دوشنبه, ۲۰ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 8 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تجهیزات مصرفی کافی شاپ‌ ها
    14 فروردین 1401 - 14:47
    شناسه : 195956
    0

    در ادامه این مطالب در مورد تجهیزاتی که یک کافی ‌شاپ نیاز دارد اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

    پ
    پ

    1 - تجهیزات مصرفی کافی شاپ‌ ها -

    بسیاری از افراد ممکن است قصد راه ‌اندازی یک کافی ‌شاپ را داشته باشند یا این ‌که بخواهند کافی ‌شاپ خود را سر و سامان دهند و وسیله ‌های جانبی زیادی را به آن اضافه نمایند تا بتوانند خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند. از جمله تجهیزات دم آوری قهوه می توان به فرنچ پرس اشاره کرد که برای خرید فرنچ پرس تنها کافیست با الی کافه همراه شوید.

    لازم به ذکر است که بگوییم تجهیزات مصرفی کافی ‌شاپ ‌ها شامل انواع مختلفی می شوند که هر کدام از آن‌ ها کاربردی را دارا می ‌باشند، بنابراین شما باید به‌ خوبی با آن‌ ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید انتخاب صحیحی را برای خرید وسایل مورد نیاز کافی ‌شاپ انجام دهید.

    در ادامه این مطالب در مورد تجهیزاتی که یک کافی ‌شاپ نیاز دارد اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

    تمپر قهوه - تجهیزات مصرفی کافی شاپ‌ ها -

    تمپر قهوه چیست؟

    برای این‌ که یک کافی ‌شاپ راه ‌اندازی کنید ابزارهای زیادی نیاز دارید، که یکی از مهم ‌ترین ابزارهایی که یک باریستا باید به آن دسترسی داشته باشد تمپر مناسب قهوه می ‌باشد.

    اگر می‌ خواهید یک اسپرسوی عالی را برای مشتریان خود درست کنید باید یک تمبر خوب را هم خریداری نمایید، شاید بسیاری از افراد که در منزل خود قهوه را مهیا می ‌کنند ندانند تمپر چیست و چه کاربردی دارد.

    درواقع باید بگوییم که تمپر قهوه ابزاری بسیار کوچک است که به ‌نحوی آن را طراحی کرده ‌اند که به ‌راحتی می ‌توان دانه‌ های اسپرسو را با آن کمپرس کرد، هر باریستا برای این‌ که از قهوه‌ ساز استفاده کند باید از پودر قهوه استفاده نماید و آن را به ‌خوبی فشرده کند تا یک قهوه‌ با کیفیت را برای مشتریان آماده نماید.

    فشرده کردن پودر قهوه از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که هرچه پودر قهوه فشرده‌ تر شود، آب به ‌سختی از آن عبور خواهد کرد و این سختی کار باعث می ‌شود که عطر و طعم قهوه کاملا با آب ترکیب شود. شما می توانید برای خرید دستگاه اسپرسوساز با ما همراه شوید

    تمپر یکی از تجهیزات کافی ‌شاپ ‌ها می ‌باشد که برای صاف کردن سطح قهوه بکار برده می ‌شود، بنابراین با صاف کردن، سطح قهوه به ‌صورت یکدست فشرده خواهد شد.

    برای استفاده از آن باید تمپر را درون پورتافیلتر قهوه‌ ساز قرار دهید و با انگشت خود آن را نگهدارید، سپس کمی تپمر را فشار دهید تا کاملا پودر قهوه فشرده شود و در نهایت سطحی صاف در اختیار شما قرار می دهد.

    زمانی ‌که از این وسیله استفاده می‌ کنید دقت داشته باشید که نیاز نیست بیشتر از حد آن را فشار دهید، اگر قبل ‌از استفاده از تمپر کمی با آن تمرین نمایید، به ‌راحتی می‌توانید تمپر را داخل دستگاه قهوه ‌ساز مورد استفاده قرار دهید.

    نیدل - تجهیزات مصرفی کافی شاپ‌ ها -

    نیدل چیست؟

    راه ‌اندازی یک کافی‌ شاپ ممکن است کار بسیار سختی باشد، چراک ه هر کسی به ابزارهایی که یک کافی‌ شاپ نیاز دارد، آشنایی ندارد و برای این ‌که بتوانند خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند باید اطلاعات خود را در مورد کافه‌ داری بسیار بالا ببرند.

    در واقع هر کافی ‌شاپ وسیله‌ های مختلفی نیاز دارد تا بتواند سفارشات مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، یکی از وسایل مصرفی کافی‌شاپ ‌ها نیدل می ‌باشد، شاید بسیاری از افراد با چنین ابزارهایی آشنایی نداشته باشند و اطلاعات مناسبی هم در مورد این ابزارها نداشته باشند. همچنین شما می توانید برای خرید آسیاب برقی و دستی با ما همراه شوید.

    نیدل وسیله ‌ای است که باریستاها آن را مورد استفاده قرار می‌ دهند و برای پخش و توزیع پودر قهوه در پرتافیلتر قهوه‌ ساز از آن استفاده خواهند کرد، در واقع این وسیله به‌ عنوان ابزاری کاربردی معرفی می ‌شود که برای بازکردن پودر قهوه‌ ای که به‌هم چسبیده‌ اند از آن استفاده خواهند کرد.

    لازم به ذکر است که بگوییم نیدل کارایی بسیار زیادی هنگام درست کردن قهوه برای یک‌ باریستا دارا می ‌باشد و جنس آن فلز می ‌باشد که به رنگ مشکی آن‌ ها را تولید خواهند کرد و از کیفیت بسیار مناسبی هم برخوردار هستند.

    وی شصت - تجهیزات مصرفی کافی شاپ‌ ها -

    وی شصت چیست؟

    یکی از ابزارهایی که می ‌توانید با استفاده از آن یک قهوه‌ باکیفیت و خوش‌ طعم را درست کنید دستگاه وی شصت می ‌باشد، در واقع در طراحی قهوه‌ ساز  علم شیمی و تولید شیشه و قهوه را در کنار هم جمع کرده‌ اند.

    لازم به ذکر است که بگوییم قهوه ‌ساز وی شصت از تنوع بسیار زیادی برخوردار است که فردی که قصد دارد کافی ‌شاپی را راه ‌اندازی کند برای این‌ که رضایت مشتریان خود را به دست آورد می‌ تواند قهوه ‌ساز وی شصت را تهیه کند.

    این قهوه ‌ساز با قهوه ‌ساز هایی که در بازار وجود دارند تفاوت بسیار زیادی دارد، چرا که شکل آن حالت مخروطی است و با زاویه‌ ای در حدود ۶۰ درجه آن را طراحی کرده اند، این کار باعث می ‌شود که آب تا مرکز بالا بیاید و به ‌آرامی از قهوه عبور کند.

    برای استفاده از این وسیله باید آب را کاملا بجوشانید، بعد از آن صافی را روی محفظه قرار دهید و سرتاسر صافی را در حدود ۵ ثانیه با آب جوش بخوبی شستشو دهید.

    این شستشو کمک می‌ کند که طعم کاغذی قهوه‌ ساز از بین برود، بعد از آن دانه‌ های قهوه را به‌ خوبی آسیاب کنید و درون صافی بریزید، سپس آبی که بجوش آمده را  به آرامی بر روی قهوه بریزید تا به ‌خوبی با ذرات قهوه ترکیب شود.

    بعد از حدود ۱ دقیقه دوباره شروع کنید به ‌آرامی بر روی آن آب بریزید تا جایی به ریختن آب ادامه دهید که ترازویی که در زیر قهوه قرار دارد کاملا پر شود، بعد از آن اجازه دهید که آب از فیلتر به ‌آرامی پائین رود، در نهایت قهوه ای خوش طعم را را ختیار شما قرار خواهد داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.