بایکن جالیزهای خود را در اختیار دارد و در طول بازی تلاش می‌کند تا با کاشت و برداشت محصولات، درآمد بیشتری را بدست آورد. بازیکنان همچنین با معامله‌ی محصولات با همدیگر می‌توانند تعداد بیشتری از محصول را به فروش برسانند. بازی جالیز با هدف پرورش مهارت مذاکره و تعامل با افراد طراحی شده است. تشکیل مجموعه، مذاکره و تجارت از جمله مکانیزم های اساسی این بازی می باشند.

     بردگیم ریسک

    اگر طرفدار بازی‌هایی با ژانر جنگی هستید، بازی فکری ریسک همان است که می‌خواهید. در بازی رومیزی ریسک شما به عنوان یک فرمانده ارتشی بزرگ، باید طوری با فرمانده‌های دیگر بجنگید که مهره‌هایشان یک به یک از صحنه خارج شوند.

    باید به صورتی کاملا منتطقی قدرت استراتژیک خود را به کار بگیرید و قلمرو پادشاهی‌تان را گسترش بدهید. چیزی که یک بازیکن ساده را به یک فرمانده پیروز در میدان نبرد تبدیل می‌کند قوه‌ی منطق و شانس اوست.اگر از این دو موهبت برخوردار باشید، به راحتی می‌توانید برنده بازی باشید. هدف از این بازی توسعه قلمرو و فتح سرزمین‌های همجوار می‌باشد. این بازی به شدت رقابتی و استراتژیک بوده و لحظه به لحظه تمام بازیکنان را به چالش می‌کشد. این بازی مهیج برای تعداد بازیکنان 2 تا 5 نفر طراحی شده است.

    بردگیم جاده ادویه

    بازی فکری جاده ادویه ( Century Spice Road) از سری بازی های سه گانه و محبوب سنچری می باشد. بازی سنچری جاده ادویه یک بازی استراتژیک با تم اقتصادی و تجاری است که با وجود قوانین ساده، بازی بسیار چالش برانگیز و جذابی می باشد.
    بازی قرن جاده ادویه داستان تاجران موفقی است که در این جاده سفر می‌کنند و می‌خواهند ادویه‌هایشان را به مشتریانی که در سرتاسر جهان دارند بفروشند. کارهای مختلفی بر دوش آنها است: باید تجارتشان را گسترش بدهند، ادویه برداشت کنند، ماموریت‌های مختلف پشت سر بگذارند و در کنار اینها، گاهی هم استراحت کنند.

    باز یهای فکری علاوه بر این که باعث افزایش مهارت‌های شناختی همانند حل مساله، تجزیه و تحلیل، تفکر استراتژیک، بهبود حافظه دیداری و شنیداری می‌شوند و مهارت های ارتباطی و تعاملی را در افراد افزایش می‌دهند، ضمن انکه از همین طریق باعث ایجاد صمیمیت بین اعضای خانواده، دوستان و همکاران می‌شود. بازی های فکری که معرفی شد‌ه‌اند به شدت مناسب بزرگسالان بوده و برای ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم می‌کند. امیدوارم از مطالعه این متن لذت برده باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.