پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکاتی که پیش از خرید لوازم بچه باید آن‌ها را بدانید
    24 اسفند 1400 - 14:19
    شناسه : 195269
    0

    اینکه دقیقا از چه زمانی شروع به خرید وسایل کودک نمایید کاملاً بستگی به شما دارد. به عنوان یک توصیه کلی نباید تا یکی 2 ماه آخر صبر کرده و بعد شروع به خرید کنید.

    پ
    پ

    image 1647335092 - نکاتی که پیش از خرید لوازم بچه باید آن‌ها را بدانید -

    خرید وسایل کودک یکی از هیجان انگیز ترین بخش بچه دار شدن است. والدینی که قرار است به زودی صاحب فرزند شوند، اغلب غرق در انواع کاتالوگ‌های مربوط به لباس بچه گانه و دیگر لوازم هستند و دقیقاً نمی‌دانند که به کدام یک نیاز دارند. از طرفی دیگر توصیه‌های معمولاً نادرست اطرافیان نیز مزید بر علت شده و شما را سردرگم تر از قبل می‌کند. ما در ادامه سعی می‌کنیم که راهنمایی‌های مفیدی به شما ارئه دهیم تا با آمادگی بهتری به استقبال تولید نوزادتان بروید.

    چه زمانی شروع به خرید لباس بچه کنیم؟

    اینکه دقیقا از چه زمانی شروع به خرید وسایل کودک نمایید کاملاً بستگی به شما دارد. به عنوان یک توصیه کلی نباید تا یکی 2 ماه آخر صبر کرده و بعد شروع به خرید کنید، زیرا احتمال دارد بچه زودتر از موعد به دنیا بیاید. برخی از والدین برای خرید وسایل کودک تا پایان سه ماهه اول صبر می‌کنند، زیرا خطر سقط جنین بعد از سه ماهه اول کاهش می‌یابد. شروع خرید پس از سونوگرافی هفته بیستم، (که معمولاً زمانی است که جنسیت کودکتان مشخص می‌شود) زمان کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون نگرانی یا عجله زیاد برای خرید لباس بچه گانه و وسایل او اقدام نمایید.

    چقدر فضا می‌توانید برای وسایل نوزاد اختصاص دهید؟

    نوزادان کوچک هستند، اما وسایل آنها فضای زیادی را اشغال می‌کند. کمد لباس، سرویس خواب، صندلی غذا، صندلی ماشین، لباس و پوشک قسمت زیادی از فضا را اشغال می‌کنند. در نظر بگیرید که چه مقدار فضا برای نگهداری تمام وسایل مورد نیاز کودک دارید. طول و عرض اتاقی که قصد دارید وسایل مبلمان مانند تخت خواب،کمد لباس بچه گانه و میز بازی را در آن قرار دهید، یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه شود. به این ترتیب از خرید لوازم گرانقیمتی که احتمال دارد به طور مناسبی در فضای اتاق جا نگیرند، جلوگیری می‌کنید.

    image 1647335249 - نکاتی که پیش از خرید لوازم بچه باید آن‌ها را بدانید -

    جنسیت بچه

    دانستن جنسیت کودک زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما می‌خواهید تزیینات و لوازم اتاق بچه را دقیقا مطابق با جنسیت او انتخاب کنید. خرید لوازمی که قابل استفاده برای هر دو جنسیت هستند هم انتخاب مناسبی هست، به طور مثال می‌توانید هنگام خرید لباس بچه گانه یا انتخاب تم تزیین اتاق کودک از رنگ‌های خنثی مثل کرم استفاده نمایید. اما اگر قصد دارید از رنگ صورتی برای نوزاد دختر و یا آبی برای پسر استفاده کنید، باید خرید خود را حداقل تا پایان هفته بیستم به تعویق بیاندازید.

    خرید لباس بچه گانه

    لباس نوزادی یکی از متداول ترین چیزهایی می‌باشد که دیگران برای شما هدیه می‌آورند. البته تجربه ثابت کرده هدایایی که به دست شما می‌رسد بیشتر از اینکه کاربردی باشند، فقط زیبا هستند. توصیه می‌کنیم پیش از به دنیا آمدن او خیلی لباس بچه گانه نخرید زیرا سایز ممکن است متفاوت از چیزی باشد که شما پیشبینی کرده اید. حداکثر 3 ست بادی و شلوار و 3 عدد سرهمی سایز صفر برای ماه یکی 2 ماه اول کفایت می‌کند. خرید تعداد بیشتر احتمالا منجر به این می‌شود که برخی از آن‌ها اصلا پوشیده نشوند. کلاه نیز یکی از اقلامی است که باید حداقل 2 عدد از آن را پیش از به دنیا آمدن کودک خریداری کنید.

    سرهمی‌های جورابدار مخصوصاً برای ماه اول انتخاب بهتری می‌باشد. به طور کل پوشاندن جوراب به نوزاد تازه متولد شده کار سختی است زیرا خیلی زود آن را از پای خود در می‌آورد، بنابراین شما همیشه باید به دنبال جوراب‌های گمشده او در خانه باشید. در این شرایط استفاده از سرهمی جورابدار مخصوص در هنگام شب که نمی‌توانید مدام مراقب او باشید، بهترین گزینه می‌باشد. همچنین خرید کلاه نخی را به هیچوجه فراموش نکنید. نوزادان در ماه‌های اول گرمای زیادی را از طریق سر از دست می‌دهند، بنابراین برای حفظ تعادل دمای بدن استفاده از کلاه بچه گانه نخی ضروری می‌باشد.

    پوشک

    یکی دیگر از لوازم ضروری مورد نیاز که باید پیش از به دنیا آمدن کودک باید خریداری شود، پوشک است. استفاده از پوشک‌های قابل شستشو هرچند کمک زیادی به اقتصاد خانواده و کاهش هزینه‌ها می‌کند، اما کاری وقت گیر و تا حدودی ناخوشایند است. در ابتدا حداقل 2 بسته پوشک سایز صفر خریداری نمایید که تا 10 روز خیالتان از این بابت راحت باشد. خرید پوشک سایز صفر در تعداد بالا چندان کار عاقلانه ای نسیت زیرا بسته به وزن و جثه کودک احتمال دارد اصلا از آن استفاده نشود. به همین خاطر ابتدا تعداد کمی خریداری کرده و در صورت نیاز مجدد آن را تهیه کنید.

    image 1647335181 - نکاتی که پیش از خرید لوازم بچه باید آن‌ها را بدانید -

    سرویس اتاق خواب کودک

    بهتر است وسایل چوبی بزرگ مانند تخت خواب و کمد که نیاز به چیدمان دارند را در سه ماهه دوم بارداری خود تهیه نمایید. به این خاطر که در سه ماهه دوم انرژی کافی برای آماده سازی فضا و نیز رفتن به مراکز خرید بزرگ برای تهیه این وسایل را دارید. تا قبل از هفته 32 بارداری، بهتر هست که کالسکه و صندلی ماشین نوزاد را تهیه کنید. شما باید قبل از به دنیا آمدن بچه، صندلی ماشین را درون آن نصب کرده باشید.

    جمع بندی

    بین هفته‌های 13 تا 20 بارداری زمان خوبی می‌باشد که به طور جدی شروع به خرید لباس بچه گانه و دیگر لوازم مورد نیاز کودک نمایید. با این حال زمان درست خرید را خودتان تعیین می‌کنید. برای برخی از اقلام مانند لباس بچه گانه سعی کنید خرید را به بعد از دنیا آمدن نوزاد موکول نمایید تا بتوانید بر اساس وزن بعد از تولد خریدتان را انجام دهید. تنها تعداد محدودی لباس سایز صفر مانند بادی و شلوار، سرهمی و کلاه خریداری نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.