شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تعمیر ژنراتور
    14 فروردین 1401 - 14:44
    شناسه : 195955
    0

    در این مقاله همراه شما هستیم تا به سوالات زیر پاسخ دهیم : شما میتوانید برای تعمیر دیزل ژنراتور خود با توانگستر همراه شوید.

    پ
    پ

    یکی از مواردی که قطعاً پس از تهیه ژنراتور می تواند پیش بیاید، خرابی دستگاه است. دستگاه های ژنراتور به دلیل استفاده از موتورهای قدرتمند، همچنین لرزش های متعدد ایجاد شده توسط موتور موجود در آن می تواند هر لحظه دچار خرابی هایی شود که نیاز به تعمیر ژنراتور داشته باشید. در اینجا مهم است برخی اطلاعات لازم را از دستگاه داشته باشید تا بتوانید برای زمان تعمیر ژنراتور  به صورت نسبی از آن شناخت داشته باشید. در این مقاله همراه شما هستیم تا به سوالات زیر پاسخ دهیم : شما میتوانید برای تعمیر دیزل ژنراتور خود با توانگستر همراه شوید.

    • قطعات تشکیل دهنده یک ژنراتور چه مواردی هستند ؟
    • کمترین و بیشترین قدرت ژنراتور ها چقدر می تواند باشد ؟
    • ژنراتور در چه بخشهای مورد استفاده قرار میگیرد ؟
    • برای تعمیر ژنراتور به کجا مراجعه کنیم ؟

    11 1 - تعمیر ژنراتور -

    قطعات تشکیل دهنده یک ژنراتور چه مواردی هستند ؟

    اجزای یک  دیزل ژنراتور، از قطعات تشکیل دهنده اصلی زیر تشکیل شده است : موتور، ژنراتور ، شاسی، کانوپی، منبع سوخت، تابلو برق ژنراتور، کوپلینگ و واسطه ای کوبله، لاستیک ضربه گیر که در ژنراکتور این موارد به صورت کلی به کار می رود اما کانوپی می تواند به صورت سایلنت، یعنی صداگیرنیز به کار برود و آن حالت متفاوت از حالت عادی است.

    اما اگر بخواهیم به صورت دقیق تر اجزای اصلی را نگاه کنیم،  قطعات تشکیل دهنده ژنراتور برق بررسی کنیم به چند مورد مهم می رسیم :

    • موتور:  در دیزل ژنراتور، موتور نقش اصلی را بازی می‌کند و آن انرژی الکتریکی را ایجاد کرده و به الکتریسیته تبدیل می کند. طراحی و اندازه یک موتور حداکثر توان تولیدی را مشخص می کند.

    • سیستم گردش سوخت: که شامل ژنراتور، پمپ و انژکتور سوخت مخزن، سوخت و لوه های سوخت و فیلتر سوخت می باشد. کل سیستم سوخت با احتراق سوخت را مصرف کرده تا موتور را به حرکت درآورد.

    • ژنراتور از استاتور و روتور تشکیل شده است که مجموعه ای از سیم پیچ ها که الکتریسیته را تولید می کنند استاتور گفته می شود،که قطعه ای با ثبات است، اما روتور برای ایجاد یک میدان مغناطیسی به طور دائم در حال چرخش است.

    • اگزوز و سیستم خنک کننده : سیستم خنک کننده یک ژنراتور از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند، که این باعث می شود در زمان کار کردن های طولانی موتور کمتر آسیب ببیند. اگزوز برای دفع گازهای سمی و مضر تولید شده در حین عملکرد ژنراتور نیازمند است. ژنراتورها برای کنترل دمای موتور خود از سیستم خنک کننده استفاده می کنند تا دمای موتور بیش از حد بالا نرود تا در زمان استفاده های طولانی مدت موتور آسیب کمتری ببیند. همچنین شما میتوانید برای سرویس دیزل ژنراتور نیز با ما همراه باشید

    22 1 - تعمیر ژنراتور -

    کمترین و بیشترین قدرت ژنراتور ها چقدر می تواند باشد

    قدرت ژنراتور هر شرکت تولیدی می تواند متفاوت باشد. در واقع شرکت های مختلف قدرت حداقلی و حداکثری آنان متفاوت است و بنا به مدل و قدرت دستگاه تولیدی تعیین می شود. به عنوان مثال به چند مورد از شرکت های تولید کننده ژنراتور ها می پردازیم تا این مسئله برای شما شفاف سازی شود :

    • ولوو پنتا

    محصولات این شرکت که ساخت آلمان هستند تنوع بالا دارند و دارای توان اسمی، اضطراری هستند. حداقل توان اضطراری طراحی شده موتور ولوو پنتا به ترتیب ۸۸ و ۶۵۵ کیلو وات می باشد.

    • پرکینز

    محصولات این شرکت ساخت انگلیس هستند. کمترین توان اضطراری این موتور از موتور ولوو پنتا نیز کمتر می باشد. حداقل و حداکثر توان اضطراری در موتور پرکینز به ترتیب از 2 تا ۲۰۰۰ کیلووات است.

    ژنراتور در چه بخشهای مورد استفاده قرار میگیرد ؟

    ژنراتورها برای تامین برق اضطراری به کار می روند در نتیجه در مکان هایی به مورد استفاده هستند که در آن قطع شدن برق می‌ تواند به هر دلیلی آسیب رسان باشد، به عنوان مثال استفاده از ژنراکتور در بیمارستان ها به دلیل اهمیت عملکرد برخی از دستگاه های حیاتی، ضروری می باشد در نتیجه ژنراتور در این مکان به کار می رود و یا می توانید ژنراتور ها را در کارخانه ها به کار زیرا با رفتن برق چرخه تولید متوقف شود در نتیجه ژنراتور در آنجا به کار رفته و می تواند نقش موثری در عدم  بروز همچنین حوادثی شود.

    برای تعمیر ژنراتور به کجا مراجعه کنیم

    برای انجام تعمیر ژنراتور خود نیاز به مکانی دارید که در آن اطمینان داشته باشید قطعات به کار رفته در دستگاه شما از جنس خوب و عالی برخوردار باشند و همچنین افرادی مجرب و متخصص بر روی تعمیر ژنراتور کار کند. شرکت توان گستر، یک شرکت فنی مهندسی می‌ باشد و مکانی مناسب برای این است که شما ژنراتور خود را به آنها بسپارید تا توسط تیم مجرب و متخصص تعمیر ژنراتور شما انجام شود و با فعالیت بهتر از روز اول خود به شما باز گردانده شود. هم اکنون به سایت توان گستر مراجعه کنید. همچنین شما می توانید برای اجاره دیزل ژنراتور سایلنت با ما همراه شوید.

    در این مقاله همراه به شما بودیم با راهنمایی هایی در این باب که اگر دستگاه ژنراتور شما دچار نقص شد، برای تعمیر لازم است چه اقداماتی را انجام دهیم. همانطور که بالاتر به شما گفته شد مراجعه به وب سایت توان گستر و ارتباط گرفتن با کارشناسان آنان می تواند راهی موثر و همینطور مطمئن برای تعمیر دستگاه شما باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.