جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مزایا اندروید استودیو (Android Studio) برای طراحی اپلیکیشن های اندرویدی
    06 اردیبهشت 1401 - 10:05
    شناسه : 197080
    0

    در این مطلب شما را با مزایای اندروید استودیو و معایب آن آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب یک محیط برنامه نویسی اندروید داشته باشید.  

    پ
    پ

    مقدمه:

    اگر می خواهید تازه وارد دنیای برنامه نویسی اندروید شوید و از میان محیط هایی که برای این منظور وجود دارند اندروید استودیو را انتخاب کردید ولی هنوز شک دارید حتما این مطلب را تا آخر بخوانید تا از مزایای اندروید استودیو و همچنین معایب آن آشنا شوید تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید پس با ما همراه باشید.

    اندروید استودیو 1 - مزایا اندروید استودیو (Android Studio) برای طراحی اپلیکیشن های اندرویدی - آموزش برنامه نویسی

    محیط برنامه نویسی چیست؟

    محیط برنامه نویسی که با نام (Integrated Development Environment (IDE هم شناخته می شود فضایی است که یک برنامه نویس در آن برنامه نویسی می کند. در واقع مجموعه ای از نرم افزارهای ویرایشگر کد برنامه (Code Editor)، کامپایلر (Compiler)، دیباگر (Debugger) و در نهایت رابط گرافیکی یا GUI هستند را در یکجا جمع کرده است و در اختیار برنامه نویس قرار داده است تا بتواند براحتی و بدون دغدغه کدهای برنامه خود را تولید کند.

    انواع محیط های برنامه نویسی اندروید چیست؟

    • اندروید استودیو (Android Studio)
    • ویژوال استودیو (Visual Studio)
    • اکلیپس (Eclipse)
    • زامارین (Xamarin)
    • ترمینال آی دی ای (Terminal IDE)
    • بیسیک فور اندروید (B4A (Basic for Android
    • و …

    اندروید استودیو 1 - مزایا اندروید استودیو (Android Studio) برای طراحی اپلیکیشن های اندرویدی - آموزش برنامه نویسی

    بهترین محیط برنامه نویسی اندروید کدام است؟

    اندروید استودیو (Android Studio) بهترین فضا را برای برنامه نویسان اندروید فراهم می کند تا بتوانند مجموعه ای از کارهای خود را در یکجا داشته باشند و براحتی کار کنند. اگر شما هم علاقمند هستید از این نرم افزار قوی به درامدزایی برسید در ادامه همراه ما باشید تا شما را با مزایای اندروید استودیو و معایب آن آشنا کنیم.

     

    معرفی اندروید استودیو (Android Studio)

    اندروید استودیو نام محیطی برای برنامه نویسی اندروید است که توسط شرکت قدرتمند Google ساخته شده و در سال ۲۰۱۳ در کنفرانس Google I/O معرفی شد. این IDE ابتدا به صورت آزمایشی منتشر و به مرور تکمیل و ایرادات آن رفع شد و سرانجام در سال ۲۰۱۵ نسخه پایدار و رسمی آن منتشر شد.

    اندروید استودیو بر پایه محیط توسعه IntelliJ IDEA شرکت JetBrains ساخته و به صورت رایگان برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک منتشر شده است.

    در حال حاضر اندروید استودیو بهترین محیط برای ساخت نرم افزارهای اندروید است و مرتب توسط گوگل بروزرسانی می شود، امکانات جدید به آن اضافه می شود و ایرادات آن رفع می شود.

    به همین خاطر گوگل آن را به عنوان یک پلتفرم قوی به رسمیت می شناسد و آن را بخوبی پشتیبانی می کند چون بصورت تخصصی برای برنامه نویسی اندروید ساخته شده و هر ابزاری که برنامه نویس نیاز دارد را فراهم می کند تا بهترین تجربه را داشته باشید.

     

    مزایای استفاده از اندروید استودیو

    دریافت سریع آپدیتهای جدید اندروید: به محض اینکه نسخه جدیدی از اندروید وارد بازار شود، اندروید استودیو طی چند ساعت آن را دریافت می کند و از این طریق می توانید سریع کتابخانه های جدید را دریافت کنید.

    سرعت تولید اپلیکیشن در اندروید استودیو خوب و مناسب است.

    اندروید استودیو دارای سیستم خطایابی و دیباگینگ پیشرفته ای برای رفع خطاهای برنامه است.

    از مزایای اندروید استودیو می توان به قابلیت طراحی متریال دیزاین در این محیط اشاره کرد.

    با اندروید استودیو براحتی می توانید درآن بازی سازی کنید.

    از زبان برنامه نویسی جاوا (Java) پشتیبانی می کند و آخرین نسخه را در اختیارتان قرار می دهد.

    علاوه بر زبان جاوا از زبان برنامه نویسی کاتلین (Kotlin) بخوبی پشتیبانی می کند و آخرین نسخه را در اختیارتان قرار می دهد.

    دارای Gradle است. از گریدل می توان به عنوان build system در انواع پروژه های php، java ،kotlin ، سی شارپ ، سی پلاس پلاس ، Groovy و حتی java-script استفاده کرد.

    دارای مجموعه ای از ابزارهای مانیتورینگ و پروفایلینگ عملکرد اپلیکیشن از نظر بهینه بودن و قابل اجرابودن برای تشخیص سریع باگ های برنامه است.

    دارای امکانات جانبی پیشرفته ای است (ساخت عکس از نوع xml و vector)

    می تواند کد نویسی را با فشرده کردن کدها تا چندین برابر بخوبی بهینه سازی کند.

    می تواند package را بخوبی با استفاده Project Structure مدیریت کند.

    امکان استفاده از کد های C و C++ در اندروید استودیو وجود دارد.

    طولانی بودن زمان index و build در گریدل بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه در صورتی که پروژه کمی سنگین باشد.

    برای برنامه نویسی در محیط اندروید استودیو باید از زبان های جاوا و Android SDK استفاده کنید. اگر نمی دونید SDK چیست باید بگویم مخفف Software Development Kit یا کیت توسعه نرم افزار می باشد. این SDK کار شما برای برنامه نویسی را راحتر می کنند. برای کار کردن با زبان جاوا باید از قبل این کیت یا همان SDK را روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید. این محیط برنامه نویسی به شما اجازه میدهد که به چیز هایی مانند دکمه ها و دیگر المان های رابط کاربری دسترسی داشته باشید و خیلی راحت بتوانید آرایش این المان ها را در اپلیکیشن خودتان تغییر بدهید.

    بازار کار خوبی دارد یعنی تقاضا برای افرادی که اندروید استودیو بلد هستند زیاد است و می توانید به صورت های مختلف (فریلنسری، حضوری، پروژه ای و …) وارد بازار کار اندروید شوید و به استخدام شرکت هایی که به این تخصص نیاز دارند درآیید.

    اگر هم میخواهید به عنوان یک توسعه دهنده استخدام بشوید، یکی از راه های یادگیری، کار کردن با اندروید استودیو می باشد. همچنین اگر میخواهید در آینده اپلیکیشن خود را به فروش برسانید، یک ایده خوب استفاده از این محیط برنامه نویسی اندروید به همراه زبان جاوا است.

    معایب استفاده از اندروید استودیو

    نیاز است تا یک سیستم خوب از نظر سخت افزاری داشته باشید. البته این یک عیب نیست و شما برای یادگرفتن حرفه ای تخصصی نیاز به یک سیستم در حد معمولی به به بالا دارید.

    نصب اندروید استودیو: نصب اندروید استودیو مانند خیلی از نرم افزاری قوی دیگر دارای چندین مرحله است و باید تمامی مراحل آن همانطور که در آموزش ها گفته می شود انجام شود. به همین دلیل شاید خیلی از افراد در این مرحله دچار مشکل شوند. ولی نگران نباشید کافیه نصب اندروید استودیو را در گوگل سرچ کنید و مطالب مربوطه را بخوانید.

     

    بازار کار بعد از یادگیری اندروید استودیو:

     

    برنامه نویسی در هر حوزه ای که باشد یکی از پردرآمد ترین و تخصصی ترین شغل های دنیاست و همانطور که می دانید ثروتمندترین افراد دنیا مثل جف بیزوس (بنیانگذار آمازون)، بیل گیتس (بنیانگذار مایکروسافت)، مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیسبوک)، لری الیسون (بنیانگذار اوراکل) همگی از دنیای کامپیوتر و تکنولوژی پول بدست می آورند و این می تواند موضوعی برای اثبات درآمدزایی از برنامه نویسی مانند برنامه نویسی وب و اندروید و غیره باشد.

    یکی از پولساز ترین شغل های چند سال آینده طراحی اپلیکیشن است و اپلیکیشن هایی که با سیستم عامل اندروید ساخته می شوند در جهان همیشه پیشروتر از بقیه سیستم عامل ها بوده و خواهد بود.

    از آنجا اکثر افراد دنیا بخصوص ایرانیان دارای گوشی های اندرویدی هستند و استفاده از اپلیکیشن های مختلف اندرویدی نیاز روزمره آنها محسوب می شود پس از طرفی باید برنامه نویسان اندروید هم وجود داشته باشند تا بتوانند نیاز کاربران را در این زمینه رفع کنند. پس در این صورت اگر شما آموزش برنامه نویسی اندروید را خوب و اصولی یاد بگیرید مطمئن باشید هیچوقت بیکار نیستید و همیشه کاری برای درآمدزایی دارید.

    راه های درآمدزایی از اندروید استودیو

    تقاضا برای استخدام افرادی که برنامه نویس اندروید هستند افزایش یافته و اگر ایده خوبی داشته باشید می توانید صاحب کسب و کار خودتان شوید و درآمد کسب کنید اگر هم علاقه ای به راه اندازی کسب و کار ندارید می توانید از راه های دیگر به درآمد برسید.

    روش های زیادی برای درآمدزایی بعد از حرفه ای شدن شما وجود دارد که می توانید با توجه به موقعیتی که دارید و هدفی که دنبال می کنید یکی یا همه را انتخاب کنید. در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

    1. با کار کردن به عنوان شغل برنامه نویس اندروید در شرکت ها (مدل کارمندی)
    2. با تولید و طراحی اپلیکیشن موبایل (مدل ایده پردازی)
    3. با گرفتن سفارش پروژه و انجام آن به صورت دورکاری (مدل فری لنسری)
    4. با درست کردن اپلیکیشن و منتشر کردن و بازاریابی و فروش آن
    5. با آموزش به دیگران بصورت حضوری یا آنلاین
    6. با تبلیغات درون برنامه ای
    7. و…

     

    خب تا الان با مزایا و معایب Android Studio برای ساخت اپلیکیشن های اندرویدی آشناشدید. حالا سوال اینجاست که چطوری می توانید یک دوره آموزش اندروید استودیو پروژه محور که از صفر تا صد برنامه نویسی اندروید را آموزش دهد را تهیه کنید؟ 

     

    اگر دنبال یک منبع خوب هستید و می خواهید آموزش اندروید استودیو را با جاوا اصولی یاد بگیرید،

    دوره جامع آموزش اندروید استودیو سایت آموزش برنامه نویسی اندروید الکامکو  را به شما پیشنهاد می کنیم.

    این دوره تمامی سرفصل های گوگل را شامل می شود و بصورت فیلم های آموزشی از پایه و پروژه محور بهمراه پروژه های کاربردی فراوان برای تمرین بیشتر شما آموزش می دهد و توسط برنامه نویس برتر ایرانی مهندس محمد آزاد که سالهاست در زمینه آموزش دوره های برنامه نویسی اندروید و همچنین طراحی اپلیکیشن های حرفه ای فعالیت می کند با بیانی قوی به شما تدریس می شود.

    این دوره نیاز به پیش نیاز ندارد. تمامی مفاهیم از صفر تا صد یعنی از سطح مبتدی تا پیشرفته به شما آموزش داده می شود و آموزش ها با جدیدترین متدها و ورژن اندروید استودیو (Android Studio) است.

    اندروید استودیو 2 - مزایا اندروید استودیو (Android Studio) برای طراحی اپلیکیشن های اندرویدی - آموزش برنامه نویسی

    با یادگیری دوره های آموزش برنامه نویسی اندروید هیچ وقت بیکار نخواهید بود چون در آینده از مد نمی‌افتد و حتی استقبال از آن روز به روز بیشتر هم می‌شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.