×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

1 7 - آشنایی با روش اصولی درزگیری کناف -

بتونه یکی از ابزار مخصوصی است که از اجزای مصالح ساختمانی به حساب می‌آید و باید پس از اینکه پنل‌های گچی کناف نصب گردید برای پوشاندن درزها و محل اتصالات پنل‌ها و همچنین لبه‌ها مورد استفاده قرار گیرد تا بدین ترتیب درزگیری کناف سقف انجام شود. درزگیری هم باعث استحکام بیشتر دیوار و سقف می‌شود و هم زیبایی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. با ما همراه باشید تا بررسی کاملی از درزگیری کناف داشته باشیم.

عملیات قبل از انجام درزگیری

درزگیری نه تنها در کناف استفاده می‌شود بلکه قطعات سنگ آنتیک پشت تلویزیون که برای دکوراسیون جذاب تر کاربرد دارد نیز به درزگیری نیاز دارد تا شکاف میان قطعات سنگ پر شود و نمایی زیباتر را به نمایش بگذارد. قیمت کناف سقف پذیرایی علی رغم اینکه نقش زیادی در چشم نوازی دکوراسیون دارد، بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. با اینکه درزگیری امری حیاتی به شمار می‌آید اما قبل از این کار باید نکات مهمی رعایت شود. هم اکنون به شرح برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • حتما از حسن انجام کار و اجرای طرح مورد نظر اطمینان حاصل کنید زیرا پس از اینکه درزگیری کناف انجام شد امکان جابجایی و انتقال پانل‌های کناف وجود ندارد.
  • قبل از اینکه به درزگیری اقدام کنید سطح کناف را با یک پارچه خشک یا سمباده به نرمی تمیز کنید و سطح را از هر گونه گرد و غبار پاک کنید چون با عملیت گچ بری و دیگر فرآیندهای ساخت کناف گرد و غبار روی سطوح نشسته باشد.
  • چنانچه در کناف بریدگی یا شکاف دیده شد آن را توسط تیغ موکت بر خالی کنید و نگران نباشد چون بتونه درزگیر آن ناحیه را به خوبی پوشش خواهد داد. گاهی اوقات این فرآیند نادیده گرفته می‌شود اما باید دقت کرد که اگر اصلاح شکاف یا بریدگی اصلاح نشود به مرور زمان آن قسمت گسترش پیدا می‌کند.
  • از آنجایی که روی پیچ‌ها نیز بتونه زده می‌شود از محکم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید و در صورتی که پنل‌ها لق هستند بهتر است در دیوار کناف از پیچ‌های بیشتری به کار ببرید.

کناف علاوه بر اینکه برای دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نمای تزئینی خوبی به آن ببخشد، به عنوان سقف کاذب نیز کاربرد دارد و با استقبال خوبی هم مواجه است. قیمت سقف کاذب باعث شده که توجه‌ها به سوی استفاده از آن جلب شود. از جمله مواردی که می‌توان برای سقف کنافی در نظر گرفت باید به سقف کناف اتاق خواب و سقف کناف آشپزخانه اشاره کرد. این سقف‌های کاذب قابل جا به جایی هستند و عایق خوبی برای سرما و گرما هستند تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود. علاوه براین، عایق خوبی برای صدا نیزمی‌باشند.

مصالح و ابزارهای لازم برای درزگیری کناف

2 8 - آشنایی با روش اصولی درزگیری کناف -

پودرهای کناف به طور معمول به صورت کیسه‌های ۲۰ کیلوگرمی در بازار عرضه می‌شود که برای تشکیل گل بتونه باید مقداری از این پودر با آب مخلوط شود. از آنجایی که صفحات کناف در کنار یکدیگر نصب می‌شوند این امکان وجود دارد که در میان این صفحات یا میان صفحه با دیوار درزی وجود داشته باشد که استحکام و مقاومت را تا حدی کاهش می‌دهد. بتونه ابزار مناسبی است که می‌تواند باعث فیکس و چفت شدن صفحات شود و زیبایی بیشتری را برای دیوار یا سقف کنافی در پی داشته باشد. معمولا کناف سقف اتاق خواب و کناف سقف سرویس به دلیل اینکه در ارتفاع قرار دارند با درزگیری سخت تری همراه هستند اما توصیه می‌شود که حتما این کار برای استحکام بیشتر سقف انجام شود. برای درزگیری کناف به مصالح و ابزار مخصوص و در عین حال کم هزینه‌ای نیاز است که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  •       نوار درزگیر مخصوص: نوار درزگیر نقش استحکام بخشی و مقاومت بیشتر محل درزها کارایی دارد تا از ترک خوردگی و ایجاد شکاف در دیوار جلوگیری کند. نوارهای درزگیر در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که متناسب با نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته نوع کاغذی را می‌توان رایج ترین و پرکاربردترین نوع از انواع درزگیرهای کناف دانست که برای اتصال لبه‌های کناف به کار می‌رود.
  •       کاردک‌های مخصوص بتونه: کاردک ۴ اینچی به طور معمول برای بتونه گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌شود هم از کاردک‌های لبه داخلی و هم کاردک لبه خارجی در حین بتونه کاری استفاده شود تا کار به نحو احسنت صورت پذیرد.
  •       ماله بزرگ: از ماله بزرگ برای یکدستی و صیقل دادن بتونه در انتهای کار استفاده می‌شود. در صورتی که مرحله صیقل دادن انجام نشود شاهد سطحی ضخیم با برجستگی‌های نامعقول خواهید بود.
  •       تیغ کاتر: از تیغ کاتر برای پرداخت و آماده سازی پارگی‌ها و شکاف‌ها استفاده خواهد شد.

مصالحی که بر شمردیم و به آن‌ها اشاره کردیم به شخصی نیاز دارد که توانایی استفاده از آن‌ها را داشته باشد و بهترین فرد یک متخصص است تا بتواند به طور متناسب از این ابزار استفاده کند در غیر اینصورت شاهد دیوار یا سقف کنافی زیبایی نخواهید بود.

روش درزگیری کناف

3 6 - آشنایی با روش اصولی درزگیری کناف -

درزگیری امری حیاتی و ضروری در هنگام استفاده ار دیوار یا سقف کنافی می‌باشد، چرا که باعث می‌شود کناف در مقابل رطوبت یا سرمای زیاد مقاومت بیشتری داشته باشد. بنابراین، یک امر مهم خواهد بود که باید در زمان اجرا و ساختن کناف مدنظر قرار گیرد. زمانی که تمام ابزارها و مصالح مورد نیاز برای درزگیری در دسترس قرار گرفت و آماده شد نوبت به اجرای کار می‌رسد. به طور کلی درزگیری معمولا سه ناحیه‌ی اتصالات بین پانل‌ها، محل اتصال پانل به دیوار و دیگر مرزها، محل پیچ‌های استفاده شده و شکاف‌ها و پارگی‌ها. به علاوه، در صورتی که نورپردازی کناف به کار بروند اتصالات مربوط به این نقاط نیز محتمل درزگیری هستند. معمولا فرآیند بتونه کاری پس از بازسازی خانه انجام می‌گیرد و پس از آن ساختمان نیازی به بتونه کاری و درزگیری ندارد.

اما درزگیری چگونه و به چه صورت انجام می‌گیرد؟ برای رسیدن به این هدف مراحل ساده‌ای وجود دارد که به شرح آن می‌پردازیم. در ابتدای کار نیاز است که گل بتونه را با مقدار مشخصی از آب ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شود. نکته‌ی دیگر این است که ممکن است از بتونه آماده استفاده کنید در این صورت دقت داشته باشید که باید بتونه را حداکثر پس از نیم ساعت مصرف کنید در غیر اینصورت خشک می‌شود. اگر به بتونه یشتری نیاز داشتید پس از نیم ساعت مجددا اقدام به ترکیب کردن گل بتونه و آب کنید تا بتونه درزگیری آماده شود.

اینک بتونه آماده را در اختیار دارید و حالا باید با کاردک مخصوص محل‌هایی که برای بتونه زدن و درزگیری در نظر گرفته‌اید را بتونه اندود کنید و سطح را خوب صیقل دهید تا هیچگونه برجستگی نامتعارفی به چشم نخورد و از زیبایی آن نکاهد. در حین کار دقت کنید که بتونه ضخیم نباشد و سطح نارکی باشد که شکاف‌ها و محل‌های اتصال را می‌پوشاند. ماله بزرگ در این مرحله نقش خود را برای صاف و یکدست کردن سطح ایفا می‌کند. پس از اینکه بتونه را روی سطوح و محل‌های مستعد قرار دادید باید صبر کنید تا بتونه خشک شود.

نکات مهم در اجرای درزگیری کناف

همانطور که قبل از درزگیری باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید و رعایت کنید در هنگام اجرای بتونه کاری نیز باید برخی موارد را مدنظر داشته باشید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • بهتر است از بتونه در فواصل کم درزها مورد استفاده قرار گیرد و پس از آن با کاردک در هر دو جهت عمودی و افقی صیقل داده شود تا سطح کاملا صاف شود.
  • دقت کنید که میزان معینی از آب و پودر بتونه را با هم مخلوط کنید تا خمیر خیلی شل یا سفت نباشد. پیشنهاد می‌شود در ابتدا مقدار مشخصی از آب را درون یک ظرف کوچک بریزید و سپس پودر بتونه را کم کم به آن اضافه کنید و به صورت همزمان و با ریختن پودر آن را هم بزنید. این کار برای جلوگیری از گلوله گلوله شدن گل بتونه و بهبود در عمل آوری گل بتونه انجام می‌شود.
  • پس از اینکه کار بتونه کاری را به خوبی انجام دادید برای اطمینان از صاف بودن سطح از یک سمباده استفاده کنید و آن را به آرامی روی سطح بکشید.
  • در نهایت اگر خواهان یک درزگیری حرفه‌ای هستید از نازک بودن سطح بتونه، سطح صاف و بدون برجستگی مطمئن شوید.

اجرای درزگیری کناف

آیا در حال حاضر مشغول به بازسازی ساختمان یا بخش گسترده‌ای از اماکنی همچون هتل، رستوران، کافی شاپ یا دیگر مکان‌های عمومی هستید و به درزگیری در سطح وسیع نیاز دارید؟

ماستیک گیری یا درزگیری کناف کاری کاملا حرفه‌ای به حساب شما می‌آید که به تجربه کافی در این زمینه نیازمند می‌باشد و به دلیل اهمیت زیادی که در طراحی و زیبایی دکوراسیون دارند نیاز است که به درستی انجام شود و اگر به دلایلی در اجرای آن کاستی صورت گیرد جبران آن دشوار خواهد بود. شما می‌توانید با خیال آسوده پروژه خود را به کیان دکور بسپارید تا در اسرع وقت و با بهترین کیفیت کار را به شما تحویل دهند. چرا که این تیم با سابقه‌ی درخشانی که دارد سالهاست فعالیت خود را در زمینه کناف کاری سقف و دیوار با بهترین مواد اولیه اشتغال دارد. می‌توانید این اطمینان خاطر را داشته باشید که فواصل زمانی انجام کار به صورت اصولی و بر اساس اصول مهندسی صورت می‌گیرد. بنابراین، توصیه می‌کنیم اگر به دنبال انجام حرفه‌ای کارهای کنافی از جمله کناف دیوار و سقف هستید به کیان دکور اعتماد کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.