×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ماشین لباسشویی - نحوه از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی -

چگونه بوی ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟
علت بوی نامطبوع ماشین لباسشویی چیست و چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که درب ماشین لباسشویی خود را باز کنید و با بوی نامطبوع مواجه شوید. برای جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی، باید منبع مشکل را بدانید. بوی بد ماشین لباسشویی شما به دلیل ترکیبی از کپک، کپک و باکتری ایجاد می شود. وقتی لباس‌ها را در دستگاه خود می‌گذارید، کثیفی، مو، و کف، در واشر، مهر و موم و مخزن مواد شوینده محبوس می‌شوند و در نتیجه با گذشت زمان و به دلیل وجود رطوبت در لباسشویی، وسیله ای که قرار است لباس های شما را تمیز کند، بویی نه چندان مطبوع تولید می کند. برای جلوگیری از این موضوع، نکات ساده ای در مورد  چگونگی خلاص شدن از شر بوی ماشین لباسشویی ارائه کرده ایم .

نکات مهم در مورد نحوه حذف بو از ماشین لباسشویی

  • داخل و خارج دستگاه خود را تمیز کنید : ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما از جمله مواردی است که همه ما فراموش می کنیم. برای تمیز کردن داخل و خارج ماشین لباسشویی، کافی است قطعاتی مانند سینی مواد شوینده را بردارید و قبل از تمیز کردن با فرچه، آن را با جوش شیرین آغشته کنید و بیرون را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
  • مهر و موم درب را فراموش نکنید : نکته دیگر در مورد  نحوه از بین بردن بوی ماشین لباسشویی  تمیز کردن درزگیر بعد از هر بار شستشو است. هنگامی کهاز ماشین لباسشویی استفاده می کنید، ممکن است مقداری مواد شوینده، کثیفی و .. باقی بماند. وقتی کثیفی ها را برای مدت طولانی رها می کنید، باعث رشد قارچ ها و باکتری ها می شود.
  • انجام یک شستشوی سرویس : شستشوی سرویس یعنی ماشین لباسشویی بدون لباس کار کند. دمای ۴۰ درجه معمولا برای شستشوی لباسها مناسب است. اما، هنگام اجرای سرویس شستشو، دما باید بالاتر باشد. خوب است که هر ماه یک بار شستشوی سرویس انجام دهید.
  • لوله تخلیه را بررسی کنید : اگر بوی بد حتی پس از تمیز کردن دستگاه باقی بود، لوله تخلیه دستگاه را تمیز کنید.
  • تغییر دمای شستشو را در نظر بگیرید : برخی از ماشین‌ها، عملکردهای بهداشتی خودکار دارند. با شستن در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد، عملکرد بهداشتی به طور خودکار فعال می شود، که تمیز کردن عمیق لباس ها را فراهم می کند
  • از مواد شوینده صحیح استفاده کنید : یک سازنده ماشین لباسشویی معمولاً توصیه می کند که از کدام نوع شوینده با ماشین خود استفاده کنید. اگر از مواد شوینده پودری استفاده می‌کنید، ممکن است بیش از توان دستگاه شما کف تولید کند، پس دفترچه راهنما را بررسی کنید.
  • سرویس ماشین لباسشویی: از سرویس سالیانه لباسشویی خود غافل نشوید. خدمات سرویس با کارشناسان باتجربه جهت سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی شما آماده ارائه خدمات می باشد.
  • از خشک بودن درام اطمینان حاصل کنید : به محض اتمام چرخه لباس ها را خارج کنید و در را باز بگذارید تا هوا به گردش درآید. اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است ارزش خرید یک دستگاه رطوبت گیر را داشته باشد تا به از بین بردن رطوبت کمک کند.
  • واشر را تمیز کنید : حتی با مواد شوینده مناسب و پس از تخلیه درام بعد از هر بار شستشو، هیچ تضمینی وجود ندارد که واشر شما تازه بماند مگر اینکه واشر را نیز تمیز کنید. یک گزینه مناسب، استفاده از مخلوط آب و سرکه یک بار در ماه می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.