جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درگذشت مادر بی سرپناه ماسالی بعد از سه ماه زندگی در چادر!
    11 فروردین 1401 - 22:58
    شناسه : 195878
    0

    مادر ۷۵ ساله اهل روستای سیاهمرد شاندرمن صبح امروز پس از سه ماه زندگی در چادر در اثر ایست قلبی درگذشت.

    پ
    پ

    مادر بی سرپناه ماسالی - درگذشت مادر بی سرپناه ماسالی بعد از سه ماه زندگی در چادر! - مادر بی سرپناه ماسالی

    مادر ۷۵ ساله اهل روستای سیاهمرد شاندرمن صبح امروز پس از سه ماه زندگی در چادر در اثر ایست قلبی درگذشت!

    سربندی منزل مسکونی این زن، سه ماه قبل در اثر طوفان شدید ۳۰ آذرماه تخریب شده بود اما متاسفانه مسئولان برای حل مشکل این خانواده اقدام جدی انجام نداده بودند.

    این خانواده‌ ۴ نفره(مادر سالخورده، پسر بیمار به همراه عروس و نوه خردسال)در حالی در سوز سرمای زمستان در چادر زندگی می کردند که فرماندار وقت ماسال و منابع طبیعی این شهرستان برای جبران خسارت صرفا چند اصله درخت به این خانواده تحویل داده بودند اما به دلیل عدم تمکن مالی و بیکاری فرزند پسر این خانواده، آنها نتوانستد هیچ کاری انجام دهند.

    به نظر می رسد عدم رسیدگی به وضعیت این خانواده یکبار دیگر ناکارآمدی ستاد مدیریت بحران برای جبران خسارت و همچنین بروکراسی اداری نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی با صدها میلیاردها تومان بودجه سالانه از بیت المال را به خوبی نشان داد.

    مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز پس از فوت این مادر ۷۵ ساله صرفا اظهار داشته که “طی بازدید اینجانب در معیت معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از منازل خسارت دیده و پیرو دستور ایشان جهت مساعدت برای بازسازی منزل مشارالیه – علی رغم عدم امکان مساعدت به افراد غیر مددجو – از محل کمک های خیّرین مبلغ ۶ میلیون تومان مساعدت موردی به این خانواده پرداخت شد”.

    هنوز مشخص نیست که چرا فرماندار ماسال، استانداری گیلان و سایر مسئولان با توجه به شرایط این خانواده به جای اینکه به دنبال تعمیرات سقف منزل تخریب شده باشند، درخت تحویل آنها داده اند و اینکه ۶ میلیون تومان چه دردی از آنها را دوا می کرد؟

    از سوی دیگر باید از مسئولان پرسید که آیا اینکه اگر کسی مستمری بگیر یک سازمان باشد، نشانگر توانمندی مالی است؟ مگر حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران چقدر است که آنها با توجه به تورم موجود و گرانی های افسارگسیخته بتوانند غیر از هزینه خوراک با آن کار دیگری هم بکنند!

    توضیحات تکمیلی: گفتنی است کمیته امداد گیلان اعلام داشته که اقدامات حمایتی اولیه برای تمامی منازل مددجویان معزز تحت پوشش کمیته امداد که طی حوادث فصول پاییز و زمستان دچار خسارت شده اند، از سوی این نهاد صورت پذیرفته است.

    منبع: دیار میرزا

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “درگذشت مادر بی سرپناه ماسالی بعد از سه ماه زندگی در چادر!”
    1. تهیه یک سرپناه اینهمه پیچیدگی نیاز داشت!اینهمه خانه در اختیار موسسات وسازمانها خالی در اختیار داشتید خب یکی را می دادید مشروط می نشست…وجدان وشعور صداقت خدمت رسانی در مدیران اجرایی کم است چون اغلب ذاتا مدیر ومدبرانه نیستند….ننگ است برای این استان ….گرچه چون وجدان آلوده وفقدان اخلاق مدیریت اجتماعی گسترش یافته است سطح هوشمندی تقلیل یافته است…اینها همه مصیبت است…

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.