×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

نکاتی مهم درباره پوست و نگهداری از آن

image 1650290339 - ژل شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟ -

شاید به عنوان یک خانم جوان و زیبا شتشوی پوست صورت خیلی برایتان اهمیت نداشته باشید، اما باید بدانید؛ خیلی حائز اهمیت هست که صورت خود را چگونه بشوییم !

پژوهشگران معتقد هستند شست وشوی صحیح صورت از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند و همچنین موجب سلامت پوست نیز میشود .

برای شست و شوی صورت باید نکاتی را رعایت کنید که در ذیل مختصر به ان خواهیم پرداخت :

نکات مهم شستن صورت

شستن صورت قبل از خواب مهم ترین عامل سلامت پوست میباشد حتی اگر ارایش ندارید !

باید در نظر داشته باشیم که پوست ما در طول روز در مجاورت چربی های طبیعی، عرق و الودگی‌های محیط قرار دارد، اگر این الودگی‌ها از بین نرود باعث بروز تحریک پذیری و التهاب پوست وهمچنین ایجاد اکنه می‌شود.

شستشوی سریع صورت هر روز صبح باعث می شود پوست شما شفاف تر به نظر برسد و همچنین محصولاتی که برای مراقبت از پوست خود در طول روز استفاد میکنید بهتر جذب پوست می شوند. برای این منظور از محصولات پوستی مناسب برای شستن صورت استفاده کنید، تونر تی تری بادی شاپ از محصولات بسیار مناسب برای پوست صورت است که جهت مطالعه محتویات و ترکیبات این تونر بی نظیر روی نام آن کلیک کنید.

به خاطر داشته باشید که شست و شوی صورت با اب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست خواهد شد و این عامل باعث می شود پوست صورت شما خیلی زود خشک شود .همچنین به مرور لایه  لایه و پیر   خواهد شد. از شستن صورت با آب بسیار داغ پرهیز کنید و برای شست و شوی صورت از اب ولرم استفاده کنید.

برای پاک کردن ارایش، از محلول پاک کننده آرایش، میسلار واتر و یا دستمال مرطوب پاک کننده استفاده کنید. میسلار واتر سیمپل از محصولات بسیار مناسب و تایید شده در خصوص استفاده از یک آرایش پاک کن فوق‌العاده است.

توجه داشته باشید استفاده از فیس واش برای پاک کردن ارایش بیش از اندازه به پوست اسیب می رساند و همچنین استفاده از دستمال های  مرطوب  به  تنهایی در فضای حمام و دستشویی  باعث جذب باکتری وقارچ به پوست شما خواهد شد . بنابراین توصیه میکنیم حتما بعد از استفاده‌ی دستمال مرطوب از شوینده‌های ملایم صورت استفاده کنید.

image 1650290409 - ژل شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟ -

شستن بیش از حد صورت ممنوع

در طول روز صورت خود را بیش از دوبار نشویید. مگر افردای که مستعد عفونت‌های پوستی هستند.

حواستان باشد ،حوله صورتتان را بعد از هربار مصرف  بشویید و هرگز از حوله حمام برای خشک کردن صورت خود استفاده نکنید ،زیرا باکتری هایی که به صورت طبیعی روی پوست بدن شما زندگی میکنند با این کار به پوست صورت منتقل  میشوند و باعث  انتقال الودگی و باکتری ها به پوست صورت میشوند .

لایه برداری بیش از ۲ بار در هفته اگر پاک کننده همیشگی صورت شما حاوی اسکراب است ،لایه برداری زیاد  باعث ایجاد پارگی میکروسکوپی سطح خارجی پوست و التهاب و تحریک پذیری آن می شود.

برای شست و شوی پوست خود از صابون استفاده نکنید زیرا آبرسان های طبیعی پوست را از بین خواهد برد .

توصیه می کنیم از پاک کننده  ملایم صورت استفاده کنید .

 قبل از استفاده از انواع ماسک و لایه بردارها  پوست خود را بشویید زیرا  باعث اثر گذاری  عالی  ماسک  و

محصولات  لایه بردار خواهد شد .

جالب است بدانید که ماسک ها سه برابر بیشتر از سرم‌ها  مواد مفید  خود را به پوست  می رسانند !

خانم ها و اقایان همیشه دغدغه‌ی زیبایی و جوان بودن را در سر دارند.

امروزه تونر ها برای پاکسازی عمقی پوست  به کار می روند. تونرهایی که حاوی سالسیلیک اسید هستند از ایجاد جوش جلوگیری می کنند .قبل از استفاده از تونر مطمئن شوید با پوست شما سازگار است !

بلافاصله بعد از شست وشوی پوست، با استفاده از مرطوب کننده پوست خود را به خوبی مرطوب کنید .

مرطوب کننده ها ،مواد غنی برای پوست شما هستند .

ضد آفتاب مناسب و پوست صورت

شستن مناسب و مرتب پوست صورت اهمیت ویژه‌ای دارد اما در کنار این موضوعات استفاده از ضدآفتاب مناسب جهت جلوگیری از آسیب به پوست شما بسیار حائز اهمیت است، یک ضد آفتاب خوب مانند ضد آفتاب ایزدین می‌تواند از پوست در برابر بیماری‌های پوستی به خوبی مراقبت کند.

در فصل گرما یا سرما فرقی ندارد، اما استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب را فراموش نکنید.

image 1650290620 - ژل شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟ -

ژل های شست و شو چه اهمیتی دارند؟

استفاده از ژل شوینده صورت یکی از مهم‌ترین روتین‌های روزانه محسوب می شود. ژل های شست و شو  پوست صورت شما را از آلودگی ها پاک کرده ، رطوبت و لطافت  قابل توجهی  را  روی پوست صورت  به وجود میاورد.

در طول روز، آلودگی و تاثیرات مضر آب و هوا  بر روی پوست نیاز به یک شوینده‌ی مناسب را میطلبد ،مخصوصا اگر از آن دسته از خانم هایی هستید که مرتبا آرایش میکنید ، پس حتما  باید از ژل شستشوی و شوی صورت  مخصوص پوست خود استفاده کنید .

پوست صورت شما هر روز در معرض نور خورشید ، ریز گردها ،چربی یا خشکی بیش از اندازه پوست و حتی الودگی هوا خصوصا در شهر های بزرگ  و صنعتی می‌باشد و این عوامل سبب پیری زودرس پوست خواهند شد باید در نظر داشت برای شست و شوی صورت روتین روزانه مناسب و با کیفیت انتخاب کرد، ژل های  شست و شو یکی از انواع شوینده های هستند که آسیب های جدی‌ای که پوست ما را تهدید می‌کنند، تا حدی کاهش می‌دهند .

ژل‌های شست و  شو صورت  مرغوب فاقد  ای ال اس  یا ای ال ای ای می‌باشند ؛ این ترکیبات در واقع باعث ایجاد کف بیشتر می شوند .اما در واقع خشکی پوست و تولید بیش از اندازه سموم  را هم به همراه دارند . به طور کلی برای تهیه یک ژل شست و شوی صورت لازم هست ،علاوه بر قدرت پاک کنندگی مناسب ، رطوبت و لطافت پوست را هم نیز افزایش دهد .

باید توجه داشته باشید که چگونگی استفاده از ژل شست و شو هم بسیار مهم است .از پاک کننده های استفاده کنید  که ملایم و سبک هستند.

image 1650290545 - ژل شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟ -

چگونه از ژل شست و شو استفاده کنیم ؟

محصولات  بهداشتی و مراقبتی  دارای اطلاعاتی روی بسته بندی خود هستند که مشخص می کنند آن محصول مناسب چه نوع پوستی است .

بعد از شناخت  کامل  و انتخاب دقیق  شوینده، مسئله مهم چگونگی استفاده از آن محصول می‌باشد .

برای استفاده از این محصول کافی است پوست صورت خود را با آب ولرم خیس کنید .سپس مقدار کافی از ژل را بروی پوست بمالید و  به خوبی ماساژ دهید بعد از چند دقیقه پوست صورت خود را بشویید .

متذکر می شویم که از ژل شست وشویی استفاده کنید که با پوست صورت شما سازگار باشد .اگر پوست شما مستعد آکنه است یا منافذ آن خیلی زود بسته می شوند محصولی را انتخاب کنید که بیشترین کارایی را برای رفع این مشکل شما داشته باشد .

هیچ گاه پس از شست و شو و آبکشی پوست صورت، پوست خود را با کشیدن یا فشار دادن حوله خشک نکنید .حتما بعد از شست و شوی صورت از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید .

استفاده از ژل شست و شو به تنهایی برای پاک کردن آرایش توصیه نمی شود بلکه ابتدا از یک شیر پاک کن ، دستمال مرطوب یا پاک کننده مخصوص آرایش استفاده کنید و سپس از ژل شست و شو استفاده نمایید.

مراقب پوست زیبای خود باشید.

منبع: مجله زیبایی نت اف

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. REZA

    بسیار عالی و مفید بود … سپاس از شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.