جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درامد جوشکاری زیر آب در ایران چه قدر است؟ | 0 تا 100 قدم گذاشتن در این شغل
    24 اسفند 1400 - 7:48
    شناسه : 195245
    0

    جوشکاری زیر آب را هم میتوان در دسته پر هیجان ترین مشاغل ، و هم میتوان در دسته پر مخاطره ترین مشاغل قرار داد. علت این تقسیم بندی درامیختگی این شغل با جنبه های مختلف هیجانی – احساسی و حادثه ای میباشد.

    پ
    پ

    زیر آب 1 - درامد جوشکاری زیر آب در ایران چه قدر است؟ | 0 تا 100 قدم گذاشتن در این شغل - بازرسی جوش

    بیایید در گام نخست ماهیت شغل جوشکاری زیر آب را بررسی کنیم و ببینیم مطالبی که در مورد این شغل بیان میشود تا چه حدی به همه افراد قابل تعمیم است. و در آخر مصاحبه ای با شخصی داشته باشیم که در این حرفه فعالیت میکند.

    جوشکاری زیر آب را هم میتوان در دسته پر هیجان ترین مشاغل ، و هم میتوان در دسته پر مخاطره ترین مشاغل قرار داد. علت این تقسیم بندی درامیختگی این شغل با جنبه های مختلف هیجانی – احساسی و حادثه ای میباشد.

    قطعا با توجه به فضای کاری و چالش هایی که این کار برای انجام دهنده آن ایجاد میکند میتوان گفت، مزایا و معایب این شغل از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است.

    تقسیم بندی هایی که توسط اشخاص در مقالات مختلف برای مزایا و معایب این شغل انجام شده ، معمولا در برگیرنده عرف عامه مردم و سلیقه شخصی نویسنده می باشد.

    به همین علت این مزایا و معایب را نمی توان به همه انسان ها تعمیم داد چرا که ممکن است معایبی که برای این شغل بیان میشود از نظر شخص دیگری عیب خاصی محسوب نشود.

    ثانیا روحیه افراد در زمینه های شغلی و زندگی شخصی ممکن است کاملا با یک دیگر متفاوت باشد و نتوان برای همه افراد روش ها و نتایج واحدی را مشخص کرد.

    جوشکاری زیر آب سخت است یا آسان ؟

    (( شاید اکنون با خود بگویید درست است که برای همه افراد در یک مقوله شغلی و یا هر چیز دیگری نتیجه یکسانی وجود ندارد، اما همه افراد به صورت واحد از یک سری صفات بد دوری کرده و در مقابل آن تمایل به صفات منطقی و خوب دارند.))

    در جواب باید بگوییم این نظر کاملا درست و منظقیست اما نه در هر حوزه ای !!! علی الخصوص در حوزه مشاغل.

    برای مثال بیایید شغل کارمندی را بررسی کنیم. این شغل از دسته مشاغلی است که عده ای کاملا به آن علاقه مند بوده و دسته ای دیگر حتی به مدت یک ساعت هم نمیتوانند در این شغل مشغول باشند حتی اگر امتیاز ها و مزایای فراوانی نیز به همراه داشته باشد.

    شغل جوشکاری زیر آب هم از این نظر کاملا با شغل کارمندی یکسان است. چرا که عده ای به هیچ عنوان حتی با وجود درامد زیاد هم راضی به پذیرش سختی و ریسک خطر این شغل نیستند.

    زیر آب 2 - درامد جوشکاری زیر آب در ایران چه قدر است؟ | 0 تا 100 قدم گذاشتن در این شغل - بازرسی جوش

    فرایند جوشکاری زیر آب چگونه است؟

    برای اینکه فرایند جوشکاری زیر آب با بهترین شکل و کمترین خطر انجام شود ، لازم است تا فرد جوشکار علاوه بر داشتن تکنیک بالا و مهارت در امر جوشکاری، تکنیک های غواصی را نیز بلد بوده و از آمادگی جسمانی کافی نیز برخوردار باشد.

    چرا که جوشکاری حرفه ای تنها بخشی از این شغل است و تماما به آن خلاصه نمی شود.

    هم چنین اگر میخواهید در این حرفه از ابتدا آموزش کسب کنید و یا میخواهید آموزش های خود را تکمیل کنید، پیشنهاد میدهیم در انتخاب آموزشگاه خود کمی وسواس به خرج دهید. و دوره های کاراموزی زیادی را جهت تقویت توانایی خود پشت سر بگذارید.

    و همواره به یاد داشته باشید این شغل در کنار درامد زیاد و سبک هیجان انگیز بودن آن و کاوش گری که در پی دارد، دارای خطرات و چالش ها و سختی حین کار نیز میباشد که البته علاقه به هر کاری سختی آن را از بین میبرد.

    زیر آب 3 - درامد جوشکاری زیر آب در ایران چه قدر است؟ | 0 تا 100 قدم گذاشتن در این شغل - بازرسی جوش

    انواع جوشکاری زیر آب

    اگر بخواهیم به صورت مختصر برایتان انواع روش های جوشکاری را توضیح دهیم میتوانیم آن را به دو دسته جوشکاری مرطوب و خشک طبقه بندی کنیم. به طور کلی تفاوت این دو روش به تماس مستقیم با آب خلاصه میشود.

    در جوشکاری زیر آب به روش مرطوب، تماس مستقیم با آب دریا وجود دارد و غواص به صورت شناور در آب عمل جوشکاری را انجام میدهد.

    این روش جوشکاری برای نتیجه کار معایبی را دارد و آن هم سرد شدن سریع محل جوشکاری است. که باعث تغییر شکل دادن قطعه جوشکاری میشود.

    زیر آب 4 - درامد جوشکاری زیر آب در ایران چه قدر است؟ | 0 تا 100 قدم گذاشتن در این شغل - بازرسی جوش

    درامد جوشکاری زیر آب در ایران و در خارج

    برای اینکه بتوانیم مقایسه دقیقی را انجام داده باشیم و منبعی مطمعن را در اختیارتان قرار دهیم تصمیم گرفتیم با فردی مصاحبه کنیم که چند سالیست در این حرفه مشغول میباشند . در ادامه سوالات پرسیده شده از یکی از کارشناسان بازرسی جوش شرکت کارن را مطرح میکنیم.

    + لطف میکنین بگین چطور با این شغل آشنا شدین؟

    • بنده اوایل جوشکاری اسکلت ساختمان را به صورت حرفه ای انجام میدادم و بعد از مدتی در سال 90 به واسطه همکار خود با این نوع از جوشکاری نیز آشنا شدم. بعد از کمی تحقیق، در یک دوره حرفه ای غواصی شرکت کردم که در زادگاهم استان مازندران برگزار شد.

    بعد از آن به واسطه تجربه زیادی که در بحث جوشکاری داشتم با شرکت در دوره های کاراموزی توانستم به جوشکاری زیر آب نیز تسلطی نسبی پیدا کنم.

    و برای تسلط در امر بازرسی هم یک دوره بازرسی جوش در شرکت صنعتی کارن شرکت کردم.

    + آیا از انتخاب خود راضی هستید؟

    • ببینین این شغل روحیه خاص خودش رو میطلبه و شاید برای هر کسی قابل تحمل نباشه. من خودم به واسطه شغل مرتبطی که داشتم تقریبا از چالش های جوشکاری زیر آب اگاه بودم اما این روش از جوشکاری نیازمند تجربه و تحصیلات آکادمیک داره . چرا که اگر میخواین در پروژه های خارج از کشور و داخل ایران مشغول به کار بشین باید تو رزومتون مدارک قابل اعتمادی هم داشته باشید.

    + میتونین از درامد این شغل برامون بگین؟

    • از مزایای این شغل دقیقا درامدش هستتش J و همین عامل باعث شد من از جوشکاری اسکلت ساختمان دست بکشم و با اتمام دوره های سخت وارد حرفه جوشکاری زیر آب بشم.

    البته درامدش متغیره و بین بازه های مختلف قرار میگیره. اما میتونم بگم هستن کسایی که حتی تا 250 هزار دلارم درامد دارن و خودتون میدونین دیگه درامد دلاری تو ایران به چه معناست !!!

    اما خب فاکتور های مختلفی هم تو قرارداد ها برای میزان دستمزد تاثیر داره . مثلا عمقی آبی که توش جوشکاری انجام میدین و کشوری که توش فعالیت میکنین خیلی تاثیر گذاره.

    بازم میگم که تخصص و مهارت جوشکار و هم چنین رزومه ای که داره از مهم ترین فاکتور ها برای افزایش درامد تو این کار هستش.

    + چه توصیه ای برای کسانی که تمایل ورود به این رشته رو دارن میکنین؟

    • اول از همه میگم یا تو همون حرفه خودشون بمونن یا اگه تصمیم دارن که بیان سعی کنن 0 تا 100 خودشون رو برای کسب مهارت بذارن .

    قبلش تمام چالش های این کارو بررسی کنن و صرفا فقط به پول فکر نکنن چون واقعا اگه روحیه و تواناییشون مناسب این کار نباشه  بدون شک اذیت میشن.

    تو این کار هر چه قدر مهارت بیشتر باشه و کسب این مهارت ها به صورت آکادمیک باشه نه صرفا تجربی، راه موفقیتش خیلی هموار تر میشه

    مخصوصا برای انجام دادن پروژه های خارج از ایران و کسب اقامت.

    + خیلی متشکرم از اینکه وقت خودتون رو به ما دادید و راهنماییمون کردین

    • خواهش میکنم . امیدوارم هر کسی که تو این حرفه قدم برمیداره موفق باشه و بتونه ثابت قدم بمونه .

    منبع بازتاب

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.