×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امروزه در بیشتر ساختمانها و ادارات جهت برقراری امنیت بیشتر از درب ضد سرقت استفاده می‌کنند. این دربها در کنار ایمن بودن، بدلیل تنوع در جنس و رنگ و مدل، جلوه‌ی زیبایی هم به ورودی ساختمان یا اتاق‌های شما می‌دهند.

اما در اینجا سوالی که بسیار زیاد ذهن خریداران را به خود مشغول می‌کند، ابعاد درب ضد سرقت است. در این مقاله قصد داریم اندازه استاندارد درب ضد سرقت و ابعاد سفارشی درب ضد سرقت را به طور کلی برای شما توضیح دهیم. این درب‌ها انواع مختلفی دارند و ابعاد هرنوع آنها بسته به کشور سازنده می‌تواند، متغیر باشد.

11 - ابعاد درب ضد سرقت -

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت

همانطور که اشاره کردیم، درب ضد سرقت انواع مختلفی دارد. ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ایرانی که شامل سه مدل درب ضد سرقت تک لنگه و درب ضد سرقت دولنگه و درب ضد سرقت یک و نیم لنگه می‌باشد، با مدل اروپایی، ترکی و چینی آن کمی متفاوت است.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ایرانی تک لنگه

به طور کلی ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ایرانی تک لنگه در اندازه‌های (۱۱۰×۲۱۰) یا (۱۰۶×۲۱۱) یا (۱۱۵×۲۱۵) ساخته می‌شود. البته این درب‌ها به درخواست خود مشتری با ابعاد سفارشی هم در ایران ساخته می‌شوند.

نکته‌ی جالب توجه این است که عرض درب ضد سرقت ایرانی از بازه‌ی ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر قابل تغییر است و به راحتی می‌توانید در این بازه درب ضد سرقت مورد نظر خود را سفارش دهید. ساخت سفارشی درب ضد سرقت جز مزیت‌های درب ضد سرقت ایرانی در مقایسه با انواع وارداتی آن به حساب می‌آید.

22 - ابعاد درب ضد سرقت -

در مورد ابعاد درب ضد سرقت ایرانی دو لنگه هم می‌توانیم بگوییم که این مدل از درب‌ها، عرض‌شان با درب یک لنگه متفاوت است. عرض استاندارد درب ضد سرقت ایرانی دو لنگه معمولا تا دو متر است. اگر شما بخواهید که درب دو لنگه شما عرض بیشتری داشته باشد، باید به صورت سفارشی این درب را بسازید.

همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که قیمت درب ضد سرقت سفارشی به نسبت نوع استاندارد آن بیشتر خواهد شد. شرکت دژ در سازنده‌ی انواع درب ضد سرقت به صورت استاندارد و سفارشی است. که خدمات خود را به صورت مشاوره، بازدید و اندازه گیری رایگان محل نصب درب ضد سرقت توسط تیم مجرب برای شما انجام می‌دهد.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت وارد شده از کشور ترکیه در کشور ما بسیار پرطرفدار است. این درب‌ها کیفیت خوبی دارند و بسیاری از مشتریان را راضی کرده‌اند. ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ترک، بین (۱۱۵×۲۱۵) تا (۱۰۰×۲۰۵) متغیر است. البته به دلیل درخواست زیاد از این نوع درب از طرف کارفرمایان ایرانی، شرکت‌های سازنده‌ی درب ضد سرقت ترک، اقدام به ساخت سفارشی این درب‌ها برای ایران هم کرده‌اند.

33 - ابعاد درب ضد سرقت -

اما شما در هنگام خرید درب ضد سرقت ترکی حتما اندازه عرض آن را در نظر داشته باشید تا در زمان نصب به مشکل نخورید.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت چینی

از ابعاد استاندارد درب ضد سرقت چینی، (۱۰۵×۲۱۰) و (۱۲۰×۲۱۰) اندازه‌های متداولی هستند که در بازار ایران هم پیدا می‌شوند. البته از بین دربهای چینی اندازه (۱۰۵×۲۱۰) آن بسیار پرطرفدار است.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت اروپایی

در بین کشورهای اروپایی که درب ضد سرقت تولید می‌کنند، درب های ضد سرقت تولید شده توسط فرانسه و ایتالیا بسیار با کیفیت و مدرن هستند. از بین برندهای تولیدی این کشور در زمینه‌ی درب ضد سرقت، شرکتهای زیر در این معروف هستند:

شرکت Golden door

بازشوی مفید درب ضد سرقت شرکت Golden door، (۹۵×۲۰۶) است. این اندازه‌ها از شرکت ایتالیایی  okey، که معرفی خواهیم کرد بزرگتر هستند.

شرکت okey

این برند ایتالیایی، ابعادی نزدیک درب های ضد سرقت ترک دارد و بازشوی مفیدش، (۹۲×۲۰۵) و ابعاد پشت تا پشتش (۱۰۸×۲۱۳) سانتی متر است.

شرکت Pd secure

شرکت Pd secure، درب های ضد سرقت خود را با اندازه‌های (۱۰۶×۲۱۶) سانتی متر تولید می‌کند. که در مقایسه با سایر برندهای اروپایی، ابعاد بزرگتری دارند.

در اندازه گیری درب ضد سرقت چه نکاتی را رعایت کنیم؟

قبل از جواب دادن به این سوال، پیشنهاد می‌شود که برای اندازه‌گیری محل نصب درب ضد سرقت بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. به عنوان مثال شرکت دژ در تمامی مراحل مشاوره و اندازه گیری را توسط کارشناسان با تجربه خود به صورت رایگان برای شما انجام خواهد داد. اما در اندازه گیری درب ضد سرقت چه نکاتی را رعایت کنیم؟

باید بگوییم نکته‌ی اول در اندازه‌گیری محل نصب درب ضد سرقت در ساختمان‌های نوساز، زمان است. در ساختمان شما باید ابتدا کف و دیوارهای کامل شده باشند. چراکه اندازه‌ی طول و عرض این قسمتها در ابعاد درب ضد سرقت موثر است.

نکته‌ی دوم شکاف بین چهارچوب و درب است که اندازه‌اش باید مشخص شود. هرچه قدر فضای بین این شکاف کمتر باشد، درب بهتر می‌تواند از ورود صدا و گرما جلوگیری کند.

نکته‌ی سوم چندین بار اندازه‌گیری برای اطمینان بیشتر است. بهتر است سه مرتبه هر قسمت چهارچوب اندازه‌گیری شود. همچنین این موضوع را در اندازه‌گیری عرض درب مورد توجه قرار دهید که در بین اندازه‌های گرفته شده کمترین مقدار برای عرض درب در نظر بگیرید.

نکته‌ی چهارم در نظر گرفتن جهت باز و بسته شدن درب است. که باید در هنگام اندازه‌گیری آن را هم تعیین کنید.

نکته‌ی پنجم اندازه‌گیری به صورت میلی‌متری است نه سانتی‌متری. گرچه ابعاد اصلی درب به صورت سانتی‌متری گفته می‌شود اما در هنگام اندازه‌گیری جهت ساخت درب ضد سرقت باید انداز‌ه‌ها به صورت میلی‌متری تعیین شود.

و نکته‌ی آخر هم اینکه سعی کنید اندازه‌گیری شما براساس ابعاد استانداردی باشد که در این مقاله توضیح دادیم.

منبع: راسخون

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.