سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41242 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • این سارقان انواع خودروی ایرانی و خارجی را با آب معدنی می‌دزدیدند
    22 فروردین 1401 - 22:06
    شناسه : 196355
    0

    رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند پنج نفره سارقان خودرو خبر داد و گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه بیش از ۱۲ میلیارد ریال است.

    پ
    پ

    سارقان - این سارقان انواع خودروی ایرانی و خارجی را با آب معدنی می‌دزدیدند - آب معدنی

    به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا،‌ سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی فر در این باره گفت: بیست و پنجم آبان ماه پرونده ای با موضوع سرقت یک دستگاه خودرو MVM به دادخواهی مالک خودرو در کلانتری ۱۵۷ مسعودیه تشکیل شد که حسب دستور مقام قضائی پرونده برای  کشف و پی جویی جرم در اختیار دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

    وی  اظهار داشت: در شهرک مسعودیه خانمی جوان را به عنوان مسافر سوار اتومبیل کردم و در طول مسیر با توجه به درخواست مسافر مبنی بر تهیه و خرید آب معدنی از مغازه، بدون آنکه سوئیچ را بردارم از اتومبیل پیاده و پس از خرید آب معدنی متوجه شدم مسافر خودرو را سرقت کرده است.

    رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی فاتب ابراز داشت: در اثناء رسیدگی و تحقیقات، پرونده دیگری با همین مضمون و با موضوع سرقت یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ از کلانتری ۱۵۶ افسریه به این یگان ارجاع، در تحقیقات صورت گرفته از شاکی شیوه و شگرد سرقت دقیقا مشابه قبلی عنوان و اظهار داشت، خانمی را در افسریه بعنوان مسافر سوار که پس از طی مسافتی در خواست آب معدنی نمود زمانی که جهت خرید آب از اتومبیل پیاده شده شخص مسافر پشت فرمان نشسته و اقدام به سرقت اتومبیل وی کرده است.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: با عنایت به اهمیت و حساسیت موضوع و احتمال وجود سرقت های مشابه دیگر به سبک و سیاق اعلامی و به لحاظ جلوگیری از تکرار وقوع بزه، شناسایی سارق، سایر همدستان احتمالی و افراد مالخر موضوع در دستور کار تیم مبارزه با سرقت خودرو پایگاه قرار گرفت که در این راستا مراتب بصورت گزارشی جامع و مبسوط به دادسرا ارسال، پس از اخذ دستورات لازم قضائی اقدامات پلیسی انجام  و در نهایت هویت متهم بنام «مرضیه» که دارای سوء سابقه در زمینه سرقت بود شناسایی و دستگیر شد.

    وی ادامه داد: متهم  در مواجهه حضوری با شاکیان، وجود دلائل و مدارک متقن و مستدل چاره ای جز بیان حقیقت نداشته، ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار کرد با پیشنهاد دو تن از دوستان خود به اسامی «جعفر» و «کیوان» اقدام به سرقت کرده و خودرو ها را به ازاء دریافت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به نامبردگان تحویل و حاضر به همکاری برای شناسایی سایر همدستان خود است.

    سرهنگ کارآگاه موسوی فر افزود: در این رابطه با اطلاع رسانی مناسب به سایر پایگاه ها و ادارات پلیس آگاهی، تعدادی از افرادی که با شیوه مذکور از آنان سرقت شده بود مراجعه که برآیند تحقیقات مننتهی به اعترافات متهم به سرقت دو دستگاه خودرو تیبا  و  پژو ۲۰۶ از محدوده نازی آباد و یک دستگاه خودرو پژو پارس از محدوده فلاح شد.

    این مقام انتظامی افزود: در ادامه نسبت به دستگیری همدستان و مالخران خودروهای مسروقه اقدام و طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی نامبرده شناسایی، دستگیر و یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ از وی کشف شد که پس از انتقال متهم به پایگاه، در تحقیقات انجام شده معترف شد تعداد دو دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ از جمله خودرو مکشوفه را از مرضیه خریداری و خودرو ۲۰۶ دیگر را به شخصی بنام مسلم به فروش رسانده که با همکاری وی در کوتاهترین زمان ممکن متهم سوم نیز شناسایی و  دستگیر و در تحقیقات انجام شده اظهار داشت، خودرو را به شخصی بنام رستم فروخته است که بلافاصله در معیت وی به آدرس دیگر متهم واقع در خیابان رسالت شناسایی، دستگیر و یک دستگاه خودرو ۲۰۶ که دارای سابقه سرقت از پایگاه ششم پلیس آگاهی بود کشف شد.

    رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با راهنمایی مرضیه،   کیوان که مالخر خودروی MVM بود دستگیر و خودرو مذکور کشف شد همچنین با راهنمایی و هدایت متهمه خودرو پژو پارس نیز کشف شد.

    سرهنگ موسوی فر یادآور شد: با دعوت از صاحبان خودروهای مکشوفه با دستور قضائی متهمان طی قرارهای صادره روانه زندان شدند و پرونده تحویل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۶ تهران شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.