شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41370 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اسامی گوشی‌هایی که تشعشعات خطرناکی دارند
    22 فروردین 1401 - 22:08
    شناسه : 196359
    0

    BanklessTimes به تازگی گزارشی از گوشی‌های تلفن همراهی که بیشترین میزان تشعشعات را دارند را منتشر کرده است. این رتبه بندی شامل محصولاتی از گوگل، سونی، موتورولا، ZTE، وان پلاس و اوپو می‌باشد.

    پ
    پ

    خطرناک گوشی - اسامی گوشی‌هایی که تشعشعات خطرناکی دارند - تشعشعات خطرناک

    از زمانی که تلفن همراه وارد زندگی انسان‌ها شد، نگرانی‌هایی در خصوص تأثیر امواج موبایل بر سلامتی انسان‌ها و ارتباط آن با بیماری‌ها بین مردم بوجود آمد. این که آیا واقعا تشعشعات تلفن همراه بر سلامتی تاثیر می‌گذارد یا خیر، هنوز بطور دقیق مشخص نیست. اما دانشمندان معتقدند استفاده از تلفن همراه در محیط‌های بسته و به مدت طولانی می‌تواند باعث آسیب شود.

    در یک مطالعه جدید گوشی‌های هوشمند مختلف بر اساس میزان تشعشع آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند. تجزیه و تحلیل بانک lesstimes نشان می‌دهد که گوگل پیکسل و سونی اکسپریا دارای بیشترین میزان تشعشعات هستند. با این حال طبق فهرست منتشر شده این دو گوشی بدترین انتشار دهندگان نیستند. BanklessTimes به تازگی گزارشی از گوشی‌های تلفن همراهی که بیشترین میزان تشعشعات را دارند را منتشر کرده است. این رتبه بندی شامل محصولاتی از گوگل، سونی، موتورولا، ZTE، وان پلاس و اوپو می‌باشد.

    1188960 693 - اسامی گوشی‌هایی که تشعشعات خطرناکی دارند - تشعشعات خطرناک

    موتورولا اج با ۱.۷۹ وات بر کیلوگرم بیشترین تشعشعات را منتشر می‌کند، پس از آن ZTE Axon 11 5G با ۱.۵۹وات بر کیلوگرم و OnePlus 6T با ۱.۵۵ وات بر کیلوگرم در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. در این مقایسه ده تلفن همراهی که بیشترین تشعشات را دارند، رتبه بندی شده اند. این رتبه بندی عمدتا شامل مدل‌های قدیمی است و در میان آن‌ها سه دستگاه از گوگل مشاهده می‌شود. تشعشعات تلفن‌های هوشمند با درجه تأثیر بر بدن مشخص می‌شوند. نرخ جذب ویژه (SAR) میزان جذب انرژی در واحد جرم توسط بدن انسان هنگام قرار گرفتن در معرض فرکانس رادیویی (RF) می‌باشد. کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) حداکثر سطح SAR را ۱.۶ وات بر کیلوگرم تعیین کرده است. با توجه به این پارامتر، از ده گوشی موجود در این لیست فقط موتورولا اج از حد تشعشع فراتر رفته است.

    برخی کشور‌ها نیز تشعشعات گوشی‌های هوشمند با تابش ۱.۶ وات بر کیلوگرم تا ۲.۰ وات بر کیلوگرم را استاندارد می‌دانند. توجه به این نکته مهم است که همه تلفن‌های همراه سطحی از تشعشعات ساطع می‌کنند. اما عوامل مختلف باعث می‌شوند که حجم انتشار متفاوتی داشته باشند. از جمله این موارد می‌توان به نوع دستگاه، مدل، قدمت و قدرت آنتن فرستنده آن اشاره کرد. یکی دیگر از این عوامل فاصله از نزدیکترین برج سلولی می‌باشد. تلفن‌های ما امواج RF را در طیف الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند. در حالی که در حالی که 2G تا 4G مقدار RF را در محدوده ۰.۷ تا ۲.۷ گیگاهرتز منتشر می‌کنند. تلفن‌های 5G می‌توانند این کار را تا ۸۰ گیگاهرتز انجام دهند. به دلیل فرکانس پایین وانرژی کم آن‌ها جزء پرتو‌های غیریونیزه به حساب می‌آیند و انرژی کم آن‌ها برای تغییر DNA کافی نیست و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

    منبع: فرارو

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.