پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در مورد خواص عسل و گلابی بیشتر بدانید
    05 اردیبهشت 1401 - 0:49
    شناسه : 197016
    0

    خواص عسل طبیعی برای سلامتی انسان و فواید آن در گذشته مورد بحث قرار گرفته است، اما در این مقاله سعی شده است به فواید این ماده طبیعی که از نظر علمی ثابت شده است پرداخته شود.

    پ
    پ

    3be2ef0124ed3b22 1024x684 1 - در مورد خواص عسل و گلابی بیشتر بدانید -

    تاریخ استفاده از این ماده مصادف با تاریخ پیدایش است و تقریباً در تمام فرهنگ ها شواهدی از استفاده از آن به عنوان منبع غذایی یافت می شود. تا همین اواخر به عنوان تنها شکل غلیظ شکر در اکثر نقاط دنیا موجود بود، از این رو این موقعیت منحصربفرد جایگاه بسیار ارزشمند و قابل احترامی را در میان سایر ویژگی های این محصول فراهم کرده است.

    این ماده اثرات مفیدی بر بدن ما دارد و یک محصول بیولوژیکی فعال است که حاوی ترکیبات غنی و پیچیده است. ترکیب دقیق بستگی به گلهایی دارد که زنبورها از آنها تغذیه می کنند. همه چیز در این محصول برای سلامت انسان ضروری و مفید است. بیش از 300 ماده درآن وجود دارد که بر روند متابولیک بدن تأثیر مثبت دارد.

    این ماده ماده ای چسبناک و غلیظ است که هر چه آب در آن کمترباشد چسبندگی و غلظت آن بیشتر است و بسته به منطقه ای که زنبور از آن تغذیه می کند و نوع گیاهی که استفاده می کند رنگ و غلظت این ماده متفاوت است. این ماده یک غذای اسیدی است اما به دلیل قندی که دارد اسیدی به نظر نمی رسد. این ماده تنها غذایی است که فاسد نمی شود. البته اگر این ماده بالای 60 درجه حرارت داده شود تمام فواید خود را از دست می دهد.

    به عنوان مثال در زمان های قدیم از این ماده برای مومیایی کردن و نگهداری اجساد استفاده می کردند. این ماده دارای فواید دارویی بی شماری است و در زخم ها و ضدعفونی کننده ها استفاده می شود. بر اساس مقالات مصر باستان، مخلوطی از این ماده، گندم و جو به جای الکل استفاده می شد. امروزه دانشمندان در حال کشف فواید این ماده طبیعی و استفاده از آن هستند. علاوه بر اصل، کندوی آن نیز کاربردهای زیادی دارد.

    استفاده از فواید این ماده در طول تاریخ:

    این ماده از زمان های قدیم مورد استفاده انسان ها بوده و به عنوان یک منبع غذایی مهم و تنها منبع قند (کربوهیدرات ها) مورد استفاده قرار می گرفته است.

    یکی از اولین کاربردهای این ماده برای التیام و سلامت انسان، التیام زخم‌های سومری‌ها در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد است.

    طبق کتاب Ashtanga Haridaya که قدمت آن به 500 سال قبل از میلاد می رسد. این ماده می تواند به بسیاری از بیماری ها، از جمله تمیز نگه داشتن زخم ها و درمان عفونت های داخلی و خارجی کمک کند.

    خواص عسل طبیعی در طب سنتی چینی نیز مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که حدود 2000 سال پیش در چین از این ماده برای درمان بسیاری از بیماری ها، معمولاً با زهر زنبور، گرده گل، بره موم، ژل رویال یا دارو گیاه دیگری استفاده می شد.

    زکریای رازی در طب اسلامی حدود 1000 سال پیش این ماده را مهمترین داروی سل معرفی کرده است.

    در یونان نیز این ماده کاربرد خاصی داشت، به همین دلیل معتقد بودند که استفاده منظم و روزانه از این ماده باعث افزایش طول عمر می شود.

    اثر باکتریواستاتیک این ماده : به این معنی است که می تواند از تکثیر و رشد باکتری ها جلوگیری کند.

    فواید گلابی در طب سنتی

    مزاج این میوه گرم و مرطوب است. از خواص گلابی در طب سنتی می توان به ارزان بودن آن اشاره کرد و همچنین این میوه بدن را مرطوب کرده و یبوست را برطرف می کند. از دیگر فواید این میوه در طب سنتی جلوگیری از بیماری های عصبی، کمک به آبرسانی مغز و رفع تشنگی، تنگی نفس و تحریک مثانه است.

    فواید این میوه برای سنگ کلیه

    یکی از فواید این میوه برای سنگ کلیه است زیرا نه تنها حاوی مقدار زیادی آب است و به عملکرد کلیه ها و دفع سنگ ها و حتی بهبود عفونت های ادراری کمک می کند. در عوض، می توانید از جوشانده برگ این میوه برای خلاص شدن از شر سنگ کلیه، سنگ مثانه و همچنین بهبود التهاب پروستات خود استفاده کنید.

    فواید این میوه برای رفع یبوست

     فیبر موجود در این میوه مواد مغذی را جمع آوری کرده و آن ها را جمع می کند، بنابراین غذا راحت تر از روده ها عبور می کند که این مهم ترین خاصیت این میوه برای یبوست است. همچنین باعث ترشحات معده و گوارشی، تنظیم حرکات روده و کاهش خطر یبوست و اسهال می شود.

    فواید این میوه برای پیشگیری از سرطان

    این میوه نیز مانند سایر میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. به همین دلیل این میوه حاوی ویتامین C، ویتامین A، ترکیبات فلاونوئیدی، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین می تواند به پیشگیری از سرطان و بسیاری از بیماری ها کمک کند.

    فواید این میوه برای ریه

     در واقع وجود آنتی اکسیدان ها و سایر مواد در این میوه، این میوه پاییزی را به یک ضدالتهاب قوی تبدیل کرده است که به پاکسازی ریه ها و کاهش گلودرد و حتی سایر دردهای التهابی کمک می کند. به همین دلیل از فواید این میوه برای ریه و التهاب آن برای پیشگیری از بسیاری از بیماری های ریوی در روزهای سرد پاییزی استفاده می شود.

    فواید این میوه برای کرونا

    همانطور که گفته شد وجود مقادیر بالای ریزمغذی ها مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در کنار فواید ضد التهابی این میوه را می توان برای رفع علائم و عوارض بیماری عروق کرونر قلب توصیه کرد که می تواند التهاب ناشی از ویروس را در بدن کاهش دهد. گلو و حتی ریه ها برای مقابله با آن ایمنی و عملکرد بدن را افزایش دهید. با توجه به تاثیر این میوه در کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی، می توان از فواید این میوه برای کرونا در مواقع اپیدمی استفاده کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.