×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

کلاهبرداری تلفنی - "کلاهبرداری اینترنتی" بیشترین جرم حوزه سایبری در استان گیلان است -کلاهبرداری

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح این خبر، اظهار داشت:در پی تلاش شبانه‌روزی افسران پلیس فتا در ۱۲ ماهه سال گذشته ؛ ۹۵ درصد از پرونده‌های متشکله در حوزه جرائم سایبری کشف شد.

رئیس پلیس فتا گیلان خاطرنشان کرد: از این میزان کشفیات بیشترین جرایم حوزه فضای مجازی در استان گیلان را کلاهبرداری‌های اینترنتی تشکیل داده که نسبت به سال گذشته با ۱۶ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

وی در مورد نظارت جهت جلوگیری از نشر و ترویج رفتارهایی خشن نظیر کودک‌آزاری و مواردی از این قبیل در شبکه‌های اجتماعی گفت: پلیس فتا گیلان برای مقابله با جرایم این چنینی در فضای مجازی بر این حوزه رصد داشته و اقداماتی را در دستور کار دارد.

نقی‌مهر تصریح کرد: اقدامات پلیس فتا استان در راستای رصد فضای مجازی و شناسایی موارد خلاف قانون و برخورد قاطعانه با مجرمین در شبکه‌های اجتماعی جهت جلوگیری از نشر و ترویج رفتارهای خشن با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار این پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان درباره برنامه پلیس فتای استان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری در سطح مدارس افزود: به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت حضوری و چه در بستر نرم‌افزار شاد پلیس فتا تعاملاتی با اداره‌کل آموزش و پرورش دارد.

وی تصریح کرد: پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در راستای کاهش آسیب‌های فضای مجازی از طریق انتشار محتوای پیشگیرانه در فضای مجازی سعی در آشنایی دانش‌آموزان و والدین آنان با موارد مجرمانه و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی دارد.

نقی‌مهر روش‌هایی را برای پیشگیری از گرفتار شدن افراد در دام کلاهبرداران فضای مجازی ارائه و بیان کرد: اعتماد شهروندان به افراد در فضای مجازی به‌ویژه فروشگاه‌های آگهی‌محور و شبکه‌های اجتماعی، بستر کلاهبرداری را برای افراد سودجو فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا گیلان با تأکید بر اینکه افراد قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده توسط فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند خاطرنشان کرد: شهروندان حتی‌الامکان خرید و فروش‌های خود را به‌ صورت حضوری انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهروندان از افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد گفت: باید پیش از خرید، کالا با دقت مورد بررسی قرار گیرد تا خریدار آگاهی لازم را از کیفیت و اصالت کالای مدنظر پیش از خرید آن به دست آورد.

نقی‌مهر افزود: لازم به ذکر است که ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شهروندان شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد لذا به هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نشود.

این مقام مسئول بیان داشت : شهروندان در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت های سایبری از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوند.

رئیس پلیس فتا گیلان خاطر نشان کرد : شهروندان همچنین می‌توانند از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبـری با شماره‌ ۰۹۶۳۸۰ و با استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان پلیس فتا در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.