جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جک پارکینگ دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
    03 فروردین 1401 - 19:56
    شناسه : 195561
    1

    مجموعه ما خدماتی چون نصب کرکره برقی، نصب دزدگیر اماکن، نصب درب ریلی، نصب راه بند، نصب درب شیشه ای سکوریت را نیز با نازلترین قیمت انجام می دهد.

    پ
    پ

    1 4 - جک پارکینگ دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ -

    در دهه اخیر به صورت متداول از جک بازویی جهت کنترلی کردن درب حیاط و ریلی پشت درب اتوماتیک پارکینگ مورد استفاده قرار گرفته است و بیشتر برج های مسکونی، بانک ها ، بیمارستان ها و اماکن پرتردد به درب کنترلی اتوماتیک مجهز شده اند. مجموعه هرت کالا با نازلترین قیمت جک پارکینگی را به فروش می رساند. شکل و نوع پیاده سازی جک پارکینگی با توجه به کاربری آن ها متفاوت است اما در نهایت این تکنولوژی یعنی درب اتوماتیک امروزه مورد استقبال عموم قرار گرفته است. مجموعه ما خدماتی چون نصب کرکره برقی، نصب دزدگیر اماکن، نصب درب ریلی، نصب راه بند، نصب درب شیشه ای سکوریت را نیز با نازلترین قیمت انجام می دهد.

    جک برقی پشت درب پارکینگ

    جک درب پارکینگ که با نام‌های جک پارکینگی ، جک برقی درب ، درب اتوماتیک پارکینگ و جک درب ریموت کنترلی پارکینگ شناخته می‌ شود، یکی از محصولاتی است که در حدود 15 تا 20 سال است، وارد بازار شده است. امروزه بیشتر درب‌ های پارکینگ‌ های اماکن عمومی، منازل و خصوصی دارای سیستم‌ های اتوماتیک می باشد. یکی از انواع متنوع درب‌های اتوماتیک، جک درب پارکینگ می باشد که بطور کلی جک پارکینگ وسیله ایست که باز و بسته شدن درب ورودی حیاط یا درب پارکینگ منزل یا درب ورودی محل کار را بطور اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه روی ریموت انجام داده و راحتی و امنیت را به ارمغان می‌آورد. توجه کنید که در گرمای تابستان یا سرمای زمستان برای بازکردن درب ورودی حیاط یا پارکینگ منزلتان مجبورید خودرو خود را ترک و درب را باز کرده و پس از داخل شدن دوباره پیاده شده و آنرا ببندید پس به این فکر کنید که اگر در این حین که از خودرو پیاده شدید، فراموش کنید درب خودرو را قفل کنید، ممکن است مشکلاتی از قبیل مزاحمت یا سرقت رخ بدهد. با توجه به این چند نکته، چندان هم بیراه نیست که جک درب پارکینگ را مانند سیستم دزدگیر اماکن برای تأمین امنیت و آرامش محل کار و منازل لازم بدانید2 4 - جک پارکینگ دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ -

    جک پارکینگی چیست؟

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر درب پارکینگ های عمومی ، خصوصی و منازل دارای سیستم های اتوماتیک هستند. جک برقی پارکینگ که امروزه باعث آسان شدن کار مردم در عبور از درب ها شده است به جک برقی مدرن نیز شناخته می شود. با قدرت و توانایی منحصر به فرد جک ها در باز و بسته کردن درب ها قابلیت نصب در درب های تک لنگه و دو لنگه را با ابعاد، وزن و ترددهای مختلف دارند.

    بدین صورت که بازوهای آن ها در یک طرف درب های تک لنگه و دو طرف درب های دو لنگه به عملیات باز شدن راحت درب ها به شما کمک می کند. در نتیجه در این گونه درب ها با فشار دادن دگمه ای به راحتی می توانید درب را به آسانی باز و بسته کنید و دیگر نیازی نیست که برای هر بار باز و بسته کردن درب از ماشین خود پیاده شوید. جک های برقی درب ها به و دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

    • جک های الکترومکانیکی: این مدل جک ها برای درب های سبک مانند درب ساختمان های مسکونی که نسبت به مکان های عمومی کم تردد هستند مورد استفاده قرار می گیرد. اپراتورهای این مدل جک ها قیمت پایین تری نسبت به جک های هیدرولیکی دارند و به همین علت بیشتر انتخاب می شود و عمر مفید استفاده از این جک ها 8 تا 10 سال است.
    • جک های هیدرولیکی: این نوع جک ها مناسب برای درب های سنگین اماکن پر تردد مثل پارکینگ های عمومی و ادارات است. برای امنیت بیشتر درب های هیدرولیکی و جفت شدن لنگه ها روی هم از قفل برقی استفاده می کنند. به دلیل اینکه این نوع درب ها با فشار هوا و روغن کار می کنند به سرویس و نگهداری کمتری نیاز دارند. این جک ها گران تر از جک های الکترومکانیکی هستند و عمر مفید استفاده از این نوع درب ها 10 تا 15 سال است.

    جک برقی پارکینگ مانند هر نوع سیستم دیگری دارای اجزای تشکیل دهنده گوناگونی هستند که شامل ریموت کنترل، قطعات فلزی، چشمی، دو بازو که بر روی درب نصب می شود، مرکز کنترل و چراغ های هشدار دهنده می باشد. وظیفه جک برقی در درب ها باز کردن اتوماتیک درب است این درب ها ویژگی های خاص خود را دارند که عبارتند از:

    • جک برقی به وسیله حسگر ها و چشمی های که در آن قرار دارد موانع موجود هنگام باز و بسته شدن درب را تشخیص داده و از اصابت درب به این موانع جلوگیری می کند.
    • از خصوصیات دیگر این نوع جک این است که این مدل جک ها به واسطه برق و انرژی الکتریکی کار می کنند و زمانی که برق قطع شود باید دستی درب را باز و بسته کرد.

    چگونه جک درب پارکینگ مناسب انتخاب نماییم

    اگر شما هم این سوال را از خود دارید که چگونه جک پارکینگ مناسب انتخاب نماییم ؟ در پاسخ باید بگوییم که این کار بسیار آسان است. ابتدا با توجه به مشخصات جک درب منزل خود باید چند جک که جهت نصب بر روی درب منزل شما مناسب هستند را انتخاب نمایید و سپس در میان آنها با توجه به کیفیت ، قیمت ، گارانتی و خدمات پس از فروش یکی را انتخاب نمایید. بصورت کلی درب پارکینگ 3 ویژگی اصلی دارد: وزن درب ، طول درب و میزان تردد درب. هرچقدر وزن ، طول و میزان تردد درب بیشتر باشد باید جک پارکینگی قویتر ، با کورس حرکتی و شفت بلند تر و چرخه کاری طولانی تری را انتخاب نماییم. در ادامه به چگونگی انتخاب جک پارکینگ مناسب اشاره خواهیم داشت.

    انتخاب جک برقی پارکینگ با توجه به طول درب

    در ابتدا لازم است با معنی کورس حرکتی جک آشنا شویم. کورس حرکتی یکی از ویژگیهای اساسی جک پارکینگ است. کورس حرکتی عبارتست از مقدار حرکت شفت جک (میله جک) به سمت داخل و بیرون و یک عدد بر حسب میلیمتر است. مثلاً کورس حرکتی جک ویتو کالیپسو 400 به میزان 400 میلیمتر است. یعنی شفت جک پارکینگی ویتو کالیپسو حداکثر به میزان 400 میلیمتر ( 40 سانتیمتر ) داخل و خارج می شود.

    حال باید تشخیص دهیم که چه جک هایی کورس حرکتی مناسب با درب پارکینگ ما را دارند. با فرمول پایین می توانیم کورس حرکتی مناسب جک پارکینگ را محاسبه کنیم. لازم به ذکر است جهت درب های نامتقارن باید طول لنگه بزرگتر درب در فرمول قرار گیرد.طول یک لنگه درب (سانتیمتر) + 50 = حداقل کورس حرکتی بازوی جک (میلیمتر)

    3 3 - جک پارکینگ دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ -

    بهترین مارک خارجی جک درب پارکینگ کدام‌اند؟

    در بین انبوه مارک‌های برتر جهانی جک پارکینگی ، برندهایی خارجی جک پارکینگی نظیر فادینی، فک  ، نایس و پروتکو در ایران موجود هستند. برند فک از برندهای برتر و مشهور جهانی است که خوشبختانه در ایران نیز موجود است. این برند سابقه طولانی در تولید جک پارکینگ و انواع درب‌های اتوماتیک دارد؛ متاسفانه به دلیل شهرت برندهای برتر جهانی نمونه‌های تقلبی زیادی را با این برندها تولید می‌کنند که در هنگام خرید باید در انتخاب خود دقت کنید و خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. از میان برند مطرح جهانی که در ایران عرضه می‌شوند را می‌توان به برند راجر(roger)، فک (FACC)، فادینی (Fadidni)، کالیپسو (Calypso)، بی اف تی (BFT)، اپتیمو (optimo)، نایس (nice)، جینیس (Genius)،  ایور (Ivor)، بنینکا (Beninca)، جی بی دی (GiBiDi)، والنسیا (Valensia)، زومر (Zoomer)،  لایف (life) و پروتکو همگی کیفیت خوبی دارند و از این رو نیز گارانتی و خدمات پس از فروش بالایی نیز دارند.

    برندهای ایرانی جک درب پارکینگ نیز فراوانی زیادی دارند و انتخاب را از بین آن‌ها آسان می‌کند. از بین برندهای جک درب پارکینگ ایرانی می‌توان به برندهای کیا، بتا، سوزوکی، تابا، تکنما، الکتروپیک یوتاب، لنسر، سیماران، میلان، پرایم، سهند، جابان، ویرا، آلدو، یال، محک و سورنا اشاره کرد.

    تمامی برندهای نام برده شده، چه ایرانی و چه خارجی همگی از کیفیت ساخت معقولی برخودار هستند و به طبع قیمت متناسبی دارند. نرخ قیمت جک‌های درب پارکینگ با توجه به توانایی آن‌ها در باز و بسته کردن وزن‌های بیشتر از قیمت بالاتری برخودارند. جک‌هایی که وزن کمتری را باز و بسته می‌کنند یا در واقع توان کمتری دارند، قیمت پایین تری هم دارند و هرچه توان آن‌ها در باز و بسته کردن بیشتر شود و به طبع قیمت هم بیشتر می‌شود.

    جک پارکینگی بازویی

    انواع متنوع جک پارکینگی برای رفع نیاز های متنوع افراد تولید و ارائه گردیده است اما میتوان به طور کلی جک پارکینگی  جدا از قدرت و شکل ظاهری بر اساس نوع حرکت و عملکرد به دو نوع تقسیم بندی نمود

    4 1 - جک پارکینگ دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ - 5 - جک پارکینگ دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ -

    نحوه نصب و عملکرد جک پارکینگی بازویی

    جک پارکینگی بازویی معمولاً علاوه بر درب‌های جدید بر روی درب‌های موجود نیز قابل نصب است. برای نصب جک لولایی شروع با نصب یک بازو بروی هر لنگه درب است.سپس نصب دو عدد چشمی رفلکسی جهت جلوگیری از برخورد درب با مانع انسانی یا خودروهای عبوری عبور ومرور رابه وسیله جک پارکینگی ایمن میسازد. همچنین نصب چراغ هشداردهنده جهت اطلاع از وضعیت باز یا بسته بودن درب ها نیز بخش دیگری از کار میباشد.همچنین نصب مرکز کنترل دستگاه در نزدیک‌ترین مکان به درب بروی دیوار جهت دریافت سیگنال‌های ارسالی توسط ریموت کنترل و متعلقات مربوط. پس از نصب این اجزای الکترونیکی و الکترومکانیکی جک پارکینگی، درب پارکینگ شما را به‌ طور اتوماتیک وبسیار ایمن بازو بسته می‌کند. نصب این نوع جک پارکینگی مناسب جهت پارکینگ ساختمان‌های مسکونی پرتردد ،ادارات، کارخانه‌ها،نیروگاه‌ها و مراکز تجاری

    جک پارکینگی ریلی

    جک پارکینگی ریلی نوعی جکی است که در یک مسیر مشخص و معمولا به صورت افقی حرکت نموده و اپراتوری جهت باز وبسته شدن درب می‌باشد. مشخصات و عملکرد جک پارکینگی ریلی جک پارکینگی ریلی به دلیل حرکت درب در مسیر ریل جاگزاری شده از مسیر خارج نگردیده و احتیاج کمتری به رگلاژ یا تنظیم دارد. در فصول سرد و گرم کاهش یا افزایش دما تاثیری بر عملکرد اپراتور نداشته و جک به کار خود ادامه می‌دهد. همچنین داشتن ریل سبب کاهش صدا شده و از افزایش آلودگی صوتی جلوگیری می‌نماید. نصب این نوع جک در فضاهایی که با محدودیت فضا مواجه هستید بسیار مناسب است زیرا به دلیل حرکت ریلی به کمترین فضای باطشو نیاز دارد. درب اتوماتیک پارکینگ شما با نصب جک ریلی ظاهر ی بسیار متفاوت داراخواهد شد که بیشترین کاربرد و بالاترین کیفیت و عملکرد را دارامیباشد.

    6 - جک پارکینگ دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ -

    درب های اتوماتیک کشویی یا ریلی

    درب بازکن پارکینگ یا همان جک اتوماتیک اتوماسیونی است پرکاربرد جهت دربهای ساخته شده موجود در ساختمان ها که با استفاده از یک ریموت کنترل سهولت استفاده کاربر را فراهم می آورد.این محصول از برترین برندهای اروپایی و در دو نوع لولایی و ریلی کشویی بصورت تک لنگه و دو لنگه بدون محدودیت تعداد ریموت کنترل با دو سال گارانتی قابل اجرا می باشد . درب بازکن های اتوماتیک از انواع درب های اتوماتیک است که با نصب محرکی بر روی درب های لولایی و یا ریلی موجود در ورودیهای خودرو ساختمان ها با استفاده و پشتیبانی از محرکها بوسیله مدار فرمان دستگاه با کمک ریموت کنترل درب دستی موجود قبلی کاملا هوشمند می شود و لذا این نوع سیستم در دو نوع ریلی و لولایی و بصورت تک یا دو لنگه جهت تحمل وزن و ابعاد زیاد قابل ارائه است.

    درب اتوماتیک ریلی یا درب کشوئی، یکی از انواع درب های صنعتی است که به منظور ایجاد امنیت بالا، مورد استفاده قرار می گیرد. این درب ها امکان تبدیل شدن به درب هوشمند را دارند. درب ریلی یا کشویی به دو دسته درب پارکینگی و درب شیشه ای تقیسم می شوند. از مهم ترین ویژگی های درب های کشویی، سرعت بالای این درب ها است. با این حال سرعت این درب ها به جهت داشتن سنسور و در صورت وجود مانع، کاهش پیدا می کند.

    جک درب پارکینگ چیست ؟

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر درب های پارکینگ های عمومی، خصوصی و جک پارکینگ در واقع وسیله‌ای است که با استفاده از تبدیل نیروی الکتریکی به نیروی مکانیکی یا هیدرولیکی کار می‌کند. عملکرد جک پارکینگ به این صورت است که نیروی برق به نیروی مکانیکی یا هیدرولیکی در بازوهای جک منتقل می‌شود و درب باز یا بسته می‌شود. جک درب پارکینگ شامل قطعاتی مانند مرکز کنترل، جک بازویی، حسگر چشمی، ریموت و فلاشر است. منازل دارای سیستم های اتوماتیک هستند. جک برقی پارکینگ که امروزه باعث آسان شدن کار مردم در عبور از درب ها شده است به جک برقی مدرن نیز شناخته می شود. با قدرت و توانایی منحصر به فرد جک ها در باز و بسته کردن درب ها قابلیت نصب در درب های تک لنگه و دو لنگه را با ابعاد، وزن و ترددهای مختلف دارند. بدین صورت که بازوهای آن ها در یک طرف درب های تک لنگه و دو طرف درب های دو لنگه به عملیات باز شدن راحت درب ها به شما کمک می کند. در نتیجه در این گونه درب ها با فشار دادن دگمه ای به راحتی می توانید درب را به آسانی باز و بسته کنید و دیگر نیازی نیست که برای هر بار باز و بسته کردن درب از ماشین خود پیاده شوید.

    اجزای تشکیل دهنده جک پارکینگی چیست ؟

    جک برقی پارکینگ مانند هر نوع سیستم دیگری دارای اجزای تشکیل دهنده گوناگونی هستند که شامل ریموت کنترل، قطعات فلزی، چشمی، دو بازو که بر روی درب نصب می شود، مرکز کنترل و چراغ های هشدار دهنده می باشد. وظیفه جک برقی در درب ها باز کردن اتوماتیک درب است این درب ها ویژگی های خاص خود را دارند که عبارتند از: جک برقی به وسیله حسگر ها و چشمی های که در آن قرار دارد موانع موجود هنگام باز و بسته شدن درب را تشخیص داده و از اصابت درب به این موانع جلوگیری می کند. از خصوصیات دیگر این نوع جک این است که این مدل جک ها به واسطه برق و انرژی الکتریکی کار می کنند و زمانی که برق قطع شود باید دستی درب را باز و بسته کرد.

    چه مدل جک پارکینگی برای درب پارکینگ مناسب است ؟ بهترین جک بازویی کدام است ؟

    نکات مهم در خرید جک پارکینگی که نقش اساسی در کیفیت و کارکرد سیستم را دارند عبارتند از: · تعداد تردد روزانه (تعداد واحدها) · مکان وموقعیت محل نصب · شمالی یا جنوبی بودن درب ساختمان · وزن وابعاد درب پارکینگ · داخل بازشو و یا بیرون بازشو بودن درب پارکینگ · نصب دقیق توسط افراد مجرب و متخصص · بودجه مالی در نظر گرفته شده بحث تعداد واحدها که مشخص کننده تعداد تردد روزانه می باشد برای ساختمان هایی با کمتر از 6 واحد که روزانه حدود 20 بار تردد دارند جک های زیر میتواند جوابگوی نیازشان باشد. جک های پارکینگی ایرانی ، جک پارکینگی سوزوکی، جک پارکینگی کیا، جک پارکینگی تابا، جک آرتی وان گزینه هایی هستند که شما می توانید از بین این برندها انتخاب داشته باشد. برای تعداد واحدهای بیشتر بهتر است یک سیستم بی دردسر مانند راه بند نصب کنید، در قدیم سیستم های جک نایس و جک فک بسیار پرفروش و انتخاب های خوبی بودند ولی در حال جک پارکینگی راجر و پروتکو سهم قابل توجهی از بازار را با توجه به قیمت مناسب تر از آن خود کرده اند.

    جک پارکینگی ، درب جک برقی (درب ریموتی) سال‌های زیادی است که تولید می‌شود اما در سال‌های اخیر بازار بهتری پیدا کرده است . تمامی افراد تمایل دارند درب‌های مکان‌های مختلف اعم از منازل، مجتمع‌های مسکونی و یا اداری و غیره را اتوماتیک کنند. یکی از بهترین نمونه‌های خارجی ، ساخت ایتالیا است. علاوه بر این نمونه‌های خارجی، نمونه‌های داخلی جک پارکینگی نیز وجود دارد که ساخت ایران بوده و از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه تمامی اطلاعات لازم در مورد این محصول را در اختیار شما قرار می دهیم تا در صورتی که قصد خرید درب اتوماتیک را دارید ، با اطلاعات کامل و جامع نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام نمایید.

    مزیت های جک درب اتوماتیک :

    از مزیت‌های بارز درب اتوماتیک و جک پارکینگی این است که دیگر نیازی نیست به طور دستی درب را باز و بسته کنید و این عمل به طور اتوماتیک انجام می‌شود. امروزه افراد بیشتر تمایل دارند که کارها به طور اتوماتیک انجام شود و آن‌ها راحتی بیشتری داشته باشند. درب‌های اتوماتیک این راحتی را برای افراد فراهم می کنند. همچنین از مزیت‌های دیگر آن، قیمت مناسب درب اتوماتیک و جک پارکینگی است که باعث شده است استقبال خوبی از آن شود. بنابراین تمام افراد می توانند به راحتی آن را تهیه کنند.

    انواع درب ریموتی اتوماتیک :

    جک پارکینگی ، درب جک برقی عموما به سه نوع جک پارکینگی ریلی ، جک پارکینگی بازویی ، سکشنال ( زیرسقفی ) که بر اساس کارکردهای مختلف نصب و اجرا میشوند .

    قیمت جک پارکینگی درب کنترلی :

    قیمت مناسب جک اتوماتیک ، گارانتی و خدمات پس از فروش، کیفیت محصول و عمر مفید طولانی آن ؛ از عواملی هستند که سبب می شوند این محصول بتواند جایگاه خود را در بازارهای داخلی و جهانی باز کند و به کشورهای مختلف نیز عرضه شود. هنگام خرید درب اتوماتیک و جک ریموتی برقی باید دقت کرد که میزان وزن هر لنگه درب چقدر است و با توجه با آن، نوع مناسب جک ریموتی درب را برای درب خریداری نمود. همچنین تعداد تردد در شبانه روز و عرض هر لنگه درب نیز حائز اهمیت است. این موارد در هر محصول، متفاوت است و شما می‌بایست متناسب با درب مورد نظر، آن را خریداری کنید تا کارایی لازم را ارائه دهد و همچنین عمر مفید طولانی تری داشته باشد .

    کافیست برای خرید جک پارکینگی برای به سایت هرت کالا مراجعه کنید تا با نازلترین قیمت محصولات را خریداری کنید.

    انواع جک درب پارکینگ

    جک پارکینگ شامل دو نوع درب بازویی و ریلی می باشد. مدل بازویی که استفاده متداول تری دارد، دارای فضای اشغالی بازشو زیادی می باشد. لذا در صورت دارا بودن فضای عرضی مناسب در دیوار کناری، استفاده از جک درب پارکینگ ریلی پیشنهاد می شود. در انتخاب جک درب پارکینگ ریلی نیز باید به مواردی همچون عرض درب، اندازه بازشو مورد تقاضا، وزن درب، تعداد تردد در شبانه روز و موقعیت مکانی برای تعیین قرارگیری موتور در بالا یا پایین درب توجه نمود. برای جک درب پارکینگ ریلی چندین برند وارداتی و تولید داخل وجود دارند. از انواع وارداتی میتوان به BFT ,NICE ,LIFE ,TOUSEK ,FAAK ,… اشاره نمود. تولید داخل نیز شامل برند هایی چون BETA , BARZANTE ,ROGER ,…  می باشند.

    ایمن ترین و بهترین جک پارکینگی

    جک پارکینگی و یا همان جک درب پارکینگ دارای تنوع بالایی می باشد که این جک های پارکینگی در کشور عزیزمان ایران بیشتر به صورت جک های دو لنگه پروانه ای، مدل های کشویی و همچنین به صورت تک لنگه مورد استفاده قرار می گیرد. برند های معتبر جک درب اتوماتیک خارجی در کشور ما موجود می باشد و همچنین باید بدانید که تولیدات این محصول نزد ایرانیان نیز با تنوع بالا انجام میشود مهمترین بحث در انتخاب یک مدل مناسب از جک پارکینگی هم خوانی مشخصات درب با مدل جک مربوطه می باشد، یعنی بایستی وزن درب و تعداد تردد از درب و همچنین ابعاد درب متناسب با مدل انتخابی جک باشد. قابل ذکر است که فروشگاه دکاشاپ به طور کلی به بررسی تمامی برند های جک برقی در ایران، پرداخته است. حال اگر با مطالعه هر یک از صفحه های این محصولات سوالی پیش آمد می توانید با همکاران ما در فروشگاه اینترنتی دکاشاپ تماس بگیرید، همکاران ما آماده مشاوره رایگان جهت انتخاب برند و مدل مناسب به شما عزیزان می باشند. نکته حائز اهمیت درباره امنیت منازل در این است که شما مشتریان در هنگام نصب می توانید از قفل برقی نیز استفاده نمایید که برای مدیریت آن هم می توانید از یک ماژول بر روی برد جک استفاده کنید.

    در موارد زیادی می توان از جک های پارکینگی استفاده نمود. این جک ها دارای انواع مختلف و تنوع بالایی می باشند. در ایران بیشتر از جک های مدل پروانه ای، کشویی و تک لنگه استفاده می شود. جک های برند خارجی معتبری یافت می شود، هرچند ایرانی ها خودشان هم توانسته اند به تولید انبوه این محصولات در تنوع بالا، دست یابند. یکی از موارد مهم در انتخاب جک پارکینگی، همخوانی مدل درب با جک ها است. جک ها را با توجه به وزن درب، ابعاد و مدل درب ومیزان تردد روزانه از درب انتخاب می کنند. امروزه تقریبا بر روی درب همه ی خانه های محله های متوسط و بالاشهر، جک پارکینگی نصب شده است و یا دست کم صاحبان ساختمان ها در فکر نصب جک هستند. از اولین جک درب پارکینگ که در ایران نصب شده، تا به امروز مدت زمان زیادی گذشته و در این مدت جک ها تغییرات بسیاری داشته اند. سیستم جک های ابتدایی، با هوای فشرده کار میکرد (پنوماتیک) اما با گذشت زمان، سیستم گیربکسی و هیدرولیکی جایگزین آن شد. در حال حاضر، تولید جک درب اتوماتیک، توسط چند شرکت بصورت داخلی عرضه گشته است اما با این حال هنوز هم تعدادی از قطعات آنها وارداتی است.

    هنگام خرید جک، چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

    برای خرید جک درب، باید یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید را انجام دهید. در این قسمت تعدادی از این نکات را برایتان آورده ایم:

    • تعداد ترددی که روزانه از این درب انجام میگیرد.
    • موقعیت و مکانی که باید جک نصب گردد.
    • وزن و سایز دربی که میخواهیم بر روی آن جک را نصب نماییم.
    • یکی از مواردی که باید آنرا حتما در نظر داشته باشید، داخل باز شو یا خارج باز شو بودن درب است.

    قیمت جک درب ، به عوامل بسیاری بستگی دارد. برند و نوع جک جزو اساسی ترین عوامل تعیین  کننده ی قیمت جک ها هستند. مثلا اینکه سیستم جک انتخاب شده پنوماتیک ، گیربکسی و یا هیدرولیکی است؟ برند ساخت داخلی است یا خارجی؟ این جک برای درب سبک طراحی شده یا سنگین؟ همه ی موارد ذکر شده بر روی قیمت تمام شده ی جک درب اتوماتیک موثر هستند.

    مزایای استفاده از جک پارکینگی

    استفاده از جک های درب، علاوه بر سهولت در رفت و آمد و کم شدن زحمت ها مسلما مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

    • ایجاد امنیت و آرامش در محیط به این منظور که با استفاده از جک های پارکینگی، دیگر هنگام باز و بسته کردن درب سروصدا ایجاد نخواهد شد.
    • امکان باز و بسته نمودن درب به دو روش دستی و اتوماتیک.
    • ایجاد امنیت توسط درب های ضد سرقت و اتوماتیک.
    • بالا بودم مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و شرجی بودن.
    • داشتن قطعات هوشمند برای باز و بسته کردن درب ها

    نصب جک پارکینگی درب

    برای نصب جک پارکینگی داخل بازشو، مورد بسیار ضروری که باید به آن توجه شود این است که هیچ نصب جکی را نمی توان دقیقا مطابق آنچه که در دفترچه راهنما وجود دارد انجام داد. پس قبل از نصب می بایست چند دقیقه ای درب پارکینگ و دیوارهای کناره و نزدیکترین پریز برق را در نظر گرفت و استراتژی نصب را پیاده سازی کرد. زمان چهار ساعته ای که ما در نظر گرفته ایم برای پروژه ای است که کنده کاری و سیم کشی محدودی دارد و ممکن است این زمان به دلایلی افزایش یابد.

    1. بررسی موقعیت و وضعیت نصب جک درب پارکینگ ابتدا موقعیت درب پاکینگ و ساختار درب را باید مد نظر قرار دهیم. بازوها میبایست روی محکمترین جای درب و به اصطلاح کلاف درب نصب گردد. در سوی دیگر می بایست دیواره های کنار درب را بررسی کنید تا بتوان پایه های عقب را در جای مناسب و زاویه ایده آل نصب نمود.
    2. کنده کاری و آماده سازی دیوارهای کنار درب اگر ساختمان نو ساز نیست و بیس پلیت روی دیوار کار نشده، می بایست این پیلت را جهت نصب پایه عقب بازو جک پارکینگی بر روی دیوار تعبیه نمود. در بسیاری از ساختمانها نیاز به کنده کاری می باشد. به طور کلی برای پایه عقب نیاز به این است که از لولا درب 20 سانیتیمتر به سمت خارج به ارتفاع 25 سانتیمتر فضا در نظر گرفته شود. برای دریافت اندازه دقیق به دفترچه راهنما رجوع کنید.
      بهترین پلیت مورد استفاده برای زیر سازی پایه عقب، ناودانی یا نبشی یا پلیت با ضخامت حداقل یک سانتیمتر می باشد. یکسمت ناودانی به قوطی درب جوش شده و در سمت دیگر از میله گرد که به صورت زاویه دار در دیوار فرو شده استفاده کرده و آن قسمت را نیز به ناودانی جوش می کنید.
    3. نصب پایه ها و چگونگی زاویه دهی پایه عقب را با توجه به زاویه باز شدن درب مطابق دفترچه راهنما در فاصله 14 سانتیمتری لولا روی پلیت جوش کرده (توصیه این است ابتدا خال جوش کرده و پس از تست، جوشکاری نهایی را انجام دهید)و جک را به واسطه پین عقب روی درب سوار کنید.پایه جلو را روی بازو قرار داده جک را خلاص کرده و شفت جک را کاملا ببندید و درب را تا حداکثر زاویه مورد نیاز باز کنید. پایه جلو را نیزدر همین حال بر روی درب با خال جوش نگه دارید. حالا یکبار درب را باز و بسته کنید و در صورتی که مشکلی وجود نداشت، بازو را از روی پایه ها خارج کرده و پایه ها را کاملا و بدقت بر روی درب و دیوار مستحکم کنید.
    4. نصب تابلو فرمان، چشمی و فلاشر جک درب سعی مدار کنترل کنار درب در نزدیکی برق ورودی وصل کنید تا نیاز به سیم کشی زیادی نباشد و بهتر است در فاصله 150 تا 160 سانتیمتری زمین نصب شود. دقت کنید مدار کنترل نباید جایی نصب شود که درب موقع باز شدن با آن برخورد کرده و یا وقتی درب باز میشود، مانع دسترسی دوباره به مدار کنترل شود.فلاشر نیز بیرون درب روی پیشانی دیوار جوری نصب شود که راننده از راه دور متوجه باز و بسته شدن درب شود. چشمی یا فتوسل نیز در 40 سانتیمتری زمین، بیرون ساختمان و دقیقا روبروی هم نصب کردد. نصب چشمی باید به گونه ای باشد که سیم خروجی در زیر چشمی قرار گیرد تا آب باران به واسطه سیم به داخل چشمی نفوذ نکند.
    5. سوراخ کاری و سیم کشی اگر ساختمان نو ساز باشد و مسیر سیم کشی را در نظر گرفته باشند که در زمان و انرژی بسیار صرفه جویی میشود و کار بسیار تمیز انجام میگیرد. اما ما بنا را بر عدم پیش زمینه ای برای نصب جک میگذاریم. نوع سیم کشی به این صورت میبایست باشد که مدار فرمان به هر بازو یک کابل 3 در 1٫5 از مدار کنترل به قلاشر یک کابل 2 در 0٫75 و از مدار کنترل به هر کدام از چشمی ها یک کابل 2 در 2 تلفنی باید در نظر گرفت.
      بهتر است در ساختمانهایی که مسیر سیم کشی برای جک درب پارکینگ در نظرنگرفته شده از چهارچوب درب برای مسیر سیم کشی استفاده کرد. و برای گذر دادن و کشیدن سیم از درون لوله از یک گرد بر، بر روی مته دریل استفاده نمود تا کار بسیار تمیز انجام گردد.
    6. راه اندازی جک درب پارکینگ در آخرین مرحله کابل را از یک سو به بازوها، چشمی و فلاشر وصل کرده و ازسوی دیگر مطابق کاتالوگ سیم ها را به ترمینالهای مدار کنترل وصل نمایید. دربها را نیمه باز کرده و از حالت خلاص خارج کنید، ورودی برق را وصل کرده و برنامه مربوط به آن جک درب پارکینگ که مربوط به زمانبندی کارکرد هر بازو، تایم اتوماتیک بسته شدن، اختلاف زمانی دو لنگه را تنظیم نموده و ریموت را بفشارید. حال اگر مشکلی در سیم بندی وجود نداشته باشد درب باز شده و با چند بار باز و بسته کردن آن می توان تایم کارکرد را کاملا تنظیم کرد.
    7. توصیه پس از نصب جک پارکینگی محیط کاری که نصاب در آن فعالیت نموده می بایست توسط خود نصاب تمیز شود تا کثیفی زمین یا تخریب دیوار کار نصاب را تحت تاثیر قرار ندهد. به صاحب کار توصیه شود پیلت و پایه ها را رنگ کرده تا به مرور زمان از استحکام آن ک نشود. در نهایت توصیه این که پیلت زیر کار پایه روی دیوار به وسیله سیمان مستحکم گردد میتواند عمر سیستم را بسیار ارتقاء دهد.
    8. آموزش پس از نصب جک درب پارکینگ نصاب موظف است پس از نصب کامل نحوه کارکرد با ریموت که کدام دکمه و چگونه درب را بازو بسته می کند به صورت کامل و با حوصله به مشتری آموزش دهد. همچنین استفاده از کلید خلاص کن در مواقع نبود برق یا خرابی محصول مورد بسیار ضروری است که می بایست مشتری بتواند به تنهایی و به سرعت انجام دهد. این هم از جمله مواردی است که نصاب باید آموزش کامل و صحیحی ارائه کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.