پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مشخصات ورق استیل ۴۳۰، ویژگی و کاربرد آن
    15 فروردین 1401 - 12:18
    شناسه : 195986
    1

    ز جمله کاربرد های ورق استیل ۴۳۰ می توان به استفاده از آن ها در ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، محفظه های کوره های احتراق در صنایع مختلف، تزیینات داخلی در انواع خودرو ها و … اشاره کرد.

    پ
    پ

    ورق استیل ۴۳۰ چیست؟

    ورق های استیل را می توان از جمله متریالی دانست که در صنایع مختلف کاربرد های متفاوتی دارند. در این نوشتار قصد داریم در مورد ورق استیل ۴۳۰ توضیحاتی ارائه دهیم که یک نوع آلیاژ ضد زنگ است. این استیل را می توان از دسته بندی فولاد های ضد زنگی دانست که اصولا به آهنربا جذب می شوند. استیل ۴۳۰ را به عنوان یک استیل بگیر می شناسند. پس می توان این آلیاژ را از جمله فولاد هایی دانست که تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار می گیرند و دارای خواص مکانیکی مختلفی هستند. این درجه از ورق های استیل قابلیت سخت شدن ندارند و می توانند در بسیاری قسمت ها مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله خواص ورق استیل ۴۳۰ می توان به مقاومت آن در برابر خوردگی، مقاومت در برابر حرارت و … اشاره کرد. قابلیت اکسیداسیون این ورق استیل تا دمای ۸۱۶ یا ۸۱۷ درجه سانتی گراد است. کاربرد های ورق استیل ۴۳۰ بسیار گسترده است که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

    ورق استیل 430 - مشخصات ورق استیل 430، ویژگی و کاربرد آن - استیل 430

    موارد استفاده ورق های استیل ۴۳۰

    از جمله کاربرد های ورق استیل ۴۳۰ می توان به استفاده از آن ها در ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، محفظه های کوره های احتراق در صنایع مختلف، تزیینات داخلی در انواع خودرو ها و … اشاره کرد. از این نوع ورق استیل در ساخت و تولید ظروف آشپزی نیز استفاده می شود. در دکوراسیون و معماری داخلی نیز از ورق های استیل ۴۳۰ استفاده می کنند، زیرا همانطور که گفته شد در برابر حرارت و خوردگی مقاومت بالایی دارند. در صنایعی که به صورت مستقیم با اسید نیتریک در ارتباط هستند، از ورق های استیل ۴۳۰ بهره می گیرند که از جمله می توان به پالایشگاه ها، معماری های مجتمع های تفریحی و گردشگری و … اشاره کرد.

    خواص ورق های استیل ۴۳۰

    ورق استیل ۴۳۰ دارای خواص مکانیکی بسیاری است که همین مورد باعث شده در صنایع مختلفی از آن استفاده شود. ترکیب شیمیایی که در آلیاژ های مختلف این ورق استیل وجود دارد، باعث می شود که خواص مکانیکی آن نیز متفاوت باشد. برای مثال زمانی که درصد کربن در این آلیاژ ۰.۱۲ باشد، الانگیشن آن کاهش پیدا می کند و به نسبت کم کربن محسوب می شود. بیشترین میزان الانگیشن یا همان طول ورق های استیل ۴۳۰ در هر ۵۰ میلی متر، برابر ۲۲ درصد است. در ورق های استیل مختلف، این میزان مختلف است که تفاوت های بسیاری را در انواع ورق های استیل رقم می زند. گفته شد که این ورق استیل در برابر حرارت و خوردگی مقاومت بالایی دارد. از جمله خواص مکانیکی دیگر ورق های استیل می توان به این مورد اشاره کرد که اگر تنش و فشاری که به این ورق استیل وارد می شود، از میزان الاستیک بودن آن بیشتر باشد، تغییر شکل به صورت پلاستیک خواهد بود.

    قیمت ورق استیل 430 - مشخصات ورق استیل 430، ویژگی و کاربرد آن - استیل 430

    در پاراگراف قبلی در مورد خواص مکانیکی ورق استیل ۴۳۰ توضیحاتی ارائه شد. یکی از مواردی که به آن اشاره کردیم مقاومت این نوع ورق استیل در برابر خوردگی است. این مقاومت در برابر انواع خوردگی هایی بر اثر اسید نیتریک، اسید های آلی، گاز های حاوی گوگرد و … می باشد. مقاومت در برابر حرارت نیز تا ۸۷۰ درجه در موارد استفاده به صورت متناوب در این نوع ورق استیل وجود دارد. البته باید گفت در برخی موارد با توجه به ترکیب شیمیایی این ورق ها، ممکن است در دمای ۴۰۰ تا ۶۰۰ درجه این ورق استیل شکننده شود.

    شکل پذیری ورق استیل ۴۳۰ به چه صورت است؟

    گفته شد که ورق استیل ۴۳۰ در برابر حرارت مقاوم است اما اگر ترکیبات شیمیایی آن متفاوت باشد، این مورد نیز می تواند مختلف باشد. می توان گفت این نوع ورق استیل را می توان از انواع ورق هایی دانست که به راحتی شکل داده می شوند و تحت عملیات کشش می توانند شکل دهی مختلفی داشته باشند. ورق های استیل ۴۳۰ در شرایطی مانند شرایط آنیل مقاومت بیشتری دارند و برای شکل دهی به آن ها باید از نیروی بیشتری استفاده کرد. این شکل دهی نیاز به ابزار های قوی تری دارد تا بتواند به صورت شکل مد نظر فرم داده شود. از فرآیند های متنوع و بسیاری می توان برای شکل دهی به ورق های استیل ۴۳۰ استفاده کرد که می توان گفت این ورق استیل با تمامی این روش ها سازگاری دارد. به همین دلیل می توان گفت از این ورق استیل در ساخت محصولاتی مانند سینک های ظرفشویی که نیاز به شکل دهی خاصی دارد و بسیاری موارد دیگر استفاده می کنند.

    فرآیند های اعمال شده بر روی ورق استیل ۴۳۰ باعث نمی شود که محصول دچار شکستگی شود. می توان گفت ورق استیل ۴۳۰ از جمله مواردی است که برای محصولاتی که نیاز به شکل دهی دارند، بسیار مناسب است. این در حالتی است که ورق های استیل سری ۲۰۰ و ۳۰۰ خیلی برای تولید محصولات این چنینی پیشنهاد نمی شوند. ورق های استیل ۴۳۰ را به راحتی می توان در معرض انعطاف پذیری و کار سرد قرار داد. از جمله مواردی که ذکر شد بر روی قیمت ورق استیل ۴۳۰ تاثیر دارد. از موارد دیگر می توان به ابعاد، ضخامت، مات و براق بودن آن اشاره کرد.

    همچنین برای مشاهده قیمت ورق استیل در انواع مختلف میتوانید به سایت تجارت آلیاژ مراجعه نموده و حتی برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱-۶۷۲۱۲ در ارتباط باشید.

    قیمت ورق استیل - مشخصات ورق استیل 430، ویژگی و کاربرد آن - استیل 430

    blank

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “مشخصات ورق استیل ۴۳۰، ویژگی و کاربرد آن”
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.