چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اپل واچ به زودی از اتصال ماهواره ای برای تماس های اضطراری پشتیبانی می کند
    30 فروردین 1401 - 17:07
    شناسه : 196770
    0

    اپل در حال برنامه ریزی برای ارائه ویژگی های جدید برای ساعت هوشمند خود است. این شرکت ویژگی‌ اتصال ماهواره‌ای را برای اپل واچ خود به همراه پشتیبانی از ارسال پیامک اضطراری ارایه خواهد کرد.

    پ
    پ

    1 3 - اپل واچ به زودی از اتصال ماهواره ای برای تماس های اضطراری پشتیبانی می کند -

    طبق گزارش بلومبرگ، غول تکنولوژی به زودی می‌تواند این ویژگی‌های ضروری اضطراری را مستقیماً برای ساعت هوشمند ارائه دهد. اولین بار شایعه شد که اتصال ماهواره ای برای سری آیفون 13 ارایه می شود، اگرچه اپل از آن صرف نظر کرد. در حال حاضر، شایعه شده است که این ویژگی با سری آیفون 14 عرضه خواهد شد.

    به بیان ساده، سازنده آیفون این ویژگی ها را برای کمک به کاربران در مواقع اضطراری ارائه می کند. این طرح شامل دو بخش خواهد بود که بخش اول «پیام اضطراری از طریق مخاطبین» است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی کوتاهی را در مناطقی که سیگنال‌ مخابراتی وجود ندارند ارسال کنند. قابل ذکر است، این سیستم جدید با حباب های خاکستری در داخل برنامه پیام ها ظاهر می شود.

     

    علاوه بر این، بخش دوم سیستم به کاربران امکان گزارش یک بحران را می دهد ،که شامل  تصادف اتومبیل، قایق، هواپیما و … می باشد . این ویژگی‌ها می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری داشته باشند. حتی از کاربران پرسیده می شود که آیا خدمات جستجو و نجات مورد نیاز است یا خیر.البته این ویژگی ها فعلا از سوی اپل تایید نشده است و فعلا باید منتظر باشیم

    گلکسی واچ ۵ پرو با یک باتری غول آسا در راه است

    طلاعات فاش شده از سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو – Samsung Galaxy Watch 5 pro نشان می‌دهد این ساعت هوشمند به یک باتری غول‌آسا مجهز خواهد شد.

     

    سامسونگ هر سال دو نسخه از ساعت‌های هوشمند خود را معرفی و روانه بازار می‌کند. با این حال در سال جاری میلادی، یک عضو سوم به خانواده ساعت های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ اضافه خواهد شد. این شرکت کره‌ای در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، در کنار معرفی دو نسخه همیشگی ساعت‌های هوشمندش، از نسخه پرو سری گلکسی واچ ۵ نیز رونمایی خواهد کرد.

     

    باتری گلکسی واچ ۵ پرو سامسونگ:

     

    گلکسی واچ 4 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ در سال‌های اخیر بود. این شرکت در توسعه این ساعت، با گوگل همکاری نزدیکی داشته و از WearOS در Galaxy Watch 4 استفاده کرده است. این ساعت هوشمند انتظارها از سامسونگ را بسیار بالا برد. در نتیجه کاربران سامسونگ انتظار یک پیشرفت بزرگ دیگر را در گلکسی واچ 5 دارند. خرید ساعت هوشمند

     

    طبق اطلاعات منتشر شده، سامسونگ در کنار نسخه معمولی و کلاسیک، یک ساعت هوشمند دیگر که با شماره مدل SM-R925 شناخته می‌شود را هم معرفی خواهد کرد. با این که احتمالا خبری از ویژگی‌های عجیب در نسخه‌های معمولی و کلاسیک نباشد اما نسخه پرو این سری، می‌تواند همان چیزی باشد که کاربران گلکسی واچ مدت‌ها دنبالش بوده‌اند؛ باتری این ساعت، ۵۷۲ میلی آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت!

     

    یک باتری با چنین ظرفیتی برای یک ساعت هوشمند، می‌تواند یک مزیت مهم باشد. همچنین در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند سامسونگ مانند گلکسی واچ 4 که به یک باتری 361 میلی آمپر ساعتی مجهز شده بود، گلکسی واچ 5 پرو یک پیشرفت قابل توجه خواهد داشت. این یعنی ظرفیت باتری Galaxy Watch 5 Pro، حدود 60 درصد بیشتر از نسل قبل خواهد بود.

     

    با این وجود سوال مهمی وجود دارد. این سوال، درباره، چگونگی جای دادن چنین باتری در ساعت هوشمند بعدی سامسونگ است. با توجه به افزایش ظرفیت باتری، احتمالا شاهد افزایش اندازه ساعت گلکسی واچ ۵ پرو نیز باشیم. البته این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ با استفاده از راه حلی، توانسته باشد اندازه ساعت هوشمند بعدی خود را نیز کوچک نگه دارد.

     

    معرفی ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro هنوز قطعی نشده است

    2 2 - اپل واچ به زودی از اتصال ماهواره ای برای تماس های اضطراری پشتیبانی می کند -

    تا به اینجا همه اخبار برای طرفداران ساعت‌های هوشمند سامسونگ خوب هستند. اما بهتر است بدانید هنوز معرفی نسخه پرو سری گلکسی واچ تایید نشده است. هر چند عملکرد باتری گلکسی واچ 4 به دلیل مهاجرت به WearOS تعریفی نداشت اما سامسونگ هنوز برای معرفی یک ساعت هوشمند با پسوند پرو، مطمئن نیست. یک ساعت هوشمند با باتری قدرتمند، حتما می‌تواند مشتریان خاصی داشته باشد اما افزایش عمر باتری، تقریبا خواسته تمام کاربران گلکسی واچ است و به عده‌ای کم محدود نمی‌شود. پس یکی از مهم‌ترین دلایلی تولید نسخه پرو، می‌تواند به فروش دیگر ساعت‌های هوشمند سامسونگ آسیب بزند.

     

    شنیده‌ها حاکی از آن هستند که سامسونگ برای حل مشکل باتری، ظرفیت باتری تمام نسخه‌های سری گلکسی Watch 5 را افزایش خواهد داد. سامسونگ هنوز رسما به ادعای معرفی گلکسی واچ 5 پرو واکنشی نشان نداده و با توجه به این که نسخه پرو می‌تواند به یک شکست منجر شود، ممکن است به افزایش ظرفیت واچ 5 و 5 کلاسیک بسنده کرده و از معرفی نسخه پرو صرف نظر کند. با این حال امیدواریم حتی در صورت کنسل شدن معرفی این ساعت، شاهد باتری غول‌آسایش در دیگر ساعت‌های بعدی سامسونگ باشیم

    نقد و بررسی کلاسیک، یکی از نوستالژیک‌ترین برنامه‌های ویدیویی دیجی‌کالا مگ، یک بار دیگر در سال ۱۴۰۰ بازگشته است؛ با شکل و شمایلی جدید، اما در عین حال با حفظ المان‌هایی که شما همراهان همیشگی دیجی‌کالا مگ طی این سال‌ها دوست داشته‌اید. خرید ساعت هوشمند.

     

    سری جدید نقد و بررسی کلاسیک دیجی‌کالا مگ به نویسندگی «محمد یوسفی‌زاده»، کارگردانی «فرزان دلدار» و روایت گرم و آشنای «شاهین شرافتی» هر هفته به نقد و بررسی گجت‌های خاص دنیای فناوری می‌پردازد؛ گجت‌هایی که شاید بسیاری از شما دوست داشته باشید آن‌ها را خریداری کنید اما برای این کار نیاز به یک راهنمای دقیق و تخصصی دارید.

     

    بعد از نقد و بررسی کلاسیک سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ و سپس گلکسی S21 فن ادیشن، حالا نوبت آن رسیده که به سراغ یکی از محصولات دوست‌داشتنی شرکت اپل برویم؛ اپل واچ SE که مدل اقتصادی ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

     

    یکی از سؤالات رایج کاربران این است که اپل واچ سری ۷ بخریم یا اپل واچ SE؟ در پاسخ باید بگوییم که این دو ساعت در بازار ما تقریبا چهار میلیون تومان اختلاف قیمت دارند، که این اختلاف از تفاوت‌های سخت‌افزاری این دو مدل ناشی می‌شود. اپل واچ SE مدل اقتصادی‌تر اپل واچ سری ۷ است که از پردازنده‌ی S5 اپل بهره می‌برد؛ پردازنده‌ای که تضمین می‌کند هنگام کار با این ساعت هوشمند با هیچ‌گونه لگ و مشکلی مواجه نخواهید شد.

     

    اما دلیل اختلاف قیمت اپل واچ SE با سری ۷ به سه چیز برمی‌گردد: یکی نبود نمایشگر همیشه روشن، دیگری نبود حسگر سنجش اکسیژن خون و در نهایت قابلیت ECG یا الکتروکاردیوگرافی. به غیر از این موضوع، بخش اعظم ویژگی‌های اپل واچ SE با اپل واچ سری ۷ مشابه است و در عملکرد هم تفاوت فاحشی بین آن‌ها مشاهده نمی‌کنید.

     

    اپل واچ SE را می‌توانید هم‌اکنون با تخفیف از فروشگاه دیجی‌کالا و با قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خریداری کنید. برای آشنایی هر چه بیشتر با این گجت پوشیدنی اپل، پی بردن به نقاط قوت و ضعف و ارزش خرید آن از شما دعوت می‌کنیم که ویدیوی نقد و بررسی کلاسیک ما را تماشا کنید.

    شنیدن این موضوع که اپل واچ سری ۷ توانسته به سه نفر کمک کند تا از موقعیت‌های مرگ‌آفرین به‌راحتی فرار کنند یک چیز است، اما شنیدن تماس‌های واقعی بین آن‌ها و اپراتورهای ۹۱۱ که کمک‌های پزشکی برای نجات جان‌ آن‌ها ارسال کردند بسیار ترس‌آور است. این داستان‌ها واقعی هستند و جان سه نفر واقعا در خطر جدی مرگ بوده است. اپل یک تبلیغ تلویزیونی ۶۰ ثانیه‌ای ایجاد کرده است که با دیدن آن موهای بدنتان سیخ می‌شود.

    3 2 - اپل واچ به زودی از اتصال ماهواره ای برای تماس های اضطراری پشتیبانی می کند -

    دکمه‌ی چرخان اپل واچ شاید با سنسورهای نوری جایگزین شود

    در این تبلیغ تلویزیونی سه کاربر اپل واچ سری ۷ در خطر مرگ هستند و برای کمک به اپل واچ خود مراجعه می‌کنند. ویدیو با صدای اپراتور ۹۱۱ شروع می‌شود که می‌پرسد: «در چه وضعیت اضطراری هستید؟» آماندا پاسخ می‌دهد که او در یک حادثه‌ی رانندگی تصادف کرده و ماشینش واژگون شده است. بدتر از آن، آب وارد خودرو می‌شود و او نمی‌تواند از آن خارج شود. سپس به حادثه‌ی دوم می‌پردازیم که در آن یک موج‌سوار به دلیل باد شدید به سمت دریا رانده می‌شود. سومین و آخرین وضعیت مرگبار درباره‌ی یک کشاورز به نام جیم است که در یک چاله‌ی ۲۱ فوتی افتاد، پایش شکست و نمی‌توانست از آنجا بیرون بیاید (یا حتی کسی را برای کمک به خود بیاورد). وجه مشترک هر سه نفر اپل واچ سری ۷ روی مچ دستشان بود.آماندا که در ماشین واژگون شده‌ی او آب در حال پر شدن بود، از او پرسیده شد که آیا می‌تواند برای فرار از غرق شدن در اثر بالا آمدن آب، شیشه را بشکند یا نه. اپراتور به او می گوید که سعی کند با او صحبت کند. او می‌گوید که آب بالا آمده و به گردنش رسیده است. جیسون، موج‌سواری که باد او را به سمت دریا هدایت کرده بود، می‌گوید که بسیار از ساحل دور شده و دیگر نمی‌تواند با باد بجنگد. جیم کشاورز، به اپراتور ۹۱۱ می‌گوید که نمی‌تواند به گوشی خود دسترسی پیدا کند و با اپل واچ خود صحبت می‌کند. او از اعزام کننده‌ها می‌خواهد که برای نجات او عجله کند زیرا او واقعا صدمه‌ی جدی دیده است.

     

    مدتی بعد جیسون که به دریا رانده می‌شود، نیرو‌های امدادی که توسط ۹۱۱ فرستاده‌ شدند را می‌بیند. آماندا که در ماشینی پر از آب گیر افتاده، گزارش می‌دهد که نیرو‌های امدادی در ماشین او را باز می‌کنند و او را نجات می‌دهند. در این تبلیغ، اپل می‌نویسد: «با کمک ساعت هوشمند خود، جیسون، جیم و آماندا در عرض چند دقیقه نجات یافتند.» غول فناوری آمریکایی در ادامه در یوتیوب می‌گوید: «این‌ها فقط سه داستان از بسیاری از داستان‌های باورنکردنی هستند که در آن افراد توانستند با استفاده از اپل واچ کمک بگیرند و از مرگ حتمی نجات یابند.»

     

    اپل واچ به محبوب‌ترین ساعت در جهان تبدیل شده است و از تولیدکنندگانی مانند رولکس، تایمکس، کاسیو، سیکو و سایرین فروش بیشتری دارد. در ماه نوامبر، ما رندرهای سری ۸ را که در گزارش‌های مختلفی منتشر شده بود را به شما ارائه کردیم. راس یانگ، رهبر صنعت نمایشگر می‌گوید که اپل ممکن است اندازه نمایشگر را برای مدل سری ۸ افزایش دهد. همچنین وی در ادامه‌ی توضیحات خود اعلام کرد اپل واچ سری ۸ در سال آینده می‌تواند در ۳ سایز عرضه شود. او با انتشار پستی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت که اگر اپل ساعت‌های هوشمند سال آینده‌ی خود را در ۳ سایز وارد بازار کند، جای تعجبی وجود ندارد.

     

    ۵ چیز که دوست داریم در ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۲ ببینیم

    اگر یادتان باشد، قبل از رونمایی از اپل واچ سری ۷ شایعه‌هایی منتشر شد که این ساعت‌های هوشمند اپل با لبه‌های گرد به دست کاربران می‌رسد که شایعه‌ای بیش نبود و اپل واچ سری ۷ با نمایشگر صاف و تخت رونمایی شد. این شایعه‌ها برای سری ۸ هم به گوش می‌رسد و احتمال دارد که کناره‌های گرد با سری ۸ بازگردند. اپل واچ به دلیل ویژگی‌های مربوط به سلامتی خود شناخته شده و انتظار می‌رود که سری ۸ دارای اسکنر دمای بدن، سنسور باروری، بهبود ECG و حسگرهای ردیابی خواب باشد.

     

     

     

    علاوه بر این‌ها، امسال می‌تواند سالی باشد که اپل کاربران اپل واچ را بیش از پیش شگفت‌زده کند و آن هم با سنسور اندازه‌گیری قند خون چنین اتفاقی می‌افتد. گزارش‌های متعدی ادعا می‌کنند که این شرکت‌ آمریکایی روی سنسورهایی کار می‌کند تا با استفاده از حسگرهای مادون قرمز با طول موج کوتاه، سطح قند خون کاربر را بدون نیاز به خون‌گیری اندازه‌گیری کنند. این قطعات، نوعی حسگر بوده که معمولا در دستگاه‌های بهداشتی استفاده می‌شوند. در حال حاضر، بیماران دیابتی باید با کشیدن خون خود و آزمایش آن با فرآیندی دردناک و پرهزینه، سطح قند خون خود را آزمایش کنند. بنابراین اگر اپل بتواند چنین حسگری را در اپل واچ سری ۸ قرار دهد می‌تواند کمک بزرگی به جامعه‌ی بیماران دیابتی بکند.

    با پیشرفت ساعت‌های هوشمند و افزایش تعداد سنسورها، عمر باتری روز‌به‌روز به چالش مهم‌تری برای شرکت‌های سازنده تبدیل می‌شود. اگرچه برخی شرکت‌ها با استفاده از نمایشگرهای نه‌چندان پیشرفته، کاهش سنسورها و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری توانسته‌اند عمر باتری ساعت‌های هوشمند را افزایش دهند، برخی دیگر ترجیح داده‌اند این ویژگی‌ها را برای افزایش عمر باتری فدا نکنند و در عوض سرعت شارژ را بیشتر کرده‌اند. اپل در دسته‌ی دوم قرار می‌‌گیرد و باید خاطرنشان کنیم سرعت شارژ اپل واچ سری ۷ بیشتر از نسل قبلی آن است. اما سوال مهم این است که باتری موجود در اپل واچ سری ۷ و SE چند ساعت شارژ را نگه می‌دارند؟

     

    دوام باتری اپل واچ

    همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، اپل از جمله شرکت‌هایی است که برای ساعت‌های هوشمند خود توجه چندان زیادی به عمر باتری نشان نمی‌دهد. اپل اعلام کرده که در حال نرمال باتری اپل واچ سری ۷ حدود ۱۸ ساعت دوام می‌آورد. به طور مشخص اعلام شده که در صورتی که ۹۰ بار ساعت چک شود، کاربر ۹۰ نوتیفیکیشن دریافت کند، ۴۵ دقیقه از اپلیکیشن بهره ببرد و ۶۰ دقیقه ورزش به همراه پخش موسیقی با اپل واچ صورت بگیرد، این عمر باتری به دست می‌آید. این یعنی اگر مثلا GPS را فعال کنید یا بیش از ۹۰ بار در روز ساعت را چک کنید، عمر باتری از این مقدار کمتر خواهد شد.

     

    باتری اپل واچ

     

    همچنین اپل اعلام کرده که اگر ۶ ساعت حالت ورزشی را با GPS و LTE فعال کنید عمر باتری به فقط ۶ ساعت کاهش پیدا می‌کند. در زمینه‌ی استفاده‌ی نرمال هم اپل واچ SE عمر باتری ۱۸ ساعته ارائه می‌دهد و در این زمینه بین این دو تفاوت خاصی وجود ندارد. اما وقتی که حالت ورزشی را با GPS و LTE فعال می‌کنید، عمر باتری آن به ۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند که کمتر از سری ۷ است.

     

    باتری اپل واچ در برابر دیگر ساعت‌های هوشمند

    اپل واچ در زمینه‌ی عمر باتری نسبت به دیگر رقبای خود حرف زیادی برای گفتن ندارد. به عنوان مثال باتری گلکسی واچ ۴ با هر بار شارژ حدود ۱ تا ۲ روز دوام می‌آورد. ساعت Garmin Venu 2 Plus با عمر باتری ۵ روزه در این زمینه توجهات زیادی را جلب کرده و ساعت Venu 2 از مدل پلاس هم عمر باتری بیشتری ارائه می‌کند. در همین زمینه باید به باتری ساعت  Fitbit Versa 3 هم اشاره کنیم که با هر بار شارژ حدود ۴ روز دوام می‌آورد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.