×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ند پرایس 2 - واکنش وزارت خارجه آمریکا به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل - حمله موشکی

به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در بیانیه ای افزود: آمریکا به شدت حمله موشکی شب گذشته ایران به اربیل عراق را محکوم می کند. این حملات نقض شرم آور حاکمیت عراق بود.

ند پرایس افزود: به هیچ یک از تاسیسات آمریکا آسیب وارد نشد و کارمندان ما مجروح نشدند و ما هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه هدف این حمله آمریکا بود، نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد : ایران باید فورا حملات خود را متوقف کند، به حاکمیت عراق احترام بگذارد و به دخالت در امور داخلی عراق پایان دهد.

وی همچنین مدعی شد: آمریکا در کنار شرکای عراقی از جمله منطقه کردستان ایستاده است و به متحدان در منطقه برای دفاع از خود کمک خواهد کرد.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با فاکس نیوز اظهار داشت: این واقعا یک حمله نگران کننده بود. ما معتقدیم کنسولگری آمریکا هدف این حمله نبود.

شرمن اضافه کرد: خوشحال هستیم که به هیچ یک از تاسیسات ما آسیبی نرسیده است و هیچ آمریکایی ها مجروح نشده و زنده هستند.

معاون آنتونی بلینکن ادعا کرد: این یک حمله به حاکمیت عراق بود و برای ما بسیار نگران کننده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق اظهار داشت: ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد هدف دقیق این حمله هستیم.

مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا افزود: ما ایران را برای این حمله محکوم می کنیم. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد هدف دقیق این حمله هستیم.

سالیوان اظهار داشت: در حال حاضر می دانیم که هیچ یک از تاسیسات آمریکا مورد اصابت قرار نگرفته و به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در عین حال گفت: اما آمریکا صریح اعلام کرده است که هر اقدام لازم برای دفاع از مردم و منافع آمریکا و متحدان خود انجام خواهد داد.

رسانه های آمریکایی شنبه شب به وقت محلی به محض انجام این حمله به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا گزارش دادند: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی ایالات متحده آمریکا بوجود نیامده است . این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله ظالمانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه گزارش دادند که پایگاه نظامی آمریکا و دو پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق هدف راکت و موشک قرار گرفته‌ اند.

به دنبال این عملیات موشکی و راکتی گسترده، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا درآمد و تمامی پایگاه‌های نظامیان آمریکا در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.