پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افزایش عمر وسایل خانگی
    07 فروردین 1401 - 3:02
    شناسه : 195726
    1

    اولین عاملی که باعث افزایش عمر وسایل خانگی میشود نحوه استفاده صحیح از این وسایل و عدم آسیب رساندن به آن ها با استفاده غلط است.

    پ
    پ

    امروزه وسایل الکتریکی و دیجیتالی که در خانه ها استفاده میشود هر کدام در اصل، عضوی اصلی از خانه محسوب میشوند. چرا که اگر یک روز نباشند قسمتی از کارهای ما که وابسته به آن وسیله است مختل خواهد شد و روند زندگی ما را تحت تاثیر قرار میدهد.

    برای مثال تصور کنید صبح از خواب پا میشوید و در اولین اقدام خود به سمت یخچال میروید تا برای خودتان صبحانه آماده کنید. ناگهان متوجه اختلال عملکرد یخچال خود و پایین آمدن دمای یخچال و فریزر میشوید.

    در این وضعیت اگر تنها باشید راهی جز مرخصی گرفتن ندارید چرا که راه کار های بعدی به مراتب از این راه سخت تر است. شما نمیتوانید این صحنه را ترک کنید چرا که بدون شک اگر این مشکل را به حال خودش بگذارید، بعد از برگشت از سرکار با فاسد شدن تمام مواد غذایی موجود در یخچال مواجه خواهید شد.

    یا تصور کنید صبح جمعه میخواهید لباس های خود را در ماشین لباس شویی بیندازید و بعد با دوستانتان به گردش بروید. اما مشاهده میکنید که لباس شویی شما دچار اختلال است و بر فرض مثال آب لباس هارا خالی نمیکند. و شما هم فردا صبح به لباس های تمیزتان برای سرکار احتیاج دارید.

    تصور این صحنه ها هم اذیت کننده است چه برسد قرار گرفتن در آن وضعیت.

    سوا از برهم خوردن آرامش فکری با توجه به گرانی های شدید کالاها و لوازم دیجیتالی، باید مراقبت از این وسایل را بیشتر کرد. چرا که با خرابی دائمی این دستگاه ها به سختی میتوان آن هارا با کالای مشابه نو، جایگزین کرد و در بسیاری از موارد قیمت های سنگین کالا ها باعث نخریدن وسایل و یا خرید با مدل پایین تر میشود.

    01 1 - افزایش عمر وسایل خانگی -

    چگونه عمر وسایل خانگی را بیشتر کنیم؟

    اولین عاملی که باعث افزایش عمر وسایل خانگی میشود نحوه استفاده صحیح از این وسایل و عدم آسیب رساندن به آن ها با استفاده غلط است.

    اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، اگر از هر چیزی به نحوه صحیح استفاده نکنیم بعد از مدتی شاهد خرابی آن خواهیم بود. این مقوله حتی در مورد بدن انسان هم صدق میکند چه برسد به لوازم الکتریکی و دیجیتالی که ساخته دست انسان است.

    اگر شما به صورت مستمر از مواد غذایی مضر استفاده کنید و ورزش کردن را از زندگی خود حذف کنید، بعد از مدتی با سیل بیماری ها مواجه خواهید شد.

    02 1 - افزایش عمر وسایل خانگی -

    نحوه استفاده صحیح از وسایل دیجیتالی

    در این قسمت راه حل هایی را برایتان ذکر میکنیم که در افزایش طول عمر وسایل خانگی بسیار موثر هستند.

    استفاده از محافظ برای وسایل برقی

    از مهم ترین عامل های حفظ عمر مفید وسایل از آسیب های مختلف، استفاده از محافظ های برقی است. درمواردی که قطعی برق پیش می آید و یا ولتاژ برق شهری دچار نوسانات میشود، این دستگاه ها به راحتی میتوانند از رسیدن شوک های ولتاژی به مدار الکتریکی دستگاه جلوگیری به عمل بیاورند.

    تعویض سیم های آسیب دیده دستگاه های دیجیتالی

    اگر سیم یخچال ، تلویزیون و یا هر دستگاه دیجیتال دیگر خانه شما در اثر عوامل مختلف دچار اختلال شد پیشنهاد میکنیم آن سیم را به طور کامل با نمونه جدید و سالم تعویض کنید.

    درست است این پروسه در حد متوسطی زمان بر است ولی در قبال هزینه زیاد تعمیر و یا تعویض دستگاه در مرور زمان، ارزش دارد.

    اجرای سیستم ارتینگ و تست چاه ارت

    ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در آشپزخانه به بدنه یخچال و یا ماشین لباس شویی دست زده باشید، و دچار برق گرفتگی کوچک در حد یک شوک بشوید. این اتفاق به علت جریان الکتریکی و مغناطیسی مدار دستگاه میباشد که باعث میشود بدنه دستگاه دارای بار الکتریکی بشود.

    به همین علت از سیستم ارت الکتریکی استفاده میکنند که هدف آن درست کار کردن وسایل الکتریکی و در نهایت عمر دستگاه میشود.

    هنگامی که دستگاه الکتریکی خانه به چاه ارت متصل باشد جریان الکتریکی نشت پیدا کرده، به جای عبور از بدن فرد و انتقال به زمین، ترجیح میدهد از سیم ارت عبور کند چرا که مقاومت چاه ارت بسیار کمتر از مقاومت انسان است.

    در نتیجه برق گرفتگی حتی در حالت جزئی هم اتفاق نمیفتد و سلامت دستگاه نیز تامین میشود چرا که ولتاژ های اضافه در بدنه دستگاه تجمع پیدا نمیکند.

    چگونه از اتصال وسایل خود به چاه ارت مطمعن شویم؟

    برای تست چاه ارت نیاز به وسایل مختلفی نظیر ترانسفورماتور ایزوله، ولتمتر و… میباشد. و تست کردن آن مساله ای فنی است . چرا که در کنار نحوه کار کردن با دستگاه ها باید در صورت مشاهده مشکل، همان موقع اقدام به برطرف کردن آن کرد و اگر اتصال چاه ارت به صورت صحیح انجام نشود خطراتی را خواهد داشت.

    به همین علت پیشنهاد میشود برای اتصال به چاه ارت و یا تست چاه ارت وسایل الکتریکی خود از شرکت های فنی و فعال در این حوزه کمک بگیرید.

    پر نکردن تمام ظرفیت یخچال و ماشین لباس شویی

    سعی کنید در این وسایل از تمامی ظرفیت موجود استفاده نکنید. و اجازه گردش هوا را در آن ها بدهید. چرا که این کار باعث کاهش فشار به وسیله مذکور شده و در افزایش طول عمر آن بسیار موثر است.

    با رعایت موارد گفته شده تا حد زیادی میتوانید از وسایل الکتریکی خانه خود محافظت کرده و مانع از رسیدن آسیب در طی مرور زمان به آن ها بشوید و در نهایت در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

    از شرکت هایی که در ایران در زمینه تست چاه ارت فعالیت دارد میتوان به شرکت نیک بینش کارن اشاره کرد.

    منبع : تحلیل بازار

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.